Emaitzak: 5
2000 | ||
erakusten duten haurrak.Atxikimendu irudian segurtasunik bilatu gabe esploratzen dute ingurua.Bera gelatik ateratzen denean, lasai eta kexarik gabe gelditzen dira. Amaedo ezezaguna | den heldua antzera tratatzen dituzte, eta bukatzeko, amaitzultzen denean, berarengandik ihes egiten dute. | |
2001 | ||
Bi mota horietako aldagaiak oso garrantzitsuak dira, baita helduen euskalduntze prozesua bere osotasunean ulertu nahi bada ere. Baina, oraingo eredu hori, partziala bada ere, garrantzitsuena bezala kontsidera daiteke Euskal Herriko hizkuntz ukipenarekin lotzen den edozein gai aztertu eta ulertzeko, lan honetan aztertu nahi | den helduen euskalduntze prozesua barne; hori horrela da, eredu horrekondo jasotzen dituelako bi mundu hauek: a) alde batetik, aldagai zabalenak etaobjektiboenak direnak (soziologikoak direnak), horregatik gizabanakoarentzat hainhautazkoak ez direnak, b) alderantziz, gizabanako mailan bakoitzarentzakohautazkoenak (psikosozialak direlako) direnak. | |
2006 | ||
Hughes ek (1997) nabarmentzen du atxikimenduaren nahasteren bat duenhaurrak sentibera, maitekorra eta eskuzabala | den heldu batekin interaktuatzenduenean, haurrak hauxe uste duela: bere manipulazioaren arrakastak lortzen duelazaintzaileak horrela jokatzea, eta ez zaintzailearen barne ezaugarrien edota haurraktratu hori merezi izanaren ondorio dela. | |
2007 | ||
Ikerketen arabera, haurrek besteak baino prosozialagoak izateko joera dute, baldin eta lankidetza, gauzak partekatzea, gaizki pasatzen ari diren kideakkontsolatzea eta antzeko jarduera prosozialak agertzen dituzten programak ikustenbadituzte, nahiz eta eragin hori behin betikoa izateko beharrezkoa | den heldu batekprograma horietan ikusitakoa egitera animatzea (Shaffer, 2002). | |
2011 | ||
Amak asebete badu, karaktere baikorra garatuko du haurrak, baina pasibitatea ere eragin dezake, bere premiak asebetetzeko ama beti prest egongo dela pentsatzen badu; haur pasibo hori ez da amarengandik inoiz bereizten; beti amaren elikaduraren zain egoten da. Mespretxatua izan ez | den heldu bilakatzen da; beraz, bikotekideak baztertzen duenean, babesgabetua eta harrituta gelditzen da. Amak frustratu badu, gosearen eta etsaitasunaren arteko anbibalentzian kokatzen da haurra, eta ez du jakiten hozka egin ala titia xurgatu; mendetasunaren eta negatibismoaren arteko lotura gertatzen da. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |