Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
‎Zer jarri digu begien aurrean? Beste alde batetik, bidaiaren zentzu erromantikoan sakondu nahi genuke, liburuaren zentzu politiko eta literarioa genero horren jarraipena den heinean gertatzen dela uste baitugu.
2008
‎Testuen aukeraketa egitean zehazten diren irizpideei dagokienez, lehenago ikusi dugu irizpide nagusia izan behar dela curriculumen araberaeuskal literaturako idazle, genero eta garairik esanguratsuenak biltzen dituzten testuak aukeratzea. Dena dela, eta bigarren mailan bada ere, EAEko curriculumean aipatu aipatzen da" ahal den heinean gazteen mundu ikuskera eta testuinguruarekin lotuz" egin behar dela aukeraketa hori, alegia, ahal den neurrian ikasleei gertuko izan ahal zaizkien obrak aukeratu behar direla (Nafarroako Foru Dekretuan ez da halako zehaztapenik jasotzen).
2011
‎Euskaraz irakur daitezkeen obren katalogo bat osatzea da, antza denez, xede polisistemaren aipamena egiten duten kritikarien helburua. Hori bat dator, erabat, lehenago ere aipatu dugun normalizazio egoerarekin; hizkuntza ez eze, itzulpenen agerikotasuna ere normalizatu gura den heinean, eta Literatur Itzulpena Hedabideetan programaren zioak zein diren ikusita. Era berean, horixe da kritikari orok eskura duen informazioa, hortaz, erraz balia dezake.
2017
‎Zorionekoa bada, bere maitearen maitasuna, hain segur. Baina zoritxarrekoa izanda ere, trukean maitasunik ez jasota ere, bere eskaintzari eusten dion bitartean bederen maitalea zerbait ariko da hartzen, ordainik gabeko maitasun desinteresatua pairatzeko gauza den heinean bere burua gizaki puru, eskuzabal eta adoretsu modura goresteko aukera, kasu, amodio platoniko eta erromantikoan gertatu bezala. Maitasunak ezin du truke ekonomia saihestu, ezin du nartzisismoa ekidin, ezin da ez purua ez betea izan, hitz batean esanda.174
2019
‎Mijail Bajtinek parodiaz hitz egitean argitasun handiz adierazi zuen moduan, parodian hautatu den parodia gairen hizketaren estilizazioa garrantzitsua den hein berean, haren testualitatearen ezaugarriez baliatzen da egile inplizitua, hura eroraraziko duten hitzak parodiaturiko bestearenean txertatzeko:
2021
‎Horiek hezkuntza sisteman jokatzen duten paperaz eta, beraz, duten antolaketaz eta indarrean jartzen diren baliabideen izaeraz ikuspegi kontrajarriak azaleratu dira. IE1 en arabera, argitaletxeei ez dagokie sistema aldatzea edo, behinik behin, ez dago haien esku; baina, bien bitartean, IE7 k uste du hauen egitekoa ez dela zerbait salgarria eskaintzea, baizik eta" irakasteko modu batzuetan eta irakaskuntzan zentralak diren alorretan ahal den heinean ere eragiten hastea", sistemaren konplexutasuna eta izaera poliedrikoa aintzat hartuta.
‎Azkenik, literaturan eta, lan honi dagokionez, literaturaren didaktikan ikertzen segitzeko beharra agerian geratzen da, usteetatik edo iritzietatik ebidentzietara pasatu ahal izateko. Asmo horrekin, lan honek oraindik bide luzeagoa eta, akaso, oparoagoa duela esan behar da, ikerketa zabalago baten parte den heinean. Izan ere, errutina literarioak inplementatzea da hurrengo urratsa eta horiek izango duten inpaktua neurtzen eta aztertzen saiatzea.
‎Ikasle gaituaren kontzeptuak oinarri oinarrian printzipio gako bat dauka, bistan dena, ezarritako gaitasunen lorpenarekin zerikusia duena, eta, hortaz, konpetentea izango da xede dituen trebetasunetan gutxieneko gaitasun maila eskuratzen duenean. ...zia terminoaren inguruan zehaztutako hiru euskarriekin lotura du horrek, hots, ezagutza, trebetasun eta jarrera jakinak eskuratzearekin, baina, PTL markoaren arabera eta Soziokonstruktibismoaren printzipioei ere jarraiki, ikasle gaituaren edo" deeper learner" en ikastun sakonagoa, euskaraz profilean ezagutzaren komunikazioa ezinbesteko ideia da," ikaskuntza hizkuntzatik bereizi ezin den heinean" (Meyer eta Coyle, 2017: 217). Pluriliteracies edo Alfabetizazio anitzen ereduan ikaskuntzaren garapena giltzarritzat hartzen diren bi prozesuen aktibazioarekin lotuta agertzen da:
‎Denboralizazioa zehaztu bada ere, ikasle kopuruari buruz da xehetasun handirik eskaini, ikastetxearen arabera ratioak asko aldatzen baitira. Beraz, ikasle taldearen ezaugarrietara moldatu behar den heinean, egongo den kopuruak ere norabidetuko du errutinaren garapena, besteak beste, iraupenari, parte hartzeari eta, akaso, helburuei dagokienez. Dena den, arestian esandakoari jarraiki, errutina taldean garatzeko pentsatuta dago eta, hautatutako ikuspegiagatik, ezaugarri intrintsekoa da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia