2012
|
|
Hartara, lidergo formal nahiz ez formalaren funtzioari lotutako protagonismoa gutxi batzuen esku egon ohi da. Baina, deigarria da elkartekideen aniztasuna ustez ordezkatu behar duten elkarte mistoetan ia ia ez dagoela generoen artean partekaturiko lidergorik erabakiak hartzen diren guneetan eta udal agintari eta instituzioekin elkarrizketa burutzen
|
den
guneetan. Zenbait azterketa enpirikok berretsi dute barne zereginen bereizketa irizpide hierarkikotik nahiz ikusgarritasunaren irizpidetik abiatuta gauzatzen dela.
|
2021
|
|
Ikasleak bizi duen gertuko sarearen errealitateak eta bizi
|
den
gune soziolinguistikoak baldintzatzen dute fakultatean euskarak duen presentziaren pertzepzioa. EusEle taldekoek diote unibertsitatea ez dela ingurune euskalduna.
|
|
Jatorriari dagokionez,% 90 Euskal Autonomia Erkidegoan jaio da,% 7 Nafarroan, eta gainerako% 3a beste nonbait. Erdiak inguru,% 49,4, euskal hiztun kopurua% 50 tartekoa
|
den
gune soziolinguistikotik datoz;% 31,3 euskal hiztun kopurua% 20 tartekoa den gunetik;% 16,3 euskal hiztun kopurua% 80tik gorakoa den gunetik, eta gainerako% 2,8a euskal hiztunak% 20 baino gutxiago diren gunetik. Etxean jasotako lehen hizkuntzari dagokionez,% 46,4k euskara du lehen hizkuntza,% 28,5ek gaztelania eta% 24k euskara eta gaztelania.
|
|
Baina, aldi berean, ikasturtean zehar euskara gaitasunean egindako hobekuntza eta euskara gehiagotan erabiltzeko egindako esfortzua ere aitortzen zaie; halaber, balio handia ematen diote egiten duten esfortzuari, daukaten hizkuntza testuingurua eta hurbileko sarean duten euskaldunen dentsitatea ez baita batere lagungarri. Emaitza horiek bat datoz EAEko hiru lurraldeetako euskal hiztunek euskaraz egiteko duten erraztasunarekin (Eusko Jaurlaritza, 2019); izan ere, Erd Ele taldeko ikasleak euskal hiztunen dentsitatea apala
|
den
gune soziolinguistikoetatik datoz eta etxeko giroa eta harreman sare hurbila gaztelaniaz izan ohi da.
|
|
Eus Ele taldeko ikasleak euskaldunen dentsitatea handia
|
den
gune soziolinguistikoetan bizi dira, ohitura dute euskaraz egiteko eta euskararen aldeko hautua egiten dute. Ikasturte hasieran besteen hizkuntza hautuaren aurrean amore ematen badute ere egokitze estrategia erabiliz, ikasturteak aurrera egin ahala, euskaraz egiteko hautuari eusten diote; besteek euskaraz dakitela badakite, euskarari eusten diote eta bi eletako elkarrizketak onartzen dituzte.
|
2022
|
|
Hala ere, mundu osoko boluntarioek hartzen dute parte Wikipedia osatzen, eta haren funtzio nagusia ezagutza lankidetzan eraikitzea eta partekatzea denez, ikasleek ere izan lukete eduki sortzaile (Kim et al. in Santacruz et al., 2019). Izan ere, ikasleek berek elika dezakete eurentzat informazio iturri
|
den
gunea bera, irakasleen begirada pean, betiere, eta edukia sortzen duten bitartean, ikasi ere egiten baitute, informazio iturrien erabilera kritikoa egiten dutelako, eta testuinguru errealean eragiten dutelako. Gainera, modu horretan, eta aurrez adierazi gisan, ikasleek beren gaitasun digitalak hobetzen dituzte eta dagokion gaian trebatzen dira (Saonn et al., 2011).
|