2002
|
|
1. Dudarik gabe, euskaraz arituko
|
den
gune unibertsitarioa osatzeko giza baliabideak egon badaude: gero eta ikasle euskaldun gehiago ailegatzen da unibertsitatera, UPV/EHUn soilik 1.000 irakasle elebidun daude, AZPn ere euskalduntze prozesua aurrera doa...
|
2010
|
|
Dena dela, testuliburuetan askotariko literatur generoen idazleak nabarmentzen badira ere, ikasgeletan lantzen direnak narrazio idazleetara mugatzen dira (nahiz eta ez dagoen horretarako arrazoi pedagogikorik). Ildo horretan, ikastetxe askotan ikasleei eskaintzen zaien ikuspegia oso hertsia dela esan daiteke, eta zenbait kasutan idazle bakarraren erreferentzia izan ohi dute ikasleek (euskaldunen kopurua handia ez
|
den
guneetan eta ikastetxe pribatuetan, batez ere). Edozein kasutan, ondokoak dira ikasgeletan gehien lantzen diren idazleak, lanketa kopuruaren arabera emanda:
|
2017
|
|
kultur programazioaren bidez jendearengana heltzea, eta jendea Biba! ra hurbiltzea, haien sorkuntza lanak bertan lekua izango duela jakinda. Bestalde, arreta berezia jarriko dute Euskal Herriko eta euskarazko kulturan eta sortzaile hasiberriengan," kultura eta euskara munduan mugitzen den jendearen topagune" bihurtzeko asmoz, eta euskara hegemonikoa izango
|
den
gune bat sortuz.
|
2021
|
|
Argazki horrekin bat datorren errealitatea bizi dugu egunerokotasunean liburugintzatik hezkuntzarekiko harremanean: eskola liburutegiak ez dira kasik hornitzen, eta, sarritan, beste zereginetarako gela bilakatu dira, inondik ere ez erreferentziazko eta asebetegarri
|
den
gune; ikastetxe askotan irakurketa planik ez dago, edo planak egin ahal izateko baBeren jarduna herri baten identitatean eta garapenean ezinbestekoa delako, sortzaileei estatus berezi bat aitortzea eta abantaila fiskalak eta liabideak eskas dira, eta sarriegitan irakurketa erreferentzia zaharkituak erabiltzen dira. Finean, ikasleak ez dira irakurketan ez trebatzen eta ezta zaletzen ere.
|
2022
|
|
Zerbitzuetako langileriak lan egiten duen espazio horretatik antolatu behar du erresistentzia eta aldaketa, kontuan hartuz zerbitzuetako egituraketa askotarikoa eta aldakorra, non gehienek oso kontratu kaxkarrak, behin behinekoak eta etenak dituzten, askotan lantokirik gabe, alegia, espazio eten, fragmentatu eta aldakorretan aritzen direlarik, bai Glovokoak, bai frankizietako ostalaritza langileak, bai etxeko langileak. Erresistentzia alienatutako espazioetatik egin behar da, hau da, espazio global hori ekoizten
|
den
gune guztietan sartu behar da tokian tokiko erresistentzia; horretarako, politizazio prozesuak egon behar dira espazio guztietan, dela auzoko plazako kafetegian, dela loradenden frankizian, dela manteroen kale eta auzo zirkuituetan, etxebizitza sindikatuetan, eskoletan, zahar etxeetan, umeek jolasten duten parkeetan, supermerkatuan edo garraio publikoan.
|
|
Edonola ere, ezinbestekoa zaigu euskaraz ez dakitenekin harremanak erdaretan izateko prestatuak izatea, euskararen ezagutzaren unibertsalizazioan pausoak emanda ere. Kasu horietan, euskaraz egiten ez
|
den
gune eta espazioek amankomunean zer duten aztertzea lagungarria izan daiteke ekintzarako lehen urrats gisa. Zaintza, turismo edota ostalaritza eredu globalizatzaileetan euskaraz egiteko aukerak gutxitzen al dira?
|
|
Giza harreman askotarikoak, modu orekatuan eta aniztasunean errazten dituzten azpiegiturak eta guneak daude? Kontsumitzea beharrezkoa ez
|
den
guneak erabiltzen dira. Norentzat pentsatutako guneak dira?
|