2000
|
|
Estatua, egitura politiko gisa, herritarrek osatzen (omen) duten nazioa
|
den
gorputzari lotzen zaio; baina gorputz horrek nolabaiteko sendotasuna behar du (eta ez duenean, sendotasun batez hornitu behar da). Alde horretatik, kultur identitateak funtseko zutabea osatzen du, komunitate nazional bakarraren nozioa sortzeko bidea eskaintzen baitu, nazioaren definizioari sendotasuna ematen dion neurrian.
|
2002
|
|
Eta legitimatu, berriz, gaur egun anomikoa
|
den
gorputz soziala birsortuko duen kontraproiektu berria. Zentzu horretan behar da ulertu, gaur egungo erronka sorkuntza mitikoaren denbora delako baieztapena.
|
2008
|
|
Hemisferioen arteko komunikazioaz arduratzen
|
den
gorputz kailukararen garapen eskasak hutsuneak eragiten ditu eskuen koordinazioan, eta eskuetako ukitze kinaden identifikazio txarra; hemisferio batek jasotako informazioa ez da bestera heltzen. Dislexikoengan, hemisferioen arteko harremana ez da behar bezain egokia, eta, ondorioz, bananduta geratzen dira garun zatiak.
|
2014
|
|
Irakur daitekeelakoistorio edo gertakizun bakan bat bezala edo emakumeen sexualitate ezkutatu batenerakusle bezala. Horrek agerian uzten ditu praktika normalizatu batzuk, non, kasuhonetan behintzat, aldarrikatzen dena den aurrean
|
den
gorputza ez ikustea. Argiikusten da gorputzak deskribatzean, errefusa adierazten duela bestearen sexu nabarraeta zaharraren aurrean edo bestearen hatz adar zurrunengatik.
|
|
Kontuan izan behar den lehen gauza datestu hau tesina batetik1 eratorria dela. Bertan, euskal poesian, garai ezberdinetanegin izan
|
den
gorputzaren erabilerak eta haren ordezkapen eta irudikapenak zeridentitate eta diskurtso eraikitzen dituzten landu zen, eta oraingoan, helburua zerada, Miren Agur Meabe eta Leire Bilbaoren poesian murgildu eta biak elkarrizketanjartzea. Elkarrizketa horretan haien poesian gorputzaren erabilera, irudikapen etaeraikuntzaren bitartez zer diskurtso eta identitate jorratzen diren hausnartuko da.
|
|
Ahotsa ezkutatzen digu, gorputz gaizki tratatuaren identitateaomititzen digu. Margaren gorputza ezereza da, Margaren bizitza deusa da, mina da, hitz egiten ez duen gorputza da, etxetik ateratzen ez
|
den
gorputza, soinuak besterik ezdu sortzen, ateen hotsak, gorputzak lurraren kontra talka egindakoan ateratzen duenzarata, garrasiak. gorputz gaizki tratatuen, bortxatuen, eta kolpatuen esperientziensemantika oso bat egokitzen du Etxeberriak eleberriaren hasieratik bukaera arte increscendo doana. Baiezta genezake horrela, Lucien Goldmann en (1967) homologiakontzeptua hona ekarriz, literatur egitura hau bortxa egoeretako jendarte egiturenanalogia dela, eta literatur pertsonaia hau egungo egoerarekin dialektikan jaioa dela, eta genero indarkeriaren sinekdoke sinesgarri bezala funtzionatzen duela.
|
|
Ahotsa ezkutatzenzaigu, gorputz gaizki tratatuaren identitatea ukatzen zaigu. Margaren gorputza ezerezada, Margaren bizitza deusa da, mina da, hitz egiten ez duen gorputza da, etxetikateratzen ez
|
den
gorputza, soinuak besterik ez du sortzen, ateen hotsak, gorputzaklurraren kontra talka egindakoan ateratzen duen zarata, garrasiak... Gorputz gaizkitratatuen, bortxatuen, eta kolpatuen esperientzien semantika oso bat egokitzen duEtxeberriak eleberriaren hasieratik bukaera arte in crescendo doana.
|
|
Autobiografia horietan egileek, emakumeak asko, protagonistarengorpuztasunari behatzen diote gertakizunak eta aldarteak esplikatzeko. Hitzen bidezgenekuske bizi
|
den
gorputz baten egiazko presentzia. «Ese mirar y volver a mirarhacia una misma tiene como objeto el recuperarse, el volver a ser, o mas bien serpor primera vez algo propio, ajeno a las miradas de otros» (Gonzalez Bastos, 2004: 370).
|
|
Ni adesharagitzean, ez haragizko errealitate bat bihurtzean (izan arima, kontzientzia, transzendentzia) beren gorputza «bestea» bihurtzen da. Haiena ez
|
den
gorputz bat.Ezinbestez, emakumeak, besteak, izango dira orduan haien (gizonen) gorputz. Ni (gizonezkoa) fenomeno ez gorpuztu bat izango delarik eta emakumeak esentzialkigorputzak baino ez.
|
|
Hala, izatearen funtsahemen ere gorpuztasuna izango da. Existentziaren argira interpretatzen
|
den
gorputza.
|
|
Gorputzpostmodernoa teknologia bat, pantaila bat, proiektatutako irudi bat da. «Ihesarenzeinupean bizi
|
den
gorputza da, gorputz kutsatu bat, tekno gorputz bat; ikusikodugun bezala [gorputz posthumanoa] gorputz queer bat da»36 (ibidem: 3).
|
|
Laburbilduz, artikulu honetan aurkezturiko generoaren, norbanako eta taldekoekintzen eta gizarte aldaketaren analisi korporalak esperientziaren mikro eta makromailak eta giza subjektibotasun eta eguneroko praxia aintzakotzat hartzea ahalbidetzendigu, faktore historiko, kultural, politiko eta ekonomikoak alde batetara utzi gabe. Eraberean, bizipenetan, negoziazioetan, gatazketan, eraldaketetan, modu alternatiboansakondu dezakegu, kontrol eta gizarte arauketarako mekanismo nagusietakoabihurtu
|
den
gorputz kultura generizatu baten gehiegikeriak azpimarratzen ere uztendigularik.
|
|
3 Edozein unetan aldatu edo berriztatu ahal
|
den
gorputz baten irudiaerakusten du?
|
|
4 Bera ados egon gabe laidotua edo umiliatua
|
den
gorputz baten irudiaerakusten du?
|
|
Gorputzak oinarria eta lehengaiak ematen ditu ideologiatxertatzeko eta interpelatzeko, baina, komunikatzeko material hutsa da, produkzio/ erreprodukzio ideologikoaren objektua edo arretagunea bainoago). Beraz, borrokaideologikoa bideratzen da sexualki espezifikoa
|
den
gorputza neutralizatzera.Neutralizazio hori ez da hainbeste indar mediko teknologikoen esku hartzearenemaitza, ezpada, Chodorowek zehazten duen bezala, berdintzeko programa batenondorioa, umeak heztearen eta sozializazioaren berrantolakuntza sozialaren bitartezgauzatua. Hortaz, gisako programek ez diete eragiten eta ez dituzte kontuan hartzengorputz arrak eta gorputz emeak, baina, idealki, horiei lotutako maskulinitateareneta feminitatearen genero ezaugarriak transformatu eta berdindu egingo liratekeideologia mailako transformazio baten bitartez.
|
|
Emakumeekeurenburuakulertzeko moduautonomoak etajakintzaeta paradigmamaskulinoak zalantzan jartzeko posizioak garatuko badituzte, ezinbestean artikulatubehar dute zer
|
den
gorputz eta subjektibotasun emearen izaera eta osaera zehatza (eta, agian, horren gabezia) eta zer alde dituen gizonen gorputz eta identitateekiko.Gorputzen espezifikotasuna ulertu behar da bere konkretutasun historikoan, eta ezbere konkretutasun biologikoan. Are, ez dago gorputzik bere horretan:
|
|
Gorputzakfuntzionatzen badu jakintza guztien baldintza zapaldu eta ukatu gisa (biologia barne), gorputza berpentsatzeko oinarri berriak eskaintzean, gerta daiteke oinarri berrihoriek ere errepikatzea ohiko jakintzetako esangabeko aurresuposizioak. Martxanjarri dira gaur egungoak ez bezalako jakintza moduak eta jakiteko moduak.Horrek esan nahi du, beste gauza batzuen artean, kontua ez dela soilik gorputzarenmenderakuntza biologikoa borrokatzea, baizik eta, halaber, biologiaren terminoakberak borrokatzea, biologia berpentsatzea modu batean non biologia bera ere gaiizango
|
den
gorputza ikusteko orain arte erabilitakoaz bestelakoa den moduan.
|
|
Zer teknika eta susmorenbitartez uler daiteke gorputza modu ez dikotomiko batean? Etorriko diren analisizehatzagoei aurre hartu gabe, gutxienez azpimarra daiteke zer gainditu eta zernegoziatu
|
den
gorputzaren kontakizun alternatibo eta positiboagoaksortzeko. Gorputzaren filosofia feminista batek, idealki, zer saihestuko luke eta zerhartu luke kontuan?
|
|
Lehen urtearen amaieran, burua nekez da gorputzaren luzeraren% 20 Lehen urtetik nerabezaroko luzaldira bitartean, hankak bizkor hazten dira; altuera handiagotzearen% 60 baino gehiago, hain zuzen. Nerabezaroan, enborra da, berriro ere, nagusiki hazten
|
den
gorputz atala, nahiz eta hankak orduan ere bizkor hazi. Helduaren garaierara iristean, hankek altueraren% 50 hartzen dute, eta buruak, berriz, nekez% 12.
|
2017
|
|
Ezinbestean azaleratu zen hilekoaren odol izaera: kutsadura, nazka eta kontrolaezina
|
den
gorputz errefusa gisa. Hala, odolaren presentziak agerian jarri zituen genero desberdintasunak zein desberdinkeriak, emakume gorputzen naturalizazioa eta gorputz arauak borroka testuinguru hartan.
|