2004
|
|
Egia esan, hemen ez dio buelta larregirik ematen argudio horri, berarentzat agerikoa baita; baina jabetuko da gertuegiko gauzei buruz dihardugunean ausarkeria izan daitekeela hartaz baliatzea, ez duelako ematen horrela finkatutako hastapen batek laguntza handiegikoa gertuko kasuez zalantza egiteko orduan. Zenbat eta urrunago espazioan edo zenbat eta urrunago denboran, orduan eta zailagoa izango zaigu zehaztea, sentimenez baliatuz, zein
|
den
gorputz baten tamaina edo kolorea, eta errazago egingo zaigu onartzea huts egiten dugula; baina, zenbat eta gertuago gauzak, orduan eta zailagoa egingo zaigu zalantza egitea baita gai fisikoei buruz ere.
|
|
Bigarrenaren higidurak arrazoimenezkoak eta burujabeak izango diren artean, lehenarenak mekanikoak eta kanpotik eragindakoak izango dira. Eta ez hori bakarrik, mundu fisikoan, ikuspegi cartesiar batetik, ez da benetako ezberdintasunik egongo bizi den edo bizi ez
|
den
gorputz biren artean, ez dago alderik bizi den eta hilda dagoen materiaren artean, ez bada eragile batek lehenengoari kanpotik ezartzen dion higiduran. Hildako materia ez badabil Jainkoak higitzen ez duelako izango da, Jainkoak kanpotik higidurarik irartzen ez diolako eta barruan, jakina, berezko higidurarik ez duelako.
|
2006
|
|
Ondorioz, jakintsuaren gorputzak unibertsoko gauza guztiak bilduko lituzke. Inork ez baitaki zein
|
den
gorputz baten ahala. Horrelaxe lortzen du Kojevek aspaldiko esperientzia mistiko bat, norberak guztiarekin bat egitearena, razionalki adieraztea.
|
2012
|
|
Adibidez, Marxen" Mundu guztiko langileok, batu zaitezte!" delako funtsezko esakuneak dagoenaz gain datorrena ere entzuteko esaten digu. Funtsezko esakunearen bidez, egiaren gorputza edo gorputz subjektibatzailea (Badiouren terminologian) izango
|
den
gorputz berri bat sortzen da munduan. Nola sortzen da horrelako gorputz bat?
|
|
Egia baten prozesua munduan agertzen
|
den
gorputz berri bat eraikitzea da. Funtsezko esakuneekin benetako kidetasuna duten aniztun guztiak esakune horren inguruan biltzen diren heinean, egia baten prozesua munduan agertzen den gorputz berri bat eraikitzea da.
|
|
Egia baten prozesua munduan agertzen den gorputz berri bat eraikitzea da. Funtsezko esakuneekin benetako kidetasuna duten aniztun guztiak esakune horren inguruan biltzen diren heinean, egia baten prozesua munduan agertzen
|
den
gorputz berri bat eraikitzea da. Egiaren gorputza gertaeraren ondorioekin bat egin izanaren emaitza da.
|
|
Eta hori dialektika da: gure bizitza partikularra oinarrizko esakunearen (gertaeraren aztarnaren) inguruan biltzen
|
den
gorputz berriarekin bat egitea da. Hori eginez, gizabanakoaren figuratik subjektuaren figurara pasatzen gara (Grezian, sofistatik filosofiara).
|
2013
|
|
Misterio horietan eta literatura mota horretan sorkuntzari, berraragitzeari eta hil osteko zigorrei buruzko istorioak ohikoak dira. Orobat, AIMren iturrien artean xamanismoari lotzen zaizkion estasi esperientziak daude, non xamanaren arima gai
|
den
gorputzetik aldentzeko entrenamendu eta bakarraldien poderioz.
|
|
Arima mota hori geldirik dago, ez du ezer egiten, gorputza jarduten denean, hau da, gorputzak bestelako arima bat duenean. Baina gorputza jarduerarik gabe dagoenean, arima askea abiatzen da, eta bere ostatu
|
den
gorputzetik aldentzen da. Hori gerta daiteke, esaterako, kontzientzia galtzen dugunean edo hiltzen garenean.
|
2021
|
|
Gorputza genero esanahien locus kultural gisa ulertzen denean, jada ez dago garbi gorputzeko zein ezaugarri diren naturalak edo arrasto kulturalik gabeak. Nola topatuko dugu interpretazio kulturalen aurretikoa
|
den
gorputza. Generoa hautuaren gorpuztea eta gorputzaren kulturalizazioa bada, zer geratzen da naturala eta zer bihurtu da sexua?
|
|
43) sakondu egin du galderetan: zerk egiten du, jaiotzen
|
den
gorputz motan jaiotzen dela ere, norbait kategoria (neska edo mutil) jakin batekin identifikatzea. Zergatik eta nola ezartzen da jaio bezain pronto, aurretik eta ondoren neska edo mutila den ebazteko antsietate eta halabehar hori?
|
2022
|
|
Gorputza, batez ere, lanerako, ugaltzeko, gaixotasunerako eta heriotzarako lotura saihetsezina zaigu. Gorputza, azken finean, gorpua da, azkenean presente
|
den
gorputza, presentzia oso eta amaitua. Presentzia gupidagabe horri ihes egiteko asmatu du gorputzak, bere buruaz desesperatuta, haragoko mundua.
|
|
Edo hobeto esanda, tu egiten duen objektu hondarra. Bere buruaz desesperatzen
|
den
gorputzak arima asmatzen du, eta arimak objektu bihurtutako gorputza egiten du tu, kontrolatu, kalkulatu, kudeatu, etxekotu eta, azkenik, lurperatu daitekeena.
|
|
" Filosofiaren afera kontzeptua eta sorkuntza bata bestearekin erlazionatzen diren puntu singularra da", idatzi zuten Deleuze eta Guattarik Zer da filosofia, n.30 Zer izango litzateke filosofia, egilearen lumarik antzematerik ez bagenu, tonu eta erritmoan, egiara hurbiltzeko moduan? Egilearen luma, ordea, Nietzschek ongi azaldu duenez, ez da jabe baten sinadura, dantzatzen
|
den
gorputz baten mugimendua baizik. Dantzarako pausoak ikasi eta praktikatu egiten dira, baina finean gorputz bakoitzak du horiek gauzatzeko modua, bizia ematekoa.
|