Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2004
‎Egia esan, hemen ez dio buelta larregirik ematen argudio horri, berarentzat agerikoa baita; baina jabetuko da gertuegiko gauzei buruz dihardugunean ausarkeria izan daitekeela hartaz baliatzea, ez duelako ematen horrela finkatutako hastapen batek laguntza handiegikoa gertuko kasuez zalantza egiteko orduan. Zenbat eta urrunago espazioan edo zenbat eta urrunago denboran, orduan eta zailagoa izango zaigu zehaztea, sentimenez baliatuz, zein den gorputz baten tamaina edo kolorea, eta errazago egingo zaigu onartzea huts egiten dugula; baina, zenbat eta gertuago gauzak, orduan eta zailagoa egingo zaigu zalantza egitea baita gai fisikoei buruz ere.
‎Bigarrenaren higidurak arrazoimenezkoak eta burujabeak izango diren artean, lehenarenak mekanikoak eta kanpotik eragindakoak izango dira. Eta ez hori bakarrik, mundu fisikoan, ikuspegi cartesiar batetik, ez da benetako ezberdintasunik egongo bizi den edo bizi ez den gorputz biren artean, ez dago alderik bizi den eta hilda dagoen materiaren artean, ez bada eragile batek lehenengoari kanpotik ezartzen dion higiduran. Hildako materia ez badabil Jainkoak higitzen ez duelako izango da, Jainkoak kanpotik higidurarik irartzen ez diolako eta barruan, jakina, berezko higidurarik ez duelako.
2006
‎Ondorioz, jakintsuaren gorputzak unibertsoko gauza guztiak bilduko lituzke. Inork ez baitaki zein den gorputz baten ahala. Horrelaxe lortzen du Kojevek aspaldiko esperientzia mistiko bat, norberak guztiarekin bat egitearena, razionalki adieraztea.
2012
‎Adibidez, Marxen" Mundu guztiko langileok, batu zaitezte!" delako funtsezko esakuneak dagoenaz gain datorrena ere entzuteko esaten digu. Funtsezko esakunearen bidez, egiaren gorputza edo gorputz subjektibatzailea (Badiouren terminologian) izango den gorputz berri bat sortzen da munduan. Nola sortzen da horrelako gorputz bat?
‎Egia baten prozesua munduan agertzen den gorputz berri bat eraikitzea da. Funtsezko esakuneekin benetako kidetasuna duten aniztun guztiak esakune horren inguruan biltzen diren heinean, egia baten prozesua munduan agertzen den gorputz berri bat eraikitzea da.
‎Egia baten prozesua munduan agertzen den gorputz berri bat eraikitzea da. Funtsezko esakuneekin benetako kidetasuna duten aniztun guztiak esakune horren inguruan biltzen diren heinean, egia baten prozesua munduan agertzen den gorputz berri bat eraikitzea da. Egiaren gorputza gertaeraren ondorioekin bat egin izanaren emaitza da.
‎Eta hori dialektika da: gure bizitza partikularra oinarrizko esakunearen (gertaeraren aztarnaren) inguruan biltzen den gorputz berriarekin bat egitea da. Hori eginez, gizabanakoaren figuratik subjektuaren figurara pasatzen gara (Grezian, sofistatik filosofiara).
2013
‎Misterio horietan eta literatura mota horretan sorkuntzari, berraragitzeari eta hil osteko zigorrei buruzko istorioak ohikoak dira. Orobat, AIMren iturrien artean xamanismoari lotzen zaizkion estasi esperientziak daude, non xamanaren arima gai den gorputzetik aldentzeko entrenamendu eta bakarraldien poderioz.
‎Arima mota hori geldirik dago, ez du ezer egiten, gorputza jarduten denean, hau da, gorputzak bestelako arima bat duenean. Baina gorputza jarduerarik gabe dagoenean, arima askea abiatzen da, eta bere ostatu den gorputzetik aldentzen da. Hori gerta daiteke, esaterako, kontzientzia galtzen dugunean edo hiltzen garenean.
2021
‎Gorputza genero esanahien locus kultural gisa ulertzen denean, jada ez dago garbi gorputzeko zein ezaugarri diren naturalak edo arrasto kulturalik gabeak. Nola topatuko dugu interpretazio kulturalen aurretikoa den gorputza. Generoa hautuaren gorpuztea eta gorputzaren kulturalizazioa bada, zer geratzen da naturala eta zer bihurtu da sexua?
‎43) sakondu egin du galderetan: zerk egiten du, jaiotzen den gorputz motan jaiotzen dela ere, norbait kategoria (neska edo mutil) jakin batekin identifikatzea. Zergatik eta nola ezartzen da jaio bezain pronto, aurretik eta ondoren neska edo mutila den ebazteko antsietate eta halabehar hori?
2022
‎Gorputza, batez ere, lanerako, ugaltzeko, gaixotasunerako eta heriotzarako lotura saihetsezina zaigu. Gorputza, azken finean, gorpua da, azkenean presente den gorputza, presentzia oso eta amaitua. Presentzia gupidagabe horri ihes egiteko asmatu du gorputzak, bere buruaz desesperatuta, haragoko mundua.
‎Edo hobeto esanda, tu egiten duen objektu hondarra. Bere buruaz desesperatzen den gorputzak arima asmatzen du, eta arimak objektu bihurtutako gorputza egiten du tu, kontrolatu, kalkulatu, kudeatu, etxekotu eta, azkenik, lurperatu daitekeena.
‎" Filosofiaren afera kontzeptua eta sorkuntza bata bestearekin erlazionatzen diren puntu singularra da", idatzi zuten Deleuze eta Guattarik Zer da filosofia, n.30 Zer izango litzateke filosofia, egilearen lumarik antzematerik ez bagenu, tonu eta erritmoan, egiara hurbiltzeko moduan? Egilearen luma, ordea, Nietzschek ongi azaldu duenez, ez da jabe baten sinadura, dantzatzen den gorputz baten mugimendua baizik. Dantzarako pausoak ikasi eta praktikatu egiten dira, baina finean gorputz bakoitzak du horiek gauzatzeko modua, bizia ematekoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia