Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2008
‎–Euskal arimaren ulerkera estetikorako saioa?. Hala ere, gaur egun, hori Oteizaren beste tranpa bat ez ote den galde geniezaioke geure buruari.
2010
‎Lekukoari zer gertatu den galdetu behar zaionean, hasiera batean egokiena gertatu dena modu librean oroitu dezan eskatzea dela bat egiten dute autoreek (Loftus, 1979; Milne eta Bull, 1999). Lehen momentu horretan lekukoak gertakizun adierazgarrienak gogoratuko ditu eta akats gutxi izango ditu.
2011
‎Hitz jokoek ere, batetik bestera ibiltzeko jokoak diren aldetik, hizkuntza gaitasun berezia eskatzen dute: Autokia ulertzeko euskara jakin behar da auto, tokia delako, baina erdaldun batek autoki ikusiko du arazo barik, «» hori nondik agertu den galdetu barik ere. Kasu lazgarriagoak ditugu euskarazko hitzak edo esaldiak, esan nahi dutenari guztiz sor, hautsi egiten dituztenetan:
2012
‎Elbarritasuna, beraz, gizatasunaren mamiaren kontrakoa balitz bezala tratatzen dute PFLren aldekoek, eta horregatik hartzen dute «elbarri» hitza soilik iraintzat. Gauzak horrela, geure buruari noren arazoa den galdetu genioke, elbarriona ala elbarriok pertsona osoak ez garela uste dutenena?
2014
‎Beraz, herri bat zer den galdetzen dugunean, horrek bere memoria historikoa dauka; lana, tradizioak, ohiturak, dantza eta kantak, mitoak, eta hori dena biltzen duena hizkuntza dela azken finean, esan genezake. Honi batzuetan kultur nazioa ohi deritzo mugaketa arriskutsu batekin, arriskutsua nazio politikoari kontrajarri nahi bazaio?, edozein politikatan funtsezkoa izango den elementu asko baitago nazio kulturalean, lan harremanetatik famili harremanetaraino eta hizkuntzatik moralera, ohitura eta balioetara.
2015
‎Epe laburrean prentsa desagertuko ote den galdetuta, euskal kazetarien artean adostasuna erabatekoa da. Inkestari erantzun zioten 19 lagunek(% 100ek, beraz) uste dute prentsa idatzia ez dela hilko, baina bai birmoldaketa sakona jasan duela aurrerantzean.
‎Lehenengo hiru puntuetan botatako «urte mordoa jarraika», «hala nahita» eta «zu bezalako neska polita/ nik nola ez maita» hitz eta esaldiek sistema patriarkalean errotutako ideia batzuk azaleratzen dituzte, hala nola bikote harreman posesiboa eta fisikoaren garrantzia. Era berean, haurra berea al den galdetzen dio, eta horrek berarekin bakarrik ez ote den ibili iradokitzen du. Horri, biktimismoarekin edo negarrarekin erantzun beharrean, haserrearekin erantzuten dio Iturriagak, «lerdo ahalena» deituz, haren koldarkeriarekin sartuz edo nahiago lukeela umea berea ez balitz esanaz.
2016
‎Horrela garatzen hasi zen balio soziala neurtzeko metodologia. Horretarako, ikertutako enpresaren interes taldeen mapa osatu eta eragile horiengana joaten da, haiek enpresari ikusten dioten balioa zein den galdetzeko. Metodologia horretan oinarrituz, euskarazko komunikabideek zein balio sozial sortzen duten neurtzea da ikerketa honen asmoa.
‎Azkenez eta bukatzearren, gure garaiotako kultura gehiegikeriaren kultura izaki, batez ere gehiegizko irudi prezipitazioarena, kontrakotasuna dirudien arren horrek eragiten digu gure esperientzia sentsorialaren nolabaiteko kamustasuna, batik bat irudiak interpretatzeko demasiaren aldetik. Bizi dugun ikono esferaren baldintzek gure zentzumenezko gaitasunak (edo behintzat ikusgarrienak direnak) kolapsoan jartzearen arazoaz eta arriskuaz mesfidati, irudietan interpretagarria eta ez kodifikagarria den artea egitea posible den ala ez den galdetzea zalapartatsua bezain kontzientzia asaldatzailea izan daiteke. Beraz, arte hezkuntzaren angelu formal zein informaletatik eta era zuzenean artearen ikerkuntzatik galdegin genuke, erantzun posibleak beti erretorikoak baino, behinola hipotetikoak ere izan daitezkeela onartuko bagenu.
2021
‎Gidoiak 22 galdera biltzen ditu: sortzen hasterako motibazio politikorik al den galdetu zaie, sormen lana zein hizkuntzatan egiten duten, audientziarekin zein harreman duten eta mikroespazio edo makroespazioetan eragiteko gaitasuna sentitzen duten, zein errepertorio erabiltzen dituzten sormenlanetan, nola erabiltzen dituzten, zein diskurtso plazaratu nahi izaten dituzten, eta abar galdetu zaie.
‎Izan ere, Tiresiasen herrikideak zirenak, begiak irekirik zituztenak, sarritan ez ziren benetako argia (eta egia) ikusteko gai; Tiresiasek bakarrik ikus zezakeen egia9 Ildo beretik, horren adierazgarri da Edipo Errege tragedian Tiresiasek Edipori egozten dion itsutasuna. Azkeneko horrek Tebaseko zorigaitzen iturria zein den galdetu eta honako erantzuna jasotzen du:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia