2001
|
|
Giroketa zein garaitakoa
|
den
galdetuko banizue, hamarretik bederatzik ErdiAroari buruz ari naizela erantzungo zenidakete.
|
|
Euskal Herrian perfumegintzaren egoera zein
|
den
galdetzen denean, isiltasuna nabarmentzen da
|
2002
|
|
Lana zer
|
den
galdetzean, gizakien eta gizarteen iraupena bermatzera zuzendutakojarduera dela esan genezake. Jarduera hori bi aldagai nagusiren menpe dago:
|
|
Ihes egiozu bihar zer gertatuko
|
den
galdetzeari, eta
|
2005
|
|
Bidasotar batek, eskualdetik at dagoenean eta nongoa
|
den
galdetzen zaionean, gehienetan badaki zein izango den bestearen erantzuna Irun edo Hondarribikoadela esan ostean. Izan ere, azken urte hauetan bi herri horiek ezagunak egin badira, zoritxarrez?
|
2007
|
|
Beste pertsonen pentsamenduak, sentimenduak etaantzekoak bakantzat hartzen dira; hau da, nahasigabetzat. Holly zuhaitzera igoizanagatik Holly ren aita haserre egongo ote
|
den
galdetzen zaienean, maila horretandauden haurrek honako hau erantzun ohi dute: –Aitak jakingo ez balu zergatik igozen, haserre egongo litzateke.
|
|
Haurrek ipuinetan agertzen diren beste pertsonaia politiko batzuk ereezagutzen dituzte, hala nola, erregeak, erreginak, printzeak eta printzesak. Haurreihoriek deskribatzeko eskatuz gero, koroa, printzesari emandako muinak etaantzeko ezaugarri ikusgaiak aipatzen dituzte, eta ez haien funtzioa edo boterea.Halaber, erresuma bat zer
|
den
galdetzen bazaie, gaztelu bat dela edo erregea biziden lekua dela erantzuten dute (Berti eta Benesso, 1998). Hori guztia dela-eta, 5 6urteko haurrek politikaren inguruko ideiarik ez dutela esan daiteke.
|
|
– Asko ala gutxi da?, ardura handia ala txikia
|
den
galdetu ordez.
|
|
Sokrates eta Eutifronen arteko elkarrizketa famatu bat da eredu honetako adibide klasiko bat. Hartan, Sokratesek pietatea zer
|
den
galdetzen dio Eutifroni. Erantzuna modu desberdin bitan ematera behartzen du Sokratesek mintzakidea, eta, hartara, Eutifronek honetara definitzen du pietatea:
|
2010
|
|
> Arazoa zein
|
den
galdetu, entzuteko eta laguntzeko prest zaudela esan.
|
|
Haren erantzunek, jarrerek, ohituren aldaketek, gaixoaren senideak harritu egiten dituzte eta ez dakite gertatzenari dena noraino den serioa, zenbait gauza oraindik ongi egiten baititu. Senideak ezdaki zer pentsatu, bere buruari zer gertatzen ari
|
den
galdetzen dio.
|
2011
|
|
Erredakzio guztien arabera, telebista hedabiderik garrantzitsuena izan arren, harrigarria badirudi ere, ETBko profesionalek balio handiegia ematen diote irratiari eta Interneti (irratiari Interneti bainozertxobait garrantzi handiagoa ematen diote). Radio Euskadi eta Euskadi Irratiko erredaktoreen iritziz, ordea, telebista da garrantzitsuena, ondoren, irratia, eta Internet ez dute aintzat hartzen EITBko hedabiderik garrantzitsuena zein
|
den
galdetzen dietenean. Hala ere, taldean hainbat hedabide biltzeak eraginduen egoeran, Radio Euskadin Interneti garrantzi handiagoa ematen diote, irratiari edo telebistari baino.
|
|
Bake epaileak profesionalizatzearen aldekoak direnen ustetan, beharbada, haien lurralde eremua eta, zalantza gabe, haien soldata handitu lirateke200 Horrekin bake epaitegien antolaketa aldatzen ez ote
|
den
galdetzen diogu geure buruari. Geroago, bake epaitegiak aldatzeko aurkeztu diren proiektuak jorratzean sartuko gara puntu honetan.
|
|
Hainbat motibo eduki ditzake aukera ezberdinak egiteko: besteek egindako gomendioetara egokitzea; besteek zer egiten ari
|
den
galdetzen diotenerako erantzun bat edukitzea; besteen zaletasunetan oinarrituta jarduerak aukeratzea; hutsune sentimenduak eramanda, asebeteko duten jarduerak egitea.
|
2012
|
|
Eusko Ikaskuntzako taldeak ere ematen dizkigu (Baxok et al., 2006) datuinteresgarriak. Izan ere, hamar urte barru zer sentituko
|
den
galdetzean, oso jendegutxik erantzuten du orain baino frantsesago edo espainiarrago: % 1(% 3 IparEuskal Herrian).
|
|
Egin ditugun bi ikerketen alderaketa nahiko zuzena izan daitekeela frogatzeko, hona beste datuinteresgarri bat: hamar urte lehenagoko euren nazio sentimenduan aldaketarik egon
|
den
galdetzean,, lautik hiruk berdin sentitzen direla diote: % 79 Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan;% 76, Ipar EuskalHerrian; eta% 70 Nafarroa Garaian.
|
|
Nazio sentimendu hori bidera dadin, eta naziokideak bere nazioarekin eta bere estatuarekin bat egin dezan, badirahainbat aukera bizitzaren momentu askotan, eguneroko bizitzan modu oharkabeantxertatuak (erabilitako hitzak, sinboloak, kirola...) Billig ek erakutsi zuen bezala (1995). Nazio estatuan, hortaz, herritarrak ez du nongo herritar
|
den
galdetzen, horiaurretik erantzunda baitago.
|
2014
|
|
Arreta gabezia eta hiperaktibitatearen nahastea erreala ala mito bat
|
den
galdetzen du Robin-ek (1998). Armstrong-en iritziz (2001), asmatutako konstruktu bat besterik ez da AGNHa.
|
2015
|
|
Adibidean proposatzen den esaldian noranzko hori bera proposatzen da, hain zuzen ere: NO3+ Zn» NH4+ Zn2+ erreakzioa gertatuko ote
|
den
galdetzen baita. Erreakzioa berezkoa da eta, hortaz, orain doitu egin behar da ioi elektroi metodoari jarraituz.
|