Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2001
‎Giroketa zein garaitakoa den galdetuko banizue, hamarretik bederatzik ErdiAroari buruz ari naizela erantzungo zenidakete.
‎Euskal Herrian perfumegintzaren egoera zein den galdetzen denean, isiltasuna nabarmentzen da
2002
‎Lana zer den galdetzean, gizakien eta gizarteen iraupena bermatzera zuzendutakojarduera dela esan genezake. Jarduera hori bi aldagai nagusiren menpe dago:
‎Ihes egiozu bihar zer gertatuko den galdetzeari, eta
2005
‎Bidasotar batek, eskualdetik at dagoenean eta nongoa den galdetzen zaionean, gehienetan badaki zein izango den bestearen erantzuna Irun edo Hondarribikoadela esan ostean. Izan ere, azken urte hauetan bi herri horiek ezagunak egin badira, zoritxarrez?
2007
‎Beste pertsonen pentsamenduak, sentimenduak etaantzekoak bakantzat hartzen dira; hau da, nahasigabetzat. Holly zuhaitzera igoizanagatik Holly ren aita haserre egongo ote den galdetzen zaienean, maila horretandauden haurrek honako hau erantzun ohi dute: –Aitak jakingo ez balu zergatik igozen, haserre egongo litzateke.
‎Haurrek ipuinetan agertzen diren beste pertsonaia politiko batzuk ereezagutzen dituzte, hala nola, erregeak, erreginak, printzeak eta printzesak. Haurreihoriek deskribatzeko eskatuz gero, koroa, printzesari emandako muinak etaantzeko ezaugarri ikusgaiak aipatzen dituzte, eta ez haien funtzioa edo boterea.Halaber, erresuma bat zer den galdetzen bazaie, gaztelu bat dela edo erregea biziden lekua dela erantzuten dute (Berti eta Benesso, 1998). Hori guztia dela-eta, 5 6urteko haurrek politikaren inguruko ideiarik ez dutela esan daiteke.
‎– Asko ala gutxi da?, ardura handia ala txikia den galdetu ordez.
‎Sokrates eta Eutifronen arteko elkarrizketa famatu bat da eredu honetako adibide klasiko bat. Hartan, Sokratesek pietatea zer den galdetzen dio Eutifroni. Erantzuna modu desberdin bitan ematera behartzen du Sokratesek mintzakidea, eta, hartara, Eutifronek honetara definitzen du pietatea:
2010
‎> Arazoa zein den galdetu, entzuteko eta laguntzeko prest zaudela esan.
‎Haren erantzunek, jarrerek, ohituren aldaketek, gaixoaren senideak harritu egiten dituzte eta ez dakite gertatzenari dena noraino den serioa, zenbait gauza oraindik ongi egiten baititu. Senideak ezdaki zer pentsatu, bere buruari zer gertatzen ari den galdetzen dio.
2011
‎Erredakzio guztien arabera, telebista hedabiderik garrantzitsuena izan arren, harrigarria badirudi ere, ETBko profesionalek balio handiegia ematen diote irratiari eta Interneti (irratiari Interneti bainozertxobait garrantzi handiagoa ematen diote). Radio Euskadi eta Euskadi Irratiko erredaktoreen iritziz, ordea, telebista da garrantzitsuena, ondoren, irratia, eta Internet ez dute aintzat hartzen EITBko hedabiderik garrantzitsuena zein den galdetzen dietenean. Hala ere, taldean hainbat hedabide biltzeak eraginduen egoeran, Radio Euskadin Interneti garrantzi handiagoa ematen diote, irratiari edo telebistari baino.
‎Bake epaileak profesionalizatzearen aldekoak direnen ustetan, beharbada, haien lurralde eremua eta, zalantza gabe, haien soldata handitu lirateke200 Horrekin bake epaitegien antolaketa aldatzen ez ote den galdetzen diogu geure buruari. Geroago, bake epaitegiak aldatzeko aurkeztu diren proiektuak jorratzean sartuko gara puntu honetan.
‎Hainbat motibo eduki ditzake aukera ezberdinak egiteko: besteek egindako gomendioetara egokitzea; besteek zer egiten ari den galdetzen diotenerako erantzun bat edukitzea; besteen zaletasunetan oinarrituta jarduerak aukeratzea; hutsune sentimenduak eramanda, asebeteko duten jarduerak egitea.
2012
‎Eusko Ikaskuntzako taldeak ere ematen dizkigu (Baxok et al., 2006) datuinteresgarriak. Izan ere, hamar urte barru zer sentituko den galdetzean, oso jendegutxik erantzuten du orain baino frantsesago edo espainiarrago: % 1(% 3 IparEuskal Herrian).
‎Egin ditugun bi ikerketen alderaketa nahiko zuzena izan daitekeela frogatzeko, hona beste datuinteresgarri bat: hamar urte lehenagoko euren nazio sentimenduan aldaketarik egon den galdetzean,, lautik hiruk berdin sentitzen direla diote: % 79 Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan;% 76, Ipar EuskalHerrian; eta% 70 Nafarroa Garaian.
‎Nazio sentimendu hori bidera dadin, eta naziokideak bere nazioarekin eta bere estatuarekin bat egin dezan, badirahainbat aukera bizitzaren momentu askotan, eguneroko bizitzan modu oharkabeantxertatuak (erabilitako hitzak, sinboloak, kirola...) Billig ek erakutsi zuen bezala (1995). Nazio estatuan, hortaz, herritarrak ez du nongo herritar den galdetzen, horiaurretik erantzunda baitago.
2014
‎Arreta gabezia eta hiperaktibitatearen nahastea erreala ala mito bat den galdetzen du Robin-ek (1998). Armstrong-en iritziz (2001), asmatutako konstruktu bat besterik ez da AGNHa.
2015
‎Adibidean proposatzen den esaldian noranzko hori bera proposatzen da, hain zuzen ere: NO3+ Zn» NH4+ Zn2+ erreakzioa gertatuko ote den galdetzen baita. Erreakzioa berezkoa da eta, hortaz, orain doitu egin behar da ioi elektroi metodoari jarraituz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia