Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2001
‎Agian horretan datza gorago aipatu amets espiritualaren oinarria, eta ez astekari zenbaitetan azaltzen den fede kristauaren birsustatze fenomeno faltsuan. Epe ahalik laburrenean antigaiaren gerizatzeko zulo beltz sakona jazarri beharrik gabe kolpeak hartzen dituen izate uherra, oinazea saihestuz, mina baztertuz, prokreatzea eta produkzioa segurtatzeko tresna kontzientea bihurtzea liteke xedea, arrangura eta kezka existentzialak ezabatuz.
2003
‎Fedearen eta Hizkuntzaren arteko harremanek gure baitan edo gutartean sortzen dituzten galdeei ihardestekotz, behar dugu beti gogoan eduki zer den fedea eta zer den hizkuntza, adimendua eta nahikundea, hots, gizakiaren izpiritu osoa hartzen duela fedeak, erran dugu haste hastetik. Nola dezake ahantz bestalde Fedearen arduradunak, gizartearekin komunikatuz edo hizkuntzaren bitartez dela egituratzen nagusiki gure izpiritua?
‎Ezen ez dugu ihespiderik: aitortzen ez den fedea galtzen da. Eta aitortzen dugularik, hizkuntza gurean edo besteenean egin behar dugu aitormena.
2005
‎Beren buruak dituzte horrela mugatzen. Badakitea zer den fedea, abertzaleen fedeaz aparte?
2008
‎Balioen aldaketa bat behar da, batetik, mugimendu hauek sortzeko, ez baita XX. mendean agertzen bakezaletasunaren arazoa, emakumearena? Off-ek dio ez dela hain garrantzitsua balio aldaketa, garrantzitsuagoa dela gertatu den fede galera. Fedea, ez erlijioan, baizik eta industrializazioak, familiak, alderdien demokraziak?
2009
‎Arantzazun integratu egin da, beraz. Bizitzen ahalegintzen den fedean, irakurri duen literaturan, ikasi duen mistikan, komentuan praktikatzen den tradizioan eta hizkeran eta topikoetan integratu da (kristautasunaren motibo eta ikurretan). Askotan mundu horixe birproduzitzen du.
2010
‎Ene zerbitzaria, JAINKOAREN BAITAN ereina den Fedea banatzekoa dun!
2013
‎Beraz, gure autorea gotorleku intelektual batean tematu beharrean, mintzatzeko gai da ezberdinak eta kontraesankorrak izan daitezkeen proposamenekin. Sentiberatasun hori fedearekin —historia aldakorrean ikasten ari den fede sakonarekin— lotuta dago. Espainiar teologoak berak aitortzen duen bezala —Vatikanoko II. Kontzilioa aipatuz, Gaudium et Spes eko 4 zenbakia, hain zuzen—, une orotan bilatzen du aldien ezaugarriei adi egotea eta ebanjelioaren argitan interpretatzea.
‎Baina elkarrizketaren edukia teologikoa da, fedea bera ukitzen duen elkarrizketa da, alegia. Ukituta geratzen den fede gaietako bat Jainkoaren irudia da, postmodernitateak irudien kritika zorrotza dakarren neurrian. Ildo horretatik, teologiaren bide negatiboa sakontzen da eta Jainkoa zer ez den zehazten da.
2014
‎Hori horrela izanda, behin erretiroa hartuta, dirua bertan lagatzea ordura arteko ohikotasunarekin jarraitzea besterik ez da. Are gehiago, inuxentekeriara iristen den fede itsua dute. Badaude batzuek, nire harridurarako, beraien borondatezko ekarpena jasoko dutela uste dutenak; ziur daude!
2015
‎Alegia, goitik behera intelektual bat izan arren (abokatua zen funtsean, baina filosofo edo teologo deitzea ere ez legoke guztiz lekuz kanpo), ez zen elizgizona, edo, teknikoki esanda, ez zegoen ordenatuta eta, beraz, ezkondua zen eta familia bat izan zuen. Hau ez da batere arrunta bere mendeko humanisten giroan, zeintzuentzat problema zentrala beti den fedea, erlijioa, eliza (edo Eliza) eta botere legitimoaren administrazioa gizartean. Baita Mororentzat ere, baina, beste askok ez bezala, botereaz hausnartzeaz gain, boterearen esperientzia zuzena izan zuen, lehenengo abokatu gisa Londresen eta hiri horren ordezkari gisa Parlamentuan; baita epaile, undersheriff, undertreasurer, Speaker (hau da, Parlamentuko buru) eta erregearen aholku kontseiluko kide eta mandatari gisa ere hainbat misio diplomatikotan.
‎Kontrakarrean, berriz, berez bezala doazen gauzen aurka diharduena dugu. Orduan konfiantza tolesgabe haren ordez, ekiteko fedea behar da eta praktiketan mamitzen den fedea. Fededun saldo batzuek behar dute etengabe eta nabarmenkiro euren egia antzeztu, egia egitate bilaka dadin.
2017
‎Errituak badu indarrik toki batzuetan: Espainian oraindik ere Aste Santuak indarra du, prozesioek eta, ikuskizunaren alderdia nagusituta, urtean behineko parte hartzea nahikotzat jotzen den fede osagai sui generis horrekin. Ez diet garrantzia kendu nahi, hala ere.
‎" Sumatzen dut gure Euskal Herriaren arima dakartela kantu horiek. Hizkuntza kulturaren hedatzailea da, eta hemen fedea kulturan sakonki erroturik dago, hainbestetaraino nun kartsuki agertzen den fedea aitortzen duten kantuen eta euskal kulturaren arteko berezko jatorria. Mendeak dira euskarak belaunaldiz belaunaldi fedea transmititzen duela, eta, Samariarraren gisa, guk ere gaur egun Kristo ezagutzen dugu munduaren Salbatzaile bezala.
2021
‎101 Artean, Riktrudis bizitzaz ezer gutxi dakien" neskatila" xalo eta tolesgabea baino ez da, oraindik Amando gotzainak bereetarantz" tolestu" ez duena. Berehala ikusiko da, halere, nola den fede berrirantz bideratua(" zeure gogoa da nirea" aitortzen dion neskatoak gotzainari [36 or.]), kontrastez eta kontraesanez beterik utziko baitu elizgizon frankoak" gure" lehen santu honen nortasuna, neskak sarri ohi duen aitorpenaren sakramentuaz baliaturik (ik. 35 or.). Egia da, esate baterako, elizkoia bederen badela neskatoa (gertakariak, esaterako," larunbat goizean, eu [Riktrudis] elizan intzan bitartean" sortu ziren [28 or.]), eta agian kristaua ere bai, amari ez baitio gezurrik esaten(" egia esango deutsut, beti legez" [32 or.]) eta mezu kristauak zabaltzen baititu han hemenka(" gizonak anaiak izanik" [30 or.], etab.), baina egia ere da alaba onaren aurpegiak berekoikeria nabarmena" eurezkor" deitzen dio Luziak alabari [32 or.] islatzen duela inbaditzaileei aurre egiteko prestatzen ari ziren gerraz jardutean, jarraian ikusiko den bezala.
‎esan gabe doa ondorengook gehiago dakigula, eta nagusitasun hori batez ere gizakien alderdi faber edo fabrikatzaileari zor zaiola, alegia, teknikaren aurrerapenari. Aspaldi diktadura ideologikoa bilakatutako den fede moduko bat da hori. Argi dagoenez, merkantilismo eta desarrollismoaren aldekoei ezin hobeto datorkie" berria beti hobea" leloari eustea, horri esker salmenta gehiago lortzen baita, ad nauseam eta mugarik gabe.
‎Joseba Seguraren ustez, “apurka apurka eraldaketa gertatuko da kultura arloan, baita Elizaren ikuspegian ere, eta horrek aukera asko ekarriko ditu Euskal Herrian tradiziozkoa ez den fede komunitatea berreraikitzeko. Antza denez, komunitate hori ez da hain zaharra izango, baina oraingoa baino askoz txikiagoa izango da.
2022
‎Aita Ivan Brient, Rennes-eko apezpiku ordain (auxiliaire) berriak, bere aldetik, hauxe dio: " Betroi hizkuntzak, kulturak eta hor mintzo den fedeak hazten nau... Ohidurazko liturgian fede bat azaltzen da...
‎Egun bakarrean galtzen den fedea, fedea al da?
‎– Egun bakarrean galtzen den fedea, benetan galtzen al da?
2023
‎Profetez profitatzeko profesorea nauzue. Diruan, literaturan, politikan, ekonomian edota erlijioan ezarri ohi den fedeaz aritzen dena.
‎Garai horretan Luteroren ikasle zen Günther ek defendatu zituen teologia eskolastikoaren kontrako 95 tesiak; defendatzen zuen sinesmenak soilik justifikatzen gaituela; ekintzetan oinarritzen ez den fedeak bakarrik egiten gaituela garbiak eta duinak; graziarik gabe egiten den guztia bekatua dela, baita ekintza onak ere; apaizaren egitekoa Jesukristoren grazia agertzea zela, eta ez legea irakastea; grazia lortzeko sakramentua hartu ez, baizik sinetsi egin behar zela; jakintsuen ekintza onak, bertuteen antza izanik ere, bizioak zirela. Baina Luterok ez zekien ziur sinesmena zuten guztiak justifikatzen ote ziren; hebrearrei idatzitako gutuna komentatzean esaten zuen ezinezkoa zela Kristorengan sinesten zuena hiltzea; kristauak beti ziur egon behar zuela salbatuko zela; Kristori esker norbere bekatuak barkatuak izan zirela (García Villoslada, 1973).
‎Baina zein fede ez da mehar eta hauskor? Mehar eta hauskor ez den fedeari beste izen bat eman behar genioke: xalotasuna, ameskeria, diziplina.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia