2010
|
|
Bertsolari Txapelketa Nagusiaren ibilbidea unerik emotiboenera iritsi da eta denok batzen gaituen Bilbao Exhibition Center en itzalpeko arima biziarazi du bere taupadetan. Bilgune horretan hautemandakoa, ikusitakoa, entzundakoa, sentitutakoa, esangurazko eremu baten mugarria da, aldiro aldiro eraberritzen
|
den
espazio denbora baten bidegurutzearen atarian. Lan honen xedea, sormen lurralde eremuko sinbolismo kulturala aztertzea da, eta horretarako Dan Sperber en dispositibo sinbolikoaren mekanismoa abiaburu, narrazio kulturalaren eszenaren kontzeptu ardaztaileen deskribapena egin dugu.
|
|
Hori da espazio denbora propioa irudikatzeko eta zehazteko joera duen herri baten beharra, egituraketa horrek batasun bat eta bereizgarritasun bat ematen baitizkio giza bizitzaren eremu zabal bati. Halatsu, Txapelketaren ibilbidea, zentzu ekoizpenaren ibilbidea ere badenez, aldiro aldiro eraberritzen
|
den
espazio denbora betearen agerkari soziala dela ulertzen dugu, halaber, esangura kulturalak baitaratzen dituen gertakari soziala ibilbide kulturalaren mugarrian. Egungo kultura bide ñabarrean, «bidegurutzea» eta «bilgunea» izendatzen duen proiekzio sinbolikoa.
|
2011
|
|
Beraz, Marijesi ohien eta desagertutako herriko pertsonaia ospetsuen etxeen azpian egindako geldialdiek komunitateak absenteekin eta tradizioa irudikatzen duten horiekin dituen lokarriak marrazten dituzte. Horrela konpartitzen
|
den
espazioa sinbolikoki baieztatzen da, aldi berean, espazio hori sakralizatuz, absenteekin eta bizirik daudenekin osatutariko komunitatea eraikitzeko. Erritual honetan, existentziari eta komunitateari konfiantza eta zentzua eragiteko absenteen eta lurraldearen etengabeko oroipena ematen da.
|
|
Azkenik, Medemek gatazka hau irudikatzeko erabiltzen duen beste baliabide bat paisaia izango da. Horrela, bere pelikulek berezkoa
|
den
espazioa dute, guztiz esklusiboa eta apartekoa dena. Medemen obran, paisaiak, agerlekuak, pertsonaien isla dira eta haien psikologiaren erakusle.
|
2012
|
|
Emanda datorkigun zerbaiten ideia baztertu genuke, edota lege naturalei dagokien zerbait balitz bezala. Ez da eraikinak edo pertsonak gehituz soilik hazten
|
den
espazioa. «Hiria»n pentsatzea ez da bakarrik hirigintza prozesuaren garapena proiektatzea, baizik eta hiria ulertzea.
|
|
Juan Duprat ek esaten zuenez, hiria era berean gizakien jardueren garapenaren hartzaile eta eragile
|
den
espazioa da, taldearen bizitzan ere eragin handia duelarik. Garapen ikuspegia daukagu hau, gizakiaren eta medioaren arteko mugimendu dialektikoa.
|
2017
|
|
Bestetik, aniztasun funtzionala duten eta ez duten pertsonen artean gauzatzen diren interakzioek pertsona batzuen interes errealaren, helburu orokor batzuen eta berdintasunaren lehentasunaren aurretik joan behar dute, bukatzean ebaluatzeko gai izateko parte hartu dutenen artean. Orobat, inklusioak erlazioa dauka norberaren gauzen zentzuarekin, laguntasunarekin eta komunikazioa aurreiritzirik eta epaiketarik gabe sortzen
|
den
espazioekin. Azkenik, pertsona guztiek baloratuak izan behar dute bakoitzaren ahaleginen eta hartutako erabakien arabera, beren gizaki baldintza kontuan hartu gabe.
|
2021
|
|
Gainera, egungo eremu politikoko parte hartze urriaren eta herritartasunaren ekite gabeziaren azalpena hiriaren eta espazio publikoaren konfigurazioren ondorioz gertatzen ari dela ikusi da (Wiesenfeld & Sanchez, 2012). Espazio publikoaren merkantilizazioak haren jabetza galarazi digu, denona
|
den
espazio komun hori besteena dela onartzera eraman gaitu (Carr et al, 1992; Vidal et al, 2013).
|
|
Ekonomia solidarioaren logikan lan egiten duten esperientzia ezberdinak batzen dituena, ekoizleak eta kontsumitzaileak harremanetan jarriz eta haien arteko sare bat sortuz. Horrenbestez, merkatu soziala ekonomia solidarioaren printzipioak praktikan jartzen
|
den
espazioa da. Gainera, logika berean diharduten esperientziek elkar ezagutu eta aliantzak ehundu ditzakete bertan (Askunze, 2013).
|