2007
|
|
Lege organikoak zehaztu ahal izango du pertsona jakin batzuentzat nola eta zein kasutan eten daitezkeen, beharrezkoa
|
den
esku hartze judizialarekin eta Parlamentuak kontrol egokia eginez, 17 artikuluaren 2 paragrafoan, matuen edo elementu terroristen jardunari buruz ikerketak egin ahal izateko. eta 18 artikuluaren 2 eta 3 paragrafoetan aitortutako eskubideak, banda ar
|
|
Horregatik, beste antolamendu juridiko batzuetan gertatzen den moduan, EKren 55.2 artikuluan eskubide eta askatasun batzuk gizabanako jakin batzuentzat etetea ezarri da. Horretarako lege organiko bat eskatzen da, eta horrek zehaztu behar du zein modutan eta zein kasutan eten daitezkeen eskubide batzuk (ez guztiak) pertsona jakin batzuentzat, betiere, beharrezko
|
den
esku hartze judizialarekin eta Parlamentuak kontrol egokia eginez, banda armatuen edo elementu terroristen jardunari buruz ikerketak egin ahal izateko, eta kautela gehigarri bat ezarri da, lege organiko horretan aitortutako ahalmenak justifikaziorik gabe edo abusuz erabiltzen badira erantzukizun penala sortuko baita, legeek ezarritako eskubide eta askatasunak bortxatu direlako.... Esku hartze judiziala Audientzia Nazionaleko Instrukzioko epaile zentralen eta Zigor arloko Salaren bitartez egiten da, eta horien epaien aurka kasazio errekurtsoa aurkez daiteke Auzitegi Goreneko Zigor arloko Salan.
|
|
Modu berean, eskubide hori oro har eten daitekeela ere adierazi behar da, EKren 55.1 artikuluak salbuespen edo setio egoeretarako (ASSELOren 17 eta 32 art.) eta gizabanako jakin batzuentzako (EKren 55.2 art.) ezarri duen moduan, beharrezko
|
den
esku hartze judizialarekin eta Parlamentuak kontrol egokia eginez, banda armatuen edo elementu terroristen jardunari buruz ikerketak egiten direnean. Modu horretan, PKLren 553 artikuluan ezarritakoaren arabera, poliziako agenteek, euren agintea baliatuz, berehala atxilotu ahal izango dituzte zenbait pertsona, horien aurka espetxeratze manamendua eman denean; ageri ageriko delitua egiten ustekabean harrapatu dituztenean; delitugilea, agintaritzako agenteek pertsegituta, etxeren batean ezkutatu edo babestu denean, edo terrorismo edo banda armatuen kasuan, salbuespen nahiz presako beharrizan kasuak direnean, ezkutatzeko edo babesteko tokia edo egoitza edozein izanik ere; horrez gain, aipatu tokiak ere miatu ahal izango dira eta efektuak eta tresnak okupatu, eta horren kontu arrazoiak berehalakoan emango zaizkio epaile eskudunari.
|
|
Egoitzaren bortxaezintasunarekin gertatzen den bezala, komunikazioen sekreturako eskubidea oro har eten daiteke, EKren 55.1 artikuluan ezarritakoaren arabera, salbuespen eta setio egoeren kasuan (ASSELOren 18 eta 32 art.), baita gizabanako jakin batzuentzat ere (EKren 55.2 art.), beharrezko
|
den
esku hartze judizialarekin eta Parlamentuak kontrol egokia eginez, banda armatuen edo elementu terrorista edo auzi iheslarien jardunari buruzko ikerketei lotuta. Modu horretan, PKLren 579.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, presa kasuan, ikerketak egiten direnean banda armatu, terrorista edo asaldatuen jardunarekin zerikusia duten delituak ikertzeko, erantzukizun kriminalaren zantzuak dituen pertsonaren postazko komunikazioak, telegrafikoak nahiz telefono bidezkoak begiratzea, bai eta delituak egiteko baliagarri izan daitezkeen komunikazioak ere, Barne Arazoetako ministroak agindu ahal izango du, edo, halakorik izan ezean, Estatuaren Segurtasun zuzendariak; berehala, epaile eskudunari jakinaraziko zaio hori idazki arrazoituaren bidez, eta epaile horrek ebazpen hori ezeztatu edo berretsi egingo du gehienez hirurogeita hamabi orduko epean, begiratzea agindu denetik zenbatzen hasita.
|
2012
|
|
Esku hartzeak oso osorik uki dezake erakundea, edo horren instalazio, sail edo negozio unitate batzuk bakarrik. Epaile edo auzitegiak, epaian bertan edo, geroago, auto bidez, zehaztuko du esku hartzearen edukia eta nor arduratuko
|
den
esku hartzeaz eta zein epeetan egin diren jarraipen txostenak organo judizialarentzat. Esku hartzea edozein unetan eralda edo eten daiteke, esku hartzailearen eta Fiskaltzaren aurretiazko txostenarekin.
|