Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2009
‎Ia aldi berean, Eusko Jaurlaritzari hori egin zezan eskatuz ekimen bat aurkeztu du EAk Legebiltzarrean. 2009ko urriaren 15eko osoko bilkuran PSEk eta PPk hitzartutako zuzenketa deskafeinatu bat onartu zen alderdi autodeterministen kontrako botoarekin, non horrelako legerik egin dadin ez den eskatzen. Ekimenaren historia honatx:
2012
‎moduan adierazten dena. Gainera, informazio gehigarri bat ere bidali egiten da, esaterako, bezeroak erabiltzen duen web nabiga­tzailea zein den (User Agent, adibidean, Mozilla 5.0) eta zein hizkuntzatan ikuskatu nahi den eskatutako orria (Accept.Language, adibidean gaztelania eta ingelera). Hau da, web zerbitzari baten web orriak hizkuntza desberdinetan eduki ditzake, eta bezeroaren lehentasunen arabera, orria hizkuntza baten edo bestean erakutsiko da.
‎Azpimarratu zuen Lehen Hezkuntzaren, Bigarren Hezkuntzaren eta Batxilergoaren ondoren ikasleak aztertzeko proiektua, Gobernuak prestatzen duen bezala, beste herrialde batzuetan egiten dela, etapa bakoitzaren amaieran ikasleengandik espero diren ezagutzen helburuak finkatzeko. “Gurasoek, ikasleek eta irakasleek badakite zein den eskatzen den maila, eta erantzunkidetasuna dute, ikasleak heziketa onarekin ziklo bakoitzaren azken ebaluaziora irits daitezen”, azaldu zuen. Gomendio gomendiok nabarmendu zuen, duela egun batzuk Hezkuntza ministroak egin zuen bezala, selektibitateak oso eskakizun txikia duela aspiranteen %90 baino gehiago gainditzen du eta, beraz, “ez da benetako iragazkia” unibertsitate ikasketak egiteko.
2013
‎Zuzendaritzak erabakitzen du zer arlotan ezarriko den ESKa. Etapa horretan, egoeraren azterketa egin behar da, eta honako hauek zehaztu behar dira: Martxan dauden eduki sozialeko ekintzak.Proiektua aurrera eramateko behar den egituraren definizioa.
‎Lan txoko berria da, eta, beraz, garrantzia du egungo testuinguruan. Unibertsitate honetan egiten ari diren Jasangarritasun eta ESK Masterreko irakasleek ematen dute, eta bere helburua da ikastetxea, zer diren azaltzea, zer den ESKa eta iraunkortasuna, nola kudeatzen diren enpresetan edo nola arautzen diren, besteak beste. Komeni da ekonomiari buruzko oinarrizko ezagutzak izatea, baina ez ezinbestekoa.
2016
‎Garai horiek ezagutu zituztenengana joan eta gero, antzerkiak izan dituen norabideen aztertzeko beste antzerki eragile batzuengana jo dugu. Geroztik antzerkia biziarazten dutenengana, garai horretatik zer gelditzen den jakiteko, sorkuntza eta horren hedapenetik, geroztik zer bide egin den eskatzeko, zer harrera egiten dioten lan horri eta nolako antzerkia nahi duten gaur egun galdetzeko. Antzerkia edo antzerkiak ote diren gelditzen jakin minez.
‎Honako hauek jakinaraziko dituzte lan poltsa horren deialdian parte hartzeko eskaera egiten duten pertsonek: eskatutako betekizunak betetzen dituztela, eta zer hizkuntza ofizialetan egin nahi duten ezaupide proba, nahiz eta oraingoz ez den eskatzen inolako dokumentaziorik aurkez dezaten. Era berean, 15 euro ordaindu dituzte azterketa egiteko tasa gisa.
2019
‎Nor dago bestea onartzearen aurka? Denok izan behar dugu toleranteak, baina batzuetan zorrotzago aztertu behar da zer den eskatzen dena, eskatzen dena milioka emakume esklabizatzea bada, ba orduan hori ez da eskubide bat.
‎Testu generoen ezaugarritze faltaz gain, beste zailtasun bat kontsigna egokiak asmatzea izaten da.Hau da, irakasleak ikasleei proposatzen dien ariketaren formulazioan ez da argi deskribatzen zer delaeta ekoitzi behar den eskatzen den testu hori. Izan ere, sarritan ikasleei ematen zaien kontsigna gelabarrurako izaten da, eta ez da kontuan hartzen, zein garrantzitsua den egoera komunikatibo argi etaerreal bat deskribatzea testuaren ekoizpena motibatzeko.
2020
‎Ipar Euskal Herriko intermitentzia sistemak, adibidez, hori behintzat kontuan hartzen duela aipatu du. Zalantza handiak ditu kulturgileen jardunean ikusezina den lanaren parte hori lagunduko ote den, baita zer gertatuko den eskatutako diru laguntzekin ere, azkenean ekitaldiak egiterik ez bada.
2021
‎Dena den, lehengo eztabaidara garamatza horrek: hots, eskola orduak gutxi ote diren eskatzen denari aurre egiteko, edota akaso, gehiegi ez ote den eskatzen dena dagoen sistemaren antolaketarako. Edonola ere, honek eragin zuzena du literaturaren irakaskuntzan ere.
‎«Kulturak doakoa izan behar duelako ustea irauli behar da. Jendeak kontuan hartu behar du zer ari den eskatzen zeozer debalde eskatzen duenean; adibidez, norabait joatea eta han arratsaldea pasatzea zerbait egiten». Horiek horrela, eragileak zer baldintzatan dauden aztertzeko «plan integral» batez gain, «sozializazio kanpaina bat» ere egin litzatekeela uste du ilustratzaileak:
2023
‎Helburu handiegia irudituko zaio norbaiti, baina nik hori izan dut kontuan liburu hau egitean: irakur dezagun elkarrekin, gelditu ulertzen ez dugunean, pentsatu, galdetu, hausnartu helduarekin batera esne hortz horiek zer diren, zer den haurtzaroa, zer diren desioak, zer den eskatzea...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia