2000
|
|
suntsiketa errua angustia gorrotoa suntsiketa. Ukatua izan
|
den
erru sentimendu honek behin etaberriz gertatutako porrota dakar ondoriotzat bizitzako egoera desberdinetan.
|
2002
|
|
Giza istripu larrian gertatzen dena,, jendea bultzaka, inor ez baita erortzen besteren erorketa eragin gabe, eta lehenbizikoak dira hurrengoen heriobide?, hauxe berau ikus dezakezu bizitzan ere gertatzen dela nonahi. Ez da inor berarentzat soilik galtzen, besteen galbide eta galtzaile gara; aurrekoei egokitzea kalte da, eta erosoago zaigunez inori sinestea norkbere erabakiak hartzea baino, ez daukagu inoiz bizitzaren irizpiderik, sinetsi egiten dugu beti eta eskuz esku guganaino heldu
|
den
erruak inguratzen gaitu eta suntsitzen. Besteen exenpluek garamatzate galbidera; jendemultzoagandik aldenduz osatuko gara.
|
2004
|
|
esaten baduk Mussoliniren kontrakoa haizela, hireak egin dik; eta alderantzizkoa esaten baduk, orduan ere argi ibili partisanoekin. Eta onena duk isil isilik ibiltzea, eta larregi ere ez pentsatzea, ze pentsatuz gero igual asmatuko duk, eta asmatzen baduk, jakiten baduk norena
|
den
errua edo zein den irtenbidea, orduan isilik geratu behar haiz derrigorrez. Eta argi zagok, beraz, azkenean isilik egon behar duala, isilduko haute bestela.
|
2005
|
|
Euskarari gorrotoa haien dekalogo politikoaren aurreneko artikulua egin dutenak, horiek. Mintza gintezkeen horren arrazoiaz, norena
|
den
errua, nola konpondu daitekeen, zein urrats eman behar ditugun. Baina hori da gaur egun daukagun arazoa.
|
2007
|
|
Egile horren ustez, erru mota bat dago,, benetako, errua edo??, erantzun enpatikoan sustraitzen dena. Beraz, erantzunenpatikoa aldez aurretik programatutako erantzuna den neurrian, erantzunenpatikotik eratortzen
|
den
erruzko erantzuna ere unibertsala izango da. Ikuspegihorretatik,, erru naturala, z hitz egin daiteke, unibertsala izan daitekeen errusentimenduaz, hain zuzen.
|
2009
|
|
Lan istripu bakoitzaren aurrean errepikatzen da ezbai hori, isilago ala ozenago: norena ote
|
den
errua, norena ardura. Eta ezbaia pizten den bakoitzean, benetako arrazoiak iluntzen direla iruditzen zait.
|
2012
|
|
esplikazioaren giltza ez da gauzatzen baxukeria moralaren versus posizio etiko goidunaren arteko oposizio erosoan. Ez bada, zer esanik ez, Ongi aren posizio etiko goidunaz jabetu nahi duzularik, Gaitzean gauzatzen
|
den
erruarekin identifikatzeko ezintasunaz itsutua bazaude edo; berez, Hegelek berak esango lukeen bezala, Erru supremoa dena, zerbait izatekotan, are eta gehiago, Gaitzaren jokabide punta puntakoena. Hegelen arabera, Ongiaren lekunea erruak eginez soilik eratzen da, eta egiazko Gaitza, ondorioz, ez da berez kokatzen harako erretore trakets haren moduko jarduera zikin gaiztoetan, Gaitza per se zer den nabaritzeko edo identifikatzeko gauzatzat bere buruari antzematen dion beste arima polit errugabe harengan baizik.
|
2017
|
|
Ez dakit norena
|
den
errua
|
2019
|
|
Baratxuria, ordea, ziztrina, baina fina: jakin hark norena
|
den
errua.
|
2021
|
|
Besteri egozten diok eta dion hire mihian eta barne muinean
|
den
errua.
|
2022
|
|
Halere, esaldia ez dago norberaren pentsamendutik hain urruti, antza. Inorena ez
|
den
erruarengatik, ordea, denek hil behar dute eta, ondorioz, denek egin behar dute beren buruaz beste. Suizidioaren tabuak garrantzia hartzen du hemen, sufrimendu irrazionalaren aurrean legeztatzen den pilularen bitartez.
|
2023
|
|
Beti hiltzen da beste inoren erruz. Ez dakit bidezkoa
|
den
erruz esatea. Baina besteengatik hiltzen da.
|
|
Ez zait axola norena
|
den
errua. Jaso ezazue.
|