Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2006
‎Gure asmoa ez da eztabaida garrantzitsu hori garatzea. Gure helburua da aztertzea ea humeartzat hartzen den eredu hori benetan Humerena ote den edo ez. Horrela, Humeren ikuspegia zehaztu eta gero, urrats bat emango dugu aurrera ekintza moralaz mintzatze aldera.
2008
‎Baina umeak eskolaratu orduko badirudi etxeko euskarari garrantzia kentzen diogula eta haren gainetik jartzen dugu eskolan ikasitakoa. Horren ondorioz, guraso euskaldun euskalkidunek sarri askotan amore ematen dute etxean sartzen den eredu horren aurrean eta ez dute ez adorerik, ez konfiantzarik, umeak eskolatik dakarren eredu formal horri eurena, seguruenez eskolatik kanpoko erabilera ez formaletan erabiltzeko egokiagoa dena, kontrajartzeko edo euskaraz txarto esandakoa zuzentzeko.
2009
‎gehienek, indarrean dagoen ereduaren arabera jokatzen dute, 1913an asmatutako eredua, erakunde militarrek sortutakoa. Badakigu zertan den eredu hori: bakan batzuek pentsatzen eta agintzen dute; beste batzuek bitartekari eta kontrolatzaile lanak egiten dituzte; gehienek, azkenik, obeditzen dute, eta lan egiten.
2010
‎Garbi dago zein den eredu horren alde ona; luze gabe egiten zaio ihes zalantzari. Halaber, nahi duguna sinesteko aukera eman diezaguke eredu horrek; nolako nahia, halako sinesmena.
2012
‎Dakigunean etorkinen seme alaba gehienak B eta A ereduetan matrikulatuta daudela, ezinbestekoa da euskararen inguruan oinarritutako eredu bakar bat gauzatzea, nahiz eta modu malguan gauzatu. Katalunian aplikatu den eredu hori martxan jarri ezean, epe ertain zein luzean hizkuntza segregazio fenomenoak sortzeko eta indartzeko arriskua dago.
2013
‎Barinagak horrela esplikatu du zein den eredu horren muina: " Bizi kalitatearen planteamendua integrazioa eta normalizazioa baino urrutiago doa.
2014
‎Egiturazkoa behar du gogoetak haren hitzetan. «Inork ez du zalantzan jartzen Durangoko Azokak duen garrantzia, baina denon artean hausnartu behar dugu ea egun martxan den azoka eredua den behar dugun eredua, eta nola bideratu behar den eredu horren finantzaketa». Estu agertu zuten beren burua aurreko astean Durangoko Azoka antolatzen duen Gerediaga elkarteko kideek Eusko Legebiltzarrean, eta azoka egonkortzeko 150.000 eurorekin laguntzeko eskatu zioten Jaurlaritzari.
‎‘Purismoa’ eta ‘popularismoa’ kontrajartzen ditu Villasantek, hau da, garbizalekeria bi bertsioetan nahi bada (Arana Orixe), eta, bestetik, popularismoa, hots, herria hartzea maisutzat, kultura jaso gabeko herria, edo, hobe, ‘erria’, hots, baserria. Bestela esan, eredu ez den eredu horrek nola balio lezake euskara gaurkotzeko, hizkuntza moderno bilakatzeko, baserrian barik kalean bizi den pertsona ikasiarentzat nola izan liteke baliagarri. Joera horrek ere, bistan da, kultur terminologiari uko egiten dio.
2016
‎• Etxetik euskaldun diren ikasleen gaitasuna, euskaraz mintzatzeko ahalmena, sendotzen, zabaltzen eta aberasten ari da eskola: etxetik dakarten gaitasuna zabaltzen, aberasten, etxeko erregistro informaletatik erregistro formalagoetarako bidea indartzen du eskolak; ahozko jarduna idatzizko planora eta irakurrizkora hedatzen du, eta hizkuntzaren eredu bateratu baterako ateak zabaltzen eta hiztun elkarte osoaren bateragarri izango den eredu horren ezagutza jeneralizatzen.
‎a) Etxetik euskaldun390 diren ikasleen gaitasuna, euskaraz mintzatzeko ahalmena, sendotu egin dezake euskal eskolak: ikasle euskaldunek etxetik dakarten gaitasuna zabaldu, aberastu, etxeko erregistro informaletik erregistro formalagorako bidea indartu, ahozko jarduna idatzizko eta irakurrizko planora hedatu, hizkuntzaren eredu bateraturako ateak zabaldu eta hiztun elkarte osoaren bateragarri izango den eredu horren ezagutza jeneralizatu. b) Etxetik (erabat edo nagusiki) erdaldun diren ikasleak euskaldundu egin ditzake eskolak, halako neurri batean. " Neurri batean" diogu, eskola bidez L2 ikastea edo (euskaraz egiteko adina) ez ikastea eskolan eta, bereziki, eskolatik kanpora L2 horretan jarduteak edo ez jarduteak bideratzen duelako nagusiki391 Eskolan (eskolan bakarrik) ez da L2 hizkuntzaren hitz etorri oneko mintzamenik eskuratzen, oro har.
‎Ez da kontuan hartuko edozein kontu, bezeroen beharrei egokitzen zaizkienak baizik, kontratazio baldintza bereziengatik hauta daitezkeenak (doako transferentziak, ordainagirietan hobariak, komisioen salbuespena, etab.).). Oso produktu dinamikoa denez, ez da zaila kasu bakoitzerako irtenbide bat aurkitzea, eta lortu nahi den eredu horretara iritsi arte balio erantsia eman diezaioke beste aurrezki formatu batzuei. Aurrezki kontuak:
2017
‎Hau da, izaera, sentiberatasun, zorionaren ideia desberdinen arteko auzi eta gatazka gisa. Indar politiko bat ez dela ezer nagusi den munduaz bestelako mundu bat eratzen ez badu; hau da, nagusi den eredu horretatik diferente diren ‘bizitzeko modu desiragarriak’ sortzen ez baditu.
2018
‎Organismoaren kalte morfologiko/ funtzionala profesional teknikoak (medikoak) sendatuko du, eta pazientearen funtzioa preskripzio diagnostiko eta terapeutikoan agindutakoa betetzera mugatuko da. Nagusia den eredu horrek pertsonaren dimentsio psikosoziala ulertzeko arazoak ditu, ez du ikuspegi holistiko edota ekologikorik. Eredu horren ezaugarri nagusiak honako hauek dira:
2021
‎Norvegiako eredua, edo" Norwegian Model" izenez ezaguna den eredua, parekoen errebisioa duen literatura akademiko osoa haztatutako adierazle bakar batean biltzen saiatzen da, (ikerketa arlo guztietan, giza zientzietan garrantzi handiagoa duten formatuak eta hizkuntzak barne), ikerketa ahaleginak irakasle eta sailen artean alderagarria eginez, bai ikerketa erakundeen artean, bai erakundeen barnean. Norvegiaz gain hainbat herrialdetan aplikatu den eredu horrek (Belgika, Danimarka, Finlandia, Portugal) 3 osagai nagusi ditu (Sivertsen, 2016b): datu base nazional bat; ponderazio sistema bat duen argitalpen adierazle bat; eta, azkenik, errendimenduan oinarritutako finantzazio eredua.
2023
‎instituzioetatik bultzatutako jaialdiak izan ohi dira, promotora handiek antolatuak eta atzerriko turismoa helburu dutenak; Euskal Herria marka gisa saltzen dutenak. Hori dela eta, nazioartean gailentzen den eredu horrek sorrarazten dituen arazoak gure testuinguruarekin gurutzatzen ditu idazleak, eta eragiten dituen turistifikazio eta folklorizazio prozesuak azaltzen ditu, besteak beste.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia