2006
|
|
Ospea duen pertsona ezagunak, gainerako pertsonek bezala, ez du arlo jakin horri buruz ezagutza tekniko edo zientifiko handirik izango, eta bere iritzia adieraziko du produktu edo zerbitzuaren erabilera arruntari buruz, besterik ez. Bestalde, ohikoa ez
|
den
erabileraren bitartez lortu baditu goraipatzen dituen abantailak, azaldu du zein baldintzatan lortu dituen (De la Cuesta, 2002: 163).
|
2007
|
|
Horren azterketa sakonak luzeegi joko luke. Hortaz, inguru europarreanegiten
|
den
erabilerari lotuko gatzaizkio; zehazkiago gainera, Europar Batasunarenkudeatzaileek beren agiri ofizialetan eta lanetan darabilten ikuspegiari. Horretarako Caroline Brossat anderearen tesia3 hartuko dugu oinarritzat.
|
2011
|
|
Izenordeen erabilerarako bi arrazoi nagusi zeuden. Alde batetik, bada leku guztietan eta garai guztietan ezagutu
|
den
erabilera, egilearen izena ezkutatzea errateko askatasun handiagoa izateko. Gogoratu 50eko hamarkada, Hegoaldeko euskaldunentzat batez ere, ez zela preseski askatasun indibidual zein kolektiboak aldarrikatzeko garairik onena.
|
2012
|
|
XIX. mendetik aurrera plazaratzen da egun gainditua dagoen Natur Zientzienzientifismoaren eta Giza eta Gizarte Zientzien metodoen arteko ezadostasuna: zientifismoaren oinarrian aurkitzen dugu zientzia fisiko naturalen metodoaeta ezagutza enpirikoetan oinarritutako diskurtso zientifikoaren orokortasunaeta osotasuna. Giza eta Gizarte Zientzien helburua giza errealitatea ezagutzea, interpretatzea eta zuzentzea edo aldatzea den heinean, datu eta metodo enpirikotzatulertzen
|
den
erabilera bakarra eztabaidatzen da. Harrezkero, Gizarte Zientzietanezadostasuna indibidualtasun/ kolektibitate (gizabanako/ gizarte) binomioaren artekoeztabaidetara zabaltzen da (Ezkurdia, 2004:
|
|
XIX. mendetik aurrera plazaratzen da egun gainditua dagoen Natur Zientzienzientifismoaren eta Giza eta Gizarte Zientzien metodoen arteko ezadostasuna: zientifismoaren oinarrian aurkitzen dugu zientzia fisiko naturalen metodoaeta ezagutza enpirikoetan oinarritutako diskurtso zientifikoaren orokortasunaeta osotasuna. Giza eta Gizarte Zientzien helburua giza errealitatea ezagutzea, interpretatzea eta zuzentzea edo aldatzea den heinean, datu eta metodo enpirikotzatulertzen
|
den
erabilera bakarra eztabaidatzen da. Harrezkero, Gizarte Zientzietanezadostasuna indibidualtasun/ kolektibitate (gizabanako/ gizarte) binomioaren artekoeztabaidetara zabaltzen da (Ezkurdia, 2004:
|
|
– Produktuarentzat espero
|
den
erabilera.
|
|
Arauak berak honako definizio hau ematen du kaltegabetasunaren inguruan: elikagaiak espero
|
den
erabilerarekin bat prestatu edo/ eta kontsumitzen direla esatean kontsumitzailearengan inolako kalterik eragingo ez dutela ulertzen da.
|
|
Ospea duen pertsona ezagunak, gainerako pertsonek bezala, ez du arlo jakin horri buruz ezagutza tekniko edo zientifiko handirik izango, eta bere iritzia adieraziko du produktu edo zerbitzuaren erabilera arruntari buruz, besterik ez. Bestalde, ohikoa ez
|
den
erabileraren bitartez lortu baditu goraipatzen dituen abantailak, azaldu du zein baldintzatan lortu dituen (De la Cuesta, 2002: 163).
|
2015
|
|
Gehien hedatu
|
den
erabilera horren arabera, manipulazioak motibatu lituzke adibide berriak, eta, adibide horien bidez, ikasleek hobetu egingo lukete beren ziurtasuna formulaturiko aieruetan. Burke eta Kennedyren arabera (2011), Hölzek (2001) dio geometria dinamikoko ingurune batean, aieru baten egia ikusi duten ikasleek enuntziatuaren egiaren zergatia jakiteko beharra sentitzen dutela.
|
2017
|
|
Alde batetik, Twitterren erabilerei begira, %32ak jende famatua jarraitzeko erabiltzen du, %29ak intereseko gaiak jarraitzeko eta %27ak haien lagunak jarraitzeko. Beste alde batetik, Facebooken erabilerei erreparatuz, aipagarria
|
den
erabilera bakarra lagunak jarraitzea da, %24ak erabiltzen duelarik horretarako.
|