Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2006
‎Ospea duen pertsona ezagunak, gainerako pertsonek bezala, ez du arlo jakin horri buruz ezagutza tekniko edo zientifiko handirik izango, eta bere iritzia adieraziko du produktu edo zerbitzuaren erabilera arruntari buruz, besterik ez. Bestalde, ohikoa ez den erabileraren bitartez lortu baditu goraipatzen dituen abantailak, azaldu du zein baldintzatan lortu dituen (De la Cuesta, 2002: 163).
2007
‎Horren azterketa sakonak luzeegi joko luke. Hortaz, inguru europarreanegiten den erabilerari lotuko gatzaizkio; zehazkiago gainera, Europar Batasunarenkudeatzaileek beren agiri ofizialetan eta lanetan darabilten ikuspegiari. Horretarako Caroline Brossat anderearen tesia3 hartuko dugu oinarritzat.
2011
‎Izenordeen erabilerarako bi arrazoi nagusi zeuden. Alde batetik, bada leku guztietan eta garai guztietan ezagutu den erabilera, egilearen izena ezkutatzea errateko askatasun handiagoa izateko. Gogoratu 50eko hamarkada, Hegoaldeko euskaldunentzat batez ere, ez zela preseski askatasun indibidual zein kolektiboak aldarrikatzeko garairik onena.
2012
‎XIX. mendetik aurrera plazaratzen da egun gainditua dagoen Natur Zientzienzientifismoaren eta Giza eta Gizarte Zientzien metodoen arteko ezadostasuna: zientifismoaren oinarrian aurkitzen dugu zientzia fisiko naturalen metodoaeta ezagutza enpirikoetan oinarritutako diskurtso zientifikoaren orokortasunaeta osotasuna. Giza eta Gizarte Zientzien helburua giza errealitatea ezagutzea, interpretatzea eta zuzentzea edo aldatzea den heinean, datu eta metodo enpirikotzatulertzen den erabilera bakarra eztabaidatzen da. Harrezkero, Gizarte Zientzietanezadostasuna indibidualtasun/ kolektibitate (gizabanako/ gizarte) binomioaren artekoeztabaidetara zabaltzen da (Ezkurdia, 2004:
‎XIX. mendetik aurrera plazaratzen da egun gainditua dagoen Natur Zientzienzientifismoaren eta Giza eta Gizarte Zientzien metodoen arteko ezadostasuna: zientifismoaren oinarrian aurkitzen dugu zientzia fisiko naturalen metodoaeta ezagutza enpirikoetan oinarritutako diskurtso zientifikoaren orokortasunaeta osotasuna. Giza eta Gizarte Zientzien helburua giza errealitatea ezagutzea, interpretatzea eta zuzentzea edo aldatzea den heinean, datu eta metodo enpirikotzatulertzen den erabilera bakarra eztabaidatzen da. Harrezkero, Gizarte Zientzietanezadostasuna indibidualtasun/ kolektibitate (gizabanako/ gizarte) binomioaren artekoeztabaidetara zabaltzen da (Ezkurdia, 2004:
‎– Produktuarentzat espero den erabilera.
‎Arauak berak honako definizio hau ematen du kaltegabetasunaren inguruan: elikagaiak espero den erabilerarekin bat prestatu edo/ eta kontsumitzen direla esatean kontsumitzailearengan inolako kalterik eragingo ez dutela ulertzen da.
‎Ospea duen pertsona ezagunak, gainerako pertsonek bezala, ez du arlo jakin horri buruz ezagutza tekniko edo zientifiko handirik izango, eta bere iritzia adieraziko du produktu edo zerbitzuaren erabilera arruntari buruz, besterik ez. Bestalde, ohikoa ez den erabileraren bitartez lortu baditu goraipatzen dituen abantailak, azaldu du zein baldintzatan lortu dituen (De la Cuesta, 2002: 163).
2015
‎Gehien hedatu den erabilera horren arabera, manipulazioak motibatu lituzke adibide berriak, eta, adibide horien bidez, ikasleek hobetu egingo lukete beren ziurtasuna formulaturiko aieruetan. Burke eta Kennedyren arabera (2011), Hölzek (2001) dio geometria dinamikoko ingurune batean, aieru baten egia ikusi duten ikasleek enuntziatuaren egiaren zergatia jakiteko beharra sentitzen dutela.
2017
‎Alde batetik, Twitterren erabilerei begira, %32ak jende famatua jarraitzeko erabiltzen du, %29ak intereseko gaiak jarraitzeko eta %27ak haien lagunak jarraitzeko. Beste alde batetik, Facebooken erabilerei erreparatuz, aipagarria den erabilera bakarra lagunak jarraitzea da, %24ak erabiltzen duelarik horretarako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia