2002
|
|
Halaber, gelako txokoetan gida batzuk uzten ditugu. Gida honetan lehenengoorrialdean mintza saioaren galdera nagusia topatuko dute; eta besteetan ahalik etahobekien erantzun ahal izateko ariketen eta bestelako baliabideen proposamenak.Aukera zabala ematen diegu eta beraiek aukeratzen dute zer
|
den
egokiena eurenbeharretarako. Ordenagailuetatik kanpo daude ia denak.
|
2005
|
|
Batzuetan, informazioaren protagonisten hitzak aldatzen direnean, hizkera ere alda daiteke. Baliabide hori noiz
|
den
egokia kazetariak eta komunikabideak erabaki dute.
|
2007
|
|
Bestalde, zenbati autorek diote Vygotsky k eragin trukearen zereginari buruzeman zuen azalpena eskasa dela; izan ere, Vygotsky k ez zuen zehaztu zer eragintruke mota
|
den
egokiena haurren ikaskuntza bultzatzeko (esaterako, ea estimulazioorokorra edo irakaskuntza espezifikoa den egokiena) (Eysenck, 2000).
|
|
Bestalde, zenbati autorek diote Vygotsky k eragin trukearen zereginari buruzeman zuen azalpena eskasa dela; izan ere, Vygotsky k ez zuen zehaztu zer eragintruke mota den egokiena haurren ikaskuntza bultzatzeko (esaterako, ea estimulazioorokorra edo irakaskuntza espezifikoa
|
den
egokiena) (Eysenck, 2000).
|
|
Haurrek pertsonaiak ezagutzen dituztenean, ipuinak kontatzeari ekingo zaio.Ipuina aukeratzeko, komeni da irakasle eta gurasoentzako gidaliburuaren 13.orrialdera jotzea, bertan adin bakoitzerako zer ipuin
|
den
egokia agertzen baita taulabatean. Nahiz eta haurrak oraindik mintzamenaren jabe erabat ez izan, ez dagoarazorik; izan ere, ipuinik errazenak baliagarriak izan daitezke, ipuinaren kontaketan lagungarri izango zaizkigun irudi sinple eta erakargarriak baitituzte.
|
|
lehenengo, perpausean perpausean galdegaia lekuz aldatuko dut (leku kanonikoan badago, aditz ostean paratuta; eta iruntzitara); eta, jarraian, alderatu egingo dut jatorrizko hasiera eta aldaera: zein
|
den
egokiago komunikazioaren aldetik (erraz irakurtzearen aldetik), eta zergatik. Bigarren, beste manipulatu bat emango diet hasiera perpausei:
|
2009
|
|
Nahiz eta ez
|
den
egokia haurraren etorrerarekin bikotekideetatik zein denkaltetuena esatea, ikerketek emakumezkoa dela diote. Haurraren hazieraren zereginik gehienak, gehienetan, emakumeak egiten dituela egia bada ere, gizonezkoarekin egin dena ez da justua, bigarren plano batean laga baita.
|
2012
|
|
Ezdakigu ondo zein bidetatik zabalduko den aukera. Ziur asko, bide bat baino gehiagoizan ditugu jorratuta eta prest, unean uneko egoerak esango baitu zeinizango
|
den
egokiena. Hori dela-eta, arestian aztertutakoa kontuan izanik, koadro batprestatu dugu Euskal Herriak estatu bihurtzeko izan ditzakeen aukeren inguruan:
|
|
Nola erabaki? Nola jakin zer
|
den
egokia eta zer ona. Hemendik aurrera, ez dago Egiarik, ez Onik, ez dago bide zedarriturik. Erabakitzerakondenatuta gaude.
|
2014
|
|
Hala ere, probarekin erlazionatutako zenbait faktorek badute eragina emaitzetan; adibidez: zer egin behar den edo zer eskatzen
|
den
egoki ulertzea, materialarekin konfiantza lortzea eta egoerak erakustea jolasak balira bezala. Probak bide horretan sinplifikatzen direnean, haurren egitea nabarmen hobetzen da.
|
2017
|
|
Batetik, nekazaritza eredu berrien potentziazio trinkoa eta bestetik, bertako espezieen basogintzaren sustatze trinkoa dira eredu egokienak. Hala ere, burutu ebaluazioaren arabera ezin daiteke esan nekazaritzaren sustatze trinkoa ala bertako basogintzaren sustatze trinkoa ote
|
den
egokiena, biak sailkapenean maila berean baitaude, eta halako kasuetan ezin da alternatiba bat bestea baino egokiagoa dela ziurtatu (Joint Research Centre, 1996; Benetto et al., 2008). Hori da hain zuzen ere gure kasuan gertatzen den egoera, non 2.b. eta 3.b. alternatibak diren egokienak baina ezin dugun ziurtatu bietatik egokiena zein den.
|