Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2002
‎Halaber, gelako txokoetan gida batzuk uzten ditugu. Gida honetan lehenengoorrialdean mintza saioaren galdera nagusia topatuko dute; eta besteetan ahalik etahobekien erantzun ahal izateko ariketen eta bestelako baliabideen proposamenak.Aukera zabala ematen diegu eta beraiek aukeratzen dute zer den egokiena eurenbeharretarako. Ordenagailuetatik kanpo daude ia denak.
2005
‎Batzuetan, informazioaren protagonisten hitzak aldatzen direnean, hizkera ere alda daiteke. Baliabide hori noiz den egokia kazetariak eta komunikabideak erabaki dute.
2007
‎Bestalde, zenbati autorek diote Vygotsky k eragin trukearen zereginari buruzeman zuen azalpena eskasa dela; izan ere, Vygotsky k ez zuen zehaztu zer eragintruke mota den egokiena haurren ikaskuntza bultzatzeko (esaterako, ea estimulazioorokorra edo irakaskuntza espezifikoa den egokiena) (Eysenck, 2000).
‎Bestalde, zenbati autorek diote Vygotsky k eragin trukearen zereginari buruzeman zuen azalpena eskasa dela; izan ere, Vygotsky k ez zuen zehaztu zer eragintruke mota den egokiena haurren ikaskuntza bultzatzeko (esaterako, ea estimulazioorokorra edo irakaskuntza espezifikoa den egokiena) (Eysenck, 2000).
‎Haurrek pertsonaiak ezagutzen dituztenean, ipuinak kontatzeari ekingo zaio.Ipuina aukeratzeko, komeni da irakasle eta gurasoentzako gidaliburuaren 13.orrialdera jotzea, bertan adin bakoitzerako zer ipuin den egokia agertzen baita taulabatean. Nahiz eta haurrak oraindik mintzamenaren jabe erabat ez izan, ez dagoarazorik; izan ere, ipuinik errazenak baliagarriak izan daitezke, ipuinaren kontaketan lagungarri izango zaizkigun irudi sinple eta erakargarriak baitituzte.
‎lehenengo, perpausean perpausean galdegaia lekuz aldatuko dut (leku kanonikoan badago, aditz ostean paratuta; eta iruntzitara); eta, jarraian, alderatu egingo dut jatorrizko hasiera eta aldaera: zein den egokiago komunikazioaren aldetik (erraz irakurtzearen aldetik), eta zergatik. Bigarren, beste manipulatu bat emango diet hasiera perpausei:
2009
‎Nahiz eta ez den egokia haurraren etorrerarekin bikotekideetatik zein denkaltetuena esatea, ikerketek emakumezkoa dela diote. Haurraren hazieraren zereginik gehienak, gehienetan, emakumeak egiten dituela egia bada ere, gizonezkoarekin egin dena ez da justua, bigarren plano batean laga baita.
2012
‎Ezdakigu ondo zein bidetatik zabalduko den aukera. Ziur asko, bide bat baino gehiagoizan ditugu jorratuta eta prest, unean uneko egoerak esango baitu zeinizango den egokiena. Hori dela-eta, arestian aztertutakoa kontuan izanik, koadro batprestatu dugu Euskal Herriak estatu bihurtzeko izan ditzakeen aukeren inguruan:
‎Nola erabaki? Nola jakin zer den egokia eta zer ona. Hemendik aurrera, ez dago Egiarik, ez Onik, ez dago bide zedarriturik. Erabakitzerakondenatuta gaude.
2014
‎Hala ere, probarekin erlazionatutako zenbait faktorek badute eragina emaitzetan; adibidez: zer egin behar den edo zer eskatzen den egoki ulertzea, materialarekin konfiantza lortzea eta egoerak erakustea jolasak balira bezala. Probak bide horretan sinplifikatzen direnean, haurren egitea nabarmen hobetzen da.
2017
‎Batetik, nekazaritza eredu berrien potentziazio trinkoa eta bestetik, bertako espezieen basogintzaren sustatze trinkoa dira eredu egokienak. Hala ere, burutu ebaluazioaren arabera ezin daiteke esan nekazaritzaren sustatze trinkoa ala bertako basogintzaren sustatze trinkoa ote den egokiena, biak sailkapenean maila berean baitaude, eta halako kasuetan ezin da alternatiba bat bestea baino egokiagoa dela ziurtatu (Joint Research Centre, 1996; Benetto et al., 2008). Hori da hain zuzen ere gure kasuan gertatzen den egoera, non 2.b. eta 3.b. alternatibak diren egokienak baina ezin dugun ziurtatu bietatik egokiena zein den.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia