2001
|
|
Aurkakoa egiten denean, noski, ukapena daukagu. Judizio mugagabean subjektuaren eremu mugagabea ezartzen da, ‘S’ ez ’P’ da, eta beraz, ‘S’ ‘P’ ez
|
den
edozein predikatu izan daiteke. Aldi berean, eremu mugagabe hori ‘P’ k soilik mugatzen du eta hortik mugapenaren adigaia.
|
2003
|
|
teoria onak dira errefusa daitezkeenak baina oraindik ezein gertakarik kontraesan ez dituenak. Neurri batean interesgarria
|
den
edozein teoria emaitza esperimental anitzekin gatazkan dago. Gertakariekin bat egiten ez duten teoriak ezabatuko lituzkeen faltsapen printzipio batek zientziaren osotasuna ezabatu luke (edo zientziaren zati zabal bat errefusaezina dela onartu luke).
|
2004
|
|
Ideiak, beraz, lirateke etorri sentimenetatik, aurretik eskolan ikasitakoan eta ondoren enpirismoan defenditzen zen legez; gure adimen burujabearen tresna dira, nire pentsaeraren moduak, eta euren bidez bakarrik lortu ahal izango dut ezagutza segurua, eguzkiarena edo beste edozein gairena, eta ez dute zertan kanpoko munduan dagoen zerbaiten irudia izan beharrik. Ez da, ez, hau baieztapen hutsala, kontuan izan behar baita ideiak edozein ezagutza prozesuren aurrekotzat, giza izaeraren lehen unibertsaltzat eta mundu fisikoaren aurrekotzat, jotzen dituela eta eurek gizakia gizaki
|
den
edozein adimenetan egon luketela.
|
|
Zientzian eta teknologian datza gure itxaropen eta poz guztia, baina baita ikara eta izua ere. ...inguratzen eta babesten gaituzte, eurek zuzentzen dute gure zeregin osoa bide jakin batzuetatik gure bizitza osoan, eta harro, baina fundamentu askorik gabe, beharbada, guk arintasunez gutxiesten ditugu beste leku batzuetako eta, bereziki, beste garai batzuetako bizierak, pentsamoldeak eta mundu ikuskerak, geurea" aurreratuagoa" bailitzan; sineskeriatzat jotzen dugu gureetatik urruntzen
|
den
edozein uste eta ideia eta, gehiago oraindik, eskandalagarriak iruditzen zaizkigu gureekiko arrotzak direnen jarrerak eta jokaerak. Erlijio itsuenean bezala ez dago apaltasunerako lekurik gurean; alderantziz, ezgauza gara gurearen mugak ikusteko eta larregizkoak izan daitezke, beharbada, besteenean dakuskigunak.
|
2008
|
|
beste modu batera esanda, subjektuak identitatearen printzipioari men egiten dio. Proposizioaren forma subjektua ez
|
den
edozein elementuren ezezko jardun bat da, hau da, edozein objekturen, edozein edukiren ezezko jarduna; azkenean, geratzen den bakarra A= A besterik ez da.
|
2012
|
|
Horrekin lotzen den inork ez du gainerakoek baino indar gutxiago izango. Maiteminduen orbitan sartzen
|
den
edozein gorputzek funtsezko esakunearekin kidetasuna du, Badiouren hitzetan. Gaur," berriro asma dezagun politika"(" reinventons la politique") izan daiteke funtsezko esakune baten adibide.
|
2016
|
|
Komunitatearen zentzua, sorterriaren eta erkideenganako eraspena, atzerriarekiko eta arrotzekiko kontrariotasunak indartzen du.311 Tximino taldeek gogorki defendatzen dituzte lurraldea eta jendea. Txinpantzeek komandoak dauzkate euren lurraldeko mugak zorrotz zaintzen ibiltzen direnak eta hurbiltzen
|
den
edozein arrotzi gabe eraso. Eboluzioak, dio De Waalek ere, gerrarekin morala eta bertute sozialak deitzen ditugunak sortarazi izateko paradoxa burutu du.
|
|
[Existentziaren aldeko borroka] Malthusen doktrina da, animali eta landare erreinu guztietara aplikatua. Espezie bakoitzetik biziraun ahal izanen duen baino askoz ere banako gehiago jaiotzen denez, eta, ondorioz, behin eta berriro gertatzen den existentziaren aldeko borroka dagoenez gero, hemendik dator izaki orok, baldin bizi baldintza konplexu eta noizbehinka aldakorren pean beretzat mesedegarri
|
den
edozein eratan aldatzen bada, denik arinkien izanik ere, bizirauteko eta modu horretan naturalki hautetsia izateko ahalbide gehiago izatea. Herentziaren hastapen ahaltsua bide, hautetsiriko aldaki orok bere forma berri eta eraldatua ugaltzeko joera izanen du.
|