Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2002
‎Ikerketaren beste atal garrantzitsua proiektuak dira, horietatik lortzen baitaikertzeko behar den diruaren zatirik handiena. Erakunde askok finantzatzen dituzteikerketa proiektuak, enpresa pribatuetatik hasita udaletxe, foru aldundi, gobernuautonomo, eta Europako Batasuneraino.
‎Horrekin lotuta, finantzabide ugari onartzeko prest agertu dira emisora berri horiek, publizitatea barne. Dena dela, helburua ez da komertzial hutsa, eta tokiko dendei zein enpresariei euskarri publizitarioa eskaintzen diete, oso beharrezkoa den diruaren truke. Dena dela, emisora batzuek errefusatu egin dute iragarkiak sartzeko aukera hori, eta beste batzuek, aldiz, herri taldeek antolaturiko ekitaldien zein beste hedabideetan agertzen ez diren kultura jardueren berri soilik ematea erabaki dute.
2006
‎Babeslearen betetzea akastuna balitz, posible litzateke egokitzea babestuak zerbitzua eman aurretik, babestuak zerbitzua murriztu bailezake. Aldiz, laguntza publizitate zerbitzua egin ondoren gertatuko balitz, kalte galeren ordainketarekin egokituko litzateke (eskainitako materiala konpontzeko babestuak ordaindu behar duen kantitatea; irabaziko ez den diru kopurua barne, hau da, babestuak beste babesle batengandik jaso lezakeen beharrezko material eta hornikuntza).
2007
‎Gertakari sozietalekintopo egiten dutenean, ez dute horiek azaldu beharrik sumatzen, eta, sumatzenbadute, bizipen pertsonalekin erlazionatzen dituzte eta logikarik gabeko azalpenakematen dituzte. Diruari dagokionez, dirua edonola eskuratzen dela uste dute.Halaber, zenbaitetan, ordaintzean atzera jasotzen den diru xehea dirua lortzekoiturri nagusitzat hartzen dute. Salerosteko prozesuan gertatzen den diru transakzioaesanahirik ez duen erritutzat hartzen dute.
‎Diruari dagokionez, dirua edonola eskuratzen dela uste dute.Halaber, zenbaitetan, ordaintzean atzera jasotzen den diru xehea dirua lortzekoiturri nagusitzat hartzen dute. Salerosteko prozesuan gertatzen den diru transakzioaesanahirik ez duen erritutzat hartzen dute.
‎Askotan aztertu da nola garatzen den diruaren jatorriaren eta funtzioarenulermena. Gai horren inguruko lehen lanak egin ziren XIX. mendearen bukaeran.Adibidez, Ana Kohler ek 1897an idatzi zuen Diruaren esanahia haurrengan izenburuko liburua (ikus II. kapitulua).
‎Zergatikaukeratu duzu hori? Badakizu, beraz, zer den dirua, baina ba al dakizu zertarakobalio duen. Eta ba al dakizu nondik ateratzen den?
‎Lehenengo Kupoan bezala bigarren honetan ere, gobernu zentralak oinarrizko urtean eskumen bat transferitzen badio EAEri, Kupotik, eskumen honetan estatuak egiten duen gastu orori% 6,24a aplikatuz ateratzen den diru kopurua kenduko da, eta alderantziz, EAEk eskumen bat gobernu zentralari transferitzen badio. Gainontzeko urteren bat denean, transferituko den eskumenean administrazio zentralak, urte horretan, gastatu behar duenari egozpen indizea aplikatuko zaio eta emaitza Kupotik deskontatuko da.
‎Eragiketa bolumena honela ulertzen da: subjektu pasiboak eskuratzen duen kontraprestazioaren kopuru osoa, BEZa kenduz gero; ondasun edo zerbitzu ematearen truk ordaintzen den diru kopurua, edozein delarik kontra prestazio hori sortzen duen jarduera (enpresarena, lanbidea, etab.). Bestalde, emanak edo entregak egiten diren lurraldeari dagokio eragiketa. Beraz, hemen esaten denaren arabera, subjektu pasibo batek Nafarroatik egiten baldin baditu bere emateak edo entregak, eta erosle bat Nafarroan badago eta beste bat Madrilen, eragiketa biak Nafarroan eginak daudela kontsideratuko da.
‎Gero, Foru Aldundi bakoitzak zenbat jarri behar duen edo banaketa horizontala. Azkenik, Lurralde Historiko bakoitzeko udalen artean banatu behar den diru kopurua esleituko da eta gainontzekoa Foru Aldundi bakoitzari geratuko zaio, 27/ 1983 Legeak aurreikusten dizkien eskumenak garatu ahal izateko.
‎Banaketa bertikala burutzeko EAEko eskumen komunetan gastatu den diru kopurua hartzen da zenbaki zehatzak ezagutu ondoren; horretarako oinarrizko urtea (2007) baina lehenagokoa izan behar du (2005). Gero, gastu horiek zatitzen dira hiru Foru Aldundiek Itundutako zergen bidez eskuratutako etekinekin, baina konpromisotarako esleitu den kopuruak kenduta (kupoa eta plangintza orokorretarako funtsak), eta zatiketa horren emaitza banaketa bertikalerako koefizientea da; egungo kasurako% 70,04.
‎Datu hauen arabera ondorio garbiak ateratzen dira. Hain zuzen ere, BEZa indarrean ezarri zenetik Cv edo Kupo aldakorra negatiboa da eta ondorio honek Kupoaren filosofia bera kontraesanetara eramaten du, Cv zeharkako zergak Nafarroan biltzeagatik eta dirutza bertan geratzeagatik, konpentsazio gisa, ordaintzen den diru kopurua baita. Beraz, printzipioz beti positiboa izan behar luke, eta inoiz ez, bost urte hauetan bezala, negatiboa.
2009
‎Emaitza batek taldearen ibilbidean eragin itzela izandezake: Champions League izan edo Espainiako Ligako bigarren maila izan badaalderik, erakartzen den diru nahiz jende kopuruari begira. Ekonomikoki, bi mundudira.
‎Azkenik, banku zentralen instituzioak ere errazten du errealitatean aplikatzen den diru politika hauteskunde prozesuen epe laburreko joeretatik urruntzea (Persson eta Tabellini, 2000).
‎Azkenik, hainbestetan aipatzen den diru politikaren sinesgarritasuna eta eragile pribatuen igurikimenak hartu behar dira kontuan ere. Banku zentralaren diru politika ez bada sinesgarria, banku horrek hartzen dituen epe motzeko neurriek ez dute eragin handirik izango, ekonomia eragileek, beharbada, epe ertaineko politika ezberdina izango dela susmatuko dutelako edo.
‎Mendebaldeko herrietan ere erabili ohi den diru politikarako tresna bat da truke tasen jarraipena.
‎Horretarako arrazoiak hauek izan daitezke: biztanleriak bertako dibisarekiko konfiantza galtzea, edo inflazioa kontrolpean mantentzeko gobernuaren politikarekiko konfiantza galtzea, edo sinesgarritzat jotzen den diru politika bat inportatzeko.
2010
‎Eta hau, nire ustez, krisiaren ondorio positiboetako bat izan daiteke, bai behintzat kontsumo arduratsuago batera jotzen bada. Baina horrek badauka baita bere arriskua ere eta arriskuanabarmena da gastatzen ez den diru hori berriz ere finantza merkatuetara bideratzenbada, zeren eta horrela balitz, burbuila berrien arriskua berbertan izango baikenuke.
‎Azkenik, (3) iragarpenean konpongarriak diren akatsak edo hutsak badira, behar den dirua ez kontsignatzea edo segurtatzea, helegiteko derrigorrezkoa den gordailuaren ziurtagiria ez aurkeztea edo errekurtsoa iragartzen duenak beharrezko ordezkaritza ez egiaztatzea?, epaileak alderdiari egoki deritzon epea emango dio, gehienez 5 egun, aurkeztu gabeko agiriak aurkez ditzan edo atzemandako akatsak zuzen ditzan. Akatsak edo hutsuneak konpontzen ez badira, magistratuak auto bat emanen du helegiteari bukaera emateko, eta ondorioz, sententzia irmo bihurtzeko.
‎Magistratuak legezkotasuna bilatzen du, ordena publikoaren mantenua. ...ioz beren eskuduntza aztertzeko aukera ematea (LPLren 5 art.) edo froga fasean aintzatesten dizkien ahalmenak487 edo hobeto ebaztearren eginbideak erabakitzeko aukera (LPLren 88 art.). Era berean, betearazpen prozesuan, magistratuak ondasun nahikoen berri ez badu, zordunaren ondasunen berri ematea eska diezaieke dagozkion erakundeei edo erregistro publikoei (LPLren 248.1 art.); edo betearazi behar den diruzko obligazioen eraginkortasuna lortzeko, pertsonaren intimitate eskubideak ezarritako mugen barruan, finantza entitateetara edo gordailu entitateetara edo beste pertsona pribatu batzuengana jo dezake informazio eske (LPLren 248.2 art.). Berdintsu, enbargatutako ondasunak tasatu behar direnean, magistratuak izendatuko du peritu tasatzailea Justizia Administrazioan dihardutenen artetik dagokio...
‎Guztiz desberdina da ikuspuntu soziala. Jurisdikzioa gizartearentzat garestia da eta ondorioz zergadun guztiontzat ere, zergen bidez ordaintzen den diru zati handi bat justiziari dagokion aurrekontu partida asetzera bideratzen baita. Justizia Administrazioaren zerbitzu publikoak kostu zuzen oso handiak ditu (langileak, materialak, eraikuntzak, zerbitzuak?), eta haiei akats judizialen edo Justizia Administrazioaren funtzionamendu anormalaren ondorioz (EKren 121 art.) sortutako kalteak ordaintzera zuzendutako kalte ordainen zenbatekoa gehitu behar zaie542 Horregatik da hain garrantzitsua lan prozesuaren eraginkortasuna baloratzea, haren kostuen eta mozkinen arteko oreka edo desoreka egiaztatzea.
2011
‎Dirulaguntzen eskarian honakoa aipatzen zen: «Mintegietan gastatzen den diruaren gehiengoa, fotokopietan gastatzen da. / Idazten diren txostenak, mintegietako partaideen artean banatu egiten dira eta nahiz eta
2012
‎Alberto Frias Gil, EGUZKI Talde Ekologistako kideaGlobalizazio prozesuak aurrera egin eta kapitalak batetik bestera mugitzeko oztopoakezabatu ahala, gobernuek gero eta aukera gutxiago dute errenta birbanatzekopolitikak garatzeko. Eskulana, mugitzeko aukerarik gutxien duen ekoizpen faktorea, da galtzaile nagusia hemen eta prozesua bera bizkortzen duten baldintza materialaksortzeko inbertitzen den gastu publikoari eusteko erabiltzen den diru bilketarenzama eskulan horretara bideratzen da hain zuzen ere.
‎Geure baliabideak kudeatzeko eskumenik ez izateak gure ekonomian etagure gizarte ereduan dituen ondorioak ugariak dira, A. Borjak dioen bezala, zergenbidez eta Espainiako estatuarentzako transferentzien bidez galtzen den diruaz gain, hots: euskal nekazaritzako elikagaien sektorea gero eta ahulagoa da, ekoizpenindustriala geldirik dago, saltoki txiki asko itxi egin dira, eta murrizketen politikakekonomia geldiarazten du eta langabezia zein gizarte bazterketa igoarazten ditu, barneko eskaria murriztuz.
‎Babeslearen betetzea akastuna balitz, posible litzateke egokitzea babestuak zerbitzua eman aurretik, babestuak zerbitzua murriztu bailezake. Aldiz, laguntza publizitate zerbitzua egin ondoren gertatuko balitz, kalte galeren ordainketarekin egokituko litzateke (eskainitako materiala konpontzeko babestuak ordaindu behar duen kantitatea; irabaziko ez den diru kopurua barne, hau da, babestuak beste babesle batengandik jaso lezakeen beharrezko material eta hornikuntza).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia