Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2002
‎Salbuespenak salbuespen, oro har, euskal historialariok iritzi baikorra planteatu izan dugu geuk landutako historiografiari buruz. Baieztapen horren arrazoia, nire ustez, ikerketa arloan nagusi eta buru den belaunaldiaren ezaugarrietan dago.Talde hori, berrogeita hamar urte ingurukoa, duela hogeita bost urte heldu zenikerketaren mundura, eta frankismoaren garaiko ustezko hutsunearekin egin zuentopo7 Marxismoaren eta Annalesen, edota bien eraginpean, ez zuten loturarikabertzaletasunaren inguruan erbestean garatutako lanekin, edo gutxietsi egitenzituzten. Are gehiago, hizkuntzaren eta kulturaren eremuan abertzaletasunaren berrikuntza gauzatzen zen bitartean, historia baztertuta, historialari haiek, ia guztiakerdaldunak, ekonomiaren eta gizartearen eremura bideratu zituzten beren ahaleginak.
‎Egoera jasangaitz hori normaltzat jo eta arazoa ezkutatzea lortzen da, joera areagotu baino egiten ez duena. Joera hori areagotzen duen beste aldagai bat ezin uka daiteke Inglehart ek aipatu eta aurrerago landuko den belaunaldi berrien balio aldaketa ere badela. Enpleguari eta aisialdiari buruzko irakurketa berriek horretara bultzatzen dute.
2011
‎Dena dela, Fishmanen iduriko, 1 maila honen eraginkortasuna eta baliagarritasuna neurtzeko, etxeko transmisioarekiko daukan loturari begiratu behar zaio. Alegia, ikusi behar da ea lehen maila honetan erakusten den egoerak zenbateraino laguntzen dion etxean gertatzen den belaunaldiz belaunaldiko hizkuntza txikiaren transmisioari. Fishmanek garbi dio eragin hori txikia edo ahula baldin bada, orduan lehen mailak eskatzen dituen esfortzu eta saiakerak luxua besterik ez direla, inolaz ere ez beharra, hizkuntzaren indarberritzearen helburuei dagokienez.
2012
‎Erabilera mota horren igoera helduekin hasten da eta adinean jaitsi ahala geroeta nabarmenagoa da; horrela, umeek lortzen dute zifrarik altuena: % 21 Adinekoenartean, aldiz, erabilera apalagoa da 2006an 1989an baino; izan ere, belaunaldi horridagokio Euskal Herrian inoiz existitu den belaunaldirik erdaldunduena (4 grafikoa).
‎Frankfurteko eskolakide atzerriratuen adibideak erakusten duen bezala, Mendebaleko marxismo humanistaren tradizioan sendotuko den belaunaldi berriakiraganarekin jarraipen nabariak (metodokoak, teorikoak...) erakusiko ditu. Gerraondoko gertakizun berriekin aldatzen dena errealitate, egitura eta testuinguru berribereziak antzemateko eta islatzeko moduak eta baliabideak izango dira.
‎1997an aitzindari indigenak NBEren giza eskubideen sisteman trebatzeko programa onartu zen. Prozesuaren bultzatzaile izango den belaunaldi berri baten gaitasuna hobetzeko egin zen eta Afrika, Asia zein Sobiet Batasuna izandako ordezkarien partaidetza bultzatu egin zen. 2000tik gaurdaino NBEren programa honen barruan eta Eusko Jaurlaritzaren finantzazioaz, Deustuko Unibertsitatean Latinoamerikako aitzindarientzat trebatze saio berezia egiten da gaztelaniaz Programa de Formación en Derechos Humanos para Pueblos Indígenas de Latinoamerica izenarekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia