Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2002
‎" Bada, halere, gutxi aipatzen den belaunaldi bat, idilikotasun batetik errealitate gordinera etorri garenok, ikastoletako mundu fantasiatu batetik ghetoen mundura. Erdara ezinbestekoa eta euskara kondena antzekoa dena.
‎Gizarteak sortu gaitu, babesten gaitu baina itxuraz espazio txikituetara ere baztertu nahi gaitu. Abandonuan sentitzen den belaunaldia gara". (Josu Lartategi, Goizal de, Deia 07).
‎Nola ote da posible pribilegiatua den belaunaldiak —ezsoilik euskara jaso eta hizkuntza horretan nahikoa ondo trebatua izanaren aldetik— horrela hitz egitea. Izan ere, euskararen historian inoiz izan bada ondo prestaturiko gazteria, oraingoa da.
‎Alabaina, gure gizartean dirauen erdararen aldekoinertziari erreparatuta, batek pentsa dezakeaban donuan sentitzen den belaunaldiko hezkuntza sistema euskalduna itxurazko edo fikziozkoa dela. Pentsamendu hori, halere, erraz uxa daiteke euskararen normalizazioa prozesu gisa ulertuz gero:
‎Ikastoletako ikasleek Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza bukatzerakoan (16 urte), Dekretu ofizialetan euskarari eta gaztela niari buruzko gaitasunak gainditzeaz gainera, ahozko eta idatzizko harremanakingeles ez mantentzeko gai izan behar dute elkarren arteko komunikazio arrunt batean, baita ingelesa transmisio hizkuntza bezala aldez aurretik seinalatutako eskola gaiak jorratzeko ere. Atzerriko bigarren hizkuntzari dagokionez, hau da, frantsesari eta kasu batzuetan alemanari dagokionez, hizkuntza horrekiko lehen hurbilpena egiten da egun. Euskaraz, gaztelaniaz ala frantsesez ondo dakien eta ingelesez ondo moldatzen den belaunaldi berria datorkigu, beraz.
2006
‎" Papers" en aldeko borroka, haren emaitza alde batera utziz, oso borroka berezia izan da —eta da— Katalunian. Hasierako frankismoak egindako dokumentu espoliazioa ezagutu eta sufritu zuen belaunaldia batu du beste belaunaldi gazteago batekin, hain zuzen ere XXI. mende bete betean demokrata espainolek zor hori kitatu nahi ez izateak adierazten duen sekulako zartakoaz kontziente den belaunaldiarekin. Bestalde, harrapaketen oinordekoak ere batu ditu ezer galdu ez arren Salamancako hiriarekin zerikusirik ez zuen ondarea berreskuratzeko berebiziko premia ikusten zutenekin.
2010
‎Dena ere oso apala, baina premiazkoa. Jada indarrean den belaunaldi gazteagoak du hiruretan ere ondoko hitza. Hasitakoek izango ahal dute segidarik!
2013
‎Gaude, gugandik hurbilago antzeko parezido gertatu zaiela halako mugimenduei. Funtsean, azken urteotan mundu akademikoan hedatu den edozein post disziplinatan —post estrukturalismoa, post marxismoa..., post aurrizkia erabili behar da ahalik eta ulertezinen izan behar duen edozein berba pirrilera ezerezean egituratzeko (edo post egituratzeko?) — gainhezi den belaunaldiak —erasmus bidaia ugari egin ostean eta pare bat master— parranda bukatzen dela eta lanik ez dagoela ikustean egin duen protesta bortitza izan da haserretuena, edo halako jendea izan da ikusgarriena bertan, gehien hitz egin izan duena, hori seguru; eta, azkenean, horrenbeste berba eta gero..., mugimenduan botere guneak eraikitzeko edozein saio maisuki deseraiki dute, eta mugi... Meredith Haaf alemaniar idazleak kritika bortitza egin dio berea den belaunaldiari, bere arintasunagatik, edozein engaiamendu kolektiborako ezintasunagatik.
‎Funtsean, azken urteotan mundu akademikoan hedatu den edozein post disziplinatan —post estrukturalismoa, post marxismoa..., post aurrizkia erabili behar da ahalik eta ulertezinen izan behar duen edozein berba pirrilera ezerezean egituratzeko (edo post egituratzeko?) — gainhezi den belaunaldiak —erasmus bidaia ugari egin ostean eta pare bat master— parranda bukatzen dela eta lanik ez dagoela ikustean egin duen protesta bortitza izan da haserretuena, edo halako jendea izan da ikusgarriena bertan, gehien hitz egin izan duena, hori seguru; eta, azkenean, horrenbeste berba eta gero..., mugimenduan botere guneak eraikitzeko edozein saio maisuki deseraiki dute, eta mugimendua bera, bada, nahiko deseraikia geratu da, behar den moduan. Meredith Haaf alemaniar idazleak kritika bortitza egin dio berea den belaunaldiari, bere arintasunagatik, edozein engaiamendu kolektiborako ezintasunagatik. Erretolika handia eta ekintza gutxi garai pott modernoetan.
2014
‎Belaunaldi berri horren ezaugarri propioak aipatze aldera, bi izango lirateke nagusiak. Lehena, zine industria tradizionalaren gorabeheren menpe bizi ez den belaunaldia dela. Oso autonomoak dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia