2015
|
|
Ez dakit zergatik
|
den
beharrezkoa
|
2018
|
|
Kontratuaren teorialariek, beraz, aldi berean ukatzen dute eta baieztatzen dute emakumeek kontratuak egin ditzaketela. Lockek ere ez du esplikatzen, adibidez, nolatan
|
den
beharrezkoa ezkontza kontratua, kontuan hartuta kontsideratzen dela emakumeak naturaz direla gizonen mendeko. Egia esan, beste bide batzuetatik ere elkartu daitezke gizon bat eta haren mendeko naturazkoa, baina Lockek dio kontratu bidez egiten dela lotura hori, eta kontratua, berez, elkarren berdinak diren bi pertsonaren arteko hitzarmen bat da.
|
|
Testu klasikoetan (Hobbesenetan izan ezik), lehen begiratuan, benetan ematen du ez zegoela eremu pribatua sortu beharrik, zeren gizonen eta emakumeen arteko sexu harremanak, ezkontza eta familia lehendik ere existitzen omen baitziren natur egoeran. Egiatan, ordea, jatorrizko kontratuak sortu du gizarte zibila, eta, beraz, kontratu sexualaren istorioa kontatu beharra dago argitu nahi bada nola ezarri zen (ustez) eremu pribatua eta zergatik
|
den
beharrezkoa hura eremu publikotik bereiztea.
|
|
Ez ote dute identitate sistema logikoek beti eskatzen sozialki ezinezkoak diren identitateak eraikitzea, identitateok bete dezaten rol erlazional izengabe eta baztertu baina aurresuposatu bat, gerora logika horrek berak ezkutatze duena? Hemen berehala ulertzen da zergatik arbuiatzen duen Irigarayk ekonomia falogozentrikoa, eta zergatik planteatzen duen feminismoaren barruko joera postestrukturalista garrantzitsu batek, falogozentrismoaren zinezko kritika eraginkorra egingo bada, ez ote
|
den
beharrezkoa izango Sinbolikoaren kontzeptua bera, Lévi Straussek definitzen duen bezala, alboratzea.
|
|
Nahiz eta Rubinek dioen ume aurre edipikoarentzat aukera sexualen unibertso mugagabea dagoela zabalik, ez du bat egiten jatorrizko bisexualitatearen hipotesiarekin. Haren ustez, bisexualitatea umeak zaintzeko modu jakin batek sortzen du, zeinetan bi sexuetako gurasoak egoten diren umea zuzenean zaintzen, eta ez
|
den
beharrezkoa femeninotasuna arbuiatzea bai emakumeek eta bai gizonek beren genero identitatea gara dezaten (199). Rubinek dei egiten duenean «ahaidetasunaren iraultzarako» emakume trukearen behin betiko amaiera du xede, haren aztarnak begi bistakoak baitira oraindik ere, ez bakarrik gaur egungo heterosexualitatearen instituzionalizazioan, baina baita ere sexualitatea eta genero identitatea heterosexualitatearen arabera baimentzen eta eraikitzen dituzten hondar arau psikikoetan (psikearen instituzionalizazioan).
|
2022
|
|
Nahiz eta jada ez
|
den
beharrezkoa inoren aieneak ezkutatzea, kantuan jarraitu du. Gutxieneko koherentzia batez jokatu behar du.
|