Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2002
‎Lehenik eta behin, bakoitzak dituen diru-aukerak aztertu behar dira, eta balorazio horren arabera hautatuko da etxebizitza. Zein etxe motari egin ahal zaion aurre eta, beraz, zenbat gastatu daitekeen jakin ondoren, etxebizitza nola ordaintzen den aztertu behar da. Hipoteka-kreditua da aukerarik zabalduena, baina baita erosleak azterketa eta arreta handiagoa eskatzen duena ere.
2004
‎Kendu egiten da. Baina bai, arazoa da zer gertatzen den aztertzeko behar den denboran. Hain zuzen, gobernuek ez dute gai hainbeste konposatu aztertzeko, eta aztertu gabeko substantzien' tapoi' bat dago.
2006
‎Horien ahalmen narritagarria egiaztatzeko patch test ezaguna egin zen, hots, boluntario batzuen sorbaldan, partxe herskari baten azpian produktu hutsa (gramo gutxi) ezarri eta, handik 48 ordutara larruazala narritatu den aztertu behar da.
2007
‎Jabea Jabetza Horizontalaren Legean tipifikatutako arau-hausteren bat egiten ari den zehaztu beharko du epaileak. Une horretatik aurrera, epaileak, udal-agenteen ikuskaritzaren laguntzarekin, deliturik egiten ari den edo bizilagun-komunitate sentikorregia edo alarmistegia den aztertu beharko du. Horretarako, jabea Jabetza Horizontalaren Legean tipifikatutako arau-hausteren bat egiten ari den zehaztu beharko du.
2009
‎Zer egin behar da orduan? Lehenik eta behin, errentagarritasun txikiagoa zergatik sortzen den aztertu behar da. Arrazoiak askotarikoak izan daitezke:
‎Semeak urtean 8.000 euro baino gutxiago jasotzen badu, gurasoei familiako gutxienekoa aplikatzen ahalko zaie ondorengo ahaide bakoitzeko, betiere haurrak ez badu erabakitzen aitorpena banaka egitea. Kasu honetan, familia unitaterako egokiena zer den aztertu behar da. Semeak PFEZaren itzulketa gisa 1.836 euro baino gutxiago jasoko balitu, eta kopuru hori gurasoek desgraba badezakete, egokiena litzateke zirriborroa ez baieztatzea eta familiak ondorengo ahaide bakoitzeko minimoaren onuradun izatea.
2010
‎Beste arrazoi batzuk badira, bakoitzaren arabera ebaluatu eta jardun beharko litzateke. Gehienetan, usain txar hori elikagaiak hondatzearen ondorio da, eta hondatutako produktua zein den aztertu beharko da, bota eta beste produktu edo gainazaletan eraginik izan ez duela egiaztatu. Elikagai batzuk, hala nola esnea edo pastelak, usaina kanporatzen duten beste elikagai batzuetatik isolatuta gorde behar dira, oso ondo xurgatzen baitituzte.
2011
‎Hiru klaseko porrot birologikoaren tasak erakusten duenez, “haur horien desagertze biralari eustea da erronka”, ikerketaren egileek diotenez. Horretarako, orain bigarren mailako terapiarik egokiena zein den aztertu beharko da, porrot birologikoa atzeman ondoren.
‎5 Jantokia Gurasoen lan-ordutegiagatik edo erosotasun hutsagatik, haur asko eskolako jantokian geratzen dira. Haurrak etxean elikatzea edo eskolan elikatzea baino merkeagoa den aztertu behar da. Familian adin txikiko bat baino gehiago badago, agian hobe da etxera joatea, baina hori ez da beti posible.
‎Bestalde, Alemaniako erosketa-gastuak etxebizitzaren prezioaren %5 inguru dira, Espainian abonatutakoak baino dezente merkeagoak, notarioa eta hari lotutako zerga guztiak barne. Arrisku finantzarioak ezagutzea Erosketa nola finantzatuko den aztertu behar da. Hipoteka-bermearekin egiten bada, hobe da eragiketa inbertitzen den herrialdean egitea.
2012
‎Premiazko konponketen enpresetara deitu baino lehen, etxeko aseguruarekin harremanetan jarri behar da, polizak horrelako matxurak estaltzen dituen ala ez zehazteko, jarraitu beharreko urratsak adieraz diezazkioten: profesional jakin bati deitu, faktura asegurura bidali, etab. Gainera, matxura larrialdiko zerbitzuaren bidez tramitatzeko bezain larria den aztertu behar da, edo lanorduetan egin arte itxarotea komeni da. Kasu horietan, konponketa-zerbitzua arratsaldeko zortzietatik aurrera eskatzen denean, prezioa %40 baino gehiago igo daiteke.
‎Hala ere, enpresaren web orrian edo telefonoz adierazi behar da zein prezio kobratzen den, bai lanorduetan bai larrialdietan, joan-etorriengatik, eskulanagatik eta aurrekontua egiteagatik. Matxura presako zerbitzua emateko bezain larria den aztertu behar da, edo lanorduetan egin arte itxarotea komeni da. Sarraila-zerbitzua, adibidez, %45 garesti daiteke gauez edo larrialdietan.
2014
‎2 Maizterrak alde batera utz dezake bost urtetik beherako kontratu bat ere, baldin eta kontratuan edo ahoz aukera hori erabakitzen bada. Kasu horretan, kalte-ordaina zer den aztertu behar da. Hori izango da jabeak eskatu ahal izango duena.
2019
‎Osaba-izeben edo aiton-amonen edo erakundeen aldeko zaintza eta babespea ezartzeak “ez dakar berez guraso-ahala iraungitzea”. Kasu zehatz bakoitza hartu behar da kontuan, eta bisita-eskubidea bidezkoa den aztertu behar da, eta, hala badagokio, zaintza berreskuratzeko aukera ere bai, zaintza hori kentzera eraman zuen babesgabetasun-egoera amaitu bada, gogoratu du Paloma Zabalgok. Nolanahi ere, familia-epaitegietara atxikitako zerbitzu psikosozialek egoera zehatza ebaluatuko dute beti, semea ikusi nahi duen aita edo ama adingabearekin bisitak izateko gai den baloratzeko.
2020
‎Ez dakigu ezer, eta beti dago ikasten eta ikasten jarraitzeko aukera. Ez galdu lehia Nahi duzun horretan zenbat jende aritzen den aztertu behar duzu, eta negozioan nola doan (eta zergatik) aztertu. Negozio-eredu malgua izatea Negozio-eredua da proiektu baten ardatz nagusia, baina merkatuko biraje batek gogor aldatzera behartu dezake.
2022
‎Gerta daiteke adingabeak aurreko ikaskuntzan hutsuneak izatea; irakasleak nerabea iristeko gai ez den eskaera batzuk proposatzea; edo ikasturte honetan ikasgaia ez ulertzea eta gurasoei galdetzera edo kontatzera ez ausartzea. Zer gertatzen den aztertu beharko da, lehenbailehen konpontzeko. Baina, batez ere, kontuan hartu behar da irakasleak gizakiak direla.
2023
‎Irudi horiek betetzeko zailak diren itxaropenak sortzen dituzte. Gainera, adingabeek “dieta osasungarria” zer den aztertu beharko litzateke. f534 Influencer-en sinesgarritasuna Azterlanaren arabera, edukien sortzaileek marka bati buruz duten iritzia lagungarria da gazteen% 46k markaren alde egiteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia