2013
|
|
Ikuspegi sinboliko eta sozial hori literaturan nola irudikatu
|
den
aztertu dute Maite Nuñez Beteluk Género y construcción nacional en las escritoras vascas (2001) eta Iker Gonzalez Allendek Género y nación en la narrativa vasca durante la guerra española() tesietan. Literatura alorrean, Joseba Gabilondo ikerlariak ere ondo aztertu du amatasunaz nola idatzi den, eta diosku abertzaletasunak barruko erbeste batera kondenatu dituela emakumeak, amatasun nazionalistaren eredua onartzen ez badute bederen.
|
|
Literatur lanetako paratestuen azterketa baliagarri zaigu literatur sistema bera deskribatzeko. Itzulpenen paratestuen azterketan, nabarmentzeko ezaugarria da, hortaz, hitzaurrerik baden edo ez
|
den
aztertzea; izan ere, hitzaurreak itzulpen sistemako arauak deskribatzeko ikergai gisa erabil daitezke Itzulpen Ikasketetan. Bada, Literatura Unibertsalabildumako liburu guztiek hitzaurre bat daukate.
|
|
Itzulpenak argitaratzen direnean, zenbaitetan, jatorrizko hitzaurreak gorde egiten dira; beste batzuetan, jatorrizko hori gordetzeaz gainera, beste hitzaurre bat ere gehitzen zaie (bata hitzaurre gisa gera daiteke, eta bestea hitzatze gisa). Garrantzitsua da, beraz, itzulpena, transferentzia, gertatzen denean hitzaurreekin zer gertatzen
|
den
aztertzea: ezabatu egiten dira?, aldatu?, gorde?, nola gordetzen dira?, testu berriak sortzen dira?
|
2016
|
|
Spolskyren arabera (2012: 149), arriskuan dagoen hizkuntza bat erabilera eremuak eta hiztun kopurua galtzen ari den hizkuntza bat da, eta egoera hori iraultzeko, ezinbestean, gutxitze horretan eragina duten faktoreak antzeman eta faktore horien arteko elkarrekintza nolakoa
|
den
aztertu beharra dago (Grenoble eta Whaley, 2006: 16).
|
|
Poetika bisualak aztertu eta etorkizuneko ikerketarako proposamen interesgarriak plazaratzen ditu. Bestalde, Izaro Arroita doktoreak gudariaren errepresentazioa Gerra Zibileko memoria leku gisa Ramon Saizarbitoria idazlearen nobelagintzan nolakoa
|
den
aztertzen du. Modu bikainean agertzen da deskribatuta Saizarbitoriak eraikitako errepresentazio hauek nola islatzen duten memoria negoziaketa nahiz idealismotik aldentzeko duten joera, diskurtso abertzale ofizialaren ez lekuak azaleratuz.
|
2018
|
|
Lan honetan ikuspuntu enpirikotik aritu gara, eta aztertu nahi izan dugu ea hezkuntzaren eremuan toki edo posizio desberdinetan ari diren pertsona/ hiztun berezi batzuek baduten joerarik atzerakarga handiko testuak hobesteko, edo bertzerik gabe prest ote diren onartzeko atzerakarga txikiagoko hurrenkerak; eta gero, zein ere baita agertzen den joera, hura zenbatekoa
|
den
aztertu nahi izan dugu. Analizatu ditugu bai goi mailako aditu batzuen jokaerak, bai unibertsitateko ikasle batzuenak eta baita batxilergoko irakasleen lagin batenak ere.
|
2019
|
|
Konig & Siemundek (2000: 117),* se/ s (e) we izenordainaren islak ukraineraz duen portaera morfosintaktikoa ikusita, GAI batetik atera ote
|
den
aztertzen dute. Hau, edozein kasutan, ustekeria hutsa da, eta, ondorioz, ez dago mendebaldeko indoeuropar hizkuntzetako bihurkari marka nagusia euskarazko buru egiturarekin berdintzerik.
|
|
Iurrebaso Biteri, I., 2012," Metodozko hainbat proposamen euskararen erabilera zertan
|
den
aztertzeko", BAT: Soziolinguistika aldizkaria, 84, 89
|
2020
|
|
Hizkera maila arduragabean eta zainduan zenbait hiztunek erabili ohi duten ahoskera nolakoa
|
den
aztertzeko eta hizkera maila horietako ahoskerak alderatu ahal izateko, sei hiztunen bina jardun bildu dira.
|
2021
|
|
Aurreko ataletan aipatu dugun hizkuntz oharmenaren kontzeptua askotan agertzen da hezkuntzarekin lotutako ikerketetan. Hezkuntza eredu eleaniztunarekin lotutako hainbat lanetan, haur elebidun edo eleaniztunetan hizkuntz oharmenaren prozesua nola garatzen
|
den
aztertzen da (Arnberg & Arnberg 1992). Gaurko munduan, nazio estatuek hezkuntzan hizkuntza aniztasuna nola jorratzen duten ere ikergai garrantzitsua da (Liddicoat & Taylor Leach 2015).
|
2022
|
|
Mugimendu bakoitza zein maiztasunekin eta zein hurrenkeratan agertzen
|
den
aztertuta, nabarmen presentzia handiena duen mugimendua Helburua (P, purpose) (n= 34,% 87,1) dela ikus daiteke. Emaitza horrek adierazten du egileek garrantzi handiagoa ematen diotela lanaren helburuari gainontzeko mugimenduetan aurkezten den edukiari baino.
|