2000
|
|
Bosgarren atalean Euskal Herria hedabideetan nola islatzen
|
den
aztertzeari heldudio Jose Inazio Basterretxeak, baina azterketa oso grafikoa eginez: eguraldi mapekbirsortzen duten eremu geografikoa sozialki esanguratsua izanik, Euskal Herrianirakurtzen den prentsak eta ikusten diren telebista nagusiek zein eremu geografikoislatzen duten erakusten digu modu oso eskuragarrian.
|
|
Gure herrian, telebista, irrati eta egunkari desberdinek eskuratzen duten audientzia zenbatekoa eta zelakoa
|
den
aztertzea da atal honen helburua. Erabiliko duguninformazioaz baliatuz, hedabideetatik bidaltzen diren edukiek beren xedera norainoiristen diren eta, maila horretan, arrakasta izan dezaketen jakitera hurbil gaitezke.
|
|
Peter L. Berger ek eta Thomas Luckmann ek errealitatea sozialki eraikitzen delaadierazi zuten eta gizarte zientziari eginbehar zehatz hau jarri zioten behinola: errealitatearen eraikuntza nola burutzen
|
den
aztertu beharra. Autore horien ustez, gizarte zientziek zehazki aztertu lituzkete edozein, ezagutza corpus?
|
2001
|
|
Hizkuntza ikasketa eta itzulpena hizkuntza unibertsalen ikuspegitik ere aztertubehar ditugu, alegia, ia gizaki guztiok gauzak izendatzeko eta esateko partzuerditugun hizkuntza baliabideak aztertuz. Hortik ere abiatu behar genuke ikaslearenprozesadorean zer gertatzen
|
den
aztertzen, hizkuntza baliabideak ematekotan.
|
|
Ukipen egoeran dauden hizkuntzak nola ikasten diren ulertzeko, sare sozialaerabili ohi da. Elebitasun prozesua nola gertatzen
|
den
aztertzeko, gehienbat elebitasun aditibo/ sustraktibo motak azaltzeko?, egoera sozialen eta prozesu psikosozialen arteko zubi moduan aztertu ohi da gizabanakoen sare soziala (Hamers etaBlanc, 1983). Euskararen jabekuntzan duen eragina ere Cenoz eta Valencia (1993) ikertzaileek frogatu dute, bizitasun etnolinguistikoarekin eta motibazioarekinerlazionatuz.
|
2002
|
|
2 Metodologiari dagokionez, hizkuntza testuinguru ezberdinetara nolaegokitzen
|
den
aztertuko duen, kanpoko, ikuspegia aurkitzea da, besteakbeste, hizkuntza psikologiaren egitekoa.
|
|
behin, politikaz zer ulertzen
|
den
aztertuz jakin daiteke. Modernitatearen eta kontramodernitatearen arteko bizikidetza nabarmentzen da.
|
2003
|
|
Globalizazioaren garai honetan nekazaritzak hartu duen moldea nolakoa izanden eta zein ondorio izan dituen hegoaldeko elikaduraren egoeran eta bere garapenaukeretan aztertuko dugu. Horretarako, lehenbizi gaur egun munduan gosea etaazpielikaduren arazoa zer nolakoa
|
den
aztertuko dugu, arazoaren larritasun mailaeta banaketa geografikoa azpimarratuz. Ondoren, hegoaldeko nekazaritza sektorearen bilakaera aztertuko dugu, bertan nagusitu diren politikak azaltzeko.
|
2004
|
|
Horregatik, maitasunaren ekonomia bat eraikitzeko batasunarenideia irizpide duen filosofia bat oinarri gisa aukeratzea aproposa litzateke, maitasunaren funtsa batasun nahia dela onartuz. Lehenik eta behin, gure mendebaldekofilosofia honetarako baliozkoa
|
den
aztertuko dugu.
|
|
Narrazio gordin horiek utzi dizkigun Tuzidides historialariak berak azaltzen du ongiabalioen erlatibotasuna, krisialdiko egoera soziopolitiko aldakorretan ohiko adieren etaterminoen semantika nola aldatzen
|
den
aztertzen duenean, esan gabe doa Tuzidideseksofisten hipotesi nagusiak erabikzen dituela bere liburuetan?, Athenai hiria astindu zuenizurritea hartzen du hizpide, esaterako, definizioak, interpretazioak eta interesak arrasnahastu baitziren orduan (ibid. III, 82, 4):
|
|
Horien artean Platonen Teeteto elkarrizketa sarrera ezin hobea da epistemologia zerden egoki ulertzeko. Platonen arabera ezagutza zer
|
den
aztertzeko asmoz, hiru definizioazalduko ditugu:
|
|
Lotura kausala maila bereko gertaldicn artckoa izan daiteke (kolpe batek edalontziahaustca kausatu zuen) edo maila desbcrdinekoen artekoa (laudorioek haren aurpegiagorritzea kausatu zuten). Bigarrcn kasuan, arazo filosofiko intcresgarriak piztcn dira, azkenburuan, erlazio kausaiaren ildotik, izatearen maila desberdineko atalen arteko erlazioanolakoa
|
den
aztertzeko parada izan baitczakcgu. Esatcrako, zcin da maila psikologikoarcneta fisikoaren arteko harrcmana?
|
2005
|
|
Ebaluazioaren kontzeptuaren bilakaera definitu ondoren goazen gaur egunebaluazioaz zer ulertzen
|
den
aztertzera. Casanova-k, (1992: 31) ebaluazioarenkontzeptuari buruz hau dio:
|
|
Baina zenbait riftetan normalak baino bero fluxu txikiagoak neurtzen dira, zergatik? Erantzuna litosferan zehar beroa nola garraiatzen
|
den
aztertuz lortzen da. Litosferan beroa kondukzioz garraiatzen da, eta beroa garraiatzeko sistema hau oso motela da, 30 km-ko bidea egiteko 30 Mu behar dira.
|
2006
|
|
Beraz, memento zehatz bat dago, non bikoteek metodo antisorgailuak erabiltzeari uztendioten eta, ondorioz, umea ekartzeko asmotan dabiltzala esan dezakegun. Epigrafehonetan, behin umea edukitzeko nahi hori existituta, une hori noiz eta zeinbaldintzatan gertatzen
|
den
aztertzen saiatuko naiz.
|
|
Kapitulu honetan guraso izateko erabakian jokatzen duten faktoreei erreparatzensaiatu naiz, zein parametrotan mugitzen den erabaki hori eta zein amatasun/ aitatasun eredutan oinarritzen
|
den
aztertuz. Hautsi nahi izan dut umeak edukitzeanaturaltzat jotzen duen ideiarekin, batetik, eta gurasotasuna altruismoarekin etaugalketari uko egitea norberekeriarekin lotzen dituen ideiarekin, bestetik, erabakiakingurune kultural eta sozial konkretu batean kokatuz.
|
|
Mendebaldean giza arrazoiak berezko eboluzioa bizi izan du, beste inon gertatu ez dena. Eta fenomeno hori nola eta zergatik gertatu
|
den
aztertzeari ekingo dio buru belarri.
|
|
Aurreko kapituluan zeruko esfera zer den definitu ondoren, honako honetan Lurretik nola ikusten
|
den
aztertuko dugu. Lurraren errotazioak eta translazioak eragina izango dute arlo honetan, eta zer latitudetatik ikusten dugun ere bai.
|
|
Aurreko atalean aztertu dugu zergatik ez diren periodikoak Eguzkiaren bi kulminazioren arteko denbora tarteak. Bi faktorek eragiten dutela ikusi dugu, eta atal honetan bien eraginak batzerakoan zer gertatzen
|
den
aztertuko dugu.
|
|
Baina, gaur egun, berriz, hedatzen dituen publizitatea (De la Cuesta, 2002: 152) tzen diren publizitate mezuek engainuzko izaera duten ala ez jakiteko, ezin dira horrela zehaztu; izan ere, gizartearen garapena dela medio, ezin da horrela neurtu hartzailearentzat erabat subjektiboak izan daitezkeen behar ez materialak bultza126 Mezua okerra edo egiazkoa
|
den
aztertzeko, interpretazio lan bat egin da, eta hori delikatu samarra izaten da, azken batean mezua hedatzearen aldeko erabakia hartuko baita mezuaren interpretazioak frogatzen duenean Konstituzioak babesten dituen informazio eskubidea (EK 20.1.d. art.) eta enpresa askatasunaren eskubidea (EK 38 art.) 127 begirunez betetzen direla.
|
2007
|
|
Horretarako euskalkultura zer den zehazten saiatuko naiz: batetik, euskal hori zeri dagokion arakatuz, eta bestetik, kultura zer
|
den
aztertuz eta batez ere kultura zertan den gaurko garaihonetan, hau da, gaurko kulturgintzaren baldintzak eta zereginak zeintzuk diren.
|
|
Dena den, gure helburua ez da testu horien aurkezpena. Hausnarketa honenildo nagusia, ostera, gizartearen arlo zehatz batean biopolitika zein modutangaratzen eta egituratzen
|
den
aztertzea izango da, bioteknologiaren arloan, hainzuzen ere. Bioteknologiaren eginkizun nagusia bizitzaren ekoizpena da; eta horidela eta, bioteknologiaren praktikak arlo ezin hobea izan daitezke gaur egungogizarteetan prozesu berdinean zer motatako bizitza ekoizten den aztertzeko eta, bide batez, maila teorikoago batean, biopolitikaren ezaugarri nagusiak ulertzeko.
|
|
Hausnarketa honenildo nagusia, ostera, gizartearen arlo zehatz batean biopolitika zein modutangaratzen eta egituratzen den aztertzea izango da, bioteknologiaren arloan, hainzuzen ere. Bioteknologiaren eginkizun nagusia bizitzaren ekoizpena da; eta horidela eta, bioteknologiaren praktikak arlo ezin hobea izan daitezke gaur egungogizarteetan prozesu berdinean zer motatako bizitza ekoizten
|
den
aztertzeko eta, bide batez, maila teorikoago batean, biopolitikaren ezaugarri nagusiak ulertzeko.
|
|
Cole k uste du kultura giza pentsamenduaren eta ekintzaren oinarrizkoeratzailea dela. Ondorioz, asko interesatzen zaio banakako garapena testuingurukultural historikoan nola gertatzen
|
den
aztertzea. Hala, haren ustez, gizabanakoa, izpi filogenetikoarekin eta kultural historikoarekin nahasten den hirugarren izpia, da (Cole, 1996:
|
|
Adibidez, Ingalaterra benetako lurralde geografikoa da, etaingeles askok lurraldearekiko atxikimendua garatzen dute. Ondorioz, garapenarenpsikologiaren ikuspuntutik, oso garrantzitsua da aberriari buruzko ezagutzageografikoa noiz eta nola garatzen
|
den
aztertzea.
|
|
BH eskolaren eremuan nola gauzatzen
|
den
aztertzea du helburu atal honek, eta biazpiataletan banatua dago. Lehenengoan aztertuko dira BH eskolaren eremuanaplikatzeko jarraibideak.
|
2008
|
|
Hala ere, garapenean gertaera edo esperientzia batek norainoko eragina izan dezakeen ulertzeko, gizabatzateke. Hala, ondoriozta daiteke egonkortasuna adina baino garrantzitsuagoa dela.nakoaren adina bainoago, gertaeraren inpaktua nolakoa izan
|
den
aztertu behar li
|
|
Hitzak idazteko zailtasunak baditu, idazten ez dakielako edo arazo periferikoengatik
|
den
aztertu behar da. Kopiaren bidez jakin daiteke hori:
|
|
– Plangintza prozesua diagnostikatu aurretik, tratatu nahi duen gaiari buruzko informazioa berreskuratzeko gai
|
den
aztertu behar da, gaiari buruzko galdera batzuk eginez.
|
|
Hitzak idazteko zailtasunak baditu, idazten ez dakielako edo arazo periferikoengatik
|
den
aztertu behar da. Kopiaren bidez jakin daiteke hori:
|
|
Hori bada izan, pisuzko arrazoia. Hala ere, teknologia berrien arabera antzeko isilpekotasun maila lortzea bideragarria
|
den
aztertu beharrekoa da. Teknologikoki horrela izanik, hauxe pentsatu behar dugu:
|
2009
|
|
Propaganda non hasten den eta kultura noraino zabaltzen
|
den
aztertzeari ez dioguekingo. Bestalde, zerrenda honetan ipini ditugun prentsari loturiko hainbat lan hemerografiako zerrendan ere jar genitzakeen.
|
|
Haserre adierazpenetik agresiozko izaera eduki dezaketen adierazpenetarakopausoa noiz gertatzen
|
den
aztertu da garapenaren teoriaren ikuspegitik 17 hilabeteinguruko haurrekin. Emaitzen arabera, haurrek ezberdintasun sexualak edukiditzakete agresio fisikoaren adierazpenen hasieran, mutikoek beste haur bat jotzeko neskatoek baino aukera gehiago adieraziz (Tremblay et al., 2005).
|
|
Pertsonek elkarrekiko hartzen duten distantzia eta orientazioa aztertzen duproxemikak. Emakumeak gizonezkoak baino hurbilago jarri ohi dira besteengandik, baina norbera besteengandik zer distantziatan jartzen
|
den
aztertu ordez, besteaknorberarengandik zer distantziatara jartzen diren aztertzen badugu, hauxe ikustendugu: joera nabarmenena emakumeengandik gizonezkoengandik baino hurbilagojartzearena da (Kalbfleisch eta Cody, 1995).
|
|
Esaten dena baino gehiago, esaten dena nola esaten
|
den
aztertzen du paralinguistikak. Hitzezko jokaeraren ez hitzezko alderdiak biltzen ditu:
|
|
Fenomeno hori eragiten duten arrazoiakaskotarikoak diren heinean, azterketa ikuspegi orokor batetik egin da, kontuan hartuz, generoaren baitako rolek gure gizartean duten eragina sexu bakoitzaren zereginak zehazteko orduan. Horretarako, ezinbestekoa izango da gizonenzein emakumeen kirol partaidetza zein
|
den
aztertzea eta kirol ibilbidean duten jokaera zein den ikustea, nondik hasi behar dugun jakiteko eta, era berean, kiroluztearen arrazoiak aztertzeko lagungarri izango zaigulako gerora egin beharrekoikerketetan.
|
|
Elementu horien zentraltasuna Flament en zuzendaritzapean langabeziaren inguruan aurrera eramandako hainbat ikerketatan berretsiizan bada ere, langabezia maskulinoaren kasuan hain zuzen? (Douroudi, Gialiseta Terracciano, 1993; Jannoyer eta Leclerc 1994; Alegre eta Spallarossa, 1994 95eta Hernandez eta Marty, 1995), gure ikerketan elementu horien zentraltasuna kasufemeninoan eta maskulinoan berdin mantentzen
|
den
aztertu nahi izan da. Gainera, planteatutako errefusatze beste berezitasun bat aurkezten du, eszenatokiaren anbiguotasuna lantzen da eta erantzun aukeretan hainbat estatus proposatzen dira (elbarria, seme alabak bere kargu dauzkan emakumea, 50 urtetik gorakolangabetua, jabea, etxekoandrea) eta lau erantzun aukera ematen zaizkie, «Ziur askobai», «Beharbada bai», «Beharbada ez» eta «Ziur asko ez».
|
|
Estatistika ekoizle dira, kasu, EAEn Eustat (www.eustat.es), NafarroakoEstatistika Institutua (www.cfnavarra.es/estadistica), Insee Frantzian (www.insee.fr) edo INE Espainian (www.ine.es). Agerikoak dira, estaturik gabeko nazioek edotaEuskal Herri osoko ikuspegia eman nahi luketen estatistikek, zer nolako zailtasunak dituzten6 Besteak beste, kontsumo saski bateratua definitu behar baita, bereprezioa zenbat aldatzen ari
|
den
aztertuko bada7 Europar Batasunerako, KPIKontsumo Prezioen Indizeak edota BPG Barne Produktu Gordina oinarrizkoadierazleak bateratzen Eurostat (http://epp.eurostat.ec.europa.eu/) aritzen da.
|
|
Denera, 50 saio egiten dira, bata bestearen atzetik. Animaliaren erantzuna shock a sentitu baino lehenago (erantzun baldintzatua), beranduago (erantzun ez baldintzatua) edo erantzunagertatzen ez
|
den
aztertzen da.
|
|
Espainiako Gerra Zibilaren eta frankismoaren biktimen alde konponketamailan zer egin
|
den
aztertuko dugu jarraian atalez atal.
|
|
Testu ezberdinen edukia konparatu, hitz eta esaldi komunak bistaratuz. Ea testu bat beste baten kopia ote
|
den
aztertzeko balio dezake.
|
2010
|
|
Alde batetik, Europar Batasunaren eraketa prozesuaren ondorioz gertaturiko aldaketa politikoengatik, ahalegin berezia egin behar izan dute estatuek eta erregioek bakoitzaren industria babestu eta sustatzeko tresnak eta prozedurak berraztertzeko. Hau da, estatuen eta erregioen industri politika testuinguru politiko berri honetan zein izan behar
|
den
aztertzeko orduan.
|
|
Beraz, kontu handiz kudeatu behar dira neurriarekiko politika hauek. Egoera konkretuak eta sektore konkretuak aztertu behar dira kasu bakoitzean enpresen neurri egokia zein
|
den
aztertzeko. Eta ez da batere azterketa erraza.
|
|
Alegazio fasearen ondoren, egitate eztabaidatuak, froga galdatzen dutenak alegia (LPLren 87.1 art.), zein diren finkatu ostean, froga faseari emango zaio hasiera. Hori nola egiten
|
den
aztertu aurretik, hainbat gai orokor argitu behar dira.
|
2011
|
|
71 Ildo honetatik, KAren 1999ko irailaren 27ko sententziak dioenez, «auzitegi honi ez dagokio kasu bakoitzean bide judizialean alegatu diren errekusazio kariak ematen diren edo ez zehaztea (AKE 234/ 1994 eta 205/ 1998), emandako ingurumariei so eginez, auzitegi inpartzial batek epaitua izateko eskubidearen edukia errespetatu
|
den
aztertzea bakarrik baino».
|
|
Espainian bake justiziaren historia eta egun berau nola ulertzen
|
den
aztertuta, kapitulu honetan haren antolaketaren lerro nagusiei so egingo diegu. Haien lurraldeantolaketa aztertu ondoren, ekonomikoki nork babesten dituen azalduko dugu.
|
|
portaera erasokor horiek zein egoeratan agertzen dituen, zerk haserrarazten duen eta haserretzean zer sentipen fisiko, umore egoera eta kognizio izaten dituen. Eztanda afektiboa noiz gertatzen
|
den
aztertu ondoren, eztanda hori agertzen denerako estrategia alternatiboak landu behar ditu: bizigabeko objektuetara erasokortasuna gidatu, erlaxatu, ariketa fisikoa egin.
|
2012
|
|
Lehenik, oraingo argazkia zein
|
den
aztertuko dugu: Europar Batasunak, estatu kidediren Frantziako eta Espainiako estatuek, eta Euskal Herriak dituzten eskumenjuridikoak eta, eskumen horiek baliatuz, lan harremanen eta gizarte babesarenarloan garatzen duten politika.
|
|
Gero, arlo horretan egungo egoera zein
|
den
aztertuko dugu, Europar Batasunak, estatu kide diren Frantziako eta Espainiako estatuek, eta Euskal Herriak dituzteneskumenak eta, eskumen horiek baliatuz, lan harremanen eta gizarte babesarenarloan garatzen duten politika.
|
|
Horrenbestez, hartzaileekiko arreta ere kontuan izan behar du komunikazio enpresak. Horrela, merkatu jomuga bete
|
den
aztertuko du. Horretarako, harrera azterketak egitea eta hartzaileen iritzia biltzea lagungarriak izango dira.
|
|
Publizitateak genero indarkeria eragingo du, baldin eta publizitatean emakumeak haiei dagozkien jarduerak egitera behartuta dauden pertsona gisa agertzen badira. Hori dela-eta, emakumeek iragarkietan zer jarduera egiten duten aztertzea baino garrantzitsuagoa da jarduera horiei eta protagonistei buruz zer mezu ematen
|
den
aztertzea.
|
|
Baina, gaur egun, berriz, hedatzen diren publizitate mezuek engainuzko izaera duten ala ez jakiteko, ezin dira horrela zehaztu; izan ere, gizartearen garapena dela medio, ezin da horrela neurtu hartzailearentzat erabat subjektiboak izan daitezkeen behar ez materialak bultzatzen dituen publizitatea (De la Cuesta, 2002: 152) 162 Mezua okerra edo egiazkoa
|
den
aztertzeko, interpretazio lan bat egin da, eta hori delikatu samarra izaten da, azken batean mezua hedatzearen aldeko erabakia hartuko baita mezuaren interpretazioak frogatzen duenean Konstituzioak babesten dituen informazio eskubidea [Espainiako Konstituzioa 20.1 d) artikulua] eta enpresa askatasunaren eskubidea (Espainiako Konstituzioa 38 artikulua) 163 begirunez betetzen direla....
|
2014
|
|
Hizkera arruntean «etxean nago» maizago entzuten da «etxean naiz» baino.Jatorrian, lekuzko perpausetan izan aditza erabiltzea Ipar Euskal Herriko euskarareneta nafarreraren ezaugarria da, lehen Hegoalde guztian gehiago erabiltzen bazen ere.Badirudijoera dela mendebalderagoko ezaugarriek ekialdeko hauek ordezkatzea.Horregatik, gazteek egon aditza gehiagotan erabiltzea espero dugu, eta adinekoek, berriz, izan. Beste ezaugarri soziolinguistikoen arabera ere, zer diferentzia (aldakortasun) agertzen
|
den
aztertu nahi da.
|
|
Goizuetan deus da normalean erabiltzen den ezaugarria, etaezer erabiltzea oso arraroa da eta ez da Goizuetako hizkeraren oinarri dialektalarenzati. Dena den, solaskidea kanpokoa den kasuetan zer gertatzen
|
den
aztertu nahi izandugu eta horregatik aukeratu dugu.
|
|
Ez dirudi kasualitatea emakume entzuleengan arreta jarriizana kontzertu horretan, nolabait agertoki gaineko emakumeek ere horretara eramanizan balute bezala. Argazkiekin batera gogoeta zenbait bildu zituen argazkilariak.Gogoeta horietan hain zuzen ere, gizonezko entzuleen eta emakumezko entzuleenarteko harrera nolakoa
|
den
aztertu nahi du. Gizonezkoen harreraz hauxe dio:
|
|
Batetik, Kultur Ikasketenbidetik aztertu izan dira musika taldeen letrak (Atutxa, 2010); eta bestetik, Ikerketa Feministen esparrutik ere aztertu izan dira musika taldeen letrak. AinaraSantamariak (2012), esaterako, Hesian musika taldearen letretan maitasunareninguruko diskurtsoa nola eraiki
|
den
aztertu du, ikuspuntu feminista batetik. Baina, gorputz irudikatzeez diharduen azterketarik ez dago, eta interesgarria litzateke horrierreparatzea, alegia, hitzaren adierazpenetan nolako gorputz irudiak eta gorputzdiskurtsoak eraiki diren aztertzea.
|
|
1984 urtean, Michele Foucault historialari frantsesak, «Qu, est ce que lesLumieres?» [Zer da ilustrazioa?] testuan modernitatea zer
|
den
aztertu nahian, epehistoriko bat baino gehiago, jarrera bat bezala ulertzea proposatzen du. Ilustrazioa, aldiz, Europako gizarteen garapen momentu zehatz batean lekua hartzen dutenjazoera edo gertakizunen multzo eta prozesu historiko konplexu gisa azaltzen du.Ilustrazioak transformazio sozialen, instituzio politikoen, ezagutza formen, etahaien (ezagutzen) eta praktiken arrazionalizazio proiektuen, mutazio teknologikoen, eta abarren elementuak ditu.
|
|
Jarraitutasun horren erantzuleak gizakiaren barne ezaugarriak (trebezia sozialak, ezagutzak eta abar) eta haren ingurunean dagoen egonkortasuna dira (Elder eta Caspi, 1988). Hala ere, garapenean gertaera edo esperientzia batek norainoko eragina izan dezakeen ulertzeko, gizabanakoaren adina baino, gertaeraren inpaktua nolakoa izan
|
den
aztertu behar litzateke. Hala, ondoriozta daiteke egonkortasuna adina baino garrantzitsuagoa dela.
|
|
Depresioa ongi ulertzeko eta egoki tratatzeko, haren ibilbidea ere aztertu behar da. Depresio nagusiaren aurretik nahaste distimikoa edo nahaste ziklotimikoa jasan
|
den
aztertu behar da, horrelakorik jasan bada tratamendua zailagoa izango baita. Era berean, nahaste bipolarretan urtean zehar pazienteak zenbat depresio aldi jasaten dituen jakin behar da, pasarte horietako asko izaten dituztenak sendatzea zailagoa baita.
|
2015
|
|
Izpi ultramoreak injekziozko tintadun artelanetan izan ditzaketen efektua kontuan izanda, taldebakoitzeko laginak bitan zatitu eta alde bat estali dugu, argi mota honen eragina zuzenean edo zeharkanolakoa
|
den
aztertu ahal izateko.
|
|
Laurdan zunda erabiliz ikuskatutako emaitzek mintz homogeneoak deskribatzen dituzte 1baino txikiagoak diren SM: CHOL erlazioetan, orain arte literaturan azaldu denaren aurka. HonekLaurdan zundaren eragina zein
|
den
aztertzera eraman digu. Lagin berdinak beste ohiko zundafluoreszente batzuk erabiliz prestatu dira:
|
|
Ondoren, BOKek eragindako apoptosia BAX eta BAKen menpekoa
|
den
aztertzea erabaki genuen. 2Dirudiak erakusten duen bezala, GFP BOKen gainadierazpen hutsak DKO MEF zelulen apoptosiaeragiten du, PS esposaketa eta cyt c askapenarekin ikusi daitekeen moduan(. GFP BOK, 0h?
|
|
Beraz, errezilientzia desoreka bipolarrean gertatzen
|
den
aztertzea garrantzitsua da. Hau da, nahasmen honekiko errezilientzia nola garatzen den eta zein aspektuez baliatzen den ezagutzea.Errezilientzia, beste buru nahasmenetan gertatzen den bezala, desoreka honen kasuan ere bizikalitatea eta pertsonen bizitza berre skuratzearekin erlazioa baluke, bai pertsona hauen etaberaien familiarteko egoera, bai hauei ematen zaien tratamendua hobetzea lagunduko luke, modu honetan osasun mentaleko gastuak modu eraginkorrean inbestituz eta baita ereerrekuperazio tasak handituz.
|
|
Hau guztia jakinda, gure interesa sistema endokannanbinoidearekin erlazionatutako proteinadesberdinak giltzurrun gaineko guruinean espresatzen diren ala ez jakitea izan da. Horrez gain, estres kronikodun egoeran proteina ezberdinen espresioarekin zer gertatzen
|
den
aztertu dugu.
|
|
Hasieran aipatu dizkizuet ikerketa honen muga guztiak, eta berriro ere horretara noa. Gai garrantzitsu asko ikertu gabe gelditu dira, ez dugu adibidez fenomeno hau belaunaldien arabera nolagertatzen
|
den
aztertu, haurren artean, gazteen artean... Eta batez ere, gertatu denaren argazkiaegiteaz haratago, pixka bat guzti honetan sakontzera iritsi ginatekeela uste dut, guzti honenoinarrian zer dagoen ikusi.
|
|
Erreakzio ontzian gas geldo bat gehitzen bada, gehikuntza hori presio konstantean edo bolumen konstantean egin
|
den
aztertu behar da. Gehikuntza bolumen konstantean egiten bada, ontzian zeuden substantzien presio partzialak eta kontzentrazioak ez dira aldatuko, hortaz, orekari ez dio eragingo.
|
|
Kasu bakoitzean protoi transferentzia nola gertatu
|
den
aztertu behar da. Protoia ematen duen espeziea azidoa da eta protoia jasotzen duena basea da, BrönstedLowryren teoriaren arabera.
|
|
Ez bakarrik askorengana iristen direlako, baizik eta denbora asko dedikatzen zaielako. ...gun, telebista eta Internet dira jende gehiagoren arreta eskuratzen duten medioak eta, ondoko lerrootan ikusiko dugunez, ugari dira bi horien bidez ikus entzunezko edukiak noiznahi, nonnahi eta nolanahi jasotzen dituztenak (euskaldunek komunikabideekiko dituzten pertzepzioei buruz gehiago jakiteko ikus Salces, 2016 Azpiatal honen lehenengo lerroetan, beraz, medioen kontsumoa zenbatekoa eta nolakoa
|
den
aztertuko dugu.
|
|
Ikus entzunezko edukiek emisioaren erreferentzia tenporala galdu eta horrekin jatorrizko eskuadraren marka ahazteko arriskua ere badaukate. Hori dela-eta, programatzaileen ardura izango da kontsumitzaile berri horien ibilbidea («user journey») zein
|
den
aztertzea, kanal, plataforma eta dispositibo desberdinen erabilera kuantifikatzea eta ikus entzulearen nahi eta desioetan sakontzea. Horren guztiaren arabera eskaintza zabal eta integratu baten proposamena diseinatu dute.
|
2017
|
|
Dena dela, ikerketa horietako gehienak, perspektiba indibidualistatik burutu dira eta analisi ekologikoa erabiliko dutenak gutxiengoa dira (Albero, 2005; Garmendia, 2015). Gure ikerketaren bidez, perspektiba agregatua erabiliz 2016ko Eusko Jaurlaritzako hauteskundeetan1, bi aldagaien arteko erlazio lineala zenbatekoa
|
den
aztertu nahi da.
|
|
137)?. Beraz, ikerketak, guztiz teorikoa izan barik, esploratzeko proposamena ere izan nahi du, bai gure proposamena egingarri
|
den
aztertzeko esperimentuak eginez, bai irisgarritasunaren kontzeptualizazio berrian sakontzeko. Xede horretan bidelagun izango ditugu teknologia zein irisgarritasuna bermatzeko garatu den araubide oro.
|
|
Egungo hizkuntza praktikak aztertzeko eta ulertzeko testuinguru sozio historikoari begiratzea interesgarria izaten da.Hori dela eta, ikerketa hau euskararen sozializazioan emakumearen rola zein izan
|
den
aztertuz hasi naiz. Azkeneko bi mendeetan Euskal Herrian hizkuntza ordezkapen prozesua eta emakumeen bazterketa era paraleloan gertatu dira.
|
|
Nerabeek sare sozialekiko daukaten konexioa altua dela argituta, lotura hau nola egituratzen
|
den
aztertzeari ekingo zaio, sare sozial ohikoenak (IAB, 2016; GEB, 2016; ORS 2015) zein maiztasunekin erabiltzen dituzten aztertuz. Nerabeak hamaika sareren erabilera maiztasunagatik izan ziren inkestatuak, bakoitzetik egiten zuten erabilera adieraziz.
|
|
EKI proiektuak duen hedapen maila zabala eta konpetentzia digitalak ikas-material berrian duen garrantzia ikusita, ezinbestekoa iruditu zaigu EKI proiektuan konpetentzia digitala nola ulertzen
|
den
aztertzea; alegia, EKI proiektuan konpetentzia digitalaren garapena nola garatzen den aztertzea eta ikastetxeetan konpetentzia digitala nola ulertu eta gauzatzen duten aztertzea.
|
|
EKI proiektuak duen hedapen maila zabala eta konpetentzia digitalak ikas-material berrian duen garrantzia ikusita, ezinbestekoa iruditu zaigu EKI proiektuan konpetentzia digitala nola ulertzen den aztertzea; alegia, EKI proiektuan konpetentzia digitalaren garapena nola garatzen
|
den
aztertzea eta ikastetxeetan konpetentzia digitala nola ulertu eta gauzatzen duten aztertzea.
|
|
Lan honetaneuskarazko ezeztapenaren analisia eta etiketatzea aurkezten ditugu, denbora informazioaren prozesamenduan osagarri gisa, ezeztapenak gertaeren faktualitatearen ebazpena eta gertaera horietako entitateenparte hartzea baldintzatzen baititu. Gaiaren inguruko lanak aztertu ditugu, euskaraz ezeztapena nolagauzatzen
|
den
aztertu dugu eta euskarazko ezeztapen informazioa kodetzeko eskema moldatu dugu.Kodetzearen inguruan hartutako erabakiak ebaluatzeko eta ikasketa automatikoan baliatuko duguncorpusa sortzeko, eskuzko etiketatze esperimentu bat egin dugu. Esperimentuaren emaitzetan oinarrituta, errore analisi bat egin dugu bai atazaren zailtasuna ebaluatzeko, bai etiketatze gidalerroak hobetzeko.
|
|
2 Zein bokalizazio mota erabiltzen ari
|
den
aztertzea: komunikatiboa edo ikerketakoa.
|
|
|
den
aztertu eta bere osaketa ikertu; 2) ote extraposizioan azaltzen den kasuetan adizki jokatuaren etapartikularen artean osagarririk ager ote daitekeen konprobatu; 3) kokaguneen arabera ea ote motadesberdinen aurrean gauden; 4) interpretazio bera ematen zaion ote ri euskalki guztietan.
|
|
Horretaz gain, erraminta hau EMI industrialetan soilik zentratu beharrean, ingurune digitalezberdinetara ere zuzentzea interesgarria izan daitekeela ikusi da. Izan ere, gaur egungo sistemainteraktiboen eboluzioa etengabearen ondorioz, enpresek teknologia ezberdin horiek geroz etagehiago erabiliko dituzte (Posada, 2015), beraz interesgarria izango litzateke erraminta hauaukera desberdin horietara nola egokitzen
|
den
aztertzea.
|
|
Horretaz gain, erraminta hau EMI industrialetan soilik zentratu beharrean, ingurune digitalezberdinetara ere zuzentzea interesgarria izan daitekeela ikusi da. Izan ere, gaur egungo sistemainteraktiboen eboluzioa etengabearen ondorioz, enpresek teknologia ezberdin horiek geroz etagehiago erabiliko dituzte (Posada, 2015), beraz interesgarria izango litzateke erraminta hauaukera desberdin horietara nola egokitzen
|
den
aztertzea.
|
|
Ikusi da kalkulatutako trazetan eragin handia duela, ER zenbat eta txikiagoa izanda orduan eta akats handiagoa sortuz. Bukatzeko, tenperaturaazterketa batean zer nolako akatsa sortzen
|
den
aztertu egin da ondorioztatuz EDFA bakoitzaren araberaeta ERren arabera akatsa handiagoa bilakatzen dela, zenbait kasutan neurketa egitea ezinezkoa bilakatuz.
|
|
Aldiz, teknika honenbitartez, lipido bakoitzaren antolamendu espaziala jakin dezakegu. Ondorioz, mikroarrai hauetanmintzak ditugunez, lipido bakoitza mintzetan nola antolatzen
|
den
aztertu daiteke.
|
|
Horretaz gain, terapia konbinatuak DNAri kalte gehiago egiten dion begiratu genezake edoterapia konbinatuaren eraginez zelula gehiago hiltzen diren. Bukatzeko, oxaliplatino ML323konbinazio terapiaren arteko sinergia beste minbizi motetan ere ematen
|
den
aztertzea interesgarriaizango litzateke.
|
|
Kontutan edukiz, sagu mota bietan terminal kitzikatzaile kopuruanezberdintasun esanguratsurik ez dagoela, ondorioztatu daiteke gora egin duena CB1 hartzailearenpresentzia dela. Hau ikusita, terminal inhibitzaileetan berdin gertatzen
|
den
aztertu da (4B irudia). Kasu honetan ere terminal inhibitzaile kopuruan aldaketarik ez egoteaz gain, ez da CB1 hartzaileaduten terminal inhibitzaileen handipen esanguratsurik behatu.
|
|
Prozesatzeko eIa honek, baina, beIez Iatio seinale eta zaIataIen arteko Iatio txaroagoa duten eIemu magnetiko baxuagoetanbehaI adinako sentsibilitatea Ioi daitekeen galdetzeIa gaIamatza. Lan honetan, 1.5T, 3T eta 7T nneurturiko profilak eIakusten ditugu beIeizmen handiko BOLD fMRI a eIemu magnetiko txikiagoetanposible ote
|
den
aztertzeko.
|
2019
|
|
Kode ordua hiru urtez jarraian gauzatu dugu 10 urte bitarteko haurrekin.2015/ 2016, 2016/ 2017 eta 2017/ 2018 ikasturteetan eraman da aurrera, zortzi, zazpi eta hamabi ikastetxeren, hurrenez hurren. Ekimen hau baliatu da haurrei inkesta bat pasa eta hauek informatikari buruz dutenezagutza eta ikuspuntua zein
|
den
aztertzeko. Horrez gain, inkestetan jasotako datuen bidez ikasle bakoitzareninguruak horretan duen eragina ere aztertu nahi izan da.
|
|
Emakume kirolarien identitatea nola eraikitzen
|
den
aztertzen du en doktorego tesi batean hartzendu oin komunikazio honek. Doktorego tesian eragile ezberdinen parte hartzea analizatzen da: Ingurua (familia, adiskideak, entrenatza ileak...), hezkuntza; kirol erakundeak etakomunikabideak.
|
|
Era honetan, testuaren estiloaren arabera bi testu mota ezberdinduko dira, formala eta informala.Sailkatailea beraz, txio informal zein formalak sailkatzean oinarrituko da, erabiltzaile bakoitzaren euskarazko txioguztiak honen arabera sailkatuz. Horrela, euskarazko txio pertsonal bakoitzaren testuan oinarrituko da gure sailkatzailea, testua nola idatzia izan
|
den
aztertuz, formal edo informal moduan etiketatuko duena. Erabiltzaileak testumotaren arabera sailkatuko direnez, euskarazko txio formal edo informalen kopuruaren arabera determinatuko dagazteak edo helduak diren.
|
|
1 Korrikako abestiak azaltzen duten euskaltasunaren bilakaera nolakoa izan
|
den
aztertzea.
|
|
Zenbaki orokor horiek informazio gutxi ematen dute eta bide horretan azterketa sakonago batproposatu dugu lan honetan, Eurostatek berak bildu eta zabaldutako mikrodatuetan oinarritzen dena. Alde batetik, Europar Batasunean herrialdez herrialde eGobernuaren erabilera maila berdina ote
|
den
aztertuko dugu. Eta bestetik, erabilera maila horretan eragiten duten faktoreak zeintzuk diren ondorioztatzen saiatuko gara.
|
|
Lan honetan Eurostatek jasotako CSIS inkestak (Eurostat, 2004) abiapuntu hartuz, datu meatzaritza prozesu osobat gauzatu dugu Europako herrialdeetan eGobernuaren erabilera erreala zein
|
den
aztertu, eta horrekin harremanaduten faktoreak identifikatzeko asmoz. Horretarako, datuak prozesatu ondoren, EGEI (eGobernuaren ErabileraIndizea) definitu dugu eta hari esker ondorioztatu ahal izan dugu eGobernuaren erabilera maila asko aldatzendela herrialde batetik bestera, hiru tarte definituz:
|
|
Badakigu aldiz, zerbitzuakeskaintzeak ez duela haien erabilera ziurtatzen. Testuinguru horretan, lan honek helburu du Eurostatek jasotakoCSIS (Community Statistics and Information Society) inkestak abiapuntu izanik, Europako herrialdeetan eGobernuaren erabilera erreala zein
|
den
aztertu, eta horrekin harremana duten faktoreak identifikatzea. Horretarako, datu meatzaritza prozesu oso bat garatu eta ondorioak ateratzeko ikasketa automatikoko teknikak erabili ditugu.Ikerketak adierazi digu, eGobernuaren erabilera maila oso desberdina dela herrialde desberdinetan, neurribatean gai garela automatikoki bereizteko eGobernua erabiltzen duten hiritarrak erabiltzen ez dutenetatik, etaerabilerarekin lotura duten faktoreak aldatu egiten direla herrialdearen erabilera mailaren arabera.
|
|
Zehazki Bilboko Ingeniaritza Eskolan (Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU) Ingeniaritza Zibileko graduko lehenengo mailan irakasten den. Aljebraeta Geometria? irakasgaian garatu da, eta GeoGebra software a irakasgaian lantzen diren geometriako kontzeptuakhobeto ulertzen laguntzeko erabilgarria
|
den
aztertu da.
|
|
Lan honen helburua azterketa molekularren bidez bi saguzar espezie hauen arteanharrapakinen partiketa ematen
|
den
aztertzea da, eta banaketa hori baldintzatzen duten faktoreakazaltzea, ezaugarri ekomorfologikoek, alegia hegoen morfologiak eta ekokokapenak, dutenpapera bereziki kontutan hartuz. Haien eredu ekomorfologikoan aurkezten dituztenezberdintasunen ondorioz, eremu ezberdinetan behatu dira ehizatzen (Dorado Correa et al., 2013; Razgour et al., 2012).
|