Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2001
‎Iparraldean eta Nafarroan duela urte piloa izugarrizko erasoak jasaten ari da). Zergatia jakiteko Euskal Herriko egoera zein den aztertu behar dugu.
2002
‎Ematen duena baino erantzun zailagoa behar du galdera honek. Has gaitezen, dena den, oraingo egoera zein den aztertzen. Unibertsitate pribatuen kostu gehienak irakaskuntzari dagozkio, eta horiek ikasleek ordaintzen dituzte gehienbat.
‎UEUk hautsi du K. Mitxelenak aipatzen zuen ghettoa eta erakutsi du euskaratik bertatik ere unibertsitatea egin daitekeela. Unibertsitateetako euskararen normalkuntza politiketan sakondu beharra dago, irakaskuntza telematikoaren eremu hasi berrian berezko antolakuntza posible ote den aztertu beharra dago, titulazio propioetan euskarazko eskaintza bateratua eraiki behar da, baina, batez ere, orain artean egindako lana metatu, ditugun baliabideak banatu eta bilgunea sortu. Hori da bidea.°
2006
‎Euskararen irakaskuntza ikasle etorkinekin nolakoa den aztertzeko garaian, interesgarria iruditu zaigu atzera begira jartzea, gaur egun arte ikastoletan euskalduntze prozesuan gertatutako zenbait aldaketari erreparatuz.
2007
‎Gutxietsitako gizatalde nazionalen babesa eta horien herritarrena noraino heldu den azterturik, hauxe ondoriozta daiteke Rafael Calduch Cerveraren iritziz (Calduch Cervera 1998): estaturik gabeko nazioen eta gutxiengoen eskubideen gaiak" oraindik konpontzeke dagoen Europako arazo garrantzitsu bat izaten jarraitzen du" (mundu mailako arazoa gaineratuko nuke nik).
2008
‎Zenbat eta nolakoak diren arakatu ondoren, zer diren, zertaz ari diren, edukia zein den aztertu nahi dugu orain.
2009
‎Bide eta aukera hori zertan den aztertu nahi izan dugu unibertsitate mailako ikerketa batean irakasle eta ikerle talJakin 172 maiatza ekaina 2009 de batek. Bakoitza bere esparruan, baina besteen lanei ekarpen interesgarriak eginez, Elena Beloki, Koldo Gorostiaga, Didier Rouget eta lan hau izenpetzen dugunok horretan jardun dugu eta, aipatu gabe ere, denen iritzien printzak agertzen dira aurkezten ari garen lan honetan.
2012
‎komunikazio teorietatik euskararen beharrizanetara", Bat. Soziolinguistika aldizkaria 76, 2010, 53); bertan, euskarari buruzko diskurtsoaren bilakaera aipatzen du, gero iritzi publikoa nola sortzen eta aldatzen den aztertzen du, eta, bukatzeko, euskalgintzatik diskurtso berri bat sortu behar dela aipatzen du. Ezinbestekoa dirudi mota horretako lanak irakurtzea eta bide horretatik lanketak egitea, txotxongiloak bihurtu nahi ez badugu.
2013
‎Berrietara heltzen diren gertaeren eraginari erreparatuz, markatuagoa da Espainiaren presentzia eta ahulagoa EAErena. Hau da, albistearen itzal informatiboa noraino heltzen den aztertzen badugu, espainiartasunak gora egiten du (%30, 1) eta ahuldu egiten da EAEren erreferentzialtasuna (%33, 6).
2014
‎Diskurtso subiranista edo independentista azken urteotan nola nagusituz joan den aztertzea oso interesgarria izan ez ezik, oso garrantzitsua da, egoera nola aldatu den ulertu nahi bada behintzat. 2006an, Bartzelonara iristen naizenean, parekotasun handia dago egoera politikoaren aldetik lehengo hamarkadarekin alderatuta.
2015
‎Suitzako alemanezko kantoietan aleman estandarraren (Hochdeutsch) eta hango lurralde barietatearen (Schwiizerdutsch edo, aleman estandarrean, Schweizerdeutsch) arteko banaketa funtzionala da ohiko adibidea. Gurean, euskalkien eta euskara batuaren arteko kode aldaketa izan liteke adibidea (Zalbidek berak jaso du harreman hori diglosiaren adibide, baina kontzeptua argitzeko bazterreko kontua bailitzan, oin oharrean aipatuta). 24 Hala ere, Fergusonen adieraren ikergaia hizkuntza bereko aldaerak direnez, ez da erabilgarria euskarak espainolarekin eta frantsesarekin duen harremana nolakoa den aztertzeko. Horrenbestez, euskara erdaren arteko harreman diglosikoa proposatzea baldin bada helburu, trikimailu ergela besterik ez da ondokoa esatea:
2016
‎Izenburu potoloa jarri diogu atal honi, eta, egia esateko liburu oso bat idazteko beste ematen du gaiak.11 Ondoko lerroetan, ordea, azterketa xumeago bat egin nahi dugu. Erabakitzeko eskubidearen kontzeptua oraindik eratze fasean dagoenanola sortuz joan den aztertuko dugu lehenik, eta kontzeptua zedarritzen duten gako nagusiak ere azpimarratzen saiatuko gara, jakinda denon artean osatuz eta elikatuz joan behar dugula. Izan ere, Gure Esku Dago dinamikak azpimarratu nahi izan duenez, erabakitzeko eskubidea beste ezer baino lehen jarrera bat da, etorkizuna gure esku hartzeko eta elkarrekin bide hori egiteko gureganatu dugun jarrera bat.
‎Michel Foucault izan omen zen boterea harreman multzo gisa definitu zuena, baina haren aurretik, Antonio Gramscik klase sozialen arteko indar harremanen multzo gisa definitu zuen. Lehenak bereziki botere hori nola exekutatzen den aztertu zuen; bigarrenarentzat, ordea, boterea nola erabili ez ezik, boterea nork duen da garrantzitsuena. Euskal Herriaren etorkizunaren kasuan, ezin uka daiteke botere harremanen nolakotasuna ez ezik, botere hori nork duen zehaztea ere oso garrantzitsua dela.
2017
‎Hiritartasuna eman edo kendu egin lezake, alegia, eskubide sozialak egikaritzeko bidea ireki edo ukatu. Euskara eta euskal hiztuna hor non kokatzen den aztertu behar da. Eta ohartuko zara kasu askotan menpeko egoerara eramaten zaituen hizkuntza bat dela.
2019
‎Bi helbururekin, hain zuzen, norbere burua gorputz bezala pentsatzeak berak dakartzan bi helbururekin: bat, arauari dagokiona, biolentzia normatiboa geure gorputzean nola gorpuzten den aztertzea; eta, bi, erresistentziari dagokiona, subjektibotasun berriak nola sortzen diren ikustea kultur adierazpideen bitartez.
2020
‎Estatuen arteko banaketa adierazten duen kontzeptua aspaldidanik izan da adituen aztergaia. Mundua arautu eta antolatzen duen banaketa politikoa hizkuntza desberdinetan nola adierazten den aztertu dut historialari, geografo, politologo eta antropologoek, besteak beste XIX. mendeaz geroztik (Fevbre 1962). Inguruko hizkuntza nagusietan, mugari buruzko lexiko zabala garatu dute mendeen joanean:
2023
‎Nolanahi ere, etorkizunari perspektiba handiagoarekin begiratu behar zaio, gizarte eremu guztietan euskararen erabilera ardatz hartuta. Administrazio arloan, egungo hizkuntza eskakizunen sistema birpentsatu litzateke, euskara erabilera normaleko hizkuntza bihurtzeko tresna egokia ote den aztertuz. Hots, helburua baldin bada euskara ohiko funtzionamendu hizkuntza bihurtzea, galdera da hizkuntza eskakizunen sistema tresna baliagarria ote den horretarako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia