Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 70

2008
‎Alabaina, oso laster mugitzen den teknologia oso astiro aldatzen den hizkuntzan zer eragin izaten ari den aztertu nahi dugu hemen. Arestian aipatu dudan artikuluan nioen ikuspegi apokaliptikoa duen bati horrek dinosauroak suntsitu zituen meteoritoa ekarriko diola burura eta beste batzuek, berriz, uste izan dezaketela ahaleginduz gero arriskuari arrakastaz erantzun dakiokeela.
‎Maila desberdineko hizkuntza gaitasuna duten bikotekideek osatutako hiru bikote mota daude, eta horietako bakoitzean hizkuntza transmisioa nolakoa den aztertuko dugu. Gainera, bikote mota bakoitzean euskaraz hitz egiten duena, edo ez duena, aita ala ama den kontuan hartuz, seme alabenganako hizkuntza transmisioan dauden aldeak ere zehazten saiatuko gara (5 irudia).
‎Hipotesi hori frogatzeko, egia esan, bi azterketa ildo landu ahal izango lirateke: batetik, eremu jakin bat hartu eta urtez urte audientzien bilakaera zein izan den aztertu litzateke, eta euskal hedabide berriak plazaratu izan direnean euskarazko kontsumoan horrek zer aldaketa eragin dituen neurtu litzateke. Bestetik, eta helburu beraren atzetik, euskal hedabide berriak sortu izan diren guneetako eta horrelakorik sortu izan ez den tokietako herritarren ohiturak alderatu ahal izango lirateke.
2009
‎euskara galtzen ari zela eta galdu egingo zela are gehiago, gizarte urek bere bidetik (hots, indarrean zeuden gizarte antolamenduzko arauak bere horretan) jarraituz gero24 Horrelako informazio baliosa laugarren azterbide honetan kokatuko da. Ikerburu batek euskararen etorkizunari buruzko diskurtsoa zein izan den aztertzeko interesa izango balu, atal honetan aurkituko luke behar duen informazioa.
‎Sakon dezagun gehiago ildo hori: Nafarroako Gobernuak tokiko prensa zenbat irakurtzen den aztertu du aurten lehenengo biderrez, eta ondorioak argigarriak izan dira: tokiko prentsaren presentzia igo egin da azken urteotan Nafarroako gizartean, eta gaur egun 14 urtetik gorako nafarren %42, 7k irakurtzen dute prensa mota hori.
‎Adina ahots tasun prosodikoen produkzioan zelan islatzen den aztertzeko esperimentu baten emaitzetan oinarrituko gara. Esperimentuan familia bereko hiru belaunaldiren lekukoen testuen azterketa egin dugu.
‎Honela, Euskalit erakundeak bere partaideen lidergotza ebaluatzeko jarraitu duen bidea ezagutu genuen, batetik. Bestetik, enpresatan aldaketak sustatzeko bideratzen diren coaching prozesuetan lidergotza nola lantzen den aztertu genuen.
2010
‎Lehenengoak 1975ean argitaratu zuen" Equilibria in Linguistic Minority Markets" artikuluan, eredu mikroekonomiko klasikoetan oinarrituz, hizkuntza nagusiak eta gutxituak sortzen dituzten bi merkatuen arteko oreka nola mugatzen den aztertzen saiatu zen, hiru ikuspuntu desberdinetatik: kontsumitzailearen oreka, ekoizlearen oreka eta langilearen oreka.
‎Esan bezala, Hocevarek 1975ean argitaratu zuen artikuluan azaltzen duenez, hizkuntza gutxitu bat eta hizkuntza nagusi bat lurralde eta gizarte berean erroturik daudenean, ezaugarri linguistikoa dituzten produktu eta zerbitzuetarako —prentsa, liburuak, ikus entzunezkoak, irakaskuntza,... — bi merkatu desberdin sortzen dira. Merkatu horietako bakoitza bere aldetik azter daiteke, oreka nolakoa izango den aztertzeko: prezioak, saldu eta erositako unitate kopuruak, kontsumitzaileen baliagarritasuna, soldatak eta langileen produktibitatea dira merkatu bakoitzeko orekan jokatzen dituzten aldagaiak.
2011
‎diglosiari buruzko eredu ezberdinak aztertu ondoren, aplikagarriena eta zientifikoena den definizio bat proposatzea. Laugarren atalean, bere definizioaren arabera ehko egoera ea diglosikoa den aztertzen du zalbidek, gainera egoera soziolinguistikoaren bilakaera ere deskribatzen du. Maisu lan bat da atal honetan zalbidek egiten duena eta gutxi gehitu ahal zaio.
‎Laugarren eta bosgarren atalak ehko egoerari aplikazioa da: laugarren atalean ehko egoera ea diglosikoa den aztertzen du zalbidek eta bosgarrenean euskararen etorkizunerako diglosiak zein garrantzia duen azaltzen du.
‎Naiara Berasategi – Amorrortu E., Ortega A., Idiazabal I. & Barreña A., (2009). ...ztertzea izan den arren, eztabaidak aberatsagoak izateko euskaldunen jarrerez ere baliatu dira. kuantitatiboari dagokionez, bat diseinatu da eta hau ikerketa kualitatibotik ateratako datu eta ideietan oinarritu da. honetarako, euskaldunak ez diren eAeko 1855 urte bitarteko biztanleria osoa aztertu da. era horretan, parte hartzaileen iritzi eta hausnarketak jasotzeaz gain, horien maiztasuna nolakoa den aztertu da. Aipatzekoa eta nabarmentzekoa da, ikerketa kuantitatiboa ikerketa kualitatiboko ideia eta datuetan oinarrituta egoteak eta metodologia biak uztartzeak, sakontasun eta zehaztasun handia eskaintzen dizkiola egindako lanari.
‎Gizarteak ulertzeko, eta, beraz, ikuspegi soziolinguistikoa ulertzeko, ezinbestekoa da ikuspegi mentala, kognitiboa eta kognitiboemotiboa kontuan hartzea. gizabanakoen eta taldeen artean, sare sozialetan eta elkartasunaren arloan elkarrekiko erlazioa nola gertatzen den aztertzea, eta erlazio horretan esku hartzea; izan ere, gizabanakoak ez dira banan banan erlazionatzen besteekin, baizik eta sare moduan. hein batean, testuinguruak mugatzen du gizabanakoa: hark sortzen duen testuinguruak mugatzen du; hau da, elkarrekiko erlazioa dute.<0}
2012
‎estrukturalki ze bide jartzen dira horretarako? hezkuntza arautuaz aparte (hor ere zenbateraino egiten den aztertzen jarri gabe), badute bestelako eragileek (herrietako kultur taldeek, kasu) ekarpenik egiterik bide horretan, esango genuke baietz, hizkuntza komunitatearen zentzua elikatuko lukeela jakintza horren transmisioak.
‎Metodozko hainbat proposamen euskararen erabilera zertan den aztertzeko
‎Laburpena. Euskal Herriko luze zabalean euskararen erabilera zertan den aztertzeko bi operazio estatistiko nagusi ditugu: Inkesta Soziolinguistikoa batetik (ISL) eta Euskal Herriko hizkuntza erabileraren kale neurketa (EHKN) bestetik.
‎Iñaki Iurrebaso – Metodozko hainbat proposamen euskararen erabilera zertan den aztertzeko
‎Euskal Herriko luze zabalean euskararen erabilera zertan den aztertzeko, bi operazio estatistiko nagusi ditugu: Inkesta Soziolinguistikoa batetik (ISL) eta Euskal Herriko hizkuntza erabileraren kale neurketa (EHKN) bestetik.
‎Euskal Herriko luze zabalean euskararen erabilera zertan den aztertzeko, bi operazio estatistiko nagusi ditugu: Inkesta Soziolinguistikoa batetik (ISL) eta Euskal Herriko hizkuntzaerabileraren kale neurketa (EHKN) bestetik.
‎Metodozko hainbat proposamen euskararen erabilera zertan den aztertzeko – Iñaki Iurrebaso
‎Iñaki Iurrebaso – Metodozko hainbat proposamen euskararen erabilera zertan den aztertzeko
‎Metodozko hainbat proposamen euskararen erabilera zertan den aztertzeko – Iñaki Iurrebaso
‎Iñaki Iurrebaso – Metodozko hainbat proposamen euskararen erabilera zertan den aztertzeko
‎Iñaki Iurrebaso – Metodozko hainbat proposamen euskararen erabilera zertan den aztertzeko zera adieraziko digu: inkestako erantzunen arabera, %13, 5ekoa da euskararen erabilera Euskal Herriko etxeetan.
‎Metodozko hainbat proposamen euskararen erabilera zertan den aztertzeko – Iñaki Iurrebaso
‎Iñaki Iurrebaso – Metodozko hainbat proposamen euskararen erabilera zertan den aztertzeko
‎Metodozko hainbat proposamen euskararen erabilera zertan den aztertzeko – Iñaki Iurrebaso
‎Iñaki Iurrebaso – Metodozko hainbat proposamen euskararen erabilera zertan den aztertzeko
‎Metodozko hainbat proposamen euskararen erabilera zertan den aztertzeko – Iñaki Iurrebaso
‎Dagoeneko datu serie politak izaten hasi gara adinkako datuen bestelako irakurketa bat ere egiten hasteko. Horrela, adibidez, gure denbora seriearen hasieran gazteak ziren herritarrak har ditzakegu eta, urtez urte, zahartu ahala euren portaera nola aldatu den aztertu ahal izango dugu datuetan oinarrituta. Datuei ikuspegi horretatik begiratuta, eta azaleko begiratu bat emanda, badirudi, eta oraingoz hipotesi gisa aipatuko dugu, azken hamarkadotan hala nolako" bizitza zikloa" errotu dela gure artean.
‎Laburpena. Aurreko artikuluan (ikusi aldizkari honetan" Metodozko hainbat proposamen euskararen erabilera zertan den aztertzeko") euskararen erabilera zertan den aztertzeko ditugun bi iturri nagusietako informazioa alderatu ahal izateko metodozko proposamena aurkeztu dugu. Honako artikulu honetan, irizpide horiekin sortutako datu zaharberrituen lehen irakurketa bat egin dugu, gaur egun euskararen erabilera eremuz eremu zertan den eta azken 20 urteotako bilakaeraren nondik norakoen sintesi ikuspegia eskaintzen ahaleginduz.
‎Laburpena. Aurreko artikuluan (ikusi aldizkari honetan" Metodozko hainbat proposamen euskararen erabilera zertan den aztertzeko") euskararen erabilera zertan den aztertzeko ditugun bi iturri nagusietako informazioa alderatu ahal izateko metodozko proposamena aurkeztu dugu. Honako artikulu honetan, irizpide horiekin sortutako datu zaharberrituen lehen irakurketa bat egin dugu, gaur egun euskararen erabilera eremuz eremu zertan den eta azken 20 urteotako bilakaeraren nondik norakoen sintesi ikuspegia eskaintzen ahaleginduz.
‎Euskal Herriko luze zabalean euskararen erabilera zertan den aztertzeko, bi operazio estatistiko nagusi ditugu: Inkesta Soziolinguistikoa batetik (ISL) eta Euskal Herriko hizkuntza erabileraren kale neurketa (EHKN) bestetik.
‎Horretarako erabili ditugun prozedura eta metodozko hautuak zehatz azaldu ditugu aurreko artikuluan: " Metodozko hainbat proposamen euskararen erabilera zertan den aztertzeko". Honako artikuluaren oinarri metodologikoa hor dago, beraz, aurreko artikulu horretan.
‎Euskal Herriko luze zabalean euskararen erabilera zertan den aztertzeko, bi operazio estatistiko nagusi ditugu: Inkesta Soziolinguistikoa batetik (ISL) eta Euskal Herriko hizkuntzaerabileraren kale neurketa (EHKN) bestetik.
‎Zorrotz ezin da holakorik egin, ez behintzat hainbat haztatze ariketa egin gabe (oraingoz ez gaude egiteko moduan). Hala ere, datuak ikusita, eta" Metodozko hainbat proposamen euskararen erabilera zertan den aztertzeko" artikuluan erabilera behatuaren eta aitortuaren arteko aldeaz esan duguna kontuan izanda, pentsa daiteke kale erabilera haztatuak hartzen duen %11, 5eko balio horretatik ez oso urruti ibiliko dela euskararen erabilera orokorra Euskal Herrian 2011 urtean.
‎Gure ikerketaren muina, jakintzagai nagusia, esaldi bakarrean laburbildu daiteke: EAEn euskaraz ere eginda pertsuasio eraginkortasun handiagoa (gaztelera hutsean jardunda baino) lortzen ote den aztertu nahi dugu. Marketingean eta publizitatean euskaraz ere egiteak abantaila pertsuasiborik ekartzen ote duen eta, hala izatekotan, eraginkortasun" erantsi" hori norekin, noiz, nola eta zergatik gertatzen den aztertzea dugu xede.
‎EAEn euskaraz ere eginda pertsuasio eraginkortasun handiagoa (gaztelera hutsean jardunda baino) lortzen ote den aztertu nahi dugu. Marketingean eta publizitatean euskaraz ere egiteak abantaila pertsuasiborik ekartzen ote duen eta, hala izatekotan, eraginkortasun" erantsi" hori norekin, noiz, nola eta zergatik gertatzen den aztertzea dugu xede.
‎Marketingean eta publizitatean euskaraz ere egiteak abantaila pertsuasiborik ekartzen ote duen eta, hala izatekotan, eraginkortasun" erantsi" hori norekin, noiz, nola eta zergatik gertatzen den aztertzea dugu xede.
2013
‎Arrue Proiektuaren baitan eginiko analisietan zein Gela argazkiaren bitartez eginiko neurketetan kuantifikatu egiten dugu ikasleek beren eguneroko bizitzan jardun gune jakinetan dituzten hizkuntza erabilerak, eta" zein leku" hartzen duen hizkuntza bakoitzak erabilera aldetik esparru horietan. Beste era batera esanik, ikasleentzat esparru horietako bakoitzean nagusitasun moldaera zein den aztertzen da. Bi kontzeptu hauek —jardungune eta nagusitasun moldaera— J. A. Fishman-en lan teorikoetan oinarrituta garatu eta egokitu zituen, euskal eremurako, M. Zalbidek5.
2014
‎Ikuspuntu sistemikoa, konplexutasuna, ekologia politikoa, soziologia eta antropologia ekologikoa eta genero ikuspuntua txertatu dira ikerketarako ikuspuntu moduan. Artikulu honetan hirigintza modernoa garatzen joan den ehinean erabakitze boterea noren esku egon izan den aztertu da lehenik. Ondoren hirigintzan erabakitze boterea herritarrekin elkarbanatzean eginiko ikerketaren markoa azaltzen da eta bertatik ateratako ondorio eta etorkizuneko ikerketarako lan lerroak aurkezten dira.
‎Euskal Kulturgintzaren Transmisiorako ikastaro amaieran egindako proiektuaren laburpen moduko bat da hau, beste elkarte edo herriren batzuetan antzeko proposamenak egiteko lagungarri izan daitekeena. Lehen bi ataletan Zumaian euskal kultura nola lantzen den aztertzen da; hasteko esparruz esparru, eta ondoren, xeheago, kulturaren sarea nola antolatuta dagoen. Hurrengo bi ataletan, berriz, ideia batzuk ematen ditu egileak euskarazko kulturgintza indartzeko, elkarte batzuei ardurak emanda, taldeen artikulazioa hobetuta eta kultur politika argiagoarekin.
2015
‎Euskararen ezagutza: proiektu edota jardueraren eraginez tokiko komunitateak biztanle, erabiltzaile, langile... euskararen ezagutza tasa aldatuko ote den aztertu nahi da. Hainbat faktore egon daitezke aldaketa aurreikusteko:
‎Euskararen erabilera: proiektu edota jardueraren eraginez tokiko komunitateak biztanle, erabiltzaile, langile... euskararen erabilera tasa aldatuko ote den aztertu nahi da. Hainbat faktore egon daitezke aldaketa aurreikusteko:
‎Komunikazioak: proiektua gauzatuko duen eragileak eskaintzen dituen zerbitzuen edo jardueren berri ematerakoan, hizkuntzari dagokionez, nola jokatuko den aztertuko da eta ordura arteko egoera aldatuko ote lukeen. Komunikazio horiek izan daitezke ahozkoak zein idatzizkoak.
‎Adierazpen publikoak: proiektua gauzatuko duen eragileak erabakien, iritzien berri eman badu, horietan hizkuntzari dagokionez nola jokatuko den aztertu nahi da eta horrek zein eragin izango duen eremu horretan.
‎Elkarteetako hizkuntza erabilera: eragin eremuan elkarteak egongo balira, horietan hizkuntzari dagokionez, proiektuaren edota jardueraren eraginez aldaketarik emango den aztertu nahi da. Elkarte berriak sor daitezkeelako, elkarteetara jende berria tor daitekeelako...
‎Hezkuntza ereduak: tokiko eskoletako hizkuntza ereduetan aldaketarik ematea aurreikusten den aztertu nahi da.
‎— Gelako esku hartzeen transposizio didaktikoa, hau da, prestakuntza gelan antzeman dadila ikasleengan eta nola antzematen den aztertu.
‎Berasategik proposatu bezala, ikuspegi komunitarioa martxan jarriz. ...auden agente desberdinak —irakasle, familia, monitoreelkarlanean jarriz eta agente berriak inplikatuz— auzoko elkarte, saltzaile, etab. Horretarako, lehenengo egitekoa ume eta gaztetxoen egunerokoa non gertatzen den ezagutzea eta espazio komunak —plaza, liburutegia, dantza taldea— identifikatzea litzateke; eta aldi berean, espazio komun horietan euskararen presentzia zenbatekoa den aztertzea eta berau handitzeko aukerak neurtzea: euskaldun" pasiboak", euskara hala nola erabiltzeko gai direnak, jakin ez arren ulertzeko gauza direnak, zein oinarrizko ezagutza bat lortzeko prestutasuna duten pertsonak identifikatuz eta euskararen erabileraren alde jarriz.
2016
‎Lan honetan euskaren erabilera nolakoa den aztertuko dut, eta ez dut Aiako euskararen azterketarik eta deskribapenik egingo. Uste dut Aiako hizkerak bat egiten duela, hein handian, Koldo Zuazok (2014) Erdialdeko euskara deitu duen dialektoaren ezaugarriekin.
‎• Kode aldaketari: lan honetan jasotako emaitza berresteko, nork eta zertan egiten duten ikusteko eta nolakoa den aztertzeko.
‎IURREBASO, I., 2012," Metodozko hainbat proposamen euskararen erabilera zertan den aztertzeko", Bat, 84, 2012 (3), 89
‎Biztanle horiek adin taldeka edo adin geruzaka sailka litezke, eta beren euskarazko jarduna horren arabera analizatu. Hiztun zaharren, erdibidekoen eta gazteen arteko konparazioa eginez, gazteen ET jarduna hiztun zaharrena baino handiagoa, berdina edo txikiagoa den azter liteke. Ez da hori azken 20 urteko bilakaeraren argazki beteena edo zorrotzena, baina bada oso kontuan hartzekoa.
2017
‎Hau esanik, ikerketaren elementu zentrala hitanoa eta gazteak dira. Bertan, Eskoriatzako kasua edukiko da kontutan non, batetik, gazte batzuek zergatik egin duten hitanoranzko hurbilpena herri honetan nahi den aztertu, honi erantzun bat aurkitu nahiean eta, bestetik, gazteek hitanoarekiko zein ideologia duten uste, balio eta jarreranahi den azaleratu baita ere. Bi hauek dira aztertuko diren elementuak.
‎Ikerketaren elementu zentrala hitanoa eta gazteak dira. Bertan, Eskoriatzako kasua edukiko da kontutan non, batetik, gazte batzuek zergatik egin duten hitanoranzko hurbilpena herri honetan nahi den aztertu, honi erantzun bat aurkitu nahiean eta, bestetik, gazteek hitanoarekiko zein ideologia duten.
‎...r bada ere aipatu nahiko genituzke. egiturazko faktoreek, sozio-ekonomikoek, hiritartze prozesuek, migrazio gertaerek eta abarrek hizkuntza hautuetan duten eragina azaltzeko zailtasunak ditugu. nolanahi ere, ikerketa ildo berritzaile bati heldu diogu eta bide horretan sakontzea merezi duelakoan gaude. interesgarria izanen litzateke murgiltze ereduko guraso euskaldunen motibazioekiko alderik ba ote den aztertzea, baita sare elebiduneko gurasoen motibazioekiko ere. halaber, ikertutako gurasoen seme alabek helduaroan hizkuntzarekin zein harreman eraikitzen duten aztertzea ariketa kitzikagarria litzateke, bizitza biografien ildoari jarraipena eman eta zirkulua nolabait ere ixteko.•
‎— euskararen erabilera bi ardatz nagusitan, jarduera motan (hitz egin, entzun, idatzi eta irakurri) eta denboraren banaketa esparruetan (lanorduak, aisialdia...), nola banatzen den aztertzea.
‎Zenbat denboraz bizi ote gara euskaraz? ...riko hau da, ahozkoa zein idatzizkoa, ekoizlea zein hartzailea, zenbatekoa den neurtzea." bertan ikus daitekeenez, ikerlanaren helburua" zenbatekoa neurtzea" da, hau da, gertaera sozial baten (kasu honetan, euskararen erabilera osoaren) ezaugarri kuantitatiboak jakin nahi dira. era berean, helburu zehatzagoetan" zenbat denboraz jarduten duten zehaztea"," nola banatzen den aztertzea" eta" nolako harremana duen aztertzea" aipatzen dira; eta horiek guztiek, hain zuen ere, gertaera sozial horren kopurua, banaketa (distribuzioa) eta harreman estatistikoak adierazten dituzte: alderdi kuantitatiboak guztiak. beraz, ez dute helburu gertaera soziala (euskararen erabilera osoa kasu) azaltzea, baizik eta deskribatzea," argazkia ateratzea"; eta, horretarako, inkesta da teknikarik egokiena. hona zer dioen zersar Martinezek hizneteko" ikerketa Soziolinguistikorako Metodologiak eta teknikak" ikasgaiko testuan:
‎9.3 Euskararen erabilera jardun moten arabera orain, erabilera orokorra jardun mota ezberdinen arabera nolakoa den aztertuko da. Jardun motak hizkuntzaren lau trebetasunen araberakoak izan arren, ikuspegi funtzional batetik bost talde nagusitan sailkatu dira:
‎9.4.5 Erraztasun erlatiboa azkenik, euskararen erabilera euskaraz eta erdaraz egiteko duten erraztasun erlatiboaren arabera nolakoa den aztertuko da. hemen ere trebetasun ezberdinetako datuak datu bakarrera eraman dira, erraztasun erlatibo orokorra ateratzeko23. hona taula eta grafikoa:
‎hizkuntza bata edo bestea erabiltzeko erraztasuna eta erabilera bera lotuta daude. bukatzeko, azken oharra: faktore edo aldagai hauen eragina denboraesparru ezberdinetan eta jardun mota bakoitzean nolakoa den aztertzea oso interesgarria litzateke, baina ikerlan honetako laginaren tamainak ez du horretarako biderik ematen, eta balizko etorkizuneko ikerketa sendoago baterako utzi da.
‎Formakuntza akademikoan, huhezin, euskararen erabilera hobesten bada ere, eguneroko bizitzan, gizartean, gaztelania da nagusi. espazio fisikotik ateratzeak jokabide aldaketa hori eragin dezake. hala ere, oraindik ere ezin da hau baieztatu eta sakonago landu litzateke ondorengo ikerketetan. aretxabaletari dagokionez, bertan jaso dira datu apalenak. neurtu diren elkarrizketa guztien %28 besterik ez dira euskaraz izan, eskoriatzan jasotako datuak baino dezente apalagoak. aurrez egindako neurketarik ez dugu eta erabakitzeko dago proiektua bi campusetara zabalduko den edo eskoriatzara mugatuko den. beraz, datu honen interpretazioa konplexua da orain. ikasturtean beste kale neurketa egitea aurreikusten da; horrenbestez, datu hori eskuratzen dugunean, bertako egoera zein den aztertuko da.
2018
‎Alegia, EAEko joeratik aldenduz, Nafarroan euskararen kale erabilera hazi egin da. Artikuluan, hazkunde hori nola aldatzen den aztertu dute gune soziolinguistiko desberdinetan eta adinaren, sexuaren eta haurren presentziaren arabera. Jakina, erabilera horren hazkundea ez da horren handia izan, beraz, datua ez da behar bezalako sendoa bere horretan.
2019
‎ez txuri gorrizko ametsetan plantea litezkeen hoberenak, hedaduraz partzialak eta edukiz mugatuak baizik. hori dela-eta, behar eta nahi genukeenetik dezakegunera" jaitsi" behar izaten dugu maiz. eguneroko jardun arruntaren azterketa, horregatik, hoberena den jardungune multzo zabaletik egingarri den etxegirora mugatu behar izan du Iñakik nagusiki22 dituen eta ditugun datu partzial eta mugatuekin jardun du lanean: hegoaldeko Biztanleria zentsuaz baliatu da etxeko jardun arrunta analizatzeko, eta (oraingoz era tentatiboan) kale erabileraren Neurketatik abiatu da jardun hori herri giroan nolakoa den aztertzeko. eguneroko jardun arruntaren esparru, harreman sare, rol harreman eta situazio guztiak arakatu ahal izatetik urrun gelditu da, hori dela medio. Inork pentsa dezake, bere lana gutxiesteko edo eztabaidatzeko asmoz ari garela hori esaten. ez horixe:
‎Bi aldagai horien arteko konparaketak ahalbidetzen digu hartutako erronken inguruan zein bilakaera izan den aztertzea. Alabaina, ez digute erronkalari guztiek balio.
‎Laburpena. iktak gure bizitzara iritsi dira eta hura zeharo eraldatu dute. informazioaren gizarte digitalean murgilduta, teknologia berriak hizkuntza gutxituera ere hedatu dira, eta ondorio nabariak izan dituzte haiengan. Lan honen lehen helburua eragin hori nolakoa izan den aztertzea da. eta, era berean, zehazki euskara aztergai, lan honen beste helburu nagusia honako hau da: Iktek gure hizkuntzarengan izandako ondorioak argitzea. horretarako, euskararen egoera zenbait Ikt esparrutan ikertu da.
‎Ondoren Iktek euskararengan izandako eragina izan da aztergai. Azken batean, euskara trantsizio digitala egin duen hizkuntza gutxitua da, eta, bereziki euskarak interneten duen egoeraren bidez, hizkuntzaren egoera Iktetan nolakoa den argitu da. horretarako, euskararen Ikt egoera zenbait esparrutan nolakoa den aztertu da, besteak beste: sare sozialetan, wikipedian, domeinuetan eta abar.
2021
‎Mehatxua mundu mailan nola banatzen den aztertzen badugu, ikus dezakegu Europa prozesuaren amaieran dagoela, estaturik gabeko hizkuntza guztiak mehatxatutako hizkuntzen multzoan baitaude (Unesco, 2010), hasi Eskandinaviako samieratik Italia hegoaldeko grikoraino, edo uraldar hizkuntzetatik zeltiarretaraino. Ameriketan, alde handia dago Ipar Amerikaren (AEB eta Kanada) eta kontinenteko gainerako herrialdeen artean (ibid.).
2023
‎• Azken edizioan, hasierako ilusioaren galera sumatu da. Desafekzioa gertatzen ari ote den aztertu behar dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia