Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2001
‎Eta ikuspuntu ideologikoaz ari garenean, Boris Uspensky k bere Poetics of Composition (1973) liburuan Mikhail Bakhtine ren ildotik dioenaz ari gara. Bertan, Uspensky k nobelaren izaera" polifonikoa" defendatuz, diskurtso sozial desberdinen isla nobelan nola gauzatzen den aztertzen du.
2002
‎Nundik hasiko othe gara, bada, eta zein hypothesis agertuko othe dugu lehenik? Ioko astun huntan hasiko garenez, nahi ahal duzue neuregandik hasi nadin eta nire hypopthesisaz, batasunari buruz, eta bat hori delarik ala eztelarik, zer gerthatuko den aztertuaz?
2008
‎Atal honen helburua literatur irakaskuntzaren alderdi praktikoa ezagutzea da. Orain arte alor teorikoa zertan den aztertu dut, dela proposamen pedagogikoen ikuspegi teorikotik, dela Hego Euskal Herriko bi administrazioek ezarri dituzten curriculum legeenetik. Orain, ordea, irakasleek beren eguneroko lan jarduna nola antolatu, egituratu eta zehazten duten aztertuko dut.
2011
‎Itzulpena behar bezala kontestualizatuko bada, kultura jakin bateko itzulpen elementuen artean behar den moduko bereizketa egin behar da, itzulpen jakinen posizio justua deskribatu behar da, ezen testu beraren itzulpen bik ez baitute jatorrizkoaren leku berean zertan egon. Gainera, itzulpenak betetzea aurreikusten ziren helburuak zein ziren azaldu behar da, itzulpena nola aurkeztu den aztertu eta, azkenean, aurreikusitakoak bete direnetz frogatu, eta itzulpena onartzen denetz ikusi. Touryren metodologiari jarraituz gero, ez da soilik itzulpena orokorrean zer den aztertzen, ez bada itzulpena errealitatean zer den deskribatzen.
‎Gainera, itzulpenak betetzea aurreikusten ziren helburuak zein ziren azaldu behar da, itzulpena nola aurkeztu den aztertu eta, azkenean, aurreikusitakoak bete direnetz frogatu, eta itzulpena onartzen denetz ikusi. Touryren metodologiari jarraituz gero, ez da soilik itzulpena orokorrean zer den aztertzen, ez bada itzulpena errealitatean zer den deskribatzen. Dudarik gabe, erregelak, arauak eta idiosinkrasiak existitzen dira itzulpengintzan," Translation norms" izenez aurkezten zaizkigu bere obran.
‎Bestelako datu horiek dira, hala nola, xede polisisteman itzulitako obrak betetzen duen lekuari buruz jarduten direnak, jatorrizko eta xede polisistemen arteko loturaz ari direnak zein aztergai den obra xede polisistemako obraren batekin erkatzen dutenak. Halatan ere, ikerketa interesgarria litzateke gertaera hori itzulpenak ez diren kritiketan ere agertzen den aztertzea.
2015
‎Ikastolak burgesak omen dira, eta euskal eskola nazionalaren bidez gainditu behar omen dira. Burgesa zer den aztertu egin genuke, baina aztertu beharrik ez dena da euskal eskola nazional, orain arteko eskola publikoetan oinharritzea utopia edo fede gaiztoa dela. Ikastolak garestiak direla, eta zenbait lizeo ere burges dela aitortzearen truke, aitor dezatela eskola nazionalak eta antzekoak, nahiz eta egunero ordubete euskara inpartitu faxistak direla.
2019
‎Gerrako kronikak lanean alegia, duten eragina, efektua eta garrantzia aztertuko dugu. Beraz, intertestualitate artistikoaren erabilera nola egin den aztertuko dugu. Hala ere, horretan hasi baino lehen, azpimarratu behar da artearen aipamenak aztergai dugun lanean ez ezik, Kandinskyren tradizioa edota Rossettiren obsesioa lanetan ere, garrantzia handia duela.
2021
‎Bestalde, egindako errebisio bibliografikoan ere ez da aipatzen literatur errutinena termino gisa, ez Euskal Herriko ez nazioarteko literatura zientifiko72" Bigarren xedea irakasleen gelaratzeetan Bularretik Mintzora egitasmoaren sistematizazioa nola gertatzen den aztertzea izan da. Horretarako, batetik, sistematizazio horretan irakasleek zer zailtasun, oztopo eta baldintzatzaile izan dituzten ikertu dugu, eta bestetik, egitasmoa sistematizatu ahala irakasle bakoitzak zer garapen aztarna erakusten dituen".
‎Hortaz, lehen gakoa irakasten den edo ez, edota zenbateraino bada, ondokoa nola egiten den, zer ikuspegi edo markotik eta zer helbururekin litzateke. BHri heldu aurretik, has gaitezen aurreko etapatan literaturaren didaktika nola lantzen den aztertzen, labur bada ere, horrek goragoko etapetan gertatzen dena ulertzeko gako zenbait eskainiko digulako. Izan ere, GE3 ren iritziz, Hego Euskal Herrian gaur egungo literaturaren irakaskuntza asko aldatzen da hezkuntza etapa batetik bestera, ikastetxe batetik bestera eta irakasle batetik bestera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia