2001
|
|
Eta ikuspuntu ideologikoaz ari garenean, Boris Uspensky k bere Poetics of Composition (1973) liburuan Mikhail Bakhtine ren ildotik dioenaz ari gara. Bertan, Uspensky k nobelaren izaera" polifonikoa" defendatuz, diskurtso sozial desberdinen isla nobelan nola gauzatzen
|
den
aztertzen du.
|
2002
|
|
Nundik hasiko othe gara, bada, eta zein hypothesis agertuko othe dugu lehenik? Ioko astun huntan hasiko garenez, nahi ahal duzue neuregandik hasi nadin eta nire hypopthesisaz, batasunari buruz, eta bat hori delarik ala eztelarik, zer gerthatuko
|
den
aztertuaz?
|
2008
|
|
Atal honen helburua literatur irakaskuntzaren alderdi praktikoa ezagutzea da. Orain arte alor teorikoa zertan
|
den
aztertu dut, dela proposamen pedagogikoen ikuspegi teorikotik, dela Hego Euskal Herriko bi administrazioek ezarri dituzten curriculum legeenetik. Orain, ordea, irakasleek beren eguneroko lan jarduna nola antolatu, egituratu eta zehazten duten aztertuko dut.
|
2011
|
|
Itzulpena behar bezala kontestualizatuko bada, kultura jakin bateko itzulpen elementuen artean behar den moduko bereizketa egin behar da, itzulpen jakinen posizio justua deskribatu behar da, ezen testu beraren itzulpen bik ez baitute jatorrizkoaren leku berean zertan egon. Gainera, itzulpenak betetzea aurreikusten ziren helburuak zein ziren azaldu behar da, itzulpena nola aurkeztu
|
den
aztertu eta, azkenean, aurreikusitakoak bete direnetz frogatu, eta itzulpena onartzen denetz ikusi. Touryren metodologiari jarraituz gero, ez da soilik itzulpena orokorrean zer den aztertzen, ez bada itzulpena errealitatean zer den deskribatzen.
|
|
Gainera, itzulpenak betetzea aurreikusten ziren helburuak zein ziren azaldu behar da, itzulpena nola aurkeztu den aztertu eta, azkenean, aurreikusitakoak bete direnetz frogatu, eta itzulpena onartzen denetz ikusi. Touryren metodologiari jarraituz gero, ez da soilik itzulpena orokorrean zer
|
den
aztertzen, ez bada itzulpena errealitatean zer den deskribatzen. Dudarik gabe, erregelak, arauak eta idiosinkrasiak existitzen dira itzulpengintzan," Translation norms" izenez aurkezten zaizkigu bere obran.
|
|
Bestelako datu horiek dira, hala nola, xede polisisteman itzulitako obrak betetzen duen lekuari buruz jarduten direnak, jatorrizko eta xede polisistemen arteko loturaz ari direnak zein aztergai den obra xede polisistemako obraren batekin erkatzen dutenak. Halatan ere, ikerketa interesgarria litzateke gertaera hori itzulpenak ez diren kritiketan ere agertzen
|
den
aztertzea.
|
2015
|
|
Ikastolak burgesak omen dira, eta euskal eskola nazionalaren bidez gainditu behar omen dira. Burgesa zer
|
den
aztertu egin genuke, baina aztertu beharrik ez dena da euskal eskola nazional, orain arteko eskola publikoetan oinharritzea utopia edo fede gaiztoa dela. Ikastolak garestiak direla, eta zenbait lizeo ere burges dela aitortzearen truke, aitor dezatela eskola nazionalak eta antzekoak, nahiz eta egunero ordubete euskara inpartitu faxistak direla.
|
2019
|
|
Gerrako kronikak lanean alegia, duten eragina, efektua eta garrantzia aztertuko dugu. Beraz, intertestualitate artistikoaren erabilera nola egin
|
den
aztertuko dugu. Hala ere, horretan hasi baino lehen, azpimarratu behar da artearen aipamenak aztergai dugun lanean ez ezik, Kandinskyren tradizioa edota Rossettiren obsesioa lanetan ere, garrantzia handia duela.
|
2021
|
|
Bestalde, egindako errebisio bibliografikoan ere ez da aipatzen literatur errutinena termino gisa, ez Euskal Herriko ez nazioarteko literatura zientifiko72" Bigarren xedea irakasleen gelaratzeetan Bularretik Mintzora egitasmoaren sistematizazioa nola gertatzen
|
den
aztertzea izan da. Horretarako, batetik, sistematizazio horretan irakasleek zer zailtasun, oztopo eta baldintzatzaile izan dituzten ikertu dugu, eta bestetik, egitasmoa sistematizatu ahala irakasle bakoitzak zer garapen aztarna erakusten dituen".
|
|
Hortaz, lehen gakoa irakasten den edo ez, edota zenbateraino bada, ondokoa nola egiten den, zer ikuspegi edo markotik eta zer helbururekin litzateke. BHri heldu aurretik, has gaitezen aurreko etapatan literaturaren didaktika nola lantzen
|
den
aztertzen, labur bada ere, horrek goragoko etapetan gertatzen dena ulertzeko gako zenbait eskainiko digulako. Izan ere, GE3 ren iritziz, Hego Euskal Herrian gaur egungo literaturaren irakaskuntza asko aldatzen da hezkuntza etapa batetik bestera, ikastetxe batetik bestera eta irakasle batetik bestera.
|