Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2001
‎Jardun hirukoitza den maitatzea (3) zer den eta ez den aztertu eta gero, lehenbizi maitariari berari buruzko maitakizuna azaltzen zaigu. Gero etorriko gara maitatuen arazora.
2003
‎Hitzaldi horren funtzioa jarraian Sokratesek azalduko dituen ideiekin kontraste egitea da, eta modu horretan Sokratesen hitzaldiaren hasierako ideiei indar gehiago emateko aitzaki hutsa izatea. Hain zuzen ere Sokratesek hasieratik, Agatonen arrazonamenduen aurka eginez, maitasuna (eta beste edozer ere) gorestekotan lehenbizi bera benetan nolakoa den aztertu behar dela baieztatzen du, eta horren ondoren bakarrik bere onurak.
‎(2) Gainera, teoriaren forma logikoa ikusiz, haren izate enpirikoa zein den aztertzen dugu. Horrela, teoria batzuk besterik gabe tautologikoak izango dira, matematikakoekin eta logikakoekin gertatu bezala.
2005
‎Berau ez da, egiaz, isolatutako gertaera nagusiak eta iraultza moralak —masa txikiagoen batasunera zuzenduta dauden eta gizadi osoaren izaera morala beti gorago dagoen helburu Batera gidatu nahi duten gertaerak eta iraultzak— jarraitzea baino zeregin apalagoa. Hau ez da lekua, hala ere, bikoitza bezala ageri zaigun eginbehar hori emankorki eta elkarreraginean nola burutu behar den aztertzeko. Kontua hemen historia unibertsalaren zereginetako bati buruzko hausnarketa egitea da.
‎Ondoren, eta C. Menzeren laguntzarekin, hark" indibidualitateaz" zehazki ulertzen duena oinarrizko lau ideietan laburbiltzen saiatu gara. Hemendik abiatuz, azkenik, gizakiaren" indibidualitatea" haren antropologiaren abiapuntu eta helburu nola bihurtzen den aztertzeko ahalegina egin dugu. Honela kontsideratutako" gizakia" da, azken batean, benetako antropologia batek landu lukeen" arazoa eta aztergaia", behinik behin antropologia horrek giza-gertakariak ezagutzeaz aparte gizakiari berari bere formazioan laguntzeko asmoa badu.
2006
‎[1] Lehenagoko hipotesia onartzen baldin bada, 1 orduan, moralaren printzipio orokorrak direla-eta, mahai gainean jarri dugun auziari buruzko erabakia hartzea errazago gertatuko zaigu orain. Diskurtso moraletan desegokiak diren espekulazio korapilatsuak saiheste aldera, auzi hori ebatzi gabe utzi bagenuen ere, oraingoan berreskura dezakegu, eta gorespenedo gaitzespen erabakietan arrazoimen aren edo sentimendu aren esku hartzea zenbaterainokoa den azter dezakegu.
2007
‎Hizkuntza ezagutzen du, bai, baina dominazioaren bitarteko bezala bakarrik, hain zuzen aldekoen aurrean aginduaren eta instrukzioaren forman eta kanpokoen aurrean —eta horiek bereganatu nahian— propagandaren forman. Eta orduan sortzen da —inposizioaren problematikagatik beragatik— propagandaren teknika guztia, zeina egiaz oraindik modu puntualean bakarrik izan den aztertua.
2009
‎Animalia razionala dela esango al dut? Ez, bestela animalia zer den eta razionala zer den aztertu nuke. Horrela, galdera bakar batetik abiaturik, oharkabean, hamaika galdera zailagotan murgilduko ginateke[...].
2013
‎Adimenaren gaineko ikerketa bizidunen testuinguruan jorratu behar da. Areago, Aristotelesek lehenik eta behin hautematea (hau da, animalien berezko ezaugarria) zertan den aztertzen du, eta azterketa horren ondoren adimenean arakatzen du. Aristotelesek intuizio zuzena dauka:
2021
‎Delgadok (2019) azaltzen duenez, ‘dekonstrukzioak’ norbere burutik harago jotzea inplikatzen du. Zehazki, naturaltzat jo eta gorpuztutako kontzeptu, balio eta praktikak berrirakurri, xehatu, problematizatu eta desplazatzean datza, berori pertsona, talde, instituzio, medio, politika eta espazio zehatzetan nola birsortzen den aztertuz eta hor eraginez: zer egitura, prozesu, erritu, marko eta jarreren bidez (bir) sortu, berretsi eta egituratzen da/ dugu gizonkeria eta nagusikeria heteropatriarkala?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia