2001
|
|
Jardun hirukoitza den maitatzea (3) zer den eta ez
|
den
aztertu eta gero, lehenbizi maitariari berari buruzko maitakizuna azaltzen zaigu. Gero etorriko gara maitatuen arazora.
|
2003
|
|
Hitzaldi horren funtzioa jarraian Sokratesek azalduko dituen ideiekin kontraste egitea da, eta modu horretan Sokratesen hitzaldiaren hasierako ideiei indar gehiago emateko aitzaki hutsa izatea. Hain zuzen ere Sokratesek hasieratik, Agatonen arrazonamenduen aurka eginez, maitasuna (eta beste edozer ere) gorestekotan lehenbizi bera benetan nolakoa
|
den
aztertu behar dela baieztatzen du, eta horren ondoren bakarrik bere onurak.
|
|
(2) Gainera, teoriaren forma logikoa ikusiz, haren izate enpirikoa zein
|
den
aztertzen dugu. Horrela, teoria batzuk besterik gabe tautologikoak izango dira, matematikakoekin eta logikakoekin gertatu bezala.
|
2005
|
|
Berau ez da, egiaz, isolatutako gertaera nagusiak eta iraultza moralak —masa txikiagoen batasunera zuzenduta dauden eta gizadi osoaren izaera morala beti gorago dagoen helburu Batera gidatu nahi duten gertaerak eta iraultzak— jarraitzea baino zeregin apalagoa. Hau ez da lekua, hala ere, bikoitza bezala ageri zaigun eginbehar hori emankorki eta elkarreraginean nola burutu behar
|
den
aztertzeko. Kontua hemen historia unibertsalaren zereginetako bati buruzko hausnarketa egitea da.
|
|
Ondoren, eta C. Menzeren laguntzarekin, hark" indibidualitateaz" zehazki ulertzen duena oinarrizko lau ideietan laburbiltzen saiatu gara. Hemendik abiatuz, azkenik, gizakiaren" indibidualitatea" haren antropologiaren abiapuntu eta helburu nola bihurtzen
|
den
aztertzeko ahalegina egin dugu. Honela kontsideratutako" gizakia" da, azken batean, benetako antropologia batek landu lukeen" arazoa eta aztergaia", behinik behin antropologia horrek giza-gertakariak ezagutzeaz aparte gizakiari berari bere formazioan laguntzeko asmoa badu.
|
2006
|
|
[1] Lehenagoko hipotesia onartzen baldin bada, 1 orduan, moralaren printzipio orokorrak direla-eta, mahai gainean jarri dugun auziari buruzko erabakia hartzea errazago gertatuko zaigu orain. Diskurtso moraletan desegokiak diren espekulazio korapilatsuak saiheste aldera, auzi hori ebatzi gabe utzi bagenuen ere, oraingoan berreskura dezakegu, eta gorespenedo gaitzespen erabakietan arrazoimen aren edo sentimendu aren esku hartzea zenbaterainokoa
|
den
azter dezakegu.
|
2007
|
|
Hizkuntza ezagutzen du, bai, baina dominazioaren bitarteko bezala bakarrik, hain zuzen aldekoen aurrean aginduaren eta instrukzioaren forman eta kanpokoen aurrean —eta horiek bereganatu nahian— propagandaren forman. Eta orduan sortzen da —inposizioaren problematikagatik beragatik— propagandaren teknika guztia, zeina egiaz oraindik modu puntualean bakarrik izan
|
den
aztertua.
|
2009
|
|
Animalia razionala dela esango al dut? Ez, bestela animalia zer den eta razionala zer
|
den
aztertu nuke. Horrela, galdera bakar batetik abiaturik, oharkabean, hamaika galdera zailagotan murgilduko ginateke[...].
|
2013
|
|
Adimenaren gaineko ikerketa bizidunen testuinguruan jorratu behar da. Areago, Aristotelesek lehenik eta behin hautematea (hau da, animalien berezko ezaugarria) zertan
|
den
aztertzen du, eta azterketa horren ondoren adimenean arakatzen du. Aristotelesek intuizio zuzena dauka:
|
2021
|
|
Delgadok (2019) azaltzen duenez, ‘dekonstrukzioak’ norbere burutik harago jotzea inplikatzen du. Zehazki, naturaltzat jo eta gorpuztutako kontzeptu, balio eta praktikak berrirakurri, xehatu, problematizatu eta desplazatzean datza, berori pertsona, talde, instituzio, medio, politika eta espazio zehatzetan nola birsortzen
|
den
aztertuz eta hor eraginez: zer egitura, prozesu, erritu, marko eta jarreren bidez (bir) sortu, berretsi eta egituratzen da/ dugu gizonkeria eta nagusikeria heteropatriarkala?
|