Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
‎guk proiektatzen duguna eta proiek  tatzen dugun horretatik jasotzen dutena. Interesgarria, halaber, frankismoaren azken hondarretan euskal munduak sortzen zuen lilura gaur zertan den aztertzea; eta orduko lilurak distira galdu badu, zergatik galdu duen ikustea. Irudi aldaketarik balego, zeri egozten diogun batzuek eta besteek.
2009
‎2008ko abenduan onartu zuen Europako Kontseiluko Ministroen Batzordeak Hizkuntzen Euroituna espainiar Estatuan zein neurritan betetzen den aztertzen duen ebaluazio txostena [8]. Espainiari dagokion bigarren txostena da hori, 2007an zehar eta 2008ko hasieran jasotako informazioak baliatuz osaturikoa eta lerrook idazten ari garen unera arte argitaratu den azkena.
‎Kantagintza, beraz, esanahi sozial eta politikoz betetako adierazpen kultural bat bihurtu da denborarekin, hala Herrialde Katalanetan nola Euskal Herrian, eta oso baliagarria izan daiteke bi herrion nazio nortasunaren parte bat itxuratzea lortu duen horren esangura esparrua nola sortu den aztertzeko orduan. Gainera, bere erabilera hipotetikoaren esparru politikoaren mugak gainditzean, nazioaren ideiari berari esanahia eman eta, aldi berean, nazioa bera definitzen duen gorputza, letra larriz esanda?
‎Hirurogeiko hamarkadan hasi eta hirurogeita hamarreko hamarkadaren bukaeraraino luzatu ziren eta garai oso baten mugarri izan ziren kantagintza mugimenduen bidez nazioa nola" kantatu den aztertzea da, beraz, kontua. Horrek guztiak argi egin behar liguke aipatutako nortasunei eusten zieten oinarrien azpian zeuden aztarnez gogoeta egiteko.
‎Hau da: berez dagokion balioarekin edota antzinako erlikia gisa hartuta legokiokeena baino handiagoarekin bizitako eta definitutako zerbait ote den aztertzeko.
2010
‎Hala eta guztiz ere, mundua nolakoa den aztertzeari dagokionez, fededunek ez dute etsi. Joan Paulo II.arekin batera, beste esparru bat aukeratu dute gotorleku berria eraikitzeko:
‎fikzioak dituen ezaugarrien haritik ulertuko genituzke. Bide horrek fikzioa zer den aztertzea eskatzen du, eta hori lan eskerga da. Dena den, labur aipa ditzakegu ideia interesgarri batzuk.
‎Gero, ereduen arteko gatazkaz jardungo gara, eta zentzu komunaren eredua nagusi dela argudiatzen saiatuko gara (6 atala). Zaila da nagusitasun hori zalantzan jartzea, mundua nolakoa den aztertzen dugunetan. Antza denez, egoera ilunagoa da galdera honen aurrean:
2020
‎Madeleine de Mortedieu! Vous êtes mutil jantzitako damak, Arc eko Juana benetan neska eta benetan birjina ote den aztertzen aritu zarete.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia