Emaitzak: 9
2001 | ||
guk proiektatzen duguna eta proiek  tatzen dugun horretatik jasotzen dutena. Interesgarria, halaber, frankismoaren azken hondarretan euskal munduak sortzen zuen lilura gaur zertan | den aztertzea; eta orduko lilurak distira galdu badu, zergatik galdu duen ikustea. Irudi aldaketarik balego, zeri egozten diogun batzuek eta besteek. | |
2009 | ||
2008ko abenduan onartu zuen Europako Kontseiluko Ministroen Batzordeak Hizkuntzen Euroituna espainiar Estatuan zein neurritan betetzen | den aztertzen duen ebaluazio txostena [8]. Espainiari dagokion bigarren txostena da hori, 2007an zehar eta 2008ko hasieran jasotako informazioak baliatuz osaturikoa eta lerrook idazten ari garen unera arte argitaratu den azkena. | |
Kantagintza, beraz, esanahi sozial eta politikoz betetako adierazpen kultural bat bihurtu da denborarekin, hala Herrialde Katalanetan nola Euskal Herrian, eta oso baliagarria izan daiteke bi herrion nazio nortasunaren parte bat itxuratzea lortu duen horren esangura esparrua nola sortu | den aztertzeko orduan. Gainera, bere erabilera hipotetikoaren esparru politikoaren mugak gainditzean, nazioaren ideiari berari esanahia eman eta, aldi berean, nazioa bera definitzen duen gorputza, letra larriz esanda? | |
Hirurogeiko hamarkadan hasi eta hirurogeita hamarreko hamarkadaren bukaeraraino luzatu ziren eta garai oso baten mugarri izan ziren kantagintza mugimenduen bidez nazioa nola" kantatu | den aztertzea da, beraz, kontua. Horrek guztiak argi egin behar liguke aipatutako nortasunei eusten zieten oinarrien azpian zeuden aztarnez gogoeta egiteko. | |
Hau da: berez dagokion balioarekin edota antzinako erlikia gisa hartuta legokiokeena baino handiagoarekin bizitako eta definitutako zerbait ote | den aztertzeko. | |
2010 | ||
Hala eta guztiz ere, mundua nolakoa | den aztertzeari dagokionez, fededunek ez dute etsi. Joan Paulo II.arekin batera, beste esparru bat aukeratu dute gotorleku berria eraikitzeko: | |
fikzioak dituen ezaugarrien haritik ulertuko genituzke. Bide horrek fikzioa zer | den aztertzea eskatzen du, eta hori lan eskerga da. Dena den, labur aipa ditzakegu ideia interesgarri batzuk. | |
Gero, ereduen arteko gatazkaz jardungo gara, eta zentzu komunaren eredua nagusi dela argudiatzen saiatuko gara (6 atala). Zaila da nagusitasun hori zalantzan jartzea, mundua nolakoa | den aztertzen dugunetan. Antza denez, egoera ilunagoa da galdera honen aurrean: | |
2020 | ||
Madeleine de Mortedieu! Vous êtes mutil jantzitako damak, Arc eko Juana benetan neska eta benetan birjina ote | den aztertzen aritu zarete. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |