Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2013
‎Sendabelarren inguruko bi testu entzungo dituzu. Testuei buruzko galderei erantzunez, zer informazio ematen den eta hura nola antolatu den aztertuko duzue. Testuak entzun aurretik, irakurri testu bakoitzari lotutako galderak, horrela, entzuketan zeri jarri behar diozun arreta jakingo duzu.
‎Neurketak egitea zientziaren oinarrizko prozesua da. Neurketaren oinarria aurretik aukeratutako eredu batekin konparatuz, magnitude bati zenbaki bat ezartzea da, eredu hori zenbat aldiz errepikatzen den aztertuz. Magnitudea neur daitekeen eta, ondorioz, zenbaki baten bidez adieraz daitekeen gorputz baten edozein ezaugarri da.
‎zereginaren baldintzen arabera emaitza baliagarria den aztertu badut.
‎zereginaren baldintzen baitan emaitza baliagarria den aztertu badut.
‎Azkeneko bi miatze jardueretan, alde batetik, kantitate baten ehunekoa kalkulatuz, laginaren elementu kopurua zehazten ikasi duzu. Bestetik, laginaren elementu kopurua biztanleriaren zer zati den aztertuz, laginaren tamaina ehunekotan ematen ere ikasi duzu. Baina, lan horretan gehixeago trebatzea komeni zaizu
‎Erlazioa proportzionala den aztertu.
‎Ikerketa bat egitea proposatu diete ikasleei. Ikerketaren helburua ikaslearen ingurumen hurbilean gizakion eragina nolakoa den aztertzea da, ikustea gure jokaerek eta gure bizi ohiturek zer eragin duten bizidunengan eta gure bizi funtzioetan.
2014
‎Mundu mailan jendea non bizi den aztertu ondoren, Euskal Herrian biztanleria nola banatzen
den aztertuko dugu.
‎Zuek ez zaudete ados lan prozedurarekin, baina, bezeroa tematu egin zaizuenez, onartu egin behar izan duzue. Dena den, ibilgailua material guztiak garraiatzeko egokia den aztertzeko, eta ezustekorik gerta ez dadin, bezeroari informazioa eskatu diozue ibilgailuaren ezaugarriei buruz.
‎Erlazio bat proportzionala ote den aztertzeko, urrats desberdinak eman daitezke, informazioa aurkezten den moduaren arabera. Magnitudeen arteko erlazioa baten bidez emana baldin badator, taulan ageri diren bi magnitudeen arteko egin behar da.
‎c) Uztailaren 5a zein egun den aztertzean, emaitza larunbata izatea edo asteko beste edozein egun izatea.
‎3 Irudiko labirintoan 50 puxtarri bota ditugu banan banan, eta, prozesua amaitutakoan, puxtarri gehien dituen kutxatxoa zein den aztertu dugu.
‎Ondoren, material hori nola erabiltzen den aztertu eta balioetsi; eta, amaitzeko, erabilera hobetzeko proposamenak adierazi.
‎Aurrena, eskolan erabiltzen den materialaren azterketa egin litzateke (material mota, ezaugarriak, propietateak&). Ondoren, material hori nola erabiltzen den aztertu eta balioetsi; eta, amaitzeko, erabilera hobetzeko proposamenak adierazi.
‎Energiaren ibilbidean energiarekin zer gertatzen den aztertzeko, ezinbestekoa da energiaren ezaugarriak zeintzuk d ren lantzea. Hauek, hain zuzen ere:
‎ugimendua nola gobernatzen den aztertzen aritu ondoren, unitate hasierako erronkari erantzuteko prozesu teknologikoarekin jarraituko dugu, hasierako arazo erronkari irtenbidea
‎erlojuaren orratzen noranzkoan edo kontrakoan. Motor baten biraketa noranzkoa nola gobernatzen den aztertuko duzue.
2016
‎Kontsumitzen ditugun elikagai motek eta elikagai kantitateak osatzen dute dieta. Otordu bakoitzean elikagai bakoitzetik zenbat jatea komeni den aztertzen da, eta, besteak beste, adinaren, urtaroaren edo herrialdearen arabera aldatu egiten dira dietari dagozkion datuak. Hala eta guztiz ere, dietak beti izan behar du orekatua; hau da, energia kantitate egokia eman behar duten mantenugai mota guztiak eduki behar ditu.
‎ikerketa txostenaren izenburua egokia den aztertzen: esperientziarekin bat.
‎Aurreko jardueran atomoen egitura nolakoa den aztertzeko aukera izan duzu, baina jakin badakigu atomo guztiak ez direla berdinak. Adibidez, zer nolako egitura izango du aluminioaren atomoak?
‎egindako kilometro kopuruaren arabera kotxerik egokiena zein den aztertzeko aurreko bi adierazpenekin osatzen den ekuazio sistema zuzen ebatzi badut.
2017
‎Aurreko jardueran, informazio genetikoa zelulen bidez nola transmititzen den aztertu duzu. Gai horretan gehiago sakonduz, gizakion odol taldeen herentzia aztertuko dugu orain.
‎Gaur egun, aurrerakuntza teknologikoei esker, eta, bereziki Oin zolaren aztarna digitala izeneko teknikaren bitartez, oin zolak jasaten duen presioa nola banatzen den azter daiteke, hainbat premiei erantzuteko (podologian, medikuntzako beste arlotan, kirol biomekanikan&)
‎Gaiari buruzko informazioa, energia fotovoltaikoaz aritzen den atari digital batean eskuratu duzue, eta ohartu zarete lan asko duzuela egiteko proiektua bideragarria ote den erabaki aurretik: eguzki plakak ipini nahi diren gainazalaren makurdura egokia ote den aztertzea, ekoizpenean zer galera izan daitezkeen aurreikustea, plaken kokapen egokia eta kopurua zehaztea, ekoitz daitekeen energia eta horrek dakarren abantaila aztertzea, etab.
‎Ezinbestekotzat jo duzue eguzki plakak kokatuko diren gainazalaren ezaugarriak eta eraikinaren kokapena eta orientazioa aztertzea; izan ere, horrek eragina du zoruaren makurduraren egokitasunean eta ikastetxearen inguruan dauden beste eraikinek egiten dioten itzalean. Proiektua bideragarria izan dadin, ikastetxearen teilatuaren makurdura egokia den aztertu duzue, eta, horrekin batera, ondoko etxearen itzalak eragiten duen potentzia galera neurtu.
‎lan asko duzuela egiteko proiektua bideragarria ote den erabaki aurretik: eguzki plakak ipini nahi diren gainazalaren makurdura egokia ote den aztertzea, ekoizpenean zer galera izan daitezkeen aurreikustea, plaken kokapen egokia eta kopurua zehaztea, ekoitz daitekeen energia eta horrek dakarren abantaila aztertzea, etab.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia