2013
|
|
Sendabelarren inguruko bi testu entzungo dituzu. Testuei buruzko galderei erantzunez, zer informazio ematen den eta hura nola antolatu
|
den
aztertuko duzue. Testuak entzun aurretik, irakurri testu bakoitzari lotutako galderak, horrela, entzuketan zeri jarri behar diozun arreta jakingo duzu.
|
|
Neurketak egitea zientziaren oinarrizko prozesua da. Neurketaren oinarria aurretik aukeratutako eredu batekin konparatuz, magnitude bati zenbaki bat ezartzea da, eredu hori zenbat aldiz errepikatzen
|
den
aztertuz. Magnitudea neur daitekeen eta, ondorioz, zenbaki baten bidez adieraz daitekeen gorputz baten edozein ezaugarri da.
|
|
zereginaren baldintzen arabera emaitza baliagarria
|
den
aztertu badut.
|
|
zereginaren baldintzen baitan emaitza baliagarria
|
den
aztertu badut.
|
|
Azkeneko bi miatze jardueretan, alde batetik, kantitate baten ehunekoa kalkulatuz, laginaren elementu kopurua zehazten ikasi duzu. Bestetik, laginaren elementu kopurua biztanleriaren zer zati
|
den
aztertuz, laginaren tamaina ehunekotan ematen ere ikasi duzu. Baina, lan horretan gehixeago trebatzea komeni zaizu
|
|
Erlazioa proportzionala
|
den
aztertu.
|
|
Ikerketa bat egitea proposatu diete ikasleei. Ikerketaren helburua ikaslearen ingurumen hurbilean gizakion eragina nolakoa
|
den
aztertzea da, ikustea gure jokaerek eta gure bizi ohiturek zer eragin duten bizidunengan eta gure bizi funtzioetan.
|
2014
|
|
Mundu mailan jendea non bizi
|
den
aztertu ondoren, Euskal Herrian biztanleria nola banatzen
|
|
|
den
aztertuko dugu.
|
|
Zuek ez zaudete ados lan prozedurarekin, baina, bezeroa tematu egin zaizuenez, onartu egin behar izan duzue. Dena den, ibilgailua material guztiak garraiatzeko egokia
|
den
aztertzeko, eta ezustekorik gerta ez dadin, bezeroari informazioa eskatu diozue ibilgailuaren ezaugarriei buruz.
|
|
Erlazio bat proportzionala ote
|
den
aztertzeko, urrats desberdinak eman daitezke, informazioa aurkezten den moduaren arabera. Magnitudeen arteko erlazioa baten bidez emana baldin badator, taulan ageri diren bi magnitudeen arteko egin behar da.
|
|
c) Uztailaren 5a zein egun
|
den
aztertzean, emaitza larunbata izatea edo asteko beste edozein egun izatea.
|
|
3 Irudiko labirintoan 50 puxtarri bota ditugu banan banan, eta, prozesua amaitutakoan, puxtarri gehien dituen kutxatxoa zein
|
den
aztertu dugu.
|
|
Ondoren, material hori nola erabiltzen
|
den
aztertu eta balioetsi; eta, amaitzeko, erabilera hobetzeko proposamenak adierazi.
|
|
Aurrena, eskolan erabiltzen den materialaren azterketa egin litzateke (material mota, ezaugarriak, propietateak&). Ondoren, material hori nola erabiltzen
|
den
aztertu eta balioetsi; eta, amaitzeko, erabilera hobetzeko proposamenak adierazi.
|
|
Energiaren ibilbidean energiarekin zer gertatzen
|
den
aztertzeko, ezinbestekoa da energiaren ezaugarriak zeintzuk d ren lantzea. Hauek, hain zuzen ere:
|
|
ugimendua nola gobernatzen
|
den
aztertzen aritu ondoren, unitate hasierako erronkari erantzuteko prozesu teknologikoarekin jarraituko dugu, hasierako arazo erronkari irtenbidea
|
|
erlojuaren orratzen noranzkoan edo kontrakoan. Motor baten biraketa noranzkoa nola gobernatzen
|
den
aztertuko duzue.
|
2016
|
|
Kontsumitzen ditugun elikagai motek eta elikagai kantitateak osatzen dute dieta. Otordu bakoitzean elikagai bakoitzetik zenbat jatea komeni
|
den
aztertzen da, eta, besteak beste, adinaren, urtaroaren edo herrialdearen arabera aldatu egiten dira dietari dagozkion datuak. Hala eta guztiz ere, dietak beti izan behar du orekatua; hau da, energia kantitate egokia eman behar duten mantenugai mota guztiak eduki behar ditu.
|
|
ikerketa txostenaren izenburua egokia
|
den
aztertzen: esperientziarekin bat.
|
|
Aurreko jardueran atomoen egitura nolakoa
|
den
aztertzeko aukera izan duzu, baina jakin badakigu atomo guztiak ez direla berdinak. Adibidez, zer nolako egitura izango du aluminioaren atomoak?
|
|
egindako kilometro kopuruaren arabera kotxerik egokiena zein
|
den
aztertzeko aurreko bi adierazpenekin osatzen den ekuazio sistema zuzen ebatzi badut.
|
2017
|
|
Aurreko jardueran, informazio genetikoa zelulen bidez nola transmititzen
|
den
aztertu duzu. Gai horretan gehiago sakonduz, gizakion odol taldeen herentzia aztertuko dugu orain.
|
|
Gaur egun, aurrerakuntza teknologikoei esker, eta, bereziki Oin zolaren aztarna digitala izeneko teknikaren bitartez, oin zolak jasaten duen presioa nola banatzen
|
den
azter daiteke, hainbat premiei erantzuteko (podologian, medikuntzako beste arlotan, kirol biomekanikan&)
|
|
Gaiari buruzko informazioa, energia fotovoltaikoaz aritzen den atari digital batean eskuratu duzue, eta ohartu zarete lan asko duzuela egiteko proiektua bideragarria ote den erabaki aurretik: eguzki plakak ipini nahi diren gainazalaren makurdura egokia ote
|
den
aztertzea, ekoizpenean zer galera izan daitezkeen aurreikustea, plaken kokapen egokia eta kopurua zehaztea, ekoitz daitekeen energia eta horrek dakarren abantaila aztertzea, etab.
|
|
Ezinbestekotzat jo duzue eguzki plakak kokatuko diren gainazalaren ezaugarriak eta eraikinaren kokapena eta orientazioa aztertzea; izan ere, horrek eragina du zoruaren makurduraren egokitasunean eta ikastetxearen inguruan dauden beste eraikinek egiten dioten itzalean. Proiektua bideragarria izan dadin, ikastetxearen teilatuaren makurdura egokia
|
den
aztertu duzue, eta, horrekin batera, ondoko etxearen itzalak eragiten duen potentzia galera neurtu.
|
|
lan asko duzuela egiteko proiektua bideragarria ote den erabaki aurretik: eguzki plakak ipini nahi diren gainazalaren makurdura egokia ote
|
den
aztertzea, ekoizpenean zer galera izan daitezkeen aurreikustea, plaken kokapen egokia eta kopurua zehaztea, ekoitz daitekeen energia eta horrek dakarren abantaila aztertzea, etab.
|