Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2004
‎Honela dio, aurrerago, delako txostena iruzkinduz: . Kapitulu mamitsu batean, hizkuntza bat gutiengo egoeran nola sartzen den aztertzen da baina azalpen berezia hartzen duke horrek: hizkuntzaren produkzioan eta erreprodukzioan diren eragileak (familia, irakaskuntza, komunitatea), antolaketa ekonomikoaren pisua, instituzionalizazioaren eta legitimazioaren inportantzia molde berri batean erakusten dira.
2011
‎Horren ondoren, hainbat gogoeta filosofiko egiten ditu blogariak. Gizakiak berezkoa duen alde basatiaren deia da behin eta berriro errepikatzen duen gaia, historia kontatu ondoren berriro gaitzaren edo gaixotasunaren krisiari heldu nahiko balio bezala, erantzukizunak eta eguneroko bizitza utzi eta munduaren alde ezkutua ezagutzera garamatzan indarren sorburua non ote den aztertzen ariko balitz bezala.
2013
‎Bigarren kasuaren (pasarte bat gehiegi analizatzearen) adibide bat liburuari hasiera ematen dion esaldia da. Hori ere aldatu dut edizio honetarako, eta irakurlearen esku uzten dut, interesik balu, aldaketa zertan den aztertzea.
2015
‎Bertara hurbildu dira, ahal izan duten gertuen, eta desmasiaren larritasunaz ohartu dira, are eta gehiago, gizonetako bat uretara murgildu, eta ur azpian zuloa noraino ailegatzen den aztertu duenean: –Metro bateko zabalera eta ia 2 metroko altuera ditu zuloak, eta lehen eta bigarren kubiertaren artean egina dago?, jakinarazi die gizonak, ur izoztutik atera denean.
‎ondo luketeela azterketa xehe bat, bi ildo paralelotan garatuko litzatekeena: lehenengo eta behin, euskara batua zer den aztertzea, alegia, nola diseinatu zen (diseinatu zenean) eta zertan bilakatzen ari den batetik, eta bestetik ea euskara benetan bihurtzen ari ote den kultura hizkuntza bat, alegia, goi mailako kultura modernoa naturaltasunez transmititzeko gai den hizkuntza bat. Bi prozesu desberdin baitira, bata bereziki hizkuntzalarien gain doana eta bigarrena komunitate zientifiko euskaldun osoaren gain.
‎Teknologiaren izaera zein den aztertu nahi dugunean, razionaltasunari buruz mintzatzea teknologia bera zer ez den jakiteko modu hoberenetarikoa izan liteke, Heideggerren ustez. Heideggerrek berak jakin bazekien teknologia zer ez den:
‎zenbat jatea komeni den aztertzen da, eta, besteak beste, adinaren, urtaroaren edo herrialdearen
‎–ikerketa txostenaren izenburua egokia den aztertzen:
‎Aurreko jardueran atomoen egitura nolakoa den aztertzeko aukera izan duzu, baina jakin badakigu
‎adierazpena hainbat zenbakiz ordezkatzea eta berdintza betetzen den aztertzea, edo
‎pertsona bizi den aztertu du talde horrek. Ikerketan bildutako datuak barra diagrama hauetan
‎–egindako kilometro kopuruaren arabera kotxerik egokiena zein den aztertzeko aurreko bi
2016
‎Orobat, eskolaz kanpoko egoerari begiratu behar zaio. «Eskolatik kanpoko erabilera nolakoa den aztertu litzateke; hau da, jendartean nolako aukerak dituzten euskaraz aritzeko eta jasotzen duten hizkuntza eredua (inputa) zenbatekoa eta nolakoa den. Argi dago eskola ez dela nahikoa jendarte osoa euskalduntzeko».
‎1981eko datuetan, gipuzkoarren %40 ageri ziren euskaldun; 2011n, %53 Altunaren ustez, ordea, ezagutza nola handitu den aztertzean, ezin zaie zenbakiei bakarrik begiratu: «Hiztunen nolakotasuna ere aintzat hartu behar da.
‎Justiziaren beltzunea nabarmendu du Europako Kontseiluak azken txostenean. Hizkuntza Gutxituen Europako Ituna betetzen ote den aztertzen du aldian aldian, Espainiak sinatua eta berretsia du, eta Frantziak oraindik ez du berretsi?. Kontseiluak ohartarazi du Espainiako legeetan bertan dagoela hutsunea:
‎Aurreko jardueran, informazio genetikoa zelulen bidez nola transmititzen den aztertu duzu. Gai
‎–ikerketa txostenaren izenburua egokia den aztertzen
‎– , emaitza onargarria den aztertu du.
‎– , emaitza onargarria den aztertu du.
‎– , emaitza onargarria den aztertu du.
‎– , emaitza onargarria den aztertu du.
‎kotxerik egokiena zein den aztertzeko aurreko
‎bati zenbaki bat egokitzea da, aurretik ezarritako eredu bat zenbat aldiz errepikatzen den aztertuta.
‎Emaitza onargarria den aztertu dut.
‎Polinomioak faktorizatzeko orduan, hiru bideetatik egokiena zein den aztertu behar da beti,
‎egokia ote den aztertzea, ekoizpenean
‎izan dadin, ikastetxearen teilatuaren makurdura egokia den aztertu duzue, eta,
‎ipini nahi diren gainazalaren makurdura egokia ote den aztertzea, ekoizpenean
2017
‎–Hasteko, norbanakoaren elebitasuna positiboa dela esango genuke. Hala ere, egoera diglosikoetan bi hizkuntzen erabilera modua zertan den aztertu behar da maila indibidualean eta kolektiboan? 189 Gurera etorrita, galdera ziri bat abiapuntu: euskaldun gehienen elebitasuna positiboa al da gaurko euskalduntasunaren egoeratik begiratuta?
‎Emaitza onargarria den aztertu dut.
2018
‎Irudi batek nola hartzen duen esanahi bat. Sinbolizazio prozesua nola egiten den aztertzea. Adibide batez esanda:
2019
‎Argigarria litzateke, zentzu honetan, 1970etik honako hamarkada bakoitzean, euskararen inposaketa? kontzeptua zein esparrutan erabili den edo zein alorrekin lotu den aztertzea. Esango nuke, 80ko eta 90eko hamarkadetan, askotan hitz egin zela irakaskuntzako eta Gipuzkoako udal administrazioko euskararen inposaketaz, esate baterako.
2021
‎Etengabe. Kanpotik entzuten denean, nola entzuten den aztertu behar dugu. Abesti bat buruan izatea eta abesti hori kantatzea desberdina da, ezta?
‎Eszenatokiak, pertsonaiak, sinboloak, argumentua, gaiak... era horretako gauzak aztertzen ditu. Egileak planteatu duen ariketa zein den aztertzen du eta ze mailataraino lortu duen ariketa hori ondo egitea. Zer nolako erabakiak hartu diren aztertu behar luke, eta erabaki horiek egokiak edo desegokiak diren baloratu behar luke, irakurketan jaso duen inpresioaren arabera.
‎Beraz, pertsona da janzten duen horri nortasuna ematen diona. Orain garrantzitsuagoa da norbere nortasuna nolakoa den aztertzea, eta ezagutzea eta horren arabera arropa aukeratzea, herri baten nortasunean pentsatzea baino".
2023
‎Bigarren atalean (Zaintzaren mundura gerturatzen) zaintzaren kontzeptualizazioa egiten da, eta berau Ongizate Estatuaren eta gizarte zerbitzuen sistemen logikan kokatu. Euskal erakundeetan hau guztia nola inplementatu den aztertzen da segidan. Hirugarren atalean (Pertsonen beharretatik begiratuta) eraikuntza hau guztia adineko pertsonen egunerokotik irakurriko dugu, Koro2 izeneko pertsona baten adibidea oinarri harturik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia