Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2005
‎Azterketa egiteko garaian, bere aitite Bonifaziok eta amama Isabelek zeukaten dendaren deskripziotik abiatzen da EHUko irakaslea, denda haren inguruan zeuden giza harremanetan arreta berezia jarriz, gaur egun merkatuan bizi dugun egoerara iritsi arte. Euskal Herria kontsumoaren ikuspuntutik nola aldatzen ari den azaldu nahi zuen, eta oraingo martxan jarraituz gero orokorrean zein izan daitekeen gure gizartearen etorkizuna. Kontsumoan egin dugun aldaketak arazo ugari sortu baitizkigu:
2006
‎–Pixka bat bai,, apur bat –erantzun dio Nereak, eta barre egin dute biek. Zorakeria bat egitera doana nola sentitzen den azaldu nahiko lioke Xabierri, baina nebak presa daukala esan dio eta altxatu egin da mahaitik.
‎Ekintza horrek badu dimentsio morala. Humek ongiaren eta gaizkiaren ideiak nola sortzen diren guregan eta ebaluaketa edo judizio moralen funtsa zein den azaldu nahi du. Balio eta judizio estetikoei dagokienez pareko azalpenak eman nahi ditu.
2009
‎La meteorologia al alcance de todos (Txertoa) bere azken liburua aurkeztu du gaur Donostian. Autoreak berak eitb.com i esan dionez, meteorologiaren sukaldea nolakoa den azaldu nahi du, hau da, zenbait fenomeno meteorologiko non eta nola sortzen diren. Aireak bizi gaitu, azpimarratu du Zabalak, eta aire horrek azaltzen du zergatik euria egiten duen ala ez, zergatik presioak gora ala behera egiten duen, eta abar.
2010
‎Izan ere, Buruntzaldeko udal euskara zerbitzuek Apellidoak Abizenduz ekimena jarri dute berriro abian. Jatorrizko euskarazkoak diren abizenak agiri ofizialetan bere jatorrizko grafiakin ager daitezen, hori lortzeko bidea zein den azaldu nahi diete Buruntzaldea eremuko biztanleei.Konplexutasun ezaUdaletxera eta Bake Epaitegira joan behar da abizena bere jatorrian bezala idatzita agertzeko. Donostian jaioa baldin bazara, ordea, Bake Epaitegira joan beharrean, Donostiako erregistro Zibilera hurbiltzea baino ez duzu.Zer behar da. Udaletxean emango dizuten errolda agiria; jaioterriko Bake Epaitegian eskuratzen den jaiotagiri ofiziala eta NANren fotokopia dira abizenaren grafia aldatzeko behar diren hiru agiri ofizialak.
2011
‎Zein da Korrikak aurten duen lema edo filosofia nagusia. Maitatu, ikasi, ari, ...euskalakari! Lelo horren bidez euskalakaria zein den azaldu nahi da. Euskalakaria ez da bakarrik euskaraz dakiena; euskara maitu, euskara erabili eta ikasten duena baizik.
‎izengoitiena. Nolabait islatu nahi izan dugu, une batean edo bestean modu batera edo bestera, etxearen izenarekin lotura izan duen izengoitien gaia, zerikusi handia izan baitute gaur egun arte behinik behin, eta batetik bestea nola sortu den azaldu nahi izan dugu lanean. Deituren sorrerarekin ere erlazio estua izan dute etxe izengoitiek (ikus Salaberri & Zubiri, 2009).
2012
‎Izenak berak aditzera ematen duen moduan, ikasgelaren argazki moduko bat egiteko tresna da gela argazkia. Ikasleen mintzajarduna zer nolakoa den azaldu nahi du. Mintzajardun nagusiaren argazkia egin nahi du, labur eta zehatz.
2013
‎Ikusi zein den azaldu nahi dugun informazioa.
2015
‎Ikusten dugulako lau urte oso gutxi direla aldaketa bat benetan sakontzeko. Beste lau urte behar dira jendea ohartu dadin modu desberdinak daudela politika egiteko, eta guk gurea zein den azaldu nahi dugu. Herritarrekin batera, herria eraikitzen jarraitu nahi dugu, eta lau urtetako aukera hau polita da ikusi dezaten.
‎6 Orain gogoetazko otoitza zer den azaldu nahi dut, beharbada, zuetako batzuek ez baitute jakingo zer den; Jainkoak nahi beza hau eduki dezagun behar den bezala, baina honetan ere beldur naiz ez ote dugun edukiko neke handiz, bertuteak, kontenplaziorako behar diren goi goiko graduan ez bada ere, lortzen saiatu ezean. Zeruetako Erregea ez dela etorriko, diot, gure arimara, hau da, berarekin bat eginik egotera?
2018
‎Oso gomendagarria iruditzen zaio ariketa hori, batez ere, egun pisu ideologiko eta politiko handia duten kontzeptuak baitira esplikatu nahi dituenak. Lehenik oroimena zer den azaldu nahi izan du:
2019
‎Juan Luisekin, oso ondo? konpondu dela esan du Ballesterosek, eta komikia nolakoa den azaldu nahi izan du: –Nire marrazkiak eta ilustrazioak oso koloretsuak dira.
‎Baten batek nekez lotuko du bertsolaritza ideia horrekin. Aitzitik, ikerketa honetan bertsolaritzaren hazkundea zergatik gertatu den azaldu nahian hainbat hipotesi aztertu ondoren, ondorioztatu dugu erantzunaren zati garrantzitsuenetako bat dela. Bertsolaritza ardatz hartuta gizarte mugimendu bat sortu zuten, eta fenomeno horrek bertsolaritza aldatu du.
2021
‎«Fakultatean ikusten dugu papereko egunkaria gero eta gutxiago irakurtzen dela, eta oro har hedabideei buruzko ezagutza gutxi dagoela, are gutxiago euskal hedabideen inguruan. Beraz, euskarazko egunkaria zer den eta nola egiten den azaldu nahi diegu». Hala, erredakzioan lanean diharduten kazetari gazteek hartuko dute hitza, besteak beste, mahai inguru batean.
‎Jokoz kanpo zer den azaldu nahi zidan.
2023
‎Kriminalizazioaren diagrama honekin, protesta soziala indargabetzeko erabilitako estrategia zein den azaldu nahi izan dute OMAL eta Duintasuna eta Bakeako kideek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia