2008
|
|
433). Quousque tandem?! ekin artea zer
|
den
azaltzen digu Oteizak. Baina noski, hori jakiteko lehenik artista izan behar da, eta artearen hizkuntza plastikoa nola garatzen eta amaitzen den ulertu behar da.
|
|
Baina noski, hori jakiteko lehenik artista izan behar da, eta artearen hizkuntza plastikoa nola garatzen eta amaitzen den ulertu behar da. Hau gertatzen denean, artea zer
|
den
azaltzen has daiteke, edo dioen bezala, Quousque tandem?! idazten has daiteke.
|
|
Auzitegi Gorenak bere sententzian ez dio inolako aipamenik egiten aplikagarria den zuzenbideari. Bere lana tratatu ezberdinen bi artikuluen bateragarritasuna aztertzera zuzentzen dela aipatuz ez du lerrorik erabiltzen ondorio horretara nola iritsi
|
den
azaltzeko, hau da, zein zuzenbidek ahalmentzen duen horrelako jarrera bat hartzea. Eta hau, dudarik gabe, Nazioarteko Zuzenbidea dugu eta konkretuki, behe mailako auzitegietan argi geratu zen bezala, Tratatu Zuzenbideari buruzko Vienako Hitzarmena.
|
2010
|
|
Gu, artikulu honetan, bateratze bertikalaz jardungo gara gehienbat (Mattheierek (apud Auer 1998: 1) «advergence» deitzen dio konbergentzia kasu edo mota sinpleenari, zeinetan dialektoek beren ezaugarriak galtzen dituzten eta aldaera estandarrekoak hartzen) eta prozesu hori izenburuko bi herrietan nolakoa
|
den
azalduko dugu, emaitzak alderatuz, baina, azaletik bada ere, konbergentzia horizontala ere aztertuko dugu (egitasmo honen barnean lehenengoz, cf. Aurrekoetxea, 2003, 2004, 2006, 2008, eta Ormaetxea, 2008, 2009), hizkera horiek batzen ala urruntzen ari diren ikusteko eta euskara batuak horretan zenbaterainoko zerikusia izan dezakeen jakiteko asmoz.
|
2012
|
|
Apalauzaren aipu honetan, gazteek bultzatzen duten berrikuntza da mintzagai, gazteen hizkera nola sortzen
|
den
azaltzeko. Guk, ordea, identifikazio behar horretan jarri dugu arreta.
|
2014
|
|
Bolognako adierazpenaren (1999) helburua goi mailako ikaskuntzaren kalitatea hobetzea da. Helburu horretan SAL teoriak ekarpen handia egin dezake, ikaskuntza prozesua nolakoa
|
den
azaltzeaz gain, irakaskuntza hobetzen lagun dezakeelako. SAL teoriaren arabera, ikasmoldeen eta ikaskuntza emaitzen arteko erlazioa estua da, hau da, ikasmolde sakona garatzen duten ikasleek emaitza hobeak lortzen dituzte azaleko ikasmoldea garatzen dutenek baino (Barca, Peralbo, Porto eta Brenlla, 2008; Cano Garcia eta Hughes, 2000; Biggs et al., 2001; Muñoz eta Gómez, 2005; Gargallo, Garfella eta Pérez, 2006).
|
2017
|
|
32) honako gai hauek aipatzen ditu: ...atzuetako ipuinen antologiak, 3 beste herrialde batzuetan kokatutako narrazioak, 4 elkarbizitzaren eta kulturen talkaren inguruko narrazio historikoak, 5 aniztasun etniko eta kulturala islatzen duten narrazioak, Europan eta Ipar Amerikan, 6 immigrazioaren inguruko narrazioak, 7 beste herrialde batzuetako narrazioak, batez ere gizarte postkolonialetakoak, 8 beste herrialde batzuetan bizitza nolakoa
|
den
azaltzen duten liburuak.
|
|
Lanbidearen genero izaera nolakoa
|
den
azaltzeko, lanbidean sortzen diren genero interakzio motak aintzat hartzen dituzten korronte teorikoak garatzen joan dira berriki. Ikuspegi interakzionistaren aburuz, orain arte eginiko ekarpen teorikoak alde batera utzi gabe, organizazioak genero aldetik aldez aurretik markatuta daudela esatetik haratago eta langileari genero performantzia bat eskatzen zaiolako baieztapenetik haratago joan behar dela azaltzen da.
|
2022
|
|
lehendabizi, transkripzioaren eta testuen arteko loturak azaldu eta disgrafiaren bereizgarriak laburbildu dira. Ondoren, transkripzioa denbora errealean idazkailu digitalekin eta Handspy sistemaren bidez nola ebaluatzen
|
den
azaldu da. Jarraian, transkripzioaren irakaskuntzarako eta esku hartzerako egituraketaren zenbait gako eman dira (2 atala).
|
|
6 Berninger et al. ek (1997) erabili zuten prozeduran oinarritzen da letren modelatua nola egin behar
|
den
azaltzeko.
|
|
Moduzkotzat jo izan diren hitzen artean ere badira zenbait oinarrian aditzoina edo gertakari bat iradokitzen duen izen bat dutenak, hala nola eztulka etorri. Argudia daiteke horiek ez dutela berez gertaera nola gauzatzen
|
den
azaltzen; aitzitik gertaerarekin batera aldi berean beste gertaera bat abian dela adierazten dute. Horiek horrela, zantzuak daude pentsatzeko, batetik atzizki honek sarrera desberdinak dituela, eta bestetik, denotatzen duen esanahia gehienetan ez dela moduzkoa.
|