Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 81

2000
‎mailan. Bai, zaila izango zaiguhori nola ulertu behar den azaltzea. Zailago oraindik neurketa egitea.
‎Arturo Merayo k (1992: 43) programazio buruaren figura zer den azaltzen digu, beraren zeregina zehaztuz: –gauza izan behar du irratsaioak planifikatzeko eta koordinatzeko, hitz mintzatu edo idatziaren bitartez, edozein motatako saioa izanik ere, dela informatiboa, dela ez informatiboa?.
2001
‎Heziketarako materiala idatzikoduten irakasle eta teknikarientzat, HABEn heziketan arituko diren teknikarientzat etamaterial horiek erabiliko dituzten irakasleentzat. Euskaltegietako irakasle askoaldaketarako prest baitaude une honetan, baina, aldaketarik egin ahal izateko, material hezitzaileak behar dituzte, aldaketa hori nola gauzatzen den azalduko dutenereduak (Azkue, 1999).
‎testua ahozkoa ala idatzia izango den azalduko zaigu,
‎Azkenik, komunikazio eginkizun bakoitzean aukeratutako testua jasotzea alaekoiztea proposatzen den azalduko da.
‎Orientabidea sistematikoa eta zuzena bada, irizpideak eman litzake ondokoarloetan: ikasle helduek nola ikasten duten, gidaritza estua behar duten ala ez, ikasgelako informazioa nola komeni den azaltzea, talde eta azpitaldeak nola osatu, ebaluaziorako prozedura egokiak aukeratu, etab. Badira irakasle ugari, behaketa, esperientzia, ebaluazio eta entzute saio sistematikoen bitartez beren ikasleen ikas estiloen diagnostiko egokia egiteko gai direnak. Hala ere, Smith-ek (1988) dio, propio horretarako prestaturiko tresna egoki batek denbora aurrezten eta okerrakbaztertzen lagun lezakeela.
‎erraten diogun bazter zoko honetan gure lekua, euskalliteraturarena, euskal kulturarena, are euskaldunena ere? zein den azaltzean, adostasunetik hain urrun gaudelarik. Politikatik gertuen dagoen alorrean haztadezakegu aferaren norainokoa:
‎Izanen da gure artean, guri ez ezik, kanpotarrei ere galderak eginarazikodizkien eta mundua nolakoa den azalduko dien euskal sortzailerik. Izanen daizkiriatzaile arrotzik, gure hizkuntza bitarteko dela, bihotzaren zolaraino landatukozaiguna, amorrua eta bakea, mina eta plazerra txertatuz.
‎Lehen aipatutako Handbook of Language and Social Psychology (Giles etaRobinson, 1990) izeneko lanean, etnien arteko ukipenetan komunikazioaren egoera zein den azaltzen saiatzen diren hiru atal daude eta, horregatik, lan horren testuinguruan garrantzitsuak dira; atal horien izenburuak honako hauek dira: –Bilinguality and Multilinguality?
‎Gudykunst eta Ting Toomey (1990), biak estatubatuarrak,. Ethnic Identity, Language and Communication BreakdoMns? izeneko lanean, komunikazioarenarloaren egungo egoera zein den azaltzen saiatzen dira. Autore horiek, Ipar Amerikan nagusi den ikuspegi kognitibo batetik abiatuta, interakzio komunikatiboanarrakasta edo porrota lortzeko dauden aukerak ikertzen dituzte.
‎Hurrengo kapitulu batean, usaimena nola landu eta entrenatu ahal den azalduko dugu.
2002
‎Horretarako, ikaslea ariketa horietan nola sentitu den, nolako zailtasunakizan dituen, eta, azken finean, zer lortu duen ikertu behar du irakasle tutoreak. Horrez gain, ikasleari fase honen garrantzia argitu behar diogu, noizeta zertarako egingo den azalduz.
‎Arkeologia eta medikuntza konbinatuz, iraganekogaixotasunak ezagutarazten dizkigu. Ondoren, Belen Bengoetxeak hiri arkeologiazer den azaldu eta ikerketa mota berri horren inguruan hausnarketa egiten du, Euskal Herrian garatzeko abiapuntuak proposatuz.
‎Laugarren eta azken blokean, Aro Garaikideko lau artikulu bildu ditugu.Aurrenik, Joseba Agirreazkuenagak gogoeta egiten du historiaren izateaz: postmodernismoak diziplina honen izaera kolokan jarrita, Euskal Herrian historia nolaerabili eta ulertu den azaltzen digu, baita aurrera begira dituen erronkak planteatuere. Bigarren artikuluan, Ludger Mees ek, euskal nazionalismoaren historiografiaerrepasatzen du.
‎19). Hori guztia nola gertatzen den azalduko da ondoren bi zatitan banatuta.
‎Gizabanakoak boterearen iritziak bere egiteko abian jartzen duen prozesuaz berba egiten du autore horrek, isiltasunaren espirala deitutako lanean. Iritzi publikoa zelan eratzen den azaltzen du autore horrek, eta bere teoriaren oinarrian hauxe dago: pertsonak boterearen iritziak bere egiteko duen gaitasun aparta, izugarria.
‎Paralelismo bat egitearren, azterketa eredu honetan geologiaren antzera jardungo dugu: geologiak lurrazalaren ezpain desberdinak aztertzen ditu, mundua lekuan lekuan denboraren poderioz zelan egituratu den azaltzeko; guk testua aztertuko dugu bere dibertsitate osoan, bere maila desberdinak azaleratuz. Testuaren ezpainak ikertuko ditugu, hormari begira geologoak harrobi batean lurraren konposizioa azter dezakeen moduan.
‎Bi mailatako morfologiaren barruan, lexikoaren definizioa nola egin behar den azaldu da 3.2 pasartean. lexc programa erabiliz bi aukera gehiago dago:
‎Erregela sinple batzuk ikusiko ditugu atal honetan, fenomeno morfologiko ezagunen deskribapena sinplifikatua hainbat kasutan bi mailatako erregelen bidez nola egiten den azaltzeko.
2004
‎Sokratesentzat Justizia gurebaitan dagoen Ongi bat da, hau da, pertsona bakoitzaren baitan eta hiri osoaren baitandagoena: Ongi partikularra eta Ongi orokorra.Bigarren liburuan hiria nola sortu eta garatzen den azaltzen du Sokratesek; gauzagutxi hastapenean, eta hastapenetik dira haxean ezarri, egiari loturik, moralarisegituz eta, beraz, gazteria zuzentasunean altxatuz, adin horretan baitira plegu on edotxarrak hartzen.Hirugarren liburuan justiziaren definizioaren bila ari da Sokrates. Hasi lehenik edertasunari buruzko maitasunetik, musikarenetik bereziki?, horrela zentzu ederrera lerratukobaikara.
‎Descartesen abuntz, niak ezaugarri batzuk baldin baditu, gogo egoeren egitura (ikus Metafisika eta Gogoaren Filosofia)?, nza azaltzeko aukera bakarra ezaugarrihorietariko bakoitza gogotik kanpoko zerbaitek kausatzen duela jakiteak emango liguke.Argudioa ez da batere sendoa, baina bai zehatza; bat bateko bultzada itsu bati esker, nikJainkoaren ideia neureganatzen dut. Jainkoa infinitua da, independentea, ahalguztiduna, etahura zer den azaltzeko haren ezaugarriak dituen izaki batek kausatzen duela suposatubeharko nuke. Eta Jainkoari biiruzko ideia badudanez, zerbait dago gogotik at Jainkoadcna.
‎Bcste aldetik, bizidunak antolakuntza bcrezi batez. horniturik ikustcn dituzte, Kant ckzioen bezala{ Kritik der Urteilskra/ t). Anlolakuntza horrek bizidunaren osotasuna nolaeratz.cn den azaldu behar du: zati bakartuen forma eta zercgina ezagutzea ez da, beraz, nahikoa. horien integrazioa bchar baita.
2005
‎Artikulu honen xedea ez da Alardearen esanahia zein den azaltzea. Era horretan, bertan ez da azalduko zergatik pertsona batzuk hiltzeraino prest dauden Alardean parte hartzeko; eta aldiz, beste batzuk, aurrekoen nahiak eragozteko hiltzeraino kapaz diren argituko.
‎Koordinazioaren eragileak zeintzuk diren argitu ondoren, koordinazioarenedukia edo objektua zein den azaltzera goaz. Zer koordinatu behar dugu?
‎6.2 irudia. Luzapen faktorea zer den azaltzen duen irudia. A:
‎Hau da, liburu honetan animalia taldeak aztertu beharrean, ahalegindu egin gara azterketa horretarako erabiltzen diren printzipioak erakusten. Lehenengo ikasgaian, zoologiaren esparrua zein den azaldu dugu; horrenbestez, bilakaera historikoari jarraitu diogu laburki, bizidunen bost erreinuetako sistemara iritsi arte: sistema horretan kokatu dugu animalia, gainerako bizidunen artean.
2006
‎Neutraltasunhori lortzeko, lagungarria izaten da jokabide hori zerbait pertsonala balitz bezala ezhartzea, hau da, jokabidean zentratzea, eta ez, gure ustetan, berau sortzen dutenmotibazioetan. Zigortua zergatik den azaltzean, gure azalpenak motza izan behardu, negoziagaitza eta sendotasunez agertua (ez garrasi egin, ezta oihukatu ere).
‎Beheko erreferentzian ere zein beste lekuetan agertzen den azaltzen du egile berak.
‎Fede erlijiosoaren eduki batzuek eragin zuzena izango dute mentalitate ekonomikoan. Horixe da Etika protestantearen helburua, harreman hori zelan gertatzen den azaltzea:
‎13.2 atalean planeten orbiten kalkulu zehatza teorikoki nola egin behar den azaldu dugu. Hala ere, irakurleak eguzki sistemako planeten benetako kalkulu praktikoa egin nahi badu, planeta bakoitzaren elementu orbital zehatzak erabili behar izango ditu, hain zuzen ere ondoko taulan aurkezten ditugunak:
2007
‎Guretzat, komunikazio korporatiboa, enpresa zer nolakoa den azaltzea da: izaera duen, zer nolako ideiak dituen eta zer nola jokatzen duen esatea.
‎Abiapuntu bezala harturik bizitza kulturala pertsonaren onerako dela, eta horriloturik, jendarteari begira, guztion onerako dela, gehiago interesatzen zaiguezagutza prozesuaren azterketa antropologikoa eta horrek gizartean duen isla, kultura hitzak historian barrena izan dituen adierak aztertzea baino. Bestela esanda: eliteen interes sozialen, politikoen edo ekonomikoen arabera, kultura era desberdinetan nola erabiltzen den azaltzea baino, hobe dugu aztertzea elite horiek nolaegituratzen diren eta nola eragiten duten; izan ere, globalizazio aroko boterearengaineko lehian ari baitira, nahiz eta hitzez ezagutzaren gizarteaz mintzo diren.
‎Euskal kulturaz diagnostikoa osatzeko jendeak euskal kulturaz zer ulertzen duen esan ostean, kultur industria eta kontsumoa nolakoa den azaldu genuke. Kopuruak zehaztera eman direnikerketetan, berriro ere, oinarrizko afera topatu ahal dugu:
‎Gizarte nortasuna zelan eratzen den azaltzeko, Turner ek (Tajfel en lanei jarraituz). Niaren kategorizazioa edo burukategorizazioaren teoria, plazaratu du50.Eredu horrek pertsonaren nortasuna, taldekidetasuna eta gizarte harremanak uztartzen ditu.
‎Furth ek orekatu kontzeptua erabili zuen, estadio batetik bestera nolaigarotzen den azaltzeko. Orekatzea hauxe da:
‎Definizioa garbia da: abortua zer den azaltzen du, edozein aborturen esentzia zein den azaleratzen du; ez du balio juiziorik egiten.
2008
‎6 Piagetek funtzionamendua zer den azaltzean, bi kontzeptu garrantzitsu erabiltzen ditu:
‎7 Piagetek egokitzapena zer den azaltzean, bi kontzeptu garrantzitsu erabiltzen ditu:
‎Aurkeztu behar den txostenak sei atal izango ditu: lehenengoan, zeharkako diseinuari buruzko azalpen teorikoa egingo da (zeragatik erabili den azaldu, diseinu mota, horren abantailak eta desabantailak, beste diseinu batzuekin konparatu eta abar); ondoren, laginaren datuak zehaztuko dira (adina, sexua, egoera zibila, ikasketak, lanbidea eta abar); horren ostean, zeharkako diseinua nola erabiltzen den azalduko da (metodologia eta zergatiak); gainera, egindako diseinuaren errepresentazio grafikoa egingo da; gero, emaitzak azalduko dira, et...
‎Aurkeztu behar den txostenak sei atal izango ditu: lehenengoan, zeharkako diseinuari buruzko azalpen teorikoa egingo da (zeragatik erabili den azaldu, diseinu mota, horren abantailak eta desabantailak, beste diseinu batzuekin konparatu eta abar); ondoren, laginaren datuak zehaztuko dira (adina, sexua, egoera zibila, ikasketak, lanbidea eta abar); horren ostean, zeharkako diseinua nola erabiltzen den azalduko da (metodologia eta zergatiak); gainera, egindako diseinuaren errepresentazio grafikoa egingo da; gero, emaitzak azalduko dira, eta, amaitzeko, praktika honetan izandako zailtasunak eta ondorioak zehaztuko dira.
‎Dokumental horretan, maitasuna nola sortzen den azaltzen da. Horretarako, gizakiekin zein animaliekin egindako ikerketetan oinarritzen da.
‎Estimuluaren eta erantzunaren arteko harremana nola sortzen den azaltzea.
‎Estimuluaren eta erantzunaren arteko harremana nola sortzen den azaltzea.
‎Estimuluaren eta erantzunaren arteko harremana nola sortzen den azaltzea.
‎Azpiatal honetan 2 galdetegiko (16 hilabete) adibideak azpiataleko puntuazioa nola kalkulatzen den azalduko da.
‎fitxategi mota: fitxategitzat hartzen diren objektuen artean zein den azaltzen da4: fitxategia(), katalogoa (d), fitxategi bereziak (b, c), FIFOak (f), socket, ak (s)
‎martxan jartzea, daemon izenarekin ezagutzen diren prozesu zerbitzariak eta prozesu periodikoak. Dena den, martxan jartzeko urratsak ikusi aurretik, sistema bertan behera nola uzten den azalduko da.
2009
‎Aitatasunera/ amatasunerako trantsizio aldi honen iraupena familia batetik bestera alda daiteke. Ikertzaileen artean aro hau non bukatzen den azaltzerakoan erabateko adostasunik ezdagoen arren, familia egoera berrira egokitu eta oreka lortzen duenean amaitukolitzatekeela esan genezake, gutxi gorabehera jaioberriaren lehen eta bigarren urteenartean.
‎Definizioak: edozein hitz tekniko zer den azaldu.
2010
‎Mariak eta Juanek bi seme alaba dituzte. Maria beraiekin hitz egiten arituda eta egoera zein den azaltzen saiatu da. Seme alabek, nahiz eta neurologoarendiagnostikoa eskuan izan, amak kontatzen duenaren erdia sinesten dute.
‎la justicia y sus límites temporales, Bosch, Bartzelona, 1997, 98 or., eskubide publiko subjektibo bat, botere publikoen aurreko uzi bat, prestazio eskubide bat, estatuak duen betebeharra delako eta berme instituzionala? eta epai bidezko babes eraginkorrerako eskubide orokorraren arteko harremana zein den azaltzen ahalegintzen da. González Ortega, S. k,. El derecho a un proceso sin dilaciones indebidas (Comentario a la STC 139/ 1990, de 17 de septiembre)?, Revista Española de Derecho del Trabajo, 1991/ 48 zk., aipatutako bi eskubideak desberdintzea ezinbestekotzat jotzen du «nahiz eta biak estuki loturik egon, azken horren asetzea epaile ebazpena ematen denean, berandu bada ere?, bakarrik ematen delako».
‎Eztabaida askoren ondorio, akzioaren gainean hamaika teoria sortu dira, eta guztiak kapitulu honetan aztertuko diren bi teoria nagusien gainean sailka daitezke55 Argi gera bedi ez dela gure asmoa teoria horien formulazioan eta ñabarduretan indar egitea. Nahiz eta haiek aipatuko diren, egun akzioa ordenamendu juridikoan nola ulertzen den eta nola positibizatu den azaltzea da helburua, horretarako kontzeptu horren eboluzioari so egin behar bazaio ere.
‎Zalantzarik gabe, egun pil pilean dagoen gai bat da. Sistema jurisdikzionalaren eraginkortasunaren aldeko edo kontrako argudioak aurkeztu aurretik, eraginkortasun prozesala zelan ulertzen den azaldu behar da, betiere kontuan hartuta jurisdikzioaren eta prozesuaren eraginkortasunaz galdetzean, azken finean, Botere Judizialaren eraginkortasunaz mintzo garela532, eta«eraginkortasun prozesalak eta herritarraren bermeak beti arauketa prozesal ororen oinarrizko printzipio izan behar dutela»533.
2011
‎Errekusazioa idatziz proposatuko da, kasu zehatzean BJLOren 219 artikuluko zein ingurumari eta zergatik ematen den azalduz. Berorien gaineko froga gaineratu zaio idazkiari.
‎Aurreko kapituluan Espainian udal mailako epaitegi eta epaileen historia aztertuta, oraingoa egun gure ordenamenduan bake justizia nola ulertzen den azaltzera zuzenduko dugu. Horretarako, lehen defi nizio bat eman ondoren, EK-k egituratzen duen Zuzenbidezko Estatu Sozial eta Demokratikoan bere ezaugarriak aipatuko ditugu.
‎Aurreko gaian, bake epaileen estatutu juridikoa aztertzean, EKrekin bat bake epaileek independenteak izan behar dutela, legearen menpe soilik jardunez, azpimarratu ondoren, gai honetan kasu edo kontu zehatzean, eguneroko lanean, independentzia hori nola babesten den azalduko dugu. Inpartzialtasunaren eremuan sartuko gara.
2012
‎49). Gehienbat nafarzer den azaltzea zaila bada ere, hiru heren egin daitezke datu hauekin: nafar, nafareuskal herritar eta nafar espainiar sentitzen direnak4.
‎Bigarrenik, sexu/ genero desberdintasunak duen identitate efektua performantziaren bidez nola sortzen den azaldu eta kritikatzen du Butler-ek. Hots, gorputzaren azalean generoaren bidez diferentzia sexuala irakurtzen badugu ere, diferentzia horri eransten dizkiogun hitz, esaera, keinu eta desirek sakontasun batematen diote, hiru dimentsioko errealitate bihurtzen dute diferentzia sexuala.
‎Alderantziz, Marxen arabera, Klase dominatzaileen ideiak garai guzietan diraideia dominatzaileak. Bestela esanda, Marxentzat, jakintza eta ezagutza klaseharremanetan oinarrituta daude historikoki. ...ominazioaren moduak ezkutatuz, burgesiaren ideologiak langileriakontzientzia faltsuaren egoeran mantentzen du; Marxen eginbeharra honen guztiarenaurrean, gainegituraren mailan zilegitzen den eta gordetzen den dominazio bistakoaagerrarazten saiatzea da, eta produkziozko giza harremanen distortsio nagusiagainegituraren mailan barik (aparientzia) funtsezko oinarri ekonomikoaren mailan (esentzia) nola ematen den azaltzen du (soldaten/ plusbalioaren teoria).
‎Etengabeko hobekuntza eraginkorki ezarriz gero, erabateko kalitate egoera batera irits daiteke, zeinean kalitatezko kudeaketa erakundearen arlo guztietara zabaltzen den. Eskuman urrats bakoitzean erabil daitezkeen erreferentziazko arauak edo testuak aipatzen dira eta ziurtapen prozesua noren ardurapean egongo den azaltzen da. 2.2.3.2.8 Teknika estatistikoak
2014
‎Lehenengo azpiatalean, jaio aurreko garapena eta jaiotza prozesua analizatuko dira. Ondoren, 3.2 azpiatalean, garapen zerebralaren eta garunaren hazkundearen gainean hitz egingo da; ondoren, 3.3 azpiatalean, bizi zikloaren lehen etapetan garapen fisikoa nola gertatzen den azalduko da; gero, 3.4 azpiatalean, garapen motorraren garrantzia; horrez gain, 3.5 azpiatalean, garapen sexualari ekingo zaio bere etapa desberdinetan, jaio aurretik nerabezaro arte. 3.6 azpiatalean, pubertaroan eta nerabezaroaren gertatzen diren aldaketa garrantzitsu batzuk azpimarratuko dira, esaterako heldutasun sexuala.
‎Txosten bat prestatu behar da, honako 6 atal hauek osatua: lehen atalean, zeharkako diseinuaren azalpen teorikoa eman behar da (azaldu zergatik aukeratu den, zer diseinu mota den, zer abantaila eta desabantaila dituen, beste diseinu batzuekin dituen aldeak, eta abar.); jarraian, laginaren datuak zehaztuko dira (adina, sexua, egoera zibila, ikasketak, lanbidea, eta abar.); ondoren, zeharkako diseinua nola erabiltzen den azalduko da (metodologia eta arrazoiak); horrez gainera, emaitzen berri emango da, eta, amaitzeko, praktikan aurkitutako zailtasunak eta ateratako ondorioak zehaztuko dira.
‎Bigarrengoan, garun garapenaren eta garunaren hazkuntzaren gainean hitz egingo da. Ondoren, bizi zikloaren lehen etapetan garapen fisikoa nola gertatzen den azalduko da. Gero, garapen motorraren garrantzia.
‎Hain zuzen, hirugarren gai honetan, jaiotzatik nerabezaroko etapara bitartean gertatzen diren aldaketa fisiko nagusietan jarriko dugu arreta. Lehenik, gorputza nola hazten den azalduko da, garaieraren, pisuaren eta gorputzaren proportzioen aldaketak kontuan hartuz. Ondoren, eskeletoaren eta giharren garapena izango da mintzagai.
‎iker eremua ordenatu eta kontzeptualizatzeko forma orokorrak dira, egiaztagarriak ez diren hipotesi orokorrez osatuak, gertaera garrantzitsuak aukeratzen laguntzen dutenak; paradigmaren sinonimotzat hartu izan dira. Anormala zer den azaltzeko, ikerketa egin eta aurkikuntzak interpretatzeko orientazio orokorrak ematen dituzte ereduek. Horien barruko hipotesi batzuk ez dira egiaztagarriak, baina aztertu nahi den errealitatea definitzeko erabiltzen dira.
2015
‎Egunerokoaren egiturari dagokionez, hasieran bizitza estiolari dagozkion datu batzuk biltzendira. Ondoren, astean zehar jan dutenaren eta soberakinekin zer egin den azaltzeko tartea dago.Eta janaria eta honen kudeaketaren inguruan galdera orokorrak gehitu dira, eta azkenik beraienhausnarketa eta ideien proposamena emateko aukera luzatzen da.
‎Jarraian formula hau ebazteko, probabilitate bakoitzak zein ezagutza deskribatzen duen eta nolazenbatetsi den azalduko da.
‎Artikulu honetan euskararen sorkuntza automatikoa nola gauzatzen ari den azaldu dugu. Horretarako, atzerriko hizkuntzetan egin dituzten lanak aipatu ondoren, HS euskaraz hiru ikerketa lerroetan nolaaplikatzen den azaldu dugu.
‎Artikulu honetan euskararen sorkuntza automatikoa nola gauzatzen ari den azaldu dugu. Horretarako, atzerriko hizkuntzetan egin dituzten lanak aipatu ondoren, HS euskaraz hiru ikerketa lerroetan nolaaplikatzen den azaldu dugu.
‎Hau bera ikusteko beste modu bat; txostena ikusten baduzue horrelako taula erraldoi bat aurkituko duzue bertan [11 irudia]. Ez da irakurtzen ongi, pixka bat zer den azalduko dizuet. EAEko udalerri guztiak hurrenkeran jarri ditugu:
‎Ipuinaren irtenbideona magiatik datorrela pentsatzen dugu baina inoiz ez dugu pentsatzen zer den ipuinaren magiahori. Mari Errauskinen ipuina erabiliko dut partaidetza zer den azaltzeko.
‎Ipuinaren irtenbideona magiatik datorrela pentsatzen dugu baina inoiz ez dugu pentsatzen zer den ipuinaren magiahori. Mari Errauskinen ipuina erabiliko dut partaidetza zer den azaltzeko.
‎BPG p/ c a adierazlea BPGaren balioaren eta biztanle kopuruaren arteko zatidura da (zeinari zenbakitzailean eta izendatzailean gertatutako aldaketek eragingo dioten), baina horrekin ez dakigu benetan errenta nola banatzen den biztanleen artean. Eta BPGaren hazkunde tasa positibo batek ez du informaziorik ematen ere errenta hazkundea nola banatu den azaltzeko.
‎Horren definizioaren eta kontzeptuaren analisitik abiatuta, terminoaren interpretazio ortodoxoak eta horien kontraesanak azalduko dira. Horren harira, Ekonomiatik iraunkortasunaren auzia nola jorratu den azalduko da, baita ikuspegi sistemikotik nola ulertzen den ere, aurreko gaietan jorraturiko hainbat kontzepturi helduz. Ostean, berriki aldarrikaturiko Nazio Batuen Garapen Iraunkorreko Helburuak azalduko dira eta horien inguruko hausnarketa egin ere.
‎Egungo ekonomia modernoaren eta haren sistemaren definizio bat ematearren, honako hau ontzat jo genezake: Definizio horrek ezartzen duen testuingurutik abiatuta, ekonomia zer den eta nola egituratzen den azaltzeko ohikoa da errenta fluxu zirkularraerabiltzea (ikus 1.1 irudia). Horren arabera, ekonomia bi merkatu nagusitan banatzen da:
2017
‎Ikerketaren muinaren metodologia aurkeztuko da. Tesia burutu baino lehen ikerketa prozesua zein izanen den azaltzeko. Euskal gatazkari loturik, Espainiar estatuan gertatu tortura kasuak aztertuko dira 1960 urtetik 2013 urtera arte.
‎Ebaluazio sozialak aktoreen posizioa alternatiba bakoitzarekiko azaltzen du, eta baita aktoreen artean eman daitezkeen koalizioak alternatiben aurrean ere. Koalizioen dendogramatik, ondorioztatzen den antzekotasun eta gatazka analisian, aktore talde bakoitzarentzat alternatiba egokiena zein den azaltzeaz gain, onartzen ez dituzten edo onarpen maila baxuen duten alternatibak ere ikus daitezke. Hala, ebaluazio soziala ere NAIADE erabiliz burutu dugu.
‎Azterketa horretan aurkitutakoak laburbilduz, 3.3 atalean aipaturiko hiru ulermen blokeetatik bat, DMArena, ia ez den azaltzen, 4 Irudian ikus daitekeen moduan. Bestalde, 5 Irudian azterketetan hainbatgaitasunen agerpen kopurua azaltzen da.
2019
‎Irudikapen sozio profesionalean genero soslaia nola agertzera ematen den azalduko dajarraian. Hain zuzen, testuinguruari erreferentzia egiten dieten edukietan eta identitate mailakoesanahietan atzeman dira genero soslaia duten edukiak.
‎Azterketahorren ideianagusiak ekarrikoditugu hona, baina garrantzia euskarazko zatiari emanez. Hasteko, UFen agerpen literalen inguruan zer ikerketaegin den azalduko dugu (2 atala). Gero, PARSEMEren corpusaz eta hura etiketatzeko irizpide nagusiez jardungodugu (3 atala), eta agerpen literalen inguruko azalpenei ekingo diegu jarraian (4 atala).
‎Alde batetik, konstrukzio osoari zegokiona (HA3x:: FlbD:: GFP), eta bigarrena HA3x:: FlbD k edukiko lukeen tamainari zegokiona. Beraz, badirudi neurri batean GFP ren degradazioa gertatzen dela, GFP z etiketatzeak anduiarenfenotipoan aldaketarik zergatik ematen ez den azalduz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia