Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2014
‎Hondartzetan hainbat foka agertu direla-eta, Ambar elkarteak halakoetan zelan jokatu behar den azaldu du
‎Blanca Mata Fauri ariko da hizlari, Euskal Herriko Irakurketa Erraza taldearen arduraduna. Hitzaldian, irakurketa erraza zer den eta horren etiketapean sortutako materiala zein kolektiborentzat den azalduko du Matak: " Kolektiboa askotarikoa baita".
2015
‎Hona datorrenak zerbait gehiago egin behar du Marabillirako. Eta aurtengoan, adibidez, badugu Sarrionandiaren testu bat marabilla hitzari buruz, edo Porrotxek pailazo izatea zer den azalduko digu. Esan nahi dudana da gonbidatzen dugula jendea ez beti egiten duena egitera, baizik eta zer edo zer desberdina egitera.
‎Loren Oliva Etxebarriko alkateak ulertzen ditu galdakoztarren haserreak eta kexak, baina arazoaren muina zein den azaldu behar dela deritzo. Gogora ekarri du foru aldundiak Bizkaibus linea guztien antolakuntza abiatu zuenean esan zuela zerbitzu hura Galdakao eta Basauri artean mantenduko zuela.
2016
‎Kutsadura akustikoa zer den azaltzen die Estibaliz Altunak Ingurumen Heziketarako Museora joaten diren haur eta gazteei. Helduekin ere landu du gai hori, kutsadura akustikoaren aurkako egunaren harira.
‎" Asko itxarondako lehen pausoa" da hori, aitak dioenez. Haur estatubatuar horrekin hasi duten tratamendua zertan den azaldu du amak: " Birus baten bidez gen ona sartu diote, eta horren bitartez espero dena da gorputz guztian zehar hedatzea, gen horrek entzimak banatzea, eta pixkanaka gorputz hori normaltasunerako bidean jartzea".
‎Segituz, Estiako Ikasi taldeko Iban Lizarraldek GreenPlay proiektua xehatuko du, zeinaren xedea baita smartphone endako joko baten bidez elektrizitate gutiago kontsumitzea. Schneider Electric Energy & Sustainability Services etik Iban Olhagarai jinen da, elektrizitatearen merkatua nola liberalizatu den azaltzeko. Halaber, I Ener eta Goienerren aurkezpena eta solasaldiak bukatuko dute lehen eguna Ipar eta Hego Euskal Herriko egoeraren konparazioa eta bien arteko harreman paradak zein diren ikertuz.
‎Gaia jorratua izaten hasi da Charlie Hebdo aldizkariaren kontrako atentatuetatik landa. Akordioak irrati elkarteetako langileentzako formakuntzak eskaintzen ditu, ondotik eskoletan hedabide bat zer den azaltzera joan diten, baita hedabide bat nola sortzen ahal den erakusteko ere, edota nola" begiratu behar" den.
2018
‎Formazioaren ikuspegitik, hau da, errealitatea ulertzeko, interpretatzeko eta eraldatzeko tresnak edukitzearen ikuspegitik, gabezia handiak zeuden. Frankismotik atera berri, kalean lanerako gogo handia bai, baina oraindik ez zegoen unibertsitaterik ere soziologia nola egiten den azaltzeko. Orduan sortu zen Ipes; soziologia ikastaroa eskaini zuen, Euskal Herriko historiari buruzkoa...
‎Horiek, kontuan hartzekoak. Izan ere, arriskuak saihestu arren sutea gertatuko balitz nola jardun behar den azaldu dute. Garrantzitsua da sua dagoela jakin eta berehala deitzea suhiltzaileei.
‎Portaloia. Antzinako arkua mantentzen du oraindik, baina hark baino garrantzi handiagoa dauka aldamenean dagoen plakak; Teresa Garcia maistra eta Felix Arano maisua gogoratzen ditu, eta Mongek berak plaka hori zein garrantzitsua den azaldu du. Arrasateko hezkuntzan izugarrizko eragina izan zuten biek XIX. mende amaieratik 1936ko estatu kolpera arte.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia