Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 47

2008
‎Ikerketaren emaitza kezkagarrienak dira horiek, gure ustez. Adin tarteen joera desberdinen arrazoi nagusia zein den azaltzerakoan, telebistarentzat, behintzat, batek baino gehiagok esango du euskal telebisten eskaintzan, programazioan, bilatu behar dela. Arrazoibide horri jarraituz, ETB1ek eskaintzen duena zaharragoentzat erakargarriagoa litzateke gazteagoentzat baino, eta horrek azalduko luke telebistaren kontsumo ohitura euskaldunagoa edo erdaldunagoa izatea adin tarte bakoitzean.
2009
‎Behin hona helduta, katalana dagoen lekura nola heldu den azaltzen saiatuko naiz. Esan dezagun laurogeita hamarreko urteen hasieran, batzuek intuizio bat izan genuela.
‎Artikulu honetan hizkuntzen historia soziala aztertzea zer den azaltzen saiatuko gara eta iker eremu berri hau bere nazioarteko testuinguruan kokatzen. Lan honen bigarren zatian euskararen kasuari helduko diogu eta, bereziki, euskararen historia soziala aztertzeko Euskaltzaindiak garatu duen Etxeberri egitasmoa aurkeztuko dugu.
‎Eredu teoriko metodologikoa aurkeztu baino lehen, komeni da begiz jotako lan funtzionamendua zein izango den azaltzea. Hemen ez dugu Etxeberri egitasmoan lan egingo duen gizataldearen barne funtzionamendu osoa aurkeztuko.
‎Merezi du, honez gero, informazioa nola sailkatuko den azaltzea. Informazioa identifikatu, diskriminatu eta sailkatu egingo dela esan dugu, baina ea dugu esan nola.
‎plangintza aipatzen dituzten aipu guztiak sartuko dira atal honetan. Alegia ez bakarrik etorkizunari buruzkoak (etorkizuna autoreak nahi duen bezala izateko zer egin behar den azaltzea) baizik eta iraganeko plangintzei buruzko informazioa ere atal honetan kokatuko da. Iraganean egindako plangintza bat aipatzen denean, beraz, bertan kokatuko da.
‎Txanda Hego Euskal Herrira pasatuz, Ahalmentzea (empowermenta) euskara planetan zer den eta egindako bidea zein izan den azaldu zuten
2010
‎Bestalde, norbanakoaren mailatik harago, euskara herri euskaldunen ezaugarri nabarmena dela ezin ukatuzkoa iruditzen zaigu. Kanpoko inork Leitza nolakoa den azaltzeko eskatuz gero, bestelako ezaugarri orokor batzuekin batera, euskararena aipatuko luke leitzar askok. Herri euskalduna izatea da Leitzako herriaren bereizgarrietako bat.
‎Euskara herri euskaldunen ezaugarri nabarmena dela ezin ukatuzkoa iruditzen zaigu. Kanpoko inork Leitza nolakoa den azaltzeko eskatuz gero, bestelako ezaugarri orokor batzuekin batera, euskararena aipatuko luke leitzar askok.
‎Enpresen hizkuntza kudeaketarako ekolinguistikaren printzipioa onuragarria izan daitekeela azaldu zuten ponentzian. Globalizazioaren aro honetan hizkuntza gutxituek bizi duten egoeraren diagnostiko laburra egin eta ekolinguistika zer den azaldu zuten. Ondoren, enpresen gizarte erantzukizuna ardatz modura hartuz, hizkuntzen garapen iraunkorraren kontzeptua enpresen hizkuntza kudeaketan txertatzeko arrazoiak eta bideak azaldu ziren.
‎paula.kasares@unavarra.es bat soziolinguistika aldizkariaren 20 urteurrena dela eta argitaratu den ale berezi honetarako nafarroan euskarak 1990etik egun artio izan duen bilakaera azalduko zuen artikulua eskatu zidaten. euskararen egoerari itxura hartzeko datuak hasi nintzen biltzen (zentsu erroldak, inkestak eta azterlan soziolinguistikoak) eta, lehen kolpean, horiek guztiak ohiko azalpen demolinguistiko eta soziofuntzionalaren arabera emateari ekin nion. lehendabizi hizkuntza gaitasunaren, erabileraren eta jarreren gaineko datuek erakusten duten joera diakronikoa eta gero gizartearen hizkuntza erabilera esparruetan euskarak betetzen duen tokiaren argazki sinkronikoa. bide horretatik apailatu nuen, luze samar gainera, eskatutako idazkia. baina egindakoak asebete ez eta betiko azalbide (makro eta kuantitatibo) horretatik nola aldendu hasi nintzen gogoan erabiltzen. hala bada, dokumentazio iturrietan soilik oinarritu beharrean, duela 20 urte sortutako gazteen euskararekiko bizipenak ere aztertzea otu zitzaidan. hau da, euskararen egoeraren bilakaera azaldu eta egungo egoeraz hausnartzeko hiztunek hizkuntzarekin eratu dituzten harremanek irudikatzen duten deskribapen mikrosoziolinguistikora jo dut. nafarroako unibertsitate publikoko 52 ikaslek, gehienek 20 urtekoek, aitortutako hizkuntza bizipenak izan ditut soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain lan honen 2 atalean azalduko dudanaren oinarri1 gazteek ikasturtean irakasle diplomaturako haur hezkuntza eta lehen hezkuntza espezialitateetako 3 maila ikasten dute euskaraz. ...gazte horien euskararekiko bizipenak eta adierazitako erabilera ohiturak, jarrerak eta hautuak deskribapen mikrosoziolinguistikorako baliatzea. bide horretatik maila makro eta mikroko datuak uztartu eta haien osagarritasuna bilatu dut. izan ere, hizkuntza baten egoera norbanakoen hizkuntzahautu eredu koherenteek epe luzera izan duten emaitza soziala bada (Fishman 2000, Fasold 1984), euskara zertan den azaltzeko euskaldunek mintzaira horrekin eratu dituzten harremanetan arakatzea bide metodologiko emankorra izan daiteke.
‎euskaldunak garelako edo izan nahi dugulako, lana topatzeko edo ikasketak jarraitu ahal izateko, lagunekin hitz egin ahal izateko edo lagunak egiteko, jaso dugun kultur aberastasuna gordetzeko, kultur ondarea zaintzeko, arbasoen altxorrari jarraitzeko e.a. baina zaila egiten da izan nahian oinarritutako zergatia arrazoitzea. Jakina da arrazoizkoena agian hizkuntza nagusia erabiltzea izango zela. errazagoa izango zitzaigun denoi, denok erdaraz hitz egingo bagenu. baina orduan ez ginateke geu izango, geu izan nahi dugu ordea eta ez beste zerbait. gutxiengotua den hizkuntza batek esplikatu beharra izaten du bere izanaren zergatia, zergatik den azaldu behar du, arrazoitu. baina hizkuntza nagusi baten kasuan ez da sekula galdera hori egiten: zergatik hitz egiten duzu gaztelaniaz edo frantsesez?. hizkuntza nagusiak ez du justifikazio beharrik, hizkuntza hauen eguneroko erabilerak justifikatzen baitu bere erabilera. gutxiengotua denak berriz bai. izaten jarraitzeko arrazoiak eskatzen zaizkio hizkuntza nagusiak dituen bezala, logika, argumentu arrazionalak, erabilerak edo hizkuntza baten praktikak indartzen dituen arrazoiak. gizartean maila ahulena duen hizkuntza erabiltzen duen hiztunari motibazioak eragiten dio hizkuntza hori erabiltzen jarraitzea. ez du erabiltzen hizkuntza gehiengoak hitz egiten duen hizkuntza delako, berezkoa duen hizkuntza —edo berezko egin duena— gorde nahi duelako baizik. hizkuntza gutxituari edo hil zorian dagoenari, balio gutxiago aitortu ohi zaio gizartean eta bizirik mantentzeak pena merezi ote duen ere galdetzen da. batzuen aldetik ukatu nahi den arren, euskarak badu bere errealitatea ordea. gu bagara, euskaraz bizi gera eta hala bizitzen jarraitu nahi dugu. garelako izaten jarraitu nahi dugu, bada errealitate bat eta hori gorde nahi dugu. gure zergatia ez da arrazoian oinarritzen, motibazioan baizik, borondatezkoa da, baina badu errealitatea. euskararen berreskurapenarekin euskararen errealitate hori sendotu nahi dugu bere biziraupenari eutsi ahal izateko.
2011
‎Artikuluak lau atal nagusi ditu. Lehenengoan, proiektua zein testuinguruan kok tzen den azaltzen da. Bigarrenean, proiektuaren ekintza ikerkuntza izaera argitzen da.
2012
‎1, 2 eta 3 irudietan ikus daiteke kale erabileraren neurketa egiteko fitxa baten eredua. 1 irudiko fitxa sei ataletan banatu dugu, datu bilketa nola egin behar den azaltzeko:
‎Inkesta soziolinguistikoa bost urterik behin burutzen den azterlana da, eta honakoa bosgarrena da. Beraz, gaur egun euskararen egoera nolakoa den adierazteaz gain, azken hogei urteotako bilakaera nolakoa izan den azaltzeko aukera ematen digu. Artikulu honetan, inkesta honen emaitza nagusiak aurkeztuko dira.• Hitz gakoak:
‎Inkesta soziolinguistikoa bost urterik behin burutzen den azterlana da; orain arte bost burutu ditugu. Beraz, gaur egun euskararen egoera nolakoa den adierazteaz gain, azken hogei urteotako bilakaera nolakoa izan den azaltzeko aukera ematen digu.
‎Inkesta soziolinguistikoa bost urterik behin burutzen den azterlana da; orain arte bost burutu ditugu. Beraz, gaur egun euskararen egoera nolakoa den adierazteaz gain, azken hogei urteotako bilakaera nolakoa izan den azaltzeko aukera ematen digu. v. Inkesta Soziolinguistikoa. 2011 – Jon Aizpurua eta Agurtzane Ortiz de Landaluze
‎Hizkuntza gutxituen eta, zehazkiago esanda, euskararen inguruko ikerketa bat da gurea. Euskara zer den azaltzeko beharrik ez dago, baina zer da" hizkuntza gutxitua". Termino gehiago ere erabiltzen dira errealitate bera edo antzekoak adierazteko:
‎Izenak berak aditzera ematen duen moduan, ikasgelaren argazki moduko bat egiteko tresna da gela argazkia. Ikasleen mintzajarduna zer nolakoa den azaldu nahi du. Mintzajardun nagusiaren argazkia egin nahi du, labur eta zehatz.
2013
‎UPV EHUko Munduko Hizkuntza aniztasunaren UNESCO Katedrari laguntza eskatu zioten. Artikulu honetan, aldian garatutako lana zein izan den azalduko da. • Hitz gakoak:
2015
‎Hala ere, immigrazioak hizkuntza batengan izan dezakeen eragina oso zaila da aurreikusten, akulturazioa prozesua bera oso konplexua delako. Etorkinen egokitzapena harrera gizartera nola egokitzen den azaltzen duen eredua da akulturazioa, eta norabide bikoitzekoa da (Garc� a eta Arratibel, 2004).
‎Ebaluazio prozesua zein izan den azalduko da: balorazio batzordean parte hartu duten kideen deskribapena, egindako ebaluazio lanaren ibilbidea, jaso diren datuak zeintzuk izan diren, erabilitako metodologia etab.
2016
‎Bigarrenean, aldiz errazago antzeman liteke arnasguneetako bilakaera azeleratua. j) Gatozen lehenengo grafikora. EAEko udalerri euskaldunetako etxegiroan zer gertatzen ari den azaltzen da bertan. Euskarazko E4jardunak (grafikoan euskara dioenak) behera egin du, nabarmen, udalerri euskaldunetako etxegiroan:
‎Jardunguneen araberako datuok hiru lurralde eremu nagusien arabera desglosaturik datoz103 Handizkako perspektiba horri azterbide xumeagoa erants dakioke bestalde: Soziolinguistika Klusterraren datuetan oinarrituz zenbait herritako kale erabilera nolakoa den azaltzen saiatuko gara hortaz, kale neurketen datu global (ago) ak analizatzeaz gainera. EAEko udalerri euskaldunetako etxe giroko erabilera arakatuko da azkenik, Iñaki Iurrebasoren azalpen argitara berrian eta (Xabier Bengoetxearen eskutik) Tolosa aldeko zenbait arnasgunetan pausatuz begiak. a) Etxeko ET erabilera:
2017
‎Lehenengo atsedenaldiaren ostean Ingalaterran bizi diren etorkinen hizkuntza errepertorioa nola ikusia den azaldu zuen ANDREAS MUSSOLFek. Egoera hobeto ulertzeko honako aldagaiak aipatu zituen egileak, a) hizkuntza ikasi beharra dago hara joateko, b) etorkinek beharra omen dute asimilatzeko, d) kanpoan dauden britainiarrek ez dute bertako hizkuntza ikasi nahi, e) EB vs ez EB etorkinek duten hizkuntza gaitasunaren arteko alderaketa egiten da herrialdean bertan, f) beraien hizkuntza irakasteak dakartzan kostuak eta gastu horien erantzuleak eztabaida sortzen dute eta g) itzulpengintza eta interpreteen kostuak traba gisa ikusi izan ohi dira.
‎Egoera gutxiagotuan dauden hizkuntzetako hiztunen eskubideak bermatzeko 185 neurriren bilduma. Artikuluan Protokoloaren etorkizuneko lan ildoak aurkeztuko dira, alegia, aipatu dokumentua Euskal Herri mailan zein Europa mailan tresna eragingarri bihurtzeko zein bide orri zehaztu den azalduko da. Artikuluan lan ildo guztietatik nazioarteko instituzioetan Protokoloa erreferentziazko dokumentu bihurtzeko jorratuko duen bideak hartuko du garrantzia.
‎Sarrera hau amaitzeko jarraian lanaren egitura nolakoa den azalduko dut. Lehenik, ikerketan erabilitako eduki teorikoa zein izan den azalduko da, ondoren, elkarrizketetatik lortutako datuak zeintzuk izan diren ikusiko da eta, azkenik, ikerketako ondorioak zeintzuk izan diren esango da.
‎Sarrera hau amaitzeko jarraian lanaren egitura nolakoa den azalduko dut. Lehenik, ikerketan erabilitako eduki teorikoa zein izan den azalduko da, ondoren, elkarrizketetatik lortutako datuak zeintzuk izan diren ikusiko da eta, azkenik, ikerketako ondorioak zeintzuk izan diren esango da.
‎2.1 Eskolako hizkuntza eta hizkuntzak eskolan etxeak gehienetan elebakarrak izanik, pertsona batzuentzat haurtzaindegia eta eskola dira lehenengo inguruneak non" beste hizkuntzarekin" eguneroko kontaktua izaten duten eta hura ikasteko prozesua hasten duten; gehienetan, oroimenean galduta gelditzen da. ...nek jotzen dute haurtzaroko garai hori ingurune oso elebakartzat, eta hori ez dator guztiz bat katalanaren mapa soziolinguistiko osoa kontuan hartuz gero; izan ere, bi hizkuntzak hitz egiten dituzten hiztunak proportzio desberdinetan daude lurralde osoan zehar. garai horretako oroitzapenak oso fidagarriak ez izatetik harago, alegre et al. ren (2008) ikerketan aurki dezakegu hori zergatik gertatzen den azaltzeko era posible bat. diotenez, gurasoek egiten duten eskola aukeraketaren ondorioz, klase sozialak bereizten dira, eta, zeharka, hizkuntza baten eta bestearen hiztunak. den bezala izanik ere, ohikoak dira jatorrizko auzo edo herrian jende guztiak gaztelania (bartzelonako metropolialdean) edo katalana (batez ere kataluniaren barnealdeko herri edo hiribilduetan) hitz egiten zuelako azalpenak....
2018
‎Azaldu dugunez, garbi dago baduela. Eragin hori zer nolakoa den azaltzeko, hiru gune soziolinguistikotan banatu ditugu herriak –lehenengo guneko herririk ez dugu gure laginean–, eta horien arabera argazki bana jaso dugu. Hiru argazki horiek ezaugarri desberdinak dituzte.
‎Artikuluan, gertakari hori zergatik ematen den azaltzeko ahalegina egingo da. Lehenik eta behin, baina, euskararen erabilera zenbatekoa den eta azken hogeita bost urteotan izan duen bilakaera azalduko da.
‎Txillardegi linguista, hizkuntza pizkundea abiatzeko Euskara Batua behar beharrezko jotzen zuena. Txillardegi soziolinguista, euskara hizkuntza gutxiaren izaera zertan den azaldu ziguna. Txillardegi ingeniaria, soziolinguistika matematikoa sortu zuena.
‎Ospitalera iritsi eta harrera egitean, euskarari buruzko hitzaldi bat ematen die ESIko Euskara Zerbitzuak. Bertan, Euskara Plana zer den azaltzen zaie, eta hizkuntzak duen garrantziari buruzko hainbat zertzelada ematen. Horrekin batera, euskara doan ikasteko aukera ere eskaintzen zaie.
2019
‎...artikulu honetan. kontzeptuaren beraren aurkezpen teorikoa egiten da lehenik," physical breathing space" direlakoak (edo, partez, antzeko zirenak/ direnak) nazio artean (izan) duten trataera azalduz. gure kasuan arnasguneak zer diren eta euskara indarberritzeko zer nolako garrantzia duten azpimarratzen da gero, atal banatan. gaurko arnasguneak nolakoak diren eta bertan zer gertatzen ari den azaltzen da IV. atalean. azken hiru ataletan maila praktikoari heltzen zaio: arnasguneen gaur eguneko erronkak azaltzen da V. atalean, erronka horiei nola erantzun behar zaien argudiatzen da VI.ean eta VII. atalean, azkenik, hemen eta orain zer egin behar den proposatzen da. arnasguneen garrantzia azpimarratzearekin batera, euskara indarberritzeko paradigma egokitu beharra ikusten du autoreak. teoria lantzeaz gainera badu artikuluak xede praktikoa ere. erabakiak hartzeko orduan arnasguneko biztanleen zentraltasuna azpimarratzen da, besteak beste.
‎V.3 Erronka soziokulturala a) Gemeinschaft elkartasuna eta Gesellschaft gizartea egoki uztartu behar dituzte arnasguneek eguneroko mintzajardun arruntaren bizi iraupenerako hain bizia eta babesgarria izan duten herri giroa galdu gabe egin behar dute sendoa uztartze lan hori. uste baino lan nekezagoa da hori ere. zergatik hain nekeza den azaltzeko, abia gaitezen perspektiba teoriko zabaletik, Ferdinand tönnies ek eta max weber ek goldaturiko ildotik. tradiziozko norma araudia (kristandadea eta gizalegea) izan da, sarri, Gemeinschaft elkartasunaren oinarri nagusi. hainbat eskubide eta eginbehar argi izan ditu bide erakusle: tartean, auzo-lana. ongi izate kolektiboa eta erkideekiko lotura," a universal sense of solidarity" deitu izan dena, estimu handitan izan dira normalean elkartasun giro horretan. aurrez aurreko harreman bide xumeak, emozio eta sentiera espontaneoez oraturiko tratuak, leku zabala izan du Gemeinschaft elkartasun horretan.
‎Andras Kornai – Hizkuntzen Heriotza digitala ala ez) begira daude: ...), erabilera hezkuntzan, lan munduan, komunikabideetan eta administrazioan eta ezagutza ofiziala lurralderen batean (2), aurrekoa baina ezagutza ofizial nazionala (1), eta nazioarteko erabilera merkataritzarako, ezagutza trukerako eta nazioarteko politikagintzarako (0) (Quakenbush JS, Simons gF, 2012). alfabetizazio digitala ere ardatza da esparru digitalean, eta alfabetizazio hori nola eskuratzen den azalduz hasiko dugu atal hau.
‎Agian ekarpen sistematiko eta osatuena Zalbiderena da. Izan ere, batetik, aplikatzen diren ekimenen ebaluazioirizpide nagusia zein den azaltzen du: zerbait egitea merezi du, baldin eta" ...euskaldun jendeak bere eguneroko bizian euskaraz jardun dezan benetan lagungarri bada"
‎Agian ekarpen sistematiko eta osatuena Zalbiderena da. Izan ere, batetik, aplikatzen diren ekimenen ebaluazio irizpide nagusia zein den azaltzen du: zerbait egitea merezi du, baldin eta" ...euskaldun jendeak bere eguneroko bizian euskaraz jardun dezan benetan lagungarri bada" Zalbide, 2013:
2021
‎Era horretan, Pulunpa egitasmoa zertan den azalduko duten ondorengo lerroei sarrera emateko, hona dakargu Hizkuntz Proiektuaren hitzaurrean Erramun Osak adierazitako ideia bat, azken finean, egitasmo honek ikasgela barruari ez ezik, handik at direnei ere erreparatzen baitie:
‎Europako hizkuntza aniztasuna ale monografiko honetan kontinente honetako egoeran are gehiago sakondu dugu. Gertukoa, gurea den testuingurua izanagatik ere, BAT Soziolinguistika Aldizkariaren 121 zenbaki honetan Europako hizkuntzen egoera soziolinguistikoa nolakoa den azaltzen saiatu gara, ezinbestean hizkuntza gutxituen biziberritzean martxan jarritako esperientziei arreta berezia emanez. Kontrasteen Europa honetan, gure hurbileko eta irakurlearentzat ezezagunagoak suertatu dakizkioken errealitate eta esperientziak ekartzen saiatu gara lerro hauetara.
‎Bi artikulutan banatu du azterketa hori: alde batetik, lehenego zatian Errusiar Inperioaren eta Sobietar Batasunaren historia eta hizkuntza politikak xehatzen dizkigu, gaur egungo Errusiako errealitatea deskribatzearekin batera; bigarren artikuluan, aldiz, Herrialde Baltikoetako, Europar Ekialdeko eta Hego Kaukasoko estatuetako aniztasunaren egoera zein den azaltzen digu.
‎Hau honela, egileak Espainiako Estatuak azken urteetan egindako bidea ebaluatzen du. Bestalde, Battitu Coyosek" Frantziar Estatuko hizkuntzen egoera gaur egun" zein den deskribatzen du, Frantziako lurraldearen parte diren hizkuntza komunitate ezberdinetako egoera zein den azaltzen laguntzen duten datu esanguratsu batzuk partekatuz. hizkuntza egoeraren bilakaera azken hamarkadetan" artikulua duzue irakurgarri. Groenlandiako egoera hizkuntzen biziberritzerako interesgarria delakoan, nazio honen bilakaera historikoa eta soziolinguistikoa nolakoa izan den azaltzen dute bi egileek.
‎Bestalde, Battitu Coyosek" Frantziar Estatuko hizkuntzen egoera gaur egun" zein den deskribatzen du, Frantziako lurraldearen parte diren hizkuntza komunitate ezberdinetako egoera zein den azaltzen laguntzen duten datu esanguratsu batzuk partekatuz. hizkuntza egoeraren bilakaera azken hamarkadetan" artikulua duzue irakurgarri. Groenlandiako egoera hizkuntzen biziberritzerako interesgarria delakoan, nazio honen bilakaera historikoa eta soziolinguistikoa nolakoa izan den azaltzen dute bi egileek. Testuinguru eta baldintza oso bereziak izanagatik ere, berezko hizkuntzak aurrerapen handia bizi izan du eta gaur egungo erronken aurrean kokatzen hasi da.
2022
‎Lehenik, bilketafasean lortutako materialak eta baliabideak aurkeztuko ditugu, formatuaren eta modalitatearen arabera sailkaturik (5.1 atalean). Bigarrenik, Euskal Herriko ikastetxeetako errealitatea zein den azalduko dugu (5.2 atalean), gure lana burutzeko egindako bidean identifikatutako ahulguneak eta erronkak aurkeztuz. Hirugarrenik, bilketa egiten ari ginela aurkitu dugun eredu inspiragarri bat dakarkigu, Galiziako hezkuntza arautuan soziolinguistika eta hizkuntza ekologia nola lantzen duten azalduko dugularik (5.3 atalean).
2023
‎Artikuluan euskal kulturgintzaren transmisioa unibertsitate mailan nola bidera litekeen hausnartzen da. Zehazki, auzia zertan den azaldu ostean, HUHEZIN (Mondragon Unibertsitatea) hezkuntza graduetako ikasleekin diseinatu den prototipoa deskribatzen da. Horrela, hezkuntzan lan egingo duten irakaslegai diren 2 mailako ikasleei zuzenduriko bi modulutan, Ni, zu, gu.
‎Horrela, hezkuntzan lan egingo duten irakaslegai diren 2 mailako ikasleei zuzenduriko bi modulutan, Ni, zu, gu. Gorputzak gara eta Eskola eta gizartea deituriko moduluetan, euskal kulturgintzaren lanketa nola prototipatzen den azaltzen da. Artikulua interesgarria izan liteke euskal kulturgintzaren transmisioa eskola eremuan garatzeko interesa duten irakasle eta hizkuntza normalkuntza teknikarientzat.
‎Lan honi dagokionez, bost ataletan banatu da: lehenengoan, HIGA2023ren testuingurua azalduko dugu, HIGAren aurreko edizioak bertara ekarriz; bigarrenean HIGA2023ren nondik norakoak azalduko ditugu; hirugarrenean, HIGA2023ren metodologia edo helburuak gauzatzeko bidea nolakoa izan den azalduko dugu. Laugarrenean, ateratako emaitzak aurkeztuko ditugu eta, azkenik, bostgarrenean ondorio batzuk partekatuko ditugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia