Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2001
‎Gizarte batek bere antolaketa propioa justifikatzeko erabiltzen duen irudi, kondaira, ideia eta teorien multzoari legitimazioa esaten zaio, eta bere partaideei multzo hau ulergarria zein eramangarria eta jasangarria egitea du helburu: beraien gizartea hoberena zergatik den azaltzen die.
‎Lehenik espazioaren azalpen metafisikoa egiten du Kantek, espazioa zer den azaltzen saiatzen da. Espazioa kanpoko sentsua da, espazioaren bitartez objektuak gugandik at errepresentatzen ditugu formaren eta handitasunaren arabera.
2003
‎Baina zu utziko zaitut jada, eta Diotima Mand tineako emakume batengandik behin entzun nuen Maitasunaren inguruko hitzaldia (bera gai horietan eta beste askotan aditua zen eta izurritea baino lehen behin eskaintza egindako atenastarrei gaixotasuna hamar urtez atzeratu zien, eta niri ere maitasunaren ingurukoak erakutsi zizkidan), hark esan zuen hitzaldia bada saiatuko naiz zuei agertzen, nik eta Agatonek adostutakoak oinarri hartuta, nik neuk neure kasa ahal dudan bezala. Eta beharrezkoa da, Agaton, zuk azaldu zenuen bezala, lehenik bera nor eta nolakoa den azaltzea, bigarrenik bere ekintzak. Beraz atzerritarrak erantzuterakoan behin azaldu zidan modu berean azaltzea dela errazena uste dut, gutxi gorabehera Agatonek niri oraintxe esan dizkidan arrazoi bertsuak esaten bainizkion nik berari ere:
2004
‎Erreal (itate) a nola den azaltzeko zientziak eman dezake azalpenik koherenteena eta beteena, Wittgensteinen ustez. Areago, Tractatus a oldoztu eta idatzi zuen Wittgensteinen arabera, zientzia da, errigore hertsian, errealitatearen nola delakoaz zuzen hitz egin dezakeen jakintza bakarra.
‎Gure ikerketa eta perspektiba ez dira, inondik ere, moralistak. Orain interesatzen zaiguna, oinarri bila gabiltzanez gero, ez da, beraz, arau moral horien edukia aztertzea (zeregin horren garrantzia gutxietsi gabe horrenbestez), baizik eta, Kantekin batera, arau horiei moraltasun estatutua zerk eman diezaiekeen argitzea, hots, moraltasuna edo etikotasuna zertan den azaltzea.
2005
‎1800 urte inguruko Humboldten biraketa linguistikoan geratuko gara jarraian eta, zenbait iruzkigileren laguntzarekin, bere" antropologia konparatua"" hizkuntzen estudio konparatu" batean nola konkretatzen den azaltzen saiatuko gara. Gogora ekartzekoa da, berriz ere, haren euskal bidaiek eta ikerketek paper garrantzitsua jokatzen dutela hizkuntzaren" aurkikuntza" honetan.
2006
‎Ekintza horrek badu dimentsio morala. Humek ongiaren eta gaizkiaren ideiak nola sortzen diren guregan eta ebaluaketa edo judizio moralen funtsa zein den azaldu nahi du. Balio eta judizio estetikoei dagokienez pareko azalpenak eman nahi ditu.
‎Pertsona bat maite dugunean grina bat sumatzen dugu. Giza naturari buruzko zientzian, Humek pertsona batenganako maitasuna nola sortzen den azaltzen du. Prozesu kausal konplexua da, eta kate kausalaren amaieran maitasuna badago ere, aldez aurretik bestelako hautemateak daude; esaterako, maite dugun pertsona horrekin lotuta dauden hautemateak (T 1.1.2.1).
‎Izaki enigmatiko horri Kojevek zentzu deituko dio. Eta nabarituko du gizakioi ezinezko gertatu zaigula pitxer hori Kojevek zentzu deritzona dela esan barik zer ote den azaltzea, kontraesanik gabe.
2010
‎Aurrekoei men eginez, Suarezen azken saioa da legea bera zer den azaltzea. Historian zehar izan diren zehaztapenetatik hasita, Suarezek berebiziko ahaleginak egiten ditu, ozen eta garbi, legearen kontzeptua adierazteko.
‎Modu bertsuan esan dezakegu, aurrera eginez, hizpide ditugun psikolinguistikak eta hizkuntzaren psikopedagogiak bide ematen dutela ulertzeko, ere, zergatik egun" immertsio programak" bereziki garrantzitsuak diren hezkuntza elebiduneko eredu ezberdinen artean. Lehenik, eta Arnauren eskutik," immertsioa" zer den azalduko dugu, hain zuzen, berori batez ere" submertsioa" bezalako programa elebidunarekin alderatuz289: bi kasutan" instrukzio hizkuntza" bigarren hizkuntza bat da, bai, baina submertsioan hizkuntza hori sozialki" nagusia" den bitartean, immertsioan berori hizkuntza" gutxitua" da.
2012
‎Hor aurkezten du Badiouk Schonberg gertaera deitzen duena. Badiouk subjektua zer den azaltzeko erabiltzen du adibidea. Eta horretarako bere kategoriak ezagutu behar dira.
2014
‎Erraz imajina dezakegu Holandarraren" Die Frist ist um..." en bere bertsio propioa abesten, bere patuarekiko atsekabez eta galdera zorigaiztokoa egiten ez dion emakumea faltan. Eta, Holandarra bezala, emakume batekin harremanetan hasita, isilpean galdera debekatua egin diezaion irrikan dago, senar emazte bizitza anodino baten perspektibari aurre egiteko gaitasunik gabe, mundutik aparte egotearen duintasunarekin jarraitzeko asmoz jendetzari bera nor den azaldu ostean...
2016
‎Animalien artean, gizona modu berdingabean dago kulturaren mende, ikasitakoaren eta belaunaldiz belaunaldi transmititutakoaren eraginpean[...]. Liburu hau zer ez den azaltzeko bigarren puntura ekarri nau horrek: ez da natura/ hezkuntza eztabaidako iritzi baten edo bestearen defentsa" (31).
2022
‎Entziklopedia, asmo horren beraren beste bertsio bat izateko helburua ere izan zezakeena, prozesuan eta eraldaketan dela badakien jakintza baten eskuliburu handia da; artisautzatik abiatzen da eta jakintza teorikoetaraino eta momentuko aurkikuntza kultural berritzaileenetaraino hedatzen. Hurbilago dago ikergaia zertan den azaltzetik mathesis universalis etik baino. Eta berak, Rameauren iloba pertsonaia eta alter ego abezain desdoituta eta desberdinduta bere buruarengandik, pasabide bihurtzen du Paris den erdigune kultural eta politikoa:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia