Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 102

2001
‎Arimak, gorpuzten denean, pertsonarengan portaeraren hiru modulazio (Platonek arima modu edo arimaren atal deitzen die) sortzen ditu: ugaltzea eta elikatzea bilatzen dituen plazerraren printzipioak gidatzen duen portaera, arima begetatiboa deiturikoa; ausardia eta kemena bere bertute oinarrizkoenak dituen arima suminkorra, bulkada eta indar psikologikoaren egoitza; eta pentsatu, hausnartu eta errealitateaz jabetzen den arima kalkulatzaile edo razionala. Arima razionalak beste biak bere nagusigora biltzen dituenean pertsonak bizitza ona eraman ahal izango du, menpetasun horri esker soilik lor baitaiteke funtzioen arteko harmonia eta banako moralaren autonomia.
2006
‎Are, dozena bat adiera ezberdin ukan zezakeen arrazaren kontzeptu proteikoa ugaritzen hasi denean letra espainoletan, Ortega-k eman dio horri inork baino gehiago kategoria akademiko bat eta onargarritasun soziala, ez antropometroen laborategiko bitxikerietarako gordea, baizik eztabaida politikoetan eta historiaren interpretazioan tresna baliozko, bai funtsezko ere bezala. ...giaren moda edo" zientzia" berriak, nazionalismo periferikoak deituetan influentzia izan duen modu berean (Almirall, Arana Gori), nazionalismo espainolaren formulazioetan ere izan duela, hori askoz gutxiago gustatzen bada ere gomutatzea, eta batere ez ikertzea515 (Giro agintzaileak batzuentzat eta besteentzat agintzen bide zuen) 516 Bereziki garaiko kezka larriena, Espainia zer den, zein den arima espainolaren gaitza, historia espainolaren interpretazioa, gainbeheraren zioa, Ortega-k, horri guztiari erantzuteko esplikazio zinez filosofiko bezala, hots, razional eta zientifiko bakar bezala, irtenbide arrazialista aurkeztu du, arrazista garbia zenbaitetan eta antisemita lotsagarria noizbait517 Arraza, horrela, eztabaida nazionalaren erdi erdian ipini da, historiaren eta gizartearen teo... Dena den, Ortega-k bere duda mudak izan ditu, batez ere bere prekauzioak beti hartu ohi ditu, gauzak esan bai, baina Zakilixuten" gehiegiegi" ez esateko, anbiguitate tarte bat atxikiz badaezpada bere estilo manieristaren kiribilen artean.
2007
‎Montesquieu eta Voltaire baino dezente lehenagokoak dira noski pentsaera honen iturburuak, eta horiek ere, ohi den bezala, Birjaiokunde italiarrean kausitzen dira (beraz, klasizitate latinoan azkenik), naturaren ikuspegi birjaiotarretik dariela124 Budé k jada(). Frantziaren jeinua? aitortzen du (harentzat pertsona bat bezala den arima edo izpiritu nazionala). Birjaiokundeak pozkidaz beterik naturaren ugaritasun eta aberastasun argitsua deskubritu duen moduan, giza jendearen herri eta ohitura, hizkuntz eta erlijio ugaritasun kolorezkoa miresten eta maitatzen ikasi dizu.
‎Diote ere sartze bakar bat duela su handi batek hesten duena. Han ez da bizi den arimarik sartzen.
2008
‎Hala ere, gorputzaren osasuna baino garrantzitsuagoa da arimarena, eta horretan ere badakizue: elikatzen ez den arima gosez hiltzen da, eta Natividad konfesio komunioen elikaduraren beharrean egongo da; horretarako, baina, bihar bertan etorri luke on Rafael kalonjeak, bihar arratsaldean edo; haren bisita, gainera, ez zaigu gaizki etorriko, arrosario bikain bat errezatzeko, eta, nola halakoetan bere dama konfiantzazkoa erabiltzen baitzuen mezulari, jarraitu zuen?: Baina doña Norma ere erdi gaixo dago, eta?
‎Tankera askotako jendea dabil batetik bestera, urrats azkarrez gehienak, lehiatsu, asteburuan etorkizun denari irrikaz heldu nahiko baliote bezala. Bera ere, Lidia, hor dago, jendearen emanarekin bat egina den arima gazte bat, sentipen freskoak, berriak dastatu nahi dituen emakume askea, beregaina?
‎Hala ere, gorputzaren osasuna baino garrantzitsuagoa da arimarena, eta horretan ere badakizue: elikatzen ez den arima gosez hiltzen da, eta Natividad konfesio komunioen elikaduraren beharrean egongo da; horretarako, baina, bihar bertan etorri luke on Rafael kalonjeak, bihar arratsaldean edo; haren bisita, gainera, ez zaigu gaizki etorriko, arrosario bikain bat errezatzeko –eta, nola halakoetan bere dama konfiantzazkoa erabiltzen baitzuen mezulari, jarraitu zuen–: Baina doña Norma ere erdi gaixo dago, eta...
2009
‎Lurra andre gizonaren arima bezala da: lur lehorra Jainkoaren egarri den arima, lur hezea Jainkoaren pozkariez betea (Sal. 63, 2).
‎unibertsoaren kanpotik beste unibertsoren bat metafisikoa, honen duplikatu baten antzekoa baina guztiz perfektua: behin eta bat, ez dagoelako kanporik; eta ez dago hil eta gero nora joan haraindi; eta ez hara joango den arimarik, gorputzaren duplikatua hori ere, baina perfektuagoa. Ez dago duplikaturik (beharbada imajinatu, dena horrelatsu imajinatu beharra badaukagu ere), errealitatea Dena Bat da.
‎Konturatu baino lehen, autoan dauka eta iparralderantz doaz. Konturatu baino lehen ipuinetan ezinak diren eginen lilurak jan dio borondatea Martini, eta bere burua aingerutzat duen gizonari saldu dio beharbada existitzen den edo beharbada existitzen ez den arima.
‎Nork bere isla gorrotatzea, areago. Gure egileak bere idazluma gero bere jazarle izango zirenen tintan busti zuelako, horra zergatik den Arimen maisua" belztasun lohi" baten autoerretratua.
‎Heriotzaren beldurra, horrexek zabaltzen zion atea munduan beldur handiena ematen zionari: ikara hutsa, motiborik gabea, mehatxu ezezagun baten sentipena, horretatik babesteko modu bakarra baitauka arnasestuka ari den arima biluztuak: ahalegin desesperatu eta alferrikako bat, ekintza bortitz bat, erokeria bat, oihu bat, hilketa bat...
‎Baina, esan bezala, usteak egiari lotzen zaizkio. Gordin esanda, gauza bat da zer den arima, eta beste gauza bat da nolako arima nahi dugun. Abiatzen ari gara sinesmenak ulertzeko lehenengo interpretaziotik bigarrenerantz.
2010
‎Agian zorigaiztoko hauek ez zuten sekula pentsatuko heriotza zigor formula bizkorrak gordetzen duen sufrikarioen jarraipen geldia? Une batez besterik ez bada ere, pentsatzen gelditu al dira ideia lazgarri honetan, hau da, mozten duten gizonagan inteligentzia bat badela, bizitza bat zeukan inteligentzia bat eta heriotzarako prestatu ez den arima bat, alegia. Ez.
‎HURA mintzo da baina dardaratzen den arimak ez du HAREN Hitza oraindik ulertzen zeren Hirugarren sugarrak, hirugarren osagaiak, zuen arimak oraindik gatibu atxikitzen baititu.
2012
‎Amodioa ez da interesatua, ez eta partikularra edo indibiduala ere. Amodioa oroa den arimaren lurrinak harrapatua izatea da.
‎Amodio denak izango du horren kontzientzia, noski, baina hiltzen eta jaiotzen den arima horretaz oroitu gabe biziko da egunero, bere baitatik ateratzen zaion jarioa barreiatuz egoera guztietan, baina horrekin negoziatu gabe.
‎A, baina zein gozamen paregabea den arima gazte zabaldu berri batez jabetze hori! Usainik gozoena eguzkiaren lehen errainuaren bila barreiatzen duen lorearen antzekoa da; une horretantxe moztu beharra dago, eta, ase arte usaindu ondoren, bide bazterrera bota:
2013
‎–zu izana zara Parisen. Esplika iezaiozu zure ilobari hiri hori zeinen galgarria den arima garbiendako.
‎Batasuna deitzen dioten hori nola den eta zer den, nik ezin adieraz dezaket. Teologia mistikoan azaltzen da hori, baina nik ez dakit horko izenak ematen, eta ez dut ulertzen zer den gogoa ezta nola bereizten den arima edo espiritutik ere; guztia gauza bera delakoan naiz, arima noizbait bere baitatik irteten bada ere, erretzen eta garra eginda dagoen su antzera, eta batzuetan su hau indarrez hazten bada ere; gar hau suaren gain oso gora igotzen da, baina ez da horratik gauza desberdina, suan dagoen gar bera baizik.
‎Gutun batean, Elizabeth Bohemiakoak() jakinarazten dio Descartesi dualismoak ezin diola galdera honi aurre egin: nola eragingo du espaziotik kanpo bizi den arimak espaziozko ezaugarriak dituen gorputzean?
2014
‎Eric McFadden (gitarra), Robert Wilson (baxua), Teresa James (piano elektrikoa eta ahotsa), Anthony Braunagel (bateria), Walter Ingram (perkusioa), Don Young (organoa) eta Wiliam Watts (gitarra). Hark esaten duen eran, barru barrutik negarrez ari den arimaren doinuan joko ditu abestiak, horren antza hartzen baitute blues abestiek.
‎Inperio asiriarra ez da nazioa, han patriotismorik ez omen zegoelako (arimarik, espiriturik). Atenasen patriotismoa bazegoen, bera da nazioaren definiziotzat aipatu den arima eta espiritu eta kontzientzia moral horren prototipoa, baina ez da nazioa: txikiegia omen delako lurraldez (38):
‎Hori ikusteko aski da konturatzea, adibidez, zer neurritaraino hartzen direngorputza eta pertsona bata bestearen luzapentzat; zer neurritaraino ekiten dion, ekiten badio, gogoaren eta gorputzaren arteko bereizketak; zer neurritarainosinesten den arima gai dela haragia menderatzeko. Gorputz garaikidea, normalean, sexututzat jotzen dugu, eta halaxe egiten dugu arimaren boterearen eraiste historikoluze bat gertatu delako, eta horrek, aldiz, izaera sexutuaren alde mugitu duelakobalantza.
2015
‎Austerren esaldi tipikoenetako bat. Erradiografiak begiratzen dituen medikuaren antzera, gorputzetik atera den arimak idazten du bizitzak utzi dizkion arrasto fisiko eta emozionalez hausnartzeko: " Orbaina meheagotu egin da urteekin, baina oraindik ere hor dago bila hasten bazara, eta zorte onaren ikur hori aldean eramango duzu hilobira arte" (13 orriak).
‎Nik nahi dut, Jauna, eta eskatzen dut, eta Zugana nator. Ez zakizkit ezkuta, Jauna, nire premiaren berri badakizu eta; bai, badakizu Zugatik zauritua den arimaren egiazko sendagaia dela. Oi Jauna, hamaikatxo su mota daude bizi honetan!
‎Oi, ene Jainkoa! Bai atsekabe handia dela niretzat, gogoan erabiltzea zer sentituko duen hemen aintzat hartua, maitatua, zerbitzatua, estimu handitan izana eta gozotasunez betea izan den arima batek, orduantxe hil berri, bere burua betiko galdua ikusten duenean, eta ongi ulertzen duenean amaierarik gabeko egoera izango dela (han alferrik izango zaiola fedeko gauzez pentsatu nahi ez izatea, hemen egin ohi zuenez), eta ia oraindik gozatzen hasi ere ez zela egin zeritzanetik bere burua aldendua ikusten duenean (eta arrazoiz, biziarekin batera amaitzen dena, unetxo bat baizik ez bait... Oi, bera denerako zein motel azaldua doan!
‎2 Baina ai, ai, ene Kreatzailea, hain min latzak kexarazten baitu eta esanarazten erremediorik ez duena harik eta Zuk nahi izan arte! Eta kartzelan hain itxia den arimak bere askatasuna du amets, Zuk nahi dezazunetik ezertxo ere alde egin gabe. Egizu, ene aintza, haz dadila haren mina, edota guztiz senda ezazu.
‎kolpe eta artilleriaren burrundarak hain zakarrak izanik, nahitaez entzun behar arimak. Izan ere, hemen izaten da deabruek munduko gauzen suge hauek irudikatzea eta hango gozotasunak ia betikoak egitea, han izan ohi duen estimua, adiskide eta senitartekoak, penitentziazko gauzetan osasuna (egoitza honetan sartzen den arima beti hasten baita zerbait egiteko gogoa izaten), eta eragozpenen beste milaka era.
‎Izan ere, iturri garden batetik datozen errekatxo guztiak gardenak dira, grazian dagoen arima bezala, eta hortik datorkio Jainkoaren eta gizakien begietan bere egintzak atsegingarri gertatzea, arima zuhaitz bat bezala landatua dagoen bizi iturri honetatik datozelako; handik ez baletor, ez lituzke ez hezetasunik ez fruiturik izango, hark elikatzen baitu eta egiten baitu ez dadila ihartu eta fruitua eman dezala. Era berean, bere erruz iturri honetatik aldendu eta ur beltz beltzezko eta oso kirastuan landatzen den arimatik isurtzen dena ere, zorigaitz hutsa eta zikinkeria da.
‎Bat egiteari dagokionez, uste dut ez dudala gehiago esaten jakingo; baina Jainkoak mesede hauek egiten dizkion arima prestatzen denean, Jaunak haiengan egiten duenaz gauza asko dago esateko. Gauza batzuk esango ditut eta nola geratzen den arima ere bai. Hobeki aditzera emateko, konparazio batez baliatu nahi dut; ongi dator horretarako eta baita, Jaunak burutzen duen egintza honetan guk zer eginik ez badugu ere, Jaunak mesede hau egin diezagun geure burua prestatuz, asko egin dezakegula ikus dezagun ere.
‎saia gaitezela beti aurrera egiten, eta hori egin ezik, beldur handiz ibil gaitezela, ezbairik gabe deabruak erasoren bat egin nahi digulako; bada, hain gora iritsi ondoren, ezinezkoa da haziz ez joatea, maitasuna sekula ez baitago nagi, eta horregatik seinale oso txarra izango da. Izan ere, Jainko beraren emaztea izan nahi izan duen arimak, Haren Maiestatearekin harremana izan eta esanda geratu den ingururaino iritsi den arimak ez du lotan geratu behar.
‎Eta mundua honelakoz hain beterik egonik, ez naiz batere harritzen; munduan gaur egun hainbeste dago halakorik eta deabruak hainbeste gaitz egiten du bide honetatik, non oso zuzen baitaude aitor entzuleak horren beldur izatean eta ongi aztertzean. Baina beldur berarekin ari den arima gaixoa, aitor entzuleagana joan epaileagana legez, eta honek gaitzestean, ez da oinaze eta nahasmen handia hartu gabe geratuko; hortik igaro dena ohartuko da soilik hori zein oinaze handia den. Izan ere, hauxe da arima hauek jasaten duten beste oinaze handietako bat, batez ere kaskarrak izan badira, hau da, beren bekatuengatik engainatuak izan daitezela baimendu duela Jainkoak pentsatzea; eta Haren Maiestateak mesedea egiten dien unean ziur egon arren eta Jainkoarena ez den beste espiriturik izan daitekeenik buruan sartzen ez bazaie ere, une hori oso azkar igarotzen da eta, bestalde, bekatuen oroipena beti du eta bere buruarengan hutsegiteak ikusten dituenez gero, hauek sekula ere ez baitira falta?, oinaze honek hartzen du.
‎12 Oi Jesus, zer den arima bat honela bertan behera utzita ikustea, eta, esan dudanez, zein gutxi balio dion lurreko edozein pozbide!
‎Ongi ulertu nuen apaizak besteak baino askoz ere behartuago daudela onak izatera, eta zein gauza gogorra den Sakramentu guztiz Santua behar ez denez hartzea, eta zein jaun den deabrua bekatu astunean den arimarena. On handia egin zidan eta Jainkoari zor nionaren ezaguera handia jarri zuen nigan.
‎–Batasuna deitzen dioten hori nola den eta zer den, nik ezin adieraz dezaket. Teologia mistikoan azaltzen da hori, baina nik ez dakit horko izenak ematen, eta ez dut ulertzen zer den gogoa ezta nola bereizten den arima edo espiritutik ere?.
‎Bere kasua 4, 7an kontatu du. 7, 20 eta ondorengoetan berriro agertu du zein gaizki dagoen otoitzean hasi berria den arima bakarrik, hartan lagun egin diezaiotenen laguntzarik gabe.
‎Nik pentsatzen dudanean, oso txarra banintzen ere, banuela Jainkoa zerbitzatzeko ardura pixka bat eta ez nituela egiten gauza batzuk, munduan, ezer ez balira bezala, irensten direnak eta, azkenik, gaixotasun larriak eramaten nituela, pazientzia handiz eraman ere, Jaunak ematen baitzidan; ez nuen marmarrean aritzeko joerarik, ez inorengatik gaizki esatekorik, ezta ez dut uste inorenganako gaizkinahirik izan nezakeenik ere, ez nintzen gutiziatsua, ezta ez naiz gogoratzen sekula bekaitzik izan dudanik Jauna larriki iraintzeko erakorik, eta beste gauza batzuk, kaskarra banintzen ere, Jainkoaren beldurra nuen ia etengabe; eta ikusten dut non nindukaten ostatuz deabruek, eta egia da, nire bekatuen arabera, uste dut zigor handiagoa ere merezi nuela. Baina, hala ere, oinaze ikaragarria zela diot, eta gauza arriskutsua dela kontentatzea, eta lasai eta pozik bizitzea txitean pitean bekatu astunean erortzen den arima; bestera izan behar du: alde egin dezagula, Jainkoaren maitasunagatik, arriskuetatik, Jaunak lagunduko baitigu niri lagundu zidanez.
‎Grazia mistikoak hartu ondoren, une hartan nola ez den arima santutua geratzen galdetzen dio A. García Toledori. Kezka bera agertu du 11, 1ean.
‎11 Min eta aintza hauek biek batera burutik galdua nindukaten, eta ezin nuen ulertu nola izan zitekeen hura. Oi, zer den arima zauritu bat ikustea! Hau da, hain kausa gorenagatik zauritua dena esan nahi da; eta argi ikusten du ez zela bere eraginez etorri maitasun hau, baizik eta Jaunak berari dion maitasun bizitik, bat batean erori zela bere gain txingar hura, guztia garretan jartzen duena.
‎5 Oi ene Jesus! Zer da honaino heldu den arima bat bekatuan erorita ikustea, Zuk zeure errukiz berriro eskua eman eta jasotzen duzunean! Bai ongi ezagutzen dituela hark zure handitasun eta errukia eta bere miseria!
‎24 Nik uste dut egoera honetara iritsi den arima batek, jada ez duela hitz egiten ez ezer egiten bere kabuz, baizik eta egin behar duen guztiaz Errege goren hau arduratzen dela. Oi, ene Jainko, bai argi ikusten dela hemen bertso haren iruzkina, eta bai argi ulertzen dela arrazoi zuela eta izango dutela guztiek usoaren hegoak eskatzean!
‎10 Deabruarena bada, uste dut horretan aritua den arimak igarriko diola; egonezina uzten duelako eta apaltasun gutxi eta Jainkoak eragiten dituen ondorioetarako prestaera eskasa. Ez du uzten argirik adimenean, ezta egiaren sendotasunik ere.
den arimak dezakeena, eta Jaunaren mesede hain handi hauek
‎Laugarren graduko otoitzaz ari da.? Era bikainez agertzen hasten da zein duintasun handian ezartzen duen Jaunak egoera honetan den arima. –
‎2 Batasuna deitzen dioten hori nola den eta zer den, nik ezin adieraz dezaket. Teologia mistikoan azaltzen da hori, baina nik ez dakit horko izenak ematen, eta ez dut ulertzen zer den gogoa ezta nola bereizten den arima edo espiritutik ere; guztia gauza bera delakoan naiz, arima noizbait bere baitatik irteten bada ere, erretzen eta garra eginda dagoen su antzera, eta batzuetan su hau indarrez hazten bada ere; gar hau suaren gain oso gora igotzen da, baina ez da horratik gauza desberdina, suan dagoen gar bera baizik.
‎Nirea nola eraman duen esan nahi dut orain eta irakurtzen nuenari kasu egitearren zein arriskutan ikusi nuen neure burua; gainerako gauzetan ez naiz sartuko. Argi ikusten dut bat egitera iritsi eta hortik aurrera igaro ez den arimak, hau da, liluramendu eta ikuskari eta Jainkoak arimei egiten dizkien gainerako mesedeetara igaro ez denak?, esandako hori hoberentzat izango du, nik egiten nuenez; eta hartan gelditu banintz, uste dut ez nintzela sekula iritsiko oraingo honetara, nire iritziz engainua delako. Izan daiteke ni neu engainatua egotea; baina esango dut zer gertatu zitzaidan.
‎horretan den arimak zer sentitzen duen, dio, munduan bizitzera itzultzen denean,
‎6 Oi, zer den egoera honetan den arima batentzat, guztiekin harremanak izatera itzultzea, begiratu eta hain aldrebesa den bizitza honetako iruzurra ikustea, gorputzarekikoa betetzen denbora lotan eta jaten ematera itzultzea! Nekarazten du guztiak, ez daki nola ihes egin, katez lotua eta harrapatua ikusten du bere burua.
‎Eta on handia da zer egin behar duen jakitea, honelako edozein egoeratan aprobetxatuz joateko. Izan ere, nik asko ikusi dut eta denbora asko galdu dut zer egin ez nekielako eta pena handia ematen didate hona iristen direnean beren burua bakarrik ikusten duten arimek; izan ere, liburu espiritual ugari irakurri dudan arren eta kasu honi dagokiona ukitzen duten arren, gutxi azaltzen dute, eta hartan oso aritua den arima ez bada, asko azaldurik ere, nahiko zail egingo zaio ulertzea.
‎Ziur Jainkoak huts egiten ez duena, Haren Maiestateak honaino iristeko mesedea egiten duenez gero, ez dut uste mesede askoz gehiago egin gabe utziko duenik, gure erruz ez bada. Eta garrantzi handikoa da honaino iristen den arimak ezagut dezan zein duintasun handian dagoen eta Jaunak egin dion mesede handia eta nola arrazoi onez ez duen lur honetakoa izan behar, haren ontasunak dagoeneko zeruko biztanle egiten duela dirudienez gero, bere erruz geratzen ez bada; eta zorigaiztokoa izango da berriro atzerantz egiten badu. Nik uste dut beherantz joateko izango dela, ni joan nintzen bezala, Jaunaren errukiak itzul ez banindu.
‎Geure buruari ematen diogun beste nahigabe horrek arima kezkaz beterik jartzeko baizik ez du balio, eta gai ez dela egon behar badu ordubete aprobetxatzeko, egon bedi lau ordu. Izan ere, sarri askotan (nik horren esperientzia handia dut, eta badakit egia dela, tentuz aztertu eta pertsona espiritualekin erabili dudalako) gorputzaren ondoez batetik etortzen da, izan ere, hain ezerezak gara, non gorputzaren miserietan bere partea izaten baitu kartzelatua den arima gaixo honek. Eta eguraldi aldaketek eta aldarteen gorabeherek sarrieragiten dute bere errurik gabe nahi lukeena ezin egin izatea, eta era batera edo bestera sufritzea.
‎Ohartzen naiz zer izango zen ni ontzat nauten pertsonek zentzugabekeria hau ikus balidate. Benetan erruki dut hain lagun txarrarekin den arima. Aske ikusi nahi nuke, eta hala esaten diot Jaunari:
‎21 Jauna bihotz bihotzez gorets beza hona iritsi den arimak, haren eskutik penitentzia egiteko gorputzeko indarrak, edota letrak eta arimak Jainkoagana eramateko talentuak eta askatasuna predikatzeko eta konfesatzeko jaso dituenak. Ez daki eta ulertu ere ez du ulertzen zein ondasun handia duen, Jaunaren zerbitzurako ezer egin ezina eta beti ugari hartzea zer den probatzetik igaro ez denak.
‎Beldurtxo eta nahigabe hauek eta apaltasun itzala orain ikusten dut nik nahiko inperfekzio zirela eta hilduraturik ez egotearen ondorioa; izan ere, Jainkoaren eskuetan uzten den arima bati berdin zaio berari buruz ongi hitz egiten duten nahiz gaizki hitz egiten duten, berak ongi ulertzen badu. Jaunak ulertzeko mesedea egin nahi dion bezala, ez duela bererik ezer ere.
‎Oi ene Jesus, zer egiten du zure maitasunaz kiskalia den arima batek! Zein estimu handitan izan behar genukeen eta Jaunari eskatu utz dezala bizitza honetan!
‎3 Hauxe dela uste dut bizitzako neke eta miseriarik handienetako bat, eutsiko dion espiritu handirik ez denean; izan ere, gaixo egotea eta min handiak sufritzea, neketsua bada ere, arima itzarrik badago, ezereztzat dut, Jainkoa goresten dagoelako, haren eskutik datorrela gogoan izatean. Dena dela, sufritzea batetik eta ezer ez egitea bestetik, gauza ikaragarria da, batez ere barrutik eta kanpotik atsedenik hartu gabe, erabat bere Jainko handiaren zerbitzuan jarduteko irrikaz ari den arima bada. Ez du horretan beste erremediorik pazientzia eta bere burua Jainkoaren borondatearen esku uztea baino, beraz balia dadin nahi duen gauzan eta nahi duen eran.
‎1 Esperientziaz ikusi dut, toki askotan irakurri dudana kontuan hartu gabe, zein on handia den arima batentzat obedientziatik ez aldentzea. Honetan dagoela, uste dut, bertutean aurreratuz eta apaltasunean sendotuz joatea; honetan dago ziurtasuna, zerurako bidean huts egingo ote dugun errezeloan, bizi garen artean gizakioi edukitzea komeni zaigun errezeloan.
‎3 Nik pentsatu dut: hau bat egitea bada, erabaki honetan beti tinko den arima bat, beti dagoela bat egitezko otoitzean esan dezakegu; eta egia da honek ezin duela iraun oso gutxi baizik. Burura datorkit [bat egitezko otoitza] egingo duela, bide zuzenetik, merezimenduak eginez eta irabaziz dabilen heinean; baina ezin daiteke esan, arima bat eginik dagoenik kontenplazioan bezala.
‎Eta hala ere, gehiegizko hitz bakoitzak nahasi egiten ninduen. Honezkero ez nuke nahi beste ezer esaterik paperean, eta beraz, erregu egiten diot berorri, bihar, Andre Mariaren Aurkezpen bezperan, bisitatzera etor dakidala, hainbeste bider desegin den arima bat berorri agertzeko, berorrek hartan Jainkoari atsegin emateko hoberentzat duena egin dezan. Haren Maiestateagan itxaro dut, bizitza osoan obeditzeko grazia emango didala; bertan ez izateak ez dut uste askatasuna emango didanik, ezta ez dut nahi ere, hau desiratzean gauza berriak ikusi ditudalako; ona besterik ezin zaio etorri hemendik, berorrek eskutik uzten ez banau, eta ez du egingo.
‎Hirugarren graduko otoitzaz ari da, eta goi goiko gauzak agertuz doa, eta hona heltzen den arimak dezakeena, eta Jaunaren mesede hain handi hauek eragiten dituzten ondorioak. Jainkoaren gorazarretan espiritua altxatzekoa eta hona heltzen denaren poz handirakoa da.
‎Laugarren graduko otoitzaz ari da. Era bikainez agertzen hasten da zein duintasun handian ezartzen duen Jaunak egoera honetan den arima. Benetan adorea ematen die otoitz bidean direnei, hain gora heltzeko ahaleginak egin ditzaten, lurrean lor daitekeena baita, ez baina merezi delako, Jaunaren ontasunagatik baizik.
‎Bat egitetik liluramendura dagoen aldeaz ari da. Liluramendua zer den agertzen du, eta zerbait esaten du Jauna bere ontasunagatik harenganaino heltzen den arimak duen onaz. Eragiten dituen ondorioak adierazten ditu. Benetan mirestekoa da.
‎Otoitzaren azken graduan jarraitzen du eta amaiera ematen dio. Egoera horretan den arimak zer sentitzen duen, dio, munduan bizitzera itzultzen denean, eta Jaunak hango engainuez ematen dion argia. Doktrina mamitsua du.
‎Aitortzen dut nik adiera asko dituela: hala ere, zoratzeraino maitasunez kiskalirik den arimak ez du nahi hitz hauek esatea baino besterik. Bai, Jaunak ez baitizkio ahotik kentzen.
‎Eta nola iruditzen zaion maite duenari ez dagoela ezinezko gauzarik! Dohatsua bere Jainkoaren bake hau lortzera iritsi den arima, munduko lan eta arrisku guztien nagusi dena, ezeren beldurrik ez duena, hain Senar eta Jaun ona zerbitzatzearren, aipatu dugun ahaide eta adiskide honek duen baino arrazoi handiagoaz! Izan ere, irakurri duzue, ene alabak, Santu batena; eta ez seme bategatik, ezta adiskide bategatik ere, baizik eta Jainkoak bake hau eman zioneko zorion honetara ongi iritsia izan behar zuelako, eta Jaunari poz ematearren eta gugatik egin zuenagatik Hura zerbaitetan imitatzearren, saminez beterik etorri zitzaion andre alargun baten ordez joan zela mairuen lurraldera.
‎7 Oi ene alabak! Jaunak aditzera eman diezazuela edota, hobeki, dastatzera (bestela ezin baita ulertu) nolakoa den arimaren poza horrela dagoenean. Datozela mundukoak beren jaurerri eta aberastasunekin, beren atsegin, ohore eta janariekin; guztia gozatu ahal balute beraiekin batera ekartzen dituzten nekerik gabe (eta hori ezinezkoa da), ez litzateke mila urtean iritsiko Jaunak honaino ekartzen duen arima batek unetxo batean duen pozaren mailara.
‎1 Bada, Emaztea hain gogotik nahi izaniko itzalpean atsedendua badago, eta arrazoi handiz, zer geratzen zaio honaino iristen den arima bati, on hura sekula ez dakiola falta nahi izatea baino besterik. Berak uste du ez dagoela gehiago desiratzerik; hala ere gure Errege txit santuari asko falta zaio emateko; ez luke besterik egin nahi, nori emanik aurkituko balu.
‎10 Nik uste dut, Haren Maiestatea esmalteak ezarriz doala mila era eta moldetara, bere dohainez prestaturik eta bereziki hautaturik duen urre honen gainean, honek dion maitasuna zenbat kilatetakoa den ikusteko, hona iritsi den arimak esan dezakeenez. Urrea den arima hau, tarte horretan, mugimendurik ez egintzarik gabe dago, urreak berak izango lukeen baino mugimendu eta egintza gehiagorik ez duela; eta jainkozko jakinduria, hura honela ikusita pozik (indar honekin maitatzen dutenak hain gutxi baitira) urre honetan harribitxi eta esmalte ugari ezarriz doa milaka joste lanez.
‎10 Nik uste dut, Haren Maiestatea esmalteak ezarriz doala mila era eta moldetara, bere dohainez prestaturik eta bereziki hautaturik duen urre honen gainean, honek dion maitasuna zenbat kilatetakoa den ikusteko, hona iritsi den arimak esan dezakeenez. Urrea den arima hau, tarte horretan, mugimendurik ez egintzarik gabe dago, urreak berak izango lukeen baino mugimendu eta egintza gehiagorik ez duela; eta jainkozko jakinduria, hura honela ikusita pozik (indar honekin maitatzen dutenak hain gutxi baitira) urre honetan harribitxi eta esmalte ugari ezarriz doa milaka joste lanez.
‎Jainkoagan den arimak
‎12 Gerta daiteke lehenengotan, Jaunak mesede hauek egiten dituenean, ez berehala, arima sendotasun honekin geratzea; baina, diot, mesede hauek eginez jarraitzen badu, laster batean izango duela sendotasuna, eta beste bertute batzuetan ez badu ere, barkatze honetan bai, behintzat. Ezin dut nik sinetsi, errukia bera dagoen ondo ondoraino iristen den arimak, bera zer den eta Jainkoak barkatu dion guztia ezagutzen duen punturaino iristen denak, ez barkatzea erraztasun osoz eta iraindu duenarekin bakeak eginik oso ongi ez geratzea. Izan ere, gogo gogoan du egin dion esku erakutsi eta mesedea, hartan maitasun gartsuaren seinaleak sumatu baitzituen, eta poztu egiten da maitasun hori zertan erakutsi aukera agertzean.
‎9 Zer gertatuko ote zaio, heriotzarenak bezalako min eta nekeetatik irteten den arima gaixoari, gero haietan eror badadi. Zein atseden txarra datorkion!; zein birrindua joango den infernura!; zenbat eratako sugeak han!; hura bai toki izugarria!; bai dela ostatu zorigaitzekoa!
2016
‎Ezin diedala esan nik arima txiki guztiei zein adierazgaitza den zure onberatasuna!... Nik sentitzen dut, ezinezko batez, nirea baino ahulagoa, txikiagoa den arima bat aurkituko bazenu, atsegin izango zenukeela hura oraindik grazia handiagoz betetzea, hark zure amaigabeko errukian uste osoz bere burua utziko balu. Baina zergaitik, oi Jesus, zure maitasun sekretuak besteengana zabaltzeko gogoa?
‎Arima penitent baten sentimenduac, erregue prophetaren berrogoi eta hamargarren psalmoaren gainean, eta Bigarren liburua: Jaincoaren ganat itçultcen den arima baten sentimenduac erregueprophetaren ehun eta bigarren psalmoaren gainean. Bai Francisque Michelek eta bai Julien Vinsonek, biek aipatu zituzten itzulpen horiek, alabaina, Michel izan zen
‎Arkuaren makurdura errazten duten bi muxarradura dauzka, arkua bazterretako harietaraino hel dadin. Hondoa eta gainaldea juntura taulen bidez lotuak dira eta kaxa osoa tentsioan ezarria da barnean den arima deitu zurezko pieza ttipi bati esker, bibrazioak musika tresna osoari helarazteko gisan. " f" formako soinu ziloei esker, soinua hobeki ateratzen da.
‎Ez da egunsentirik izango bidean galdu den arimarentzat.
2017
‎Katakonbetatik gurutzadetara eta ebangeliotik Inkisiziora: konbertitu ezin den arima, menderatu eta poseditu alegia ezin dena?, triskatzera eta kiskaltzera. Burdinazko bide mistiko itsu bat al dago norbere grinen ezabaketa asketikotik desioen objektuaren ezabaketa kriminalera, barruko furia kateatuak kanpoko triskantzan jabaltzeko, mendekatzeko?
2018
‎Ez ote den nahikunde kolektibo bat, elkarren artean inoiz aipu ez dena, baina keltiar eremu bakar baten amentsa barnean ongi sartua daramana? Hasteko ba da hor urtero egiaztatzen den arima edo nortasun misteriotsu bat, non banderolarik gabe desfileratzen balira, behariak ez bailuke desberdintasunik eginen 3500 artista keltiar horien artean!
‎zer den arima. Berak galdetzen duena da nola (off) iritsi
2019
‎Gogora datorkit txirulaz, erle ernez, ihintzez beteriko eguna, oraintxe harrotu eta astintzen baita nigan. Jakingo bazenu ernatzen ari den arima horrek zer udaberri freskura eta zer gaztetasun jartzen dizkidan bihotzean. Eta horra hor Pierroten haur arima, infinituzko bi begi handi lantzen nire izatearen gauean, bere begien pareko.
‎Ederra da, baina espresiogabea, erdeinatzailea eta xarmarik gabea, eta beldur ematen du bere, bertute ospetsua? dela medio, baina ez daki zer den arimatik datorren pudore egiazkoa; bere buruaz hain dago miretsirik, hain dago bere pertsonaiaz beterik, ez daki handitasuna kanpotik kopiatzen baino; funtsean, arrunta eta maltzurra da;, ez du nortasunik[...] aspertu egiten nau?, pentsatzen du Leuwenek. –Zentzuduna denez oso, eta bere proiektuen arrakastaz kezkaturik dagoenez?, senarra ministro bihurtzea du bere anbizio guztia;, espiritu idorra zuen?; zuhurra eta konformaerraza denez, amodiotik babesten da beti, ez da gai ezer eskuzabalik egiteko; arima lehor horretan pasioa sartzen denean, erre egiten du, argitu gabe.
‎Raimundo Silvari gehien inporta zaiona da gurutzatuek Lisboa konkistatzen laguntzeari uko egin ziotelako tesi heterodoxoa defendatzea, ahalik eta hobekien, eta berdin zaio pertsonaia bat edo beste bat, nahiz eta, jakina, bulkadako pertsona izaki, ezin ditzakeen bat bateko sinpatia edo arbuiozko mugimenduak galarazi, aferen gakoarekiko periferikoak, nolabait esateko, mugimendu hauek, ez gutxitan, nahiagotasun akritikoaren edo arbuio pertsonalen araberako bihurtzen dute arrazoiaren datuen araberakoa izan lukeena, gure kasuan, historiaren araberakoa. Mogueimerengan hizketarako erraztasuna du maite, are Santarem hartu zutenekoa kontatzeko erakutsi duen gatza ere, baina, bertute literarioez haratago, maite du erakutsi duen bulkada humanitarioa, ongi osaturiko arimaren erakusgarri, edo inguruaren eragin negatiboetatik berez askea den arimarena, bulkada humanitarioak eraman du zorigaiztoko emakume mairuez errukitzera, eta ez Ebaren alabak gustuko ez dituelako, fedegabeak izanik ere, bera egon izan balitz sakan hartan senarren aurka labankadaka ibili ordez, haragia olgatuko zukeen besteek olgatu zuketen bezainbeste eta bezain nasai, baina une bat lehenago plazerez ausiki eta musukatu zuen lepoa moztea, hori ez. Raimundo Silvak onartzen du Mogueime pertsonaiatzat, horrenbestez, baina uste du zenbait puntu argitu behar dela aldez aurretik, geroago, egilearen eta bere munduaren artean ezinbestez finkatzen diren afektuzko loturak haustezin bihurtu direnean, kaltegarriak ez daitezen sor, gaizki ulertuek, geroago, kausen eta ondorioen bereganatze erabatekoa ez dezaten honda, eta aitzitik, korapiloa beharraren eta patuaren indar bikoitzaz estu dezaten.
2021
‎Accatone (1961), Mamma Roma (1962), La ricotta (1963), hiru horiek osatzen dute Pasoliniren trilogia erromatarra. Eleberri, film, lan horietan guztietan aurki dezakegu Erromaren gaiztotasun sendaezina, eta Erromaren ontasun aingerutarra; guztia arima bakarrean, Erroma den arima bakan horretan.
‎Eta, odola galduaren galduz, heriotza hurbil zuela sentitu zuenean, begiak zerurantz goititu eta eskuak bildurik, eskerrak eman zizkion Jainkoari, bere indarra, bere bertutea, bere pazientzia eta garbitasuna aipatuz, eta otoituz onar zezan bere odola, Haren agindua betetzeko eta Haren Semearenaren ohoretan isuria, zeinaren bitartez uste osoa baitzuen bere bekatuak oro garbituko zitzaizkiola eta Haren haserrearen oroimenetik ezabatuko. Eta" Har ezazu, Jauna, zure ontasunari esker berrerosia izan den arima hau!" erranez, ahuspez erori zen lurrera, eta gaiztoak hainbat kolpe eman zizkion han; eta, emakumeak hitza eta gorputzaren indar oro galdu ondoren, zoritxarreko hark indarrez hartu zuen bere burua defendatzerik ez zuen emakumea.
‎Distira ergel bat darie haien begiradei, beren ustez gehiago den baten aurrean daudenean. Ia ia ikus daiteke pertsona horren magnetismoaren atzetik kaskarren ahotik ateratzen den arima, xurgatuta bezala. Halakoek ez dute merezi berdintzat har ditzagun.
‎Egurraren erabilera bultzatzen ari gara gaur egun egiten ditugun proiektuetan; batetik, egurra material jasangarri eta berriztagarri interesgarria delako eta, bestetik, gure arkitekturak espazioaren arima propioa sortzeko aukera ematen digulako. Arkitekturak espazio jakin batzuk sortu behar ditu, eta horiek arrazionala ez den arima bat izan behar dute, finean," etxean bezala" zaudela sentitzea transmititzen dutenak.
‎–Bueno, akabo –esan zuen– Eta uste dut badakidala nola sentitzen den arima bere gorputza lurperatua eta galdua ikusten duenean. Goazen zure etxera, Bert.
2022
‎Bikote arriskutsua da amodio eta sorginkeriarena, eta infernuko hirukote bihur daiteke hil bat tarteko denean. Fallaren El amor brujo ez da maitasun xoragarria, baizik eta gizon baten jeloskeria, lagun ohiaren amodio berria galaraztera itzuli den arima herratua, albako ezkilek uxatzen duten parte txarrekoa(" Sonad campanas sonad, que llega la luz del día").
‎" Zein doilorra den arima kentzen dion morroia pozoiaz, sokaz zein aiztoz: gizaki denik ez dut uste baizik eta infernuko mamu giza itxura duena" idatzi zuen Ludovico Ariostok Orlando haserre poeman emakumeen aurkako erasotzaileez.
‎Distira bat masailan behera, zuretik nirera, eta musua, gazi, gozo dator ezpainetara malkotan askatu den arima gurea.
2023
‎Intentzio sinbolikoa nabarmena da hemen, alegia, Jainkoaren errekurtso zuzena, inongo zientziarik gabe, nahikoa da eri den arima sendatzeko.
‎Infernu sakon batetik gibelerat ekartzen du Umiliatua izan den arima
‎Mario Beltxa ondo ondoan jarri zitzaidan, eta Axular zenbat gustatu zitzaion adierazi zidan aurrena, hark aipatutako kontu hura bereziki, zein arriskutsua den arimaren zereginei berehala ez atxikitzea, betebeharrak biharko uztea, beti gerotik gerora luzamendutan ibiltzea.
‎Pasartea irakurri, eta azalpen xume bat eman nuen liburuaren tituluaz, zergatik zen Gero. Axularrek erakutsi nahi izan zuela, etsenplu eta aipuen bidez, zein arriskutsua den arimaren zereginei berehala ez lotzea, betebeharrak biharko uztea, beti gerotik gerora luzamendutan ibiltzea. Gero dioenak bego dioela.
‎Jende praktikoak dirua irabazteko bidea besterik ez digu eskatzen. Horiek ez dute merezi erantzuterik ere; aitzitik, komeni litzateke haiei galdetzea zertarako metatu hainbeste aberastasun, eta ea, horiek eskuratzeko astia izateko, artea eta zientzia arbuiatu behar ote diren, artea eta zientzia baitira, hain zuzen, aberastasunez gozatzeko gai den arima batez hornitzen gaituzten bakarrak, et propter vitam vivendi perdere causas.
‎Baina aitzinamendu pertsonalaren pizgarri mota hori ez da aurkitzen une nahasietan baizik; eta ezin da inolaz pentsa populuari zuzendua zaiola populu denez bezainbatean; izan ere, pizgarri horrek hunkitzen duen gizaki orok populutik ateratzea du amesten eta honek kondizio herrikoia definitzen duen izengabetasunetik ateratzea du amesten. Anbizio mota hau anitz zabaldua denean, egoera sozial nahasiaren ondorioa da, baita nahasmendu larrituen kausa ere; izan ere anbizio mota horretarako gizartearen egonkortasuna eragozpen bilakatzen baita; pizgarria izanda ere, ezin da erran anbizio mota hau zerbait onik den arimarentzat ezta herriarentzat ere. baina izan liteke pizgarri horrek errola edukitzea oraingo erresistentzia mugimendu honetan; izan ere, Frantziaren etorkizunari dagokionez ilusioa168 nahikoa zabaldua dago, eta etorkizun pertsonalari dagokionez, ezkutuko iraultza egoeran dagoen Frantzian lanjeren artean bere frogak egin dituen edonork edozer lortzea espero dezake. Baina horregatik lanjer izigarria dago berreraikitze garairako eta presazkoa da beste pizgarri mota bat aurkitzea.
‎Ikerketa zientifikoan, inteligentziaren eragiketak, materia gaineko ezinbeste burujabea agerrarazten dio pentsamenduari materiagabeko eta indargabeko erlazio sare bat bezala; ezinbestea ezin da perfektuki kontzebitu erlazioak perfektuki materiagabekoak agertzen diren unean baizik. Erlazio horiek gogoan presente ditugu arreta altu eta aratz baten bidez zeina indarrari menperatua ez den arimaren puntu batetik abiatzen baita; giza ariman, indarraren mendeko dena beharren mendeko dagoena da. Behar guziak ahantzi behar ditugu erlazioak kontzebitzeko haien araztasun materiagabean.
‎Horrek egiten du, inolako 314 zalantzarik gabe, hain garrantzitsu Weilen pentsamendua. Gizakia egiaren egarri den izakitzat dauka, trazendentziaren mundu honek mugatzen ez duenarenaurrean kokatzen den arima baliotsutzat, itxaropen, duintasun eta ontasunaren eremuan bizi beharrekoa. Gizakia min iluntasunetik argitara irekita dagoen izakia dela gogorarazten digu.
‎Justiziak arlo horretan eskatzen duena hobeto ikusten dugu eskubidearen nozioa arimaren beharrarekin lotutako obligazioaren nozioarekin ordeztu dugunetik. Pentsamenduari iratzartzen den arima gazteak gizadiak mendeetan barna bildutako altxorraren beharra dauka. Haurrari kalte egiten diogu Kristautasun hertsi batean hezitzen badugu, eta hertsitasun horrek eragozten dio kristau ez diren zibilizazioetan egiazko altxorrak badirela konprenitzeko gai izaitea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia