Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2002
‎Foruen galeraren garaitik eta II. Errepublikara iristen den aldiari dagokionez (estatuko hezkuntza sistemaren ezarpen mailakakoa, euskara eta euskal kulturarenaldeko defentsa eta haren ezarpenari jarritako erresistentziak. Hego Euskal Herrian?, eskola eredu berriak, irakaskuntza elebiduna, unibertsitatea...), badituguzenbait lan: Bizkaiko auzo eskolak, lehenengo euskal nazionalismoaren hezkuntza ideologia, Euzko Ikastola Batzaren esperientzia, eta Eusko Ikaskuntza edotaDeustoko Unibertsitateari buruzkoak12 Nafarroari dagokionez, badugu Errepublikaren garaiari dagokion hezkuntza politikaren azterketa (Berruezo, 1991b).
2006
‎Sorospena eten ahalizateko onuradunaren lan harremanak indarrean jarraitu behar du. Ospitaleko altaematean sorospena jasotzen jarraituko da, gozatzeko geratzen den aldiak irautenduen bitartean.
‎Rothbart eta Derryberry ren ustez (1981), nahiko egonkorra den arren, heltzearen trantsizioengatik etengabeko eraldaketan aurkitzen da tenperamentua.Horrela, egonkortasuna nagusitzen den aldiekin batera, badira beste aldi batzuknon, erregulazio sistemen heltze prozesuarengatik, ezegonkortasun tenperamentalindartsua egoten den. Halaber, posible litzateke ezaugarri tenperamental batzuetanaldaketak egotea eta besteak, ordea, egonkor mantentzea.
‎Lehen aldi prerromanikoa 822 ante quem datakoa, eta Abitoren fundazioan eraikia, beraz, arkeologikoki nahiz idatziz datatu eta aztertu ahal izan den aldia. Garai hartatik geratzen diren aztarnak dira:
‎Ilargiaren fasea nahiko txikia den aldietan (ilberria baino 3 edo 4 egun lehenago edo beranduago), fenomeno bitxi hau ikusteko aukera sortzen da. Ilargiaren aurpegi ikusgaia argiztapen oso desberdina duten bi eremutan banatzen da.
2009
‎Nerabezaroaz hitz egiteko orduan, Oliva k (1999) dioen bezala, komenigarriada nerabezaroaren eta pubertaroaren arteko bereizketa egitea. Izan ere, pubertaroabizitzako bigarren hamarkadan zehar haur gorputzetik ernalketarako gaitasunaduen heldu gorputzera iragateko gertatzen diren aldaketa biologikoen multzoei dagokien, eta nerabezaroa, berriz, urte batzuetan luzatzen den aldi psikosoziologikoalitzateke. Nerabezaroaren ezaugarri garrantzitsuena haurtzarotik helduarorako trantsizioa da, zeinak kultura bakoitzean ezaugarri ezberdinak izango baititu eta gizartearen aldaketa eta eskaerekin batera eraldatuz joango baita.
‎g. Beso irekietako ertzetara hurbiltzen den aldi kopurua.
2014
‎Kasu horretan, aldez aurretik finkatzen dira behaketarako jarraibideak eta behatuko zaien jokabideak erregistratzeko moduak. Behatzaileak aurrez finkatutako moduan erregistratzen du dagokion jokabidea, jokabide hori gertatzen den aldi oro. Garrantzizkoa da behatzaileak trebatzea, denek erabil dezaten funtsezko antzeko protokolo bat, jokabide joera berari behatu diotenez.
‎Bigarren atalaren amaieran nerabezaroan bere gain hartzen duen garapen kognitiboaren laugarren estadioari buruz hitz egingo da. Hain zuzen ere, eragiketa formalen estadio izenez ezagutzen den aldiari buruz. Lehen azpiatalean, estadio horren ezaugarri nagusiak azalduko dira eta ondoren zentratuko gara pentsamendu hipotetikoan (7.2 azpiatalean), arrazoiketa deduktiboan (7.3 azpiatalean), teoria eraikuntzan (7.4 azpiatalean) eta norberari buruzko kontzeptuen eraikuntzan, hau da, egozentrismoan (7.5 azpiatalean).
‎Zazpigarren gai honetan, nerabezaroko garapen kognitiboaren laugarren etapari buruz hitz egingo da; hain zuzen ere, eragiketa formalen estadioa izenez ezagutzen den aldiari buruz. Lehen zatian, etapa horren ezaugarri nagusiak azalduko dira, eta, ondoren, pentsamendu hipotetikoan, arrazoiketa deduktiboan, teoria eraikuntzan eta norberari buruzko kontzeptuen eraikuntzan (egozentrismoa) jarriko da arreta.
‎plastikotasuna. Etapa horietan esperientziaren arabera gertatzen den neuronen espezializazioari buruz jarduteko, garunaren barnean gertatzen den aldi sentiberaz hitz egiten da. Espezializazioaren kronologia desberdina da garunaren toki batetik bestera.
2017
‎Ideia ea da konplikatua, operazio aljebraiko bat (batuketa/ kenketa eta biderketa/ zatiketa) edo funtziomatematiko (sin edo cos) bat egiten den aldi guztietan atomo bat sortzen da.
2019
‎Izan ere, latexaren partikulak saretuta baldin badaude, film eraketan zehar kateen mugikortasuna oso mugatua egongo da eta kohesio txikiko filmaklortuko dira. Hau dela eta, saretzea filmaren lehortze prozesua ematen den aldian gertatzea dakomenigarriena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia