2013
|
|
2 Hasierako ekoizpena (aurre testua): irakaslearen laguntzarik gabe ekoizten dute ikasleek azken helburu komunikatiboa izango
|
den
ahozko testua; bideoz grabatzen dira ekoizpenok eta idatziz ere oharrak jasotzen dira. Irakasleak corpus hau baliatzen du ikasleek
|
2015
|
|
Ahozkoa sustatzeko prozesuan, oso esanguratsua da gelako elkarrekintzan gauzatzen
|
den
ahozkoa, bereziki ikaskuntza eta irakaskuntza jardunari lotutako elkarrekintza, programazio didaktiko batean kokatuta dagoena eta helburu didaktikoak lortzeko diseinatu dena.
|
|
Egunkari horietan irakasle bakoitzak jasotzen du ahozkoa lantzeko egiten duena eta horien azterketan oinarrituta egiten dute prestatzaile ikertzaileek ikastetxearen lehen diagnostikoa. Artikulu honetan egunkari horietan esandakoen berri jasotzen da, jakiteko zer dioten aztertutako zazpi ikastetxeetako irakasleek ahozkoaz egiten duten didaktikaz eta ezagutzeko zein
|
den
ahozko hizkuntzaren didaktikaren gaineko prestakuntzaren abiapuntua. • Hitz gakoak:
|
|
Ahozkoa sustatzeko prozesuan, oso esanguratsua da gelako elkarrekintzan gauzatzen
|
den
ahozkoa, bereziki ikaskuntza eta irakaskuntza jardunari lotutako elkarrekintza, programazio didaktiko batean kokatuta dagoena eta helburu didaktikoak lortzeko diseinatu dena (Nonnon, 1999). Ezagutza ulertzen dugu sozialki eraikitako zerbait moduan, hau da, hurbilpen eraikitzaile eta soziokulturalean kokatzen gara.
|
|
12 urte bitarteko tolosar gazteen ahozko hizkuntza hobetzeko eta adin honetan eskolan horretarako tresnak zein diren topatzeko bilaketa bat da ikerketa honen oinarria. Bide hori gauzatzeko hautatu da ekintza ikerketa metodologia zeinetan sortu eta berregokitu
|
den
ahozko hizkuntza ikastetxeetan lantzeko material didaktikoa, ikasleen ahozko ekoizpenak aztertu eta irakasleek euren esku hartzearen gainean egin dituzten gogoeta eta ekarpen berriak jaso diren.
|
|
Gure ikerketa galderetako bat izan da zenbat eta nola ikasten
|
den
ahozko hizkuntza DBHn, eta horri erantzuteko aztertu dira alde batetik, irakasleek ikastetxeetan erabili dituzten esku liburuak eta curriculumak, osune Zabala – Tolosa. Ahozko laborategia.
|
|
Gure proposamena litzateke testu hauek aukeratzerakoan, ikasleen herri edo eskualdeko euskarazko hedabideetan sortutakoak bereziki kontuan hartzea. Noski, irakasleen ardura da testu horiek behar bezala egokitzea, bai proiektu komunikatiboan helburua
|
den
ahozko testu generoaren ekoizpena behar bezala bideratzeko, edo baita ariketetan genero horren dena delako alderdiak lantzera bideratzeko.
|
2019
|
|
edozein erabilera? ez, zalbideren arabera, eguneroko mintza jardun arruntean egiten
|
den
ahozko erabilera da erabakigarria: " eguneroko mintzajardun arruntak oinarri ezagunak ditu:
|