Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2004
‎Alberto Miján de la Torre doktoreak zuzentzen du, Burgosko Yagüe Ospitale Orokorreko mediku nutrizionistak eta Valladolideko Medikuntza Fakultateko irakasleak. Atzo, liburuaren aurkezpenean, Alberto Miján de la Torrek azaldu zuenez, anorexia eta bulimia bezalako elikadura jokabidearen nahasteekin batera, atrakalekuaren nahastea (obesitate morbidoa eragiten du) eta gauez jateko irrika daude, “hozkailua asaltatuz”. “Gaixotasun horiek bulkada, jateko gogoa eta janariarekiko jarrera aldatzeak eragiten ditu”, eta, era berean, alterazio fisikoak edo nutrizionalak eragiten dituzte.
‎Azterketa medikoen arabera, elikadura nahasteak dituzten pazienteen %50ek patologia gainditzen du tratamendu baten ondoren, %25 sendatu egiten da, baina “orbainak” ditu mahaian eskrupuluak agertzean, %20k modu kronikoan garatzen du gaixotasuna eta %5 hiltzen da. Miján de la Torrek zehaztu zuen datu horiek erlatiboak direla; izan ere, patologia noiz hautematen den, pazientearen adina, sexua (hobe emakumeen kasuan), familia giroa eta tratamendua nola egiten den, horren araberakoa da guztia. Irudia gurtzea Espezialistaren arabera, gorputzarekiko kultua, mirarizko dietak eta herritarren informazio falta dira gaixotasun horiek garatzeko" haztegia".
2009
‎1969an Parke Nazional izendatu zuten, eta ekosistema eta espezie ugari biltzen ditu Europan. Andaluziako Naturgune Babestuen Sareko Iraunkortasunaren zuzendari nagusiak, Rocío Espinosa de la Torrek (Almonte, Huelva, 1974), azpimarratu du Espainian ez dagoela babes maila handiagoko beste lurralderik. Hala ere, arduradunek hainbat mehatxuri egin behar diete aurre, hala nola abuztuan izandako fuel isurketari, desagertzeko arriskuan dauden katamotz iberikoen harrapaketari edo ur eskasiari.
2011
‎testu historiko garrantzitsuak, eta errepasatzeko ariketak, irakasgai honetako irakaskuntza elebidunerako materialak dituen atal interesgarria eta Historiako beste web orri batzuetarako esteka bilduma. Historiako gai garrantzitsuenak biltzen eta antolatzen dituzte Bigarren Hezkuntzako irakasle talde batek kudeatzen du eta José Luis de la Torrek zuzentzen du. Bigarren Hezkuntzan eta Batxilergoan irakasgaia irakastera bideratutako orientabide didaktikoarekin, atarian multimedia materialen (aurkezpenak, grafikoak, ikus entzunezkoak) bilduma zabala dago, asko berezko ekoizpenekoak, eta ikasgelan edo etxetik ikasgaia errazago ikasteko tresnak.
2016
‎Horrelako kasuetan, lesioa gertatu ondoren, RICE akronimoari jarraitu behar zaio: atsedena, izotza, konpresioa eta goratzea», azaldu du Jose Manuel Brandi de la Torrek, Espainiako Fisioterapeuten Elkargoen Kontseilu Nagusiko idazkari nagusiak. Bestalde, adituaren esanean, lesio kronikoek hainbat ehun gehiegi erabiltzearen ondorio izaten dira:
‎«Konpresa hotzak edo produktu izoztuak erabiltzen direla zaindu behar da, erredurak azkar eta babes egokirik gabe eragin baititzakete (eskuoihal bat edo hesi oihal bat)», adierazi du adituak. Brandi de la Torreren hitzetan, «egokiena da olio kantitate txiki batekin igurtzita, Brandi de la Torrek dioenez», ez du aholkatzen masajeak izotzarekin edo ur izoztuan (izotzarekin), eta fisioterapeutak egiten ez baditu, ez da komeni. Beste gomendio batzuk hauek dira:
‎Odolaren tenperatura igotzeak ere berotu egiten du inguruko aldea, eta areagotu egiten du ehun bigunen malgutasuna. «Lesio batek 72 ordutik gorako eboluzioa duenean, artikulazioetan edo muskuluetan zurruntasun kronikoa dagoenean eta artikulazioetan mina dagoenean, beroa erabiltzea gomendatzen da bero heze gisa (bainua edo ur beroa, ur beroko botila, gela termikoa, etab.). edo bero lehor gisa (kuxin beroa edo manta elektrikoa)», azaldu du Brandi de la Torrek. Aplikatzeko modua 10 minutu bitartekoa da, fisioterapeutak denbora gehiago adierazten ez badu behintzat.
2017
‎«Natura gaur egun deskonektatuta dagoenez, garrantzitsua da ikastetxeek esperientziak sortzea ingurune naturalekin ikasleak zuzenean ezagutu eta harremanetan jartzeko, inplikazioa eta konponbideak bilatzea sustatuz», gaineratu du López Abrilek. Torre de la Torrek nabarmentzen duenez, «ikastetxeek beren espazioak naturalizatzen ausartu behar dute, jolastokiak batez ere, eta ikasleek jolas librea esperimentatu ahal izango dute, batez ere Haur Hezkuntzan, eta ingurumena bizi. Zergatik ikasi liburu bat liburu batekin ikasgela batean eta ez jaitsi jolastokira eta ikusi zuzenean?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia