2004
|
|
Alberto Miján de la Torre doktoreak zuzentzen du, Burgosko Yagüe Ospitale Orokorreko mediku nutrizionistak eta Valladolideko Medikuntza Fakultateko irakasleak. Atzo, liburuaren aurkezpenean, Alberto Miján
|
de
la Torrek azaldu zuenez, anorexia eta bulimia bezalako elikadura jokabidearen nahasteekin batera, atrakalekuaren nahastea (obesitate morbidoa eragiten du) eta gauez jateko irrika daude, “hozkailua asaltatuz”. “Gaixotasun horiek bulkada, jateko gogoa eta janariarekiko jarrera aldatzeak eragiten ditu”, eta, era berean, alterazio fisikoak edo nutrizionalak eragiten dituzte.
|
|
Azterketa medikoen arabera, elikadura nahasteak dituzten pazienteen %50ek patologia gainditzen du tratamendu baten ondoren, %25 sendatu egiten da, baina “orbainak” ditu mahaian eskrupuluak agertzean, %20k modu kronikoan garatzen du gaixotasuna eta %5 hiltzen da. Miján
|
de
la Torrek zehaztu zuen datu horiek erlatiboak direla; izan ere, patologia noiz hautematen den, pazientearen adina, sexua (hobe emakumeen kasuan), familia giroa eta tratamendua nola egiten den, horren araberakoa da guztia. Irudia gurtzea Espezialistaren arabera, gorputzarekiko kultua, mirarizko dietak eta herritarren informazio falta dira gaixotasun horiek garatzeko" haztegia".
|
2009
|
|
1969an Parke Nazional izendatu zuten, eta ekosistema eta espezie ugari biltzen ditu Europan. Andaluziako Naturgune Babestuen Sareko Iraunkortasunaren zuzendari nagusiak, Rocío Espinosa
|
de
la Torrek (Almonte, Huelva, 1974), azpimarratu du Espainian ez dagoela babes maila handiagoko beste lurralderik. Hala ere, arduradunek hainbat mehatxuri egin behar diete aurre, hala nola abuztuan izandako fuel isurketari, desagertzeko arriskuan dauden katamotz iberikoen harrapaketari edo ur eskasiari.
|
2011
|
|
testu historiko garrantzitsuak, eta errepasatzeko ariketak, irakasgai honetako irakaskuntza elebidunerako materialak dituen atal interesgarria eta Historiako beste web orri batzuetarako esteka bilduma. Historiako gai garrantzitsuenak biltzen eta antolatzen dituzte Bigarren Hezkuntzako irakasle talde batek kudeatzen du eta José Luis
|
de
la Torrek zuzentzen du. Bigarren Hezkuntzan eta Batxilergoan irakasgaia irakastera bideratutako orientabide didaktikoarekin, atarian multimedia materialen (aurkezpenak, grafikoak, ikus entzunezkoak) bilduma zabala dago, asko berezko ekoizpenekoak, eta ikasgelan edo etxetik ikasgaia errazago ikasteko tresnak.
|
2016
|
|
Horrelako kasuetan, lesioa gertatu ondoren, RICE akronimoari jarraitu behar zaio: atsedena, izotza, konpresioa eta goratzea», azaldu du Jose Manuel Brandi
|
de
la Torrek, Espainiako Fisioterapeuten Elkargoen Kontseilu Nagusiko idazkari nagusiak. Bestalde, adituaren esanean, lesio kronikoek hainbat ehun gehiegi erabiltzearen ondorio izaten dira:
|
|
«Konpresa hotzak edo produktu izoztuak erabiltzen direla zaindu behar da, erredurak azkar eta babes egokirik gabe eragin baititzakete (eskuoihal bat edo hesi oihal bat)», adierazi du adituak. Brandi de la Torreren hitzetan, «egokiena da olio kantitate txiki batekin igurtzita, Brandi
|
de
la Torrek dioenez», ez du aholkatzen masajeak izotzarekin edo ur izoztuan (izotzarekin), eta fisioterapeutak egiten ez baditu, ez da komeni. Beste gomendio batzuk hauek dira:
|
|
Odolaren tenperatura igotzeak ere berotu egiten du inguruko aldea, eta areagotu egiten du ehun bigunen malgutasuna. «Lesio batek 72 ordutik gorako eboluzioa duenean, artikulazioetan edo muskuluetan zurruntasun kronikoa dagoenean eta artikulazioetan mina dagoenean, beroa erabiltzea gomendatzen da bero heze gisa (bainua edo ur beroa, ur beroko botila, gela termikoa, etab.). edo bero lehor gisa (kuxin beroa edo manta elektrikoa)», azaldu du Brandi
|
de
la Torrek. Aplikatzeko modua 10 minutu bitartekoa da, fisioterapeutak denbora gehiago adierazten ez badu behintzat.
|
2017
|
|
«Natura gaur egun deskonektatuta dagoenez, garrantzitsua da ikastetxeek esperientziak sortzea ingurune naturalekin ikasleak zuzenean ezagutu eta harremanetan jartzeko, inplikazioa eta konponbideak bilatzea sustatuz», gaineratu du López Abrilek. Torre
|
de
la Torrek nabarmentzen duenez, «ikastetxeek beren espazioak naturalizatzen ausartu behar dute, jolastokiak batez ere, eta ikasleek jolas librea esperimentatu ahal izango dute, batez ere Haur Hezkuntzan, eta ingurumena bizi. Zergatik ikasi liburu bat liburu batekin ikasgela batean eta ez jaitsi jolastokira eta ikusi zuzenean?
|