2000
|
|
Lekuona, Manuel, (1923): . Creencias y mitos funerarios (en Oyarzun)?, Anuario de laSociedad
|
de
Eusko Folklore, III.
|
|
Marcaida, Manuel de, (1923): . Creencias y ritos funerarios (en Meñaka)?, Anuario dela Sociedad
|
de
Eusko Folklore III.
|
2001
|
|
Hor dituzue, diodanaren lekuko, bere aspaldiko bi lan, besterik ez aipatzeagatik: Nacimiento y expansión de los fenómenos sociales, Gasteiz 1925, eta" Breve historia del hombre primitivo" (eskaintzen duena baino gehiago ematen duen lana), Anuario
|
de
Eusko Folklore 11 (1931). Tituluok argi eta garbi aditzera ematen dutenez, eginahalean saiatu zi  tzaigun, gainera, zekienaren berri besteri ematen:
|
2002
|
|
Hona hemen aldizkari horien zerrenda: Anuario
|
de
Eusko Folklore, Anuario del Seminariode Filologla Vasca Julio de Urquijo, Arkeoikuska, Azpilcueta, Bat Soziolinguistika aldizkaria, Bilduma, Boletin de Estudios Historicos sobre San Sebastian, Boletin de la Real SociedadVascongada de Amigos del Pais, Bulletin du Musee Basque, Cuademos de Etnologla y Etnograffa deNavarra, Ekaia, Ekaina, Revue d. Etudes Basques, Eleria, Enseiukarrean, Etniker Bizka... Publica, Hik Hasi, Ohitura:
|
2003
|
|
abade txalogarri ta langile honek, Bitoriako Seminarioan maisu egoala, abadegaien laguntzarekin, sakon ta zehatz aztertu eban gure herri jakintza: Anuario
|
de
Eusko Folklore. Alkarte bat be egin eban horretarako:
|
|
Alkarte bat be egin eban horretarako: Sociedad
|
de
Eusko Folklore. Lanik gehienok Colección Auñamendik argitaratu deuskuz barriro:
|
2006
|
|
Kaleratutako azken argitalpenak aurkeztu zituzten: Anuario
|
de
Eusko Folklore 45, Ohitura 11 eta Etniker Bizkaia 14 Atlas Etnografikoaren hurrengo alearen barri ere eman zuten –7.a dagoeneko–: Etxea eta familia Euskal Herrian.
|
2008
|
|
Izan ere, Barandiaranek eskolak erdaraz eman arren, euskal gaiez aritzen zen. Hola 1921ean Sociedad
|
de
Eusko Folklore sortu zuen Gasteizko seminarioan, euskal herri kultura, bereziki erlijiosoa aztertzeko xedez, eta bide batez apaizgaiek gero arituko ziren herri inguruneetako kultura ezagut zezaten. Seminarioan ezaxola zen nagusi haien lanarekiko, baina susmo eta salaketa politikoek azkenean 1924an bertan behera bota zuten Seminarioko mintegia.
|
|
Seminarioan ezaxola zen nagusi haien lanarekiko, baina susmo eta salaketa politikoek azkenean 1924an bertan behera bota zuten Seminarioko mintegia. Horregatik mintegia eta aldizkaria Eusko Ikaskuntzaren baitara igaro zituen Barandiaranek Laboratorio de Etnología y
|
de
Eusko Folklore izenaz (eta aldizkaria Anuario de Etnología y Eusko Folklore). 1926an Seminario baitan Gymnasium aldizkaria atera zen Barandiaranek zuzenduta, filosofia, etnografia, soziologia eta psikologia kolketibo sailekin, azken hirurotan hainbat euskal ikerketa eta material bilduz.
|
2009
|
|
literatura irakaskuntzari lotutakoak. Métrica vasca (1918), Poesía popular vasca (1930) eta Literatura oral euskérica (1935)?, literatur kreazioak. Eun dukat eta Iesu Aurraren bizitza (1936)? eta, azkenik, Anuario
|
de
Eusko Folklore n Oiartzuni buruz idatzitakoak.
|
|
Liburu horiez gain, hainbat artikulu argitaratu ditu honako aldizkarietan: Anuario
|
de
Eusko Folklore, Cuadernos de Seccion. Antropologa Etnografia, Etniker Bizkaia, Euskeraren Iker Atalak, Jakin, Munibe, Nondik, Ohitura, RIEV, Surge.
|
|
Cuadernos de Etnologa y Etnografia de Navarra aldizkaria argitaratzen hasi zen 1969an. Gero, Araban, Ohitura aldizkaria sortu zen, Gipuzkoan Anuario
|
de
Eusko Folklore zegoen aspalditik, gerra aurretik. Bizkaikook Etniker Bizkaia plazatu genuen 1975ean.
|
|
Anuario
|
de
Eusko Folklore aldizkarian ere zeuk hartu zenuen Barandiaranen lekukoa, ezta?
|
2010
|
|
Elkartea alderdi politikoetatik at zegoen, baina ez zen apolitikoa (holakorik izatea posible bada); mota guztietako ikerketak zituen bultzatu, ikasketen kongresuak (Oñati 1918, Iruñea 1920, Gernika 1922, Gasteiz 1926, Bergara 1930 eta Bilbo 1934) eta udako ikastaroak antolatu, aldizkariak argitaratu (Anuario de la Sociedad
|
de
Eusko Folklore, Boletin de la Sociedad de Estudios Vascos, RIEV...), ordezkaritzak atze rrian ireki (Bartzelona, Madril, Argentina 1931, Mejiko 1934).
|
2011
|
|
Muniberen Natur Zientzien eranskinean N. Altzolak «Bidasoa aldeko erri jakintzatik ale batzuk» argitaratu zuen (1962). N. Altzolak gainera beste aldizkari batean Anuario de la Sociedad
|
de
Eusko Folklore arlo bereko beste lan bat kaleratu zuen: «Personen bizitzari buruz ale batzuk Irun, en» (1966).
|
2013
|
|
Hainbat argitalpen izan zituen bertso sorta luze horrek. Manuel Lekuonak zuzendu zuen argitalpen bat Trabajos del laboratorio
|
de
Eusko Folklore izeneko bilduman. Liburuaren atarikoa Oiartzungo apaiz jakintsuak jarri zion eta lerro horietan argitara eman zuen lehen aldiz Manuel Lekuonak bertsolari tzari buruz zuen ikuspegia (Lekuona 1995:
|
|
42 ZAPIRAIN, Juan Kruz eta LEKUONA, Manuel (1929) Genobeba de Brabante por el" bertsolari" Juan Kruz de Zapirain. Vitoria, Trabajos del laboratorio
|
de
Eusko Folklore.
|
|
1922 bitartean Tiburcio Ispizua zanak ikerketa lan batzuk egin ebazan. Bedian egon zan abade, eta Jose Miguel Barandiaran zanak asmautako metodologiari jarraituta, hiru artikulu argitaratu zituan Anuario
|
de
Eusko Folklore aldizkarian, heriotzako ohikuneak, herri egutegia eta ume hizkuntzari buruz.
|
|
Lenguaje. Anuario de la Sociedad
|
de
Eusko Folklore (1). 1921,31 or.
|
|
Aldizkari askotan idazten du, euskal hizkuntza eta literaturaren gainean. Besteak beste, Idatz & Mintz, Euskera, Karmel, Enseiucarrean, Litterae Vasconicae, Etniker Bizkaia edo Anuario
|
de
Eusko Folklore.
|
2015
|
|
Lehenengo, beragandu egin eban Anuario
|
de
Eusko Folklore, Barandiaranek sortutako aldizkaria 1922 urtean. Horren zuzendari izan naz gaur arte.
|
|
Casenave Harigile, J., 1988,« Sineste zahar eta ez hain zahar», Anuario
|
de
Eusko Folklore, 35, 65
|
2016
|
|
1977.ean Nere oroimenak bukatu zuen, 146 foliotako lana. Izkribu horretan agertzen direnez hainbat artikuluxka ageri dira honezkero, aipatu Fontes aldizkarian, etxe bereko Cuadernos de Etnologiay Etnografia de Navarra delakoan, Anuario
|
de
Eusko Folklore delakoan, Egan en, Aezkoa eta Erro ibarretako Ai ene! aldizkaritxoan edota Dantzariak argitalpenean, betiere, Jose Maria Satrustegi euskaltzainaren eskutik.
|
2019
|
|
,," Notes sur le basque des Aldudes", Eusko Jakintza, 6, 3; Anuario
|
de
Eusko Folklore, 24, 25
|
2021
|
|
Eusko Ikaskuntzak zazpi batzar antolatu125, liburuak argitaratu, erakusketak, omenaldiak eta estatistikak egin, ikastolak lagundu, Euskal Herrirako unibertsitatea eskatu, eta hiru aldizkari argitaratu zituen: Eusko Ikaskuntzaren Deia, Anuario
|
de
Eusko Folklore eta RIEV.
|
|
Eusko Ikaskuntzaren sorreran parte hartu zuen, eta garaiko hainbat aldizkaritan kolaboratu: RIEV, Euskalerriaren alde, Antzerti, Euskera, Anuario
|
de
Eusko Folklore... Hainbat antzezlan eta narrazio ere argitaratu zituen, eta euskal idazle gazteak sortzeko Kardaberaz Bazkuna jarri zuen martxan 1924an.
|
|
Euskal Gizartearen Ideia Erlijiosoen Historia bezalako ikasgaiak txertatu ziren Seminarioan. Handik urtebetera, Eusko Foklore Elkartea sortu zuen bertan Barandiaranek, Eusko Ikaskuntzaren babespean, eta Anuario
|
de
Eusko Folklore aldizkaria argitaratzeari ekin zion. Zulaikak azaltzen ditu Lekuonaren lana ulertzeko funtsezkoa den inguru horrek eta euren jarduerak eragin zituen erreakzioak:
|
|
Euskarari toki bat egiten zioten guztiak itxita gelditu ziren: Antzerti, Anuario
|
de
Eusko Folklore, Argia, El Día, Eusko langille, Igandeko Orria, Poxpolin eta Yakintza dira Díaz Nocik (1995b: 248) aipatzen dituenak.
|
|
Arinek estreinako lana, herriko landa eremuko bizilekuei eta giza egoitzei buruzkoa, 1926an kaleratu zuen, Barandiaranek sortu eta zuzenduriko Anuario
|
de
Eusko Folklore aldizkarian kaleratu ere. Egin zuen lana ikusita, agerikoa da, orduko, toponimia atsegin zuela eta jakinbide horri garrantzi handia ematen ziola, neurri batean, Barandiaranen eraginez, ezaguna denez, honek toki izenez ondo hornituriko eskuz egindako planoak sartu ohi baitzituen ikerketa askotan.
|
2022
|
|
1994 Herri sendakuntza eta sendagingoa Zuberoan, Anuario
|
de
Eusko Folklore, 39 zb.
|
2023
|
|
Telleriazpikoak estreinako lana –herriko landa eremuko bizilekuei eta giza egoitzei buruzkoa– 1926an kaleratu zuen, Barandiaranek sortu eta zuzenduriko Anuario
|
de
Eusko Folklore aldizkarian kaleratu ere. Egin zuen lana ikusita, agerikoa da, orduko, toponimia atsegin zuela eta jakinbide horri garrantzi handia ematen ziola, segur aski Barandiaranen eraginez, ezaguna denez, honek toki izenez ondo hornituriko eskuz egindako planoak sartu ohi baitzituen arkeologia arloko ikerketei buruzko argitalpenetan.
|