2008
|
|
Ezin gogora dezaket une txarrik, eta handik ere gauza mordoa sartu genuen oroitzapenen maletan, ordurako nahikoa beteta zegoen horretan. Baina sentsazioa
|
daukat
ezen bi egonaldiak, biak ala biak primerakoak izanagatik, ezberdinak izan zirela.
|
2009
|
|
Nik ondorioztatuta
|
daukat
ezen ezinezkoa dela kosmos material honen ezagutza unibertsalik. Hortik, politikara pasatuz, deduzitzen ahal da ezen kultura klasikotik datorren kapitalismoa ez dela unibertsala, eta horrek ateak irekitzen dizkio posibilitate politiko hobeei, beraz, sozialismoa, adibidez, posible da, utopiak ezinezkoak diren arren kosmos material honetan.
|
2010
|
|
Baina argi piska bat badut eman. Eta
|
daukat
ezen hipotesien bitartez historiaren filosofia ezberdinak egiten ahal direla, eta ez bada ahazten oinarriak suposamenak direla, ez gaude falazian eroriak, eta bai egiazko bideetatik.
|
|
Nik, seminarioan egon nintzenean, gaizki ez banaiz akordatzen, lehenbizi esan behar dut vokazioagatik izan zela (nire lehen vokazioa, bigarrena izan zen fisiko nuklearra izatea eta azkenik psikoanalista izatea deliberatu nuen, eta horregatik egin nuen medizina lehenbizi), ez ninduten eroan beste motivoetatik, eta bertan
|
daukat
ezen ikasi nuela ezen Jesusen ostean jada ez dagoela profetarik. Apocalipsia denbora txarretarako liburua da.
|
|
Hori diot nik. Eta
|
daukat
ezen zientzia fikzioa egiazki zientzia bat izan daitekeela, eskubide osoz gainera, estudiatzeko gertatu daitezkeen problemak eta nola kompontzen diratekeen.
|
|
Beraz, hiru privazio mota hartu ditut hipotesitzat, adibide bezala, lehena ekonomikoa (eta marxismotik haratago joan naiz nire argumentazioan, eta
|
daukat
ezen hobeto esplikatzen dudala historia, batez ere formazio klasisten historiaren jatorria ipiniz basamortuetako kulturetan), bigarrena, alferkeria (eta hor sakondu nahi duenak badu historiaren filosofo musulman bat, Ibn Jaldun), eta hirugarrena harrokeria (lehen bekatua dena, eta esplikatzen duena fenomeno universal bat, hierarkiak egiteko joera, batzuetan, askotan ere, arrazismoraino ere joan d... eta horiek suposatuz direla historiaren eragileak nire historiaren filosofiak, oso simpleak, burutu ditut, larregi zabaldu gabe nire hizpìdea, eta ikasten dut ezen badagoela zertan lan egin horiek eta beste guztiak, kombatitzeko, nahiz eta privazio jatorrizko bat dugun, eta horregatik utopiarik ezinezkoa den, baina bai, bada posible aurreratzea, eta posible baldin bada orduan obligazioa ere bada.
|
|
Baina miraria oso arraroa da generalean, nahiz eta horrek ni ez nakarren ondorioztatzera subestimatu behar direla halako getakizunak. Balio dute argumentatzeko, eta nik hori egiten dut filosofia lehena salvatzen dudanean, eta salvatu egiten dut mirariak estudiatuz dudan ezagutza logiko apur hori erabiliz, eta
|
daukat
ezen zilegi dela guztiz.
|
|
Eta ariketa hori egiten da behin eta berriz, ikasi arte. Nik
|
daukat
ezen guk ere egin dezakegula horrelako ariketa bat, ikasten gaudelarik, adibidez, apaiz, fraide, edo moja, izateko.
|
2012
|
|
Azken batean nik
|
daukat
ezen, cosmos honetakoa izateko, nire lantxo hau dela ezagutzaren teoriarik konpletuena, edozein arlotan aplikagarria zientzien progresoa nola den argitzeko, eta baita nora doan dena ere argitu egiten da. Papelerara ez, beraz, pixka bat rustikoa den arren nire estiloa, batere erretorikoa ez dena.
|
|
9 Teoria etiko politikoa. Nik idatzia lagata
|
daukat
ezen teoria politiko hoberenak bilatzen duena dela perfekzio etikoa, baina hori, mundu honetan, ezinezkoa da, zeren perfekzio etikoa soilik da posible ezagutza unibertsala duen batendako, eta hori santutasuna da, bakarrik beste munduan, Paradisuan, gertatzen dena. Mundu honetan bitartean saiatzea hobetzeko panorama politikoa obligazioa ere bada, nahiz eta ezinezkoa den helburu maximoa lortzea.
|
2013
|
|
elkarrengandik apartatzearekin. Baina esperantza
|
daukat
ezen etorkizunean, nire ekintzen eta euron zioen ondorengo kontu hau irakur dadinean, kasu batean nahiz bestean bart hain nasaiki egotzi zitzaidan erru latzetik salbu geratuko naizela.
|
2014
|
|
Nik
|
daukat
ezen denok dugula joera aristokratikoa, hoberenaren, onenaren eta ederrenaren alde joera argia. Badakit gaur egun Nafarroan nire publiko posiblea ezkerrekoa dela eta proposatzen diet demokrazia aristokratikoa (azken batean nik denak aintzat hartu nahi ditut etikaren luzapena den politikan ere), eta faltsua ez bada sektore publikoa, segurtasun soziala, edukazioa, indartsua eta efizientea izango da, eta hori nazioarte osoan.
|
2019
|
|
Ezin gogora dezaket une txarrik, eta handik ere gauza mordoa sartu genuen oroitzapenen maletan, ordurako nahikoa beteta zegoen horretan. Baina sentsazioa
|
daukat
ezen bi egonaldiak, biak ala biak primerakoak izanagatik, ezberdinak izan zirela.
|