2009
|
|
Batzordeak ez du aipamenik egin Errobi, Euskal Herriko Hegoa eta Errobi Aturri eskualdeek eskatuta CITEC Suitzako erakundeak egin berri duen ikerketa. Txosten horren arabera, Iparraldean gaur egun
|
dauden
trenbideek ez dute gainez egingo 2050 urtea baino lehen, eta beraz, oraingoz ez da beharrezkoa abiadura handiko trenbide berriak eraikitzea.
|
|
Bestalde, 500 lagunek bilkura egin zuten herenegun iluntzean Lehuntzen (Lapurdi) Errobi Aturri Herri Elkargoko auzapezekin batera. Hain zuzen ere, Suitzako adituek egun
|
dauden
trenbide berriak egokitzearen alde egindako azterketa babestu zuten bilkuran, eta dei egin zieten herritarrei heldu den 17an Baionan izango den manifestaziora joatera.
|
|
Atzo iluntzean, berriz, Uztaritzen egin zuten bilera, asmo berarekin. Herritarrek eta hautetsiek adierazi zuten nahikoa dela gaur egun
|
dauden
trenbideak berritu eta egokitzearekin, eta ez dela beharrezkoa bide berririk.
|
2014
|
|
1911 eta 1955 urteen bitartean Irati oihaneko egurra garraiatzeko erabili zuten Irati trena. " Nafarroan
|
dauden
trenbide guztietatik, Iratikoa da bide berdea ez duen bakarra", argitu du teknikariak. Eta lanean ari dira jada horretan:
|
|
Euskal Herriko Arkitektoen Elkargo Ofizialaren (EHAEO) Bizkaiko Ordezkaritzak arkitektura eta hirigintza dinamizatzeko sortu duen BIA (Bilbao Bizkaia Architecture) ekimenak, Cantalojasen Abandoko geltokiranzko trenbideak lurperatzea xede duen nazioarteko ideia lehiaketa deitu duela iragarri du. Bilboko hiri birsorkuntzan laguntzea da, arkitekturako ikasle eta tituludunei zuzendutako lehiaketa honen lehen edizioaren helburua. Lehiaketa honen bitartez, Bilboko erdialdean kokatuta
|
dauden
trenbideak lurperatzeko proiektuak bildu nahi dira. Jarduketa horrek 21.500 metro koadro inguruko eremuari eragingo lioke, Cantalojaseko zubitik eta Fleming Doktorearen plazatik Xenpelar eta Juan de Garay kaleen arteko bidegurutzeraino.
|
2016
|
|
Sustrai erakuntzak uste du “trenbidea garraio publiko eta sozialerako oinarri” nagusi dela. Hala ere, ez ditu begi onez ikusten egun martxan
|
dauden
trenbide proiektuak: “Egungo trenbide proiektuek ez dute behar bezalako planifikaziorik, diru asko xahutzen da”.
|
2018
|
|
Gipuzkoan erabileraz kanpo
|
dauden
trenbideen osotasunean izan ziren 115 geltoki zein eraikin laguntzaileetatik 43 geratzen dira, horietariko 33(% 76,7) Urolako trenbidean. Gainontzeko bost trenbideen ondare arkitektonikoa erabat desagertua edo ia desagertua dago, honako taula honek adierazten duen bezala.
|
2020
|
|
Ezinbestekoa da zerbitzua hobetzeko inbertsioak egitea". Zalla Baiko Maestreren esanetan, ibilbidean
|
dauden
trenbide pasaguneak kentzea ere premiazkoa da.
|
2022
|
|
Erakunde publikoak azaldu duenez, «Zarauzko geltoki berriaren eraikuntzari esker, gaur egun
|
dauden
trenbide instalazioak modernizatzeaz gain, udalerrian trenbide trazaduraren hiri integrazioa hobetuko da». Zarauzko herritarren eskaera historikoa, ordea, trenbidea lurperatzearena da; izan ere, herria bitan zatitzen du egungo ibilbideak.
|
2023
|
|
Ukrainako Gobernuaren operazioak Kirovski barrutia jo du, etxebizitza batean erori baita ibilgailu bat. Horrez gain, inguruko etxebizitza eta kaleak hustu, eta ondoan
|
dauden
trenbideak itxi dituzte. Larunbatean, Krimeako Dzhankoi lurraldeko munizio gordetegi bat hondatu zuen Ukrainak.
|