Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2015
‎batzuetan desira horiek asko estutu ohi dute, eta ez dago haiei lagundu beharrik, zeuen arreta beste gauza batzuetara barreiatu baizik, ahal baduzue esan nahi dut; izan ere, geroago esango ditudan batzuetan, inola ere ezin da, ikusiko duzuenez. Lehenbiziko hauetan, batzuetan bai ahal izango duzue, arrazoi osoa dagoelako Jainkoaren borondatearekin bat egiteko, eta san Martinek esaten zuena esateko; eta asko estutzen badute, berriro pentsa daiteke; dirudienez, desira hori oso aurrera dauden pertsonena denez gero, deabruak eragin diezaguke gu ere aurreratuak gaudela pentsatzera; beraz, betiere ona da beldurrez aritzea. Baina nik uste dut, dituela ezarri ariman pena honek ematen dituen baretasuna eta bakea, harekin batera grinaren bat piztuz baizik, munduko gauzengatik penaren bat dugunean gertatzen den bezala.
‎2 Bi pertsona mota hauei ez zaie jaramonik egin behar, nire iritziz, ikusi, entzun eta ulertu egiten dutela badiote ere, ezta ez dira beldurtu behar deabruaren gauzak direla esanez; gaixo dauden pertsonei bezala entzun behar zaie, ordea, eta ama prioreak nahiz aitor entzuleak, berak kontsulta nori egin dion hark, esango dio ez egiteko jaramonik, ez dela hori ezinbestekoa Jainkoa zerbitzatzeko eta deabruak asko engainatu dituela hortik, beharbada, bera horien artekoa ez bada ere, berak dakarren zaputzaldia nahiko ez eta gehiago ez nahigabetzearren; izan ere, malenkonia dela esaten badiote...
‎arima bati otoitzean Jainkoak mesede handiak egingo balizkio ere, ez dadila bere buruaz fida, eror daitekeelako, ezta ez dadila arriskutan jar inola ere. Kontu handiz ibili, oso garrantzitsua da-eta; hemen deabruak gero sar dezakeen engainua, mesedea ziur Jainkoagandikoa izan arren, maltzurra halakoa mesedeaz beraz baliatzea da ahal duen adina, eta bertuteetan aurrera ez dauden, mortifikatu eta askatu gabe dauden pertsonei sartzen die engainua; izan ere, hemen ez dira geratzen erorbide eta arriskuetan jartzeko bezain sendoturik, geroago esango dudanez, desira eta erabaki handiak badituzte ere... Doktrina bikaina da hau, eta ez nirea, Jainkoak irakatsia baizik; eta honela nahiko nuke, pertsona ezjakinek, ni bezalakoek, jakitun egon daitezela.
‎Uste dut nolabaiteko bihotz altxagarria ematen didana eta tratatzean atsedenarazten nautena desira hauek dituzten pertsonak aurkitzea dela; hau da, desirak egintzekin batera, beren iritziz askaturik dauden pertsonak badirelako, eta hala diote eta hala izan behar zuen, beren giza egoerak eta batzuek perfekzio bidea hasi zutenez geroko urteak asko izateak eskatzen dutelako; baina arima honek ongi ezagutzen du, oso urrunetik ezagutu ere, zein diren hitz hutsezkoak, edota hitzak egintzekin berresten dituztenak; izan ere, jakinean dago batzuek egiten duten probetxu eskasa eta besteek egiten duten probet...
‎Neure buruaz hau dakit esaten: Jaunak egia hau agertu ez balit eta otoitzari emanda dauden pertsonekin sarri sarri harremana izateko bitartekoak eman ez balizkit, erori eta jaiki ibiliz, muturrez aurrera joango nintzela infernura. Izan ere, erortzeko lagun asko nituen; jaikitzeko, ordea, hain bakarrik nengoen, non harritzen bainaiz nola ez nengoen beti eroria, eta Jainkoaren errukia goresten dut, Bera izan baita soilik eskua eman didana.
‎8 Egoera horretan dauden pertsonei kontzientzia garbiagoa komeni zaie adimenaren laguntzaz joka dezaketenei baino. Izan ere, mundua zer den eta Jainkoari zenbat zor dion eta zenbat sufritu zuen eta zein gutxi zerbitzatzen dueneta Jaunak maite duenari ematen diona, gogoeta egiten duenak doktrina ateratzen du pentsamenduetatik eta erorbide eta arriskuetatik babesteko.
‎3 Umore honetaz pixka bat geroago hitz egingo dut; baina halakorik ez balego ere, esan dudana gertatzen da, eta baita penitentziaz janda dauden pertsonengan ere; hauek, esan dudanez, maitasuna zentzumenean gozotasuna ematen hastean, gozotasun hark hartzen uzten dute beren burua esana dudan heinean.
‎Hau adierazi nahi dut, izan ere, egia ez den gauzaren batean harrapatzen banauzue, ez duzue ezer sinetsiko, eta arrazoiz, jakinaren gainean esango banu, baina Jainkoak ez diezadala utz halakorik egiten; gehiago ez jakiteagatik, edota ez ulertzeagatik izango da. Esan nahi dut, bada, Jainkoak batzuetan mesede handi hau egoera txarrean dauden pertsonei egin nahi izango diela, era honetara deabruaren atzaparretatik haiek askatzeko.
‎1 Otoitzaren gaian sartuz noala dirudi, eta oraindik falta zait zertxobait azaltzea: apaltasuna da, etxe honetan beharrezkoa dena; izan ere, otoitzeko ariketa nagusia da eta, esan dudanez, oso komenigarri da apaltasunean zeuen burua nola ongi trebatu ulertzen saiatzea, eta hauxe da haren puntu nagusietako bat eta otoitzari emanak dauden pertsona guztientzat oso beharrezkoa dena: benetan apala denak nola pentsa dezake bera kontenplaziora iristen direnak bezain ona dela?
‎11 Azkenean aipatu ditudan ondorio hauek perfekziotik hurbilago dauden pertsonenak dira, eta Jaunak kontenplazio gorenaren bidez sarri sarri Beragana eramateko mesedeak egin dizkienenak. Baina lehenbiziko gauza, hau da, irainak eramateko erabakia harturik egotea, eta irainak eramatea pena hartzen dela bada ere, diot nik, laster batean izango duela, dagoeneko Jaunaren mesede hau, bat egitezko otoitzera iristerainokoa, duenak.
‎–Azkenik, Teresak ontzat emandako Toledoko eskuizkribuan beste aldaera batzuk datoz; 6 zenbakian: Esan nahi dut, Jainkoak, egoera txarrean dauden pertsona batzuei goi kontenplazioan jartzerainoko mesede handia egitea nahiko duela kasu batzuetan, horrela deabruaren eskuetatik ateratzeko. –Honek guztionek agerian uzten du, hau albait egokien adierazi nahian, Teresak izan zituen duda mudak, atzera aurrerak eta borrokak.
‎–bestea ere espirituala da, baina berarekin batera doa gure sentsualitate eta argaltasuna; hau da kasu honetakoa: maitatzeko bi era daude, inolako grinaren eraginik gabeak, eragin hori gertatzen denean harmonia hori erabat hausten baita; eta esana dudan maitasuna neurriz eta zuhurtasunez badaramagu, mesederako izango da guztia, sentsualitatetzat jotzen duguna bertute bihurtzen delako; baina hain nahasian doa, non batzuetan ez baitago ulertzerik, batez ere aitor entzuleren batekin denean; otoitzari emanda dauden pertsonek, santua dela ikusten badute eta beren jokatzeko era ulertzen duela, maitasun handia hartzen diote. Eta hemen deabruak gerra handia ematen du eskrupuluekin, arima bakea nahiko galtzera ekarriz, horixe baita nahi duena.
‎Eta gaitz handiak eginda ikusi arte ez itxaroteko diot, hasieran moztu baizik, ahal duzuen eta kontzientzia onez egin dezakezuela uste duzuen era guztietara, moztu ere. Baina badut ustea Jaunagan, ez duela utziko beti otoitzari emanda dauden pertsonek bihotza inori ireki diezaioten, Jainkoaren zerbitzari handia denari baizik; hau argi dago, edota bestela ez daukate otoitzik ezta perfekziorik ere, hemen lortu nahi den erakorik behintzat; izan ere, beren hizkuntza ulertzen duela eta Jainkoaz hitz egitea maite duela ikusten ez badute, ezin izango dute maitatu, ez delako beraien kidekoa. Kidekoa balitz, ordea, hemen dituen aukera gutxi gutxirekin, edo oso inozoa da edota ez du nahi izango bere barruko bakea galtzerik ezta Jainkoaren mirabeak asaldatzerik ere.
‎6 Orain kontuan izan bedi, pertsonaren bat maite dugunean, beti izaten dela interesen bat edota geure poza lortzeko nahia, eta perfekzioan dauden pertsona hauek, munduan egin liezazkieketen mesedeak eta opariak oro hankapean dituzte, eta pozak, nahi izan arren ere, Jainkoarekin eta Jainkoari buruz aritzean ez bada, ezin izan dituztela. Bada, zer probetxu etor dakieke maitatuak izatetik?
‎Berez dira halakoak, edota Jainkoak baimentzen du hala izatea. Erruki ditut nik, egarriz ito beharrean dauden pertsonak diruditelako; ura ikusten dute urrutitik eta hara joan nahi dutenean, hasieran, erdian eta amaieran bidea ixten dietenak aurkitzen dituzte. Gertatzen zaiena da, nekearen nekez lehenbiziko etsaiak gainditzen dituztenean, bigarrenen mende erortzen direla eta nahiago dutela egarriaren egarriz itotzea hainbesteko nekea ematen dien ura edatea baino.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia