Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3

2007
‎“Batzuetan, parte hartzaileak ziberboluntario bihurtu dira, ikasleekin hain ondo identifikatu direlako eta ordenagailua nola erabili azaltzeko gaitasun handiagoa dutelako”, azaldu du Ruedak. Hala, bada, urrunen dauden eremu batzuek lekua egin dute unibertso birtualean, nahiz eta hasieran Internet ez erabili. “Blogek nola funtzionatzen duten erakutsiko diegu, eta, konturatu gabe, beren herriari buruzko bat egin eta egunero zerbait idazten dute”, gehitu du Ruedak.
2008
‎Kudeaketa txarra Azterketaren arabera, lurraren kudeaketa txarra da lurzoruaren degradazioaren arrazoi nagusia. Aldez aurreko ebaluazioekin alderatuta, lan honek erakusten du lurzoruaren degradazioak zona berriei eragin diela 1991z geroztik; aldiz, historikoki oso degradatuta dauden eremu batzuk egonkorrak dira, alde batera utzi edo produktibitate maila apaleko ustiatu ondoren. “Lurzoruaren degradazioak ere ondorio garrantzitsuak ditu klima aldaketa arintzeko eta klima aldaketara egokitzeko; izan ere, biomasaren eta lurzoruaren materia organikoaren galerak karbonoa isurtzen du atmosferara, eta lurzoruaren kalitateari eta urari eta elikagaiei eusteko duen gaitasunari eragiten die”, adierazi zuen Parviz Koohafkan ek, FAOko Lur eta Uren Dibisioaren arduradunak.
2012
‎Globalizazioaren nagusitasun efektuaren ondorioz, mundu krisiak —Espainiak ere ez du alde egiten— etorkinek Sahelen dituzten herrialdeetara bidaltzen dituzten bidalketak gutxitzea dakar. Horren ondorioz, berez deprimituta dauden eremu batzuk ez dira gai ur gainean ateratzeko, eta gero eta gutxiago diren baliabide gutxiko bizitzari egin behar diote aurre. Albiste ona da lagun dezakegula.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia