Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 55

2003
‎Pertsona horiei laguntza errazte aldera, atzo “Immigranteari Laguntzeko Gida” aurkeztu zen Madrilen. Gida hori Espainiako hiriburuan dauden atzerritarren arabera egin bada ere, “lurralde nazional osoan aplika daiteke”. Fidel Illanak, Madrilgo Erkidegoko Osasun Saileko Aseguramendu eta Pazientearen Arretarako zuzendari nagusiak, gidaren aurkezpenean azaldu zuenez, orain dela hiru urte, lehen mailako arretako eta larrialdietako langileek alarma piztu zuten, atzerritarrak asko ugaritu zirelako eta osasun sisteman sartu zirelako.
2004
‎Erakundeak gogorarazi du Espainiako gorren %80k analfabetismo funtzionala duela, eta horrek “arazo larriak sortzen dizkie idatziz hitz egiteko orduan”. Alde horretatik, CNSEk adierazi du aurreko egoerak “ezgaitasunagatiko defentsa juridikorik eza sustatzen zuela”, eta erreformak “pertsona gorren egoera hobetzen duela” eta “gure herrialdean dauden atzerritarren egoera berdintzen duela” gehitu du, Konfederazioak dioenez, “interpreteak izateko eskubidea aitortua dutela”.
2005
‎\ Agiririk gabe dauden atzerritarren egoera" normaltze" ari itzuri egiten dio.
‎Etorkin batek gure herrialdeko gizarte eta lan egoera arautu ahal izateko, besteak beste, bizi den udalerrian erroldatu behar du, Toki Araubidearen Legearen arabera: “egoera administratibotik kanpo dauden atzerritar guztiak erroldatzera behartuta daude”. Errolda funtsezkoa da edozein pertsonak oinarrizko eskubideak eta gizarte prestazioak eskuratzeko, hala nola doako osasun publikorako eskubidea eta doako oinarrizko hezkuntzarako eskubidea.
‎Horixe da" Toubon legearen proiektuan" agitua, non legetik kanpora edo egoera irregularrean dauden atzerritarrei edo paperik gabeko atzerritarrei abegi edo harrera ematea" terrorismo delitu" edo" gaizkile elkartze" bihurtzen baita. Toubon legearen proiektuari buruzko aipamen hori" Cosmopolites de tous les pays, encore un effort!
2006
‎Egia esan, une honetan 735.000 pertsona daude irregulartasun egoeran. 735.000 pertsona daude irregulartasun egoeran EINek 2005eko uztailean emandako erroldako behin behineko datuen arabera, egoera irregularrean dauden atzerritarren kopurua 1.300.000 pertsonakoa izan liteke. Gainera, erregularizaziora sartu ziren pertsonen ehuneko handi batek arazoak ditu baimenak berritzeko, hainbat arrazoirengatik:
‎“Espainiako administrazioek beren gain hartu behar dituzte bakarrik dauden eta gure herrialdera iristen diren adingabeen tutoretza, bederatzi hilabeteko epean egoitza baimena izapidetu eta prestakuntza bideak eta lan mundurako sarbidea eskaini”, dio txostenak. Hala eta guztiz ere, errealitatea oso bestelakoa da; izan ere, tutoretzapeko gazte hauek 18 urte betetzen dituztenean, egoitza baimenik ez izateagatik egoera irregularrean dauden atzerritarrak izaten dira. Beste kasu dokumentatu batzuek frogatzen dute Administrazioak adin txikikoen tutoretza utzi duela, proba osometrikoek adierazten baitzuten mutilak 18 urtetik gorakoak zirela, “nahiz eta horrelako proben fidagarritasuna zalantzan jar daitekeen”.
2007
‎Barneratuta dauden atzerritarrek ondoko eskubideak dituzte:
‎62.ter artikulua. Barneratuta dauden atzerritarren eginbeharrak
‎Barneratuta dauden atzerritarrek ondoko betebeharrak dituzte:
‎Instalazio materialak, altzariak eta barneratze zentroko osterantzeko efektuak artatu dituzte. Horrenbestez, barneratuta dauden atzerritarrek saihestuko dute, horiek eta barneratutako beste atzerritarren nahiz funtzionarioen ondasunak eta jabetzako osagaiak nahita narriatzea edo deuseztatzea.
‎Barneratze zentroetan, barruko zaintza eta segurtasun jardunak eragin ahal izango du, ezarritako moduan etatroen segurtasunerako beharrezkoa de aldizkakotasunarekin, gelak eta bulegoak ikuskatzea, eta, barneratze zennean, barneratuta dauden atzerritarrak eurak, eta euren arropak eta tresnak miatzea.
‎Espainian modu irregularrean dauden atzerritarren eskabideak direnean, salbu eta atzerritarra dagoenean 31 artikuluaren 3 paragrafoko kasuetako batean.
‎Lehenengoa. Espainian dauden atzerritarrak legeztatzea
‎Espainiako lurraldean dauden atzerritarrek eskubide eta betebeharra dute, euren nortasunaren egiaztatze agiriak izateko, jatorrizko edo etorkizko herrialdeko agintari eskudunek luzatuta, bai eta Espainian eurek duten egoeraren egiaztatze agiriak izateko ere.
‎Lege honen II. tituluan ezarritakoaren arabera Espainian dauden atzerritarrek eskubidea izango dute, Espainiako lurraldean askatasunez zirkulatzeko eta bizilekua aukeratzeko. Horretarako, muga bakarrak izango dira, izaera orokorrarekin tratatuetan eta legeetan ezarritakoak; edota agintari judizialak erabakitakoak, kautela izaerarekin, edo zigor prozesuan nahiz estradizio prozesuan, horietan atzerritarra egotzia, biktima edo lekukoa denean; edota epai irmoaren ondorioz ezarritakoak.
‎1 Espainian dauden atzerritarrek osasun laguntzarako eskubidea dute, espainiarren baldintza berberetan, ohikotasunez bizi diren udalerriko erroldan inskribatuta badaude.
‎2 Espainian dauden atzerritarrek eskubidea dute, presako osasun laguntza publikorako, gaixotasun larriak edo istripuak dituztenean, azken horien arrazoia edozein dela. Eskubidea izango dute, berebat, osasun laguntzaz baliatzeko, medikuaren alta lortu arte.
‎3 Espainian dauden atzerritarrek osasun laguntzarako eskubidea dute, hemezortzi urtetik beherakoak badira, espainiarren baldintza berberetan.
‎4 Espainian egon eta haurdun dauden atzerritarrek osasun laguntzarako eskubidea izango dute, haurdunaldiak iraun bitartean, erditzean eta erditu ostean ere.
‎Espainian legez dauden atzerritarrei, legitimoa ez den eran, espainiarrei baino baldintza larriagoak ezartzen dizkieten egintza guztiak, edo Espainian legez dauden atzerritarrei, lana, etxebizitza, hezkuntza, lanbide prestakuntza eta gizarte zerbitzuak nahiz gizarte eta laguntza izaerako zerbitzuak, eta lege organiko honetako gainerako eskubideak murrizten edo mugatzen dizkieten egintzak, atzerritarrak izateagatik edo ...
‎Espainian legez dauden atzerritarrei, legitimoa ez den eran, espainiarrei baino baldintza larriagoak ezartzen dizkieten egintza guztiak, edo Espainian legez dauden atzerritarrei, lana, etxebizitza, hezkuntza, lanbide prestakuntza eta gizarte zerbitzuak nahiz gizarte eta laguntza izaerako zerbitzuak, eta lege organiko honetako gainerako eskubideak murrizten edo mugatzen dizkieten egintzak, atzerritarrak izateagatik edo arraza, erlijio, etnia edo naziotasun jakin batekoak izateagatik soil soilik.
‎Eskubide horiek eteteaz gain, hori egitea EKren 55.1 artikuluak baimentzen du?, ASSELOk zenbait neurri ezartzen ditu salbuespen egoerak dirauen bitartean hartzeko: Espainian dauden atzerritarrei eskatzen zaienean agertzera behartzea, egoitza baimenak berriztatu edo kontrolatzearen inguruan ematen diren arauak betetzea, etab., eta hartutako arauak edo neurriak hautsiz gero edo ordena publikoa asaldatzen dutenekin ados jarriz gero, Espainiatik kanporatu ditzakete, aldez aurretik kanporatze hori eragin duten arrazoien justifikazio sumarioa emanda, salbu eta jardunak delitu dir...
‎Europako Erkidegoko atzerritarren kasuan, horien egoera Espainiako naziokoekin homologatu da. Europako Erkidegokoak ez diren atzerritarren kasuan, ALOren 5 artikuluan ezarri da Espainian modu erregularrean dauden atzerritarrak (hau da, Legearen II. tituluan ezarritakoarekin bat etorriz) nazioko lurraldean zehar askatasunez zirkulatzeko eskubidea dutela eta bizilekua askatasunez hauta dezaketela, tratatuetan eta legeetan ezarritako edo agintari judizialak adostutako mugak kontuan hartuta (kautela izaerarekin edo zigoredo estradizio prozedura baten barruan, atzerritarrak egotziaren, biktimaren edo lekukoare... Horrez gain, neurri mugatzaile zehatzak ezar daitezke salbuespen edo setio egoeraren erabakian adosten direnean, Konstituzioan ezarritakoaren ildotik, eta salbuespen moduan, segurtasun publikoa dela bide eta Barne Ministerioaren ebazpen bidez, legean prozedura zehatzailerako ezarritako berme judizialekin?, neurri mugatzaileak ezarri ahal izango dira modu indibidualizatuan, betiere, modu ziodunean eta inguruabarrekin modu proportzionalean eta ezinbesteko denborarako, neurri horiek hartzea eragin zuten inguruabarrek irauten duten bitartean.
‎Garrantzitsuenak, biztanleria nazionalaren jaiotza tasa txikia eta pentsioak jasotzen diren adinetik hurbil dauden etorkinen Espainiara iristearen hazkundea. “Lan merkatuan sartzeko adinean dauden atzerritarrak ez ezik, inportatzen ari gara”, ohartarazi zuen Jimenezek. Eta iristen direnen artean, heren bat beren aukeren oso azpitik dauden jardueretan aritzen da, ikasketen arabera, eta, beraz, ahal baino gutxiago kotizatzen dute.
2008
‎Delituak edo faltak egin dituzten adingabeen artean %27 atzerritarrak direla jakinarazi du Azkarragak. EAEn dauden atzerritar adingabeekin alderatuta kopuru handia dela azaldu du, baina adingabe horien ingurunea nabarmendu du datu hori ulertzeko. Bere inguruan familia eta gizartean sare bat duen gazte bat ezin da alderatu seniderik ez duen adingabe atzerritar batekin, azaldu du.
2009
‎Espainiako herritartasuna duten guztiak, Europako Batasuneko kide diren herrietako biztanle nazionalak eta Espainian dauden atzerritarrak, baldin eta frogatzen badute ez daukatela aski baliabide.
‎Duten erregimenak ez du bestelako abantailarik. 2393/ 2004 Errege Dekretuak, Espainian dauden atzerritarren eskubide eta askatasunei eta haien gizarteratzeari buruzko 4/ 2000 Lege Organikoaren Erregelamendua onartu zuenak, aitortzen du ikasketak ikus onestea bide bakarra dela atzerritarrak gure herrialdean gera daitezen ikerketa ikastaro edo lanetan. Iraupena ikasketek edo lanak irauten duten bitartean luzatzen da; beraz, jarduera uzteak indarraldia amaitzea ekarriko du.
‎Eta nik hori ez soilik, nazionalentzat? proposatzen dut, Estatuan dauden atzerritarrentzat ere bai baizik. Azken hau ez dator espainiar konstituzioan, baina ezker guztiak defendatu behar du, benetakoa bada behintzat, eta ez PPren morroi.
‎Hain zuzen, egunotan argitaratu du Giza Eskubideen Nazioarteko Federazioak urteko txostena, 2008koa, eta Espainiako eta Frantziako estatuak salatu ditu gutxiengoen taldeen zapalkuntzari bide ematen dioten legeak bultzatzeaz. Txosten horren arabera, estatu bietan handitu egin dira immigranteen defendatzaileen eragozpenak, egoera araugabean dauden atzerritarrei laguntza ukatzeraino; Espainiako Estatuari dagokionez, erreferentzia argia egiten dio Ministroen Kontseiluak 2008ko abenduan onarturiko lege erreformarako aurreproiektuari. Aurreproiektu hori azterturik, indarrean dagoen legea baino murriztaileagoa baita, Eusko Jaurlaritzako Immigrazio zuzendari berriak hau esan du:
‎saiatu da, baina gogorarazi du araudia gogortzen duela. Familia elkartzeko eskubidea zailtzea edo egoera irregularrean dauden atzerritarrak zentro berezietan bi hilabetez edukitzeko aukera gogor kritikatu du SOS Arrazakeriak, gogortutako beste arauen artean.
2010
‎Agiri hau ezinbestekoa da Espainian legezko egoeran dauden atzerritarrentzat.
‎Espainian legezko egoeran dauden atzerritarrek baldintza hori egiaztatzen duen agiria izan behar dute: atzerriko txartela.
2011
‎Gai hauek apirilaren 20ko 557/ 2011 Errege Dekretuan arautu dira. Dekretu horren bidez 4/ 2000 Lege Organikoaren Araudia aldatu da (Espainian dauden atzerritarren eskubide eta askatasunen eta atzerritarren gizarteratzearen ingurukoa), 2/ 2009 Lege Organikoarekin bat egiteko. Atzerritartasun Araudi berriak eutsi egiten dio kanporatze txostena zabaltzeari irregulartasun egoeran dauden atzerritarrentzat, baina berrikuntza garrantzitsuak ekarri ditu baimenen inguruan.
‎Dekretu horren bidez 4/ 2000 Lege Organikoaren Araudia aldatu da (Espainian dauden atzerritarren eskubide eta askatasunen eta atzerritarren gizarteratzearen ingurukoa), 2/ 2009 Lege Organikoarekin bat egiteko. Atzerritartasun Araudi berriak eutsi egiten dio kanporatze txostena zabaltzeari irregulartasun egoeran dauden atzerritarrentzat, baina berrikuntza garrantzitsuak ekarri ditu baimenen inguruan.
‎Atzerritartasun Legea indarrean segitzea oztopo itzela da behin behineko estatus administratiboa duten eta egoera irregularrean dauden emakumeek bide judiziala har dezaten; izan ere, ez badute euren aldeko epaia lortzen, ezin izango dute euren estatusa legeztatu, eta, okerragoa oraindik, euren herrialdeetara kanporatzeko arriskuan izango dira. Dena den, 20ko 557/ 2011 Errege Dekretuaren bidez 4/ 2000 Lege Organikoaren Araudia aldatu da, 2/ 2009 Lege Organikoarekin bat egiteko, baimenen inguruan irregulartasun egoeran dauden atzerritarrentzat berrikuntza garrantzitsuak ekarriz.
2012
‎Antonio Basagoiti EAEko PPko buruaren ustez,, ausart? jokatu du Mariano Rajoyk legez kanpo dauden atzerritarrei osasun txartela eskuratzeko oztopoak jarriz. Ildo honetan, Euskadin ere neurri bera ezarriko den galdetuko dio lehendakariari, lehentasunak jarri behar direlako, are gehiago garai zail honetan, eta, gehien behar duten euskal herritarren alde, ongizate estatua mantendu behar delako.
‎Antonio Basagoiti EAEko PPko buruaren ustez,, ausart? jokatu du Mariano Rajoyk legez kanpo dauden atzerritarrei osasun txartela eskuratzeko oztopoak jarriz. –Neurriak eskubide eta betebeharrak orekatzen ditu, eta kalitatezko osasun publikoaren etorkizuna bermatzen du. Euskadin era irregularrean dauden 17.000 atzerritarri eragiten die erabakiak.
‎3.2 paragrafoan adierazitako xedapenen mende, estatu baten lurraldean legez dauden atzerritarrek askatasunez zirkulatzeko eskubidea izango dute eta estatu horren mugetan bizilekua aukeratzeko eskubidea ere.
2013
‎Gurean dauden atzerritarrek nolako dirulaguntzak jasotzen dituzte udaletatik, SEPEtik, Gipuzkoako Foru Aldunditik edota Euskal Jaurlaritzatik?
‎Baina ez da bidezkoa gurean dauden atzerritarrek dituzten etxeen alokairuak ordaintzeko diru laguntzak edukitzea, bertakoek ez baititugulako.
‎" Azken boladan, Lanbidek bidaltzen digun jende gehiena Diru sarrerak Bermatzeko Errentaren onuradunak dira, eta horietako asko ikasketa maila handia dutenak edo beste lan batzuetan esperientzia dutenak izaten dira. Baita aurretik lan egin duten eta orain lana topatu ezin duten atzerritarrak ere; edo ikasketak dituzten eta horien homologazio prozesu luze baten dauden atzerritarrak".
2015
‎Legeak ez ditu konpontzen orain ditugun arazoak, eta are zaurgarriago egiten ditu atzerritarrak. Oso kezkatuta gaude.Gaixo dauden atzerritarren egoera salatu duzue.Bai, lege proposamenak ez die atzerritarrei babes juridikoa bermatzen, eta hori beste adibide bat da. Orain arte Eskualdeko Osasun Erakundeak aztertzen zuen gaixoa, eta haren ebazpena hartzen zen kontuan.
‎Harkaitz artean bermatu dituzte batelak eta abiatu dira, isilik, euskaldunen bila. Tximinietako kearen arrastorik ez da geratzen, baina aurretik bidalitako gizonek begiz jota daukate zein txabolatan dauden atzerritarrak.
‎Espainiako lurraldean dauden atzerritarrek eskubidea eta betebeharra dute nortasunaren egiaztatze agiriak izateko, jatorrizko herrialdeko agintari eskudunek emanda, bai eta Espainiako Estatuan duten egoeraren egiaztatze agiriak izateko ere.
‎Bizi ohi diren udaleko erroldan izena emandadauden eta Espainiako Estatuan dauden atzerritarrek osasun laguntzarako eskubidea dute, herritar espainiarren baldintza berberetan.
‎Espainiako Estatuan dauden atzerritarrek baina udalean erroldatuta ez daudenekeskubidea dute larrialdietako osasun laguntza publikorako, gaixotasun larriak edo istripuak dituztenean, azken horien arrazoia edozein delarik ere. Eskubidea izango dute osasun laguntzaz baliatzeko, medikuaren alta lortu arte.
‎Hemezortzi urtetik beherakoak badira, Espainiako Estatuan dauden atzerritarrek osasun laguntzarako eskubidea dute, herritar espainiarren baldintza berberetan.
‎Espainiako Estatuan egon eta haurdun dauden atzerritarrek osasun laguntzarako eskubidea izango dute, haurdunaldiak iraun bitartean, eta bai erditzean eta erditu ostean ere.
‎Legez kanpoko egoeran dauden atzerritarrek doako laguntza juridikoa jasotzeko eskubidea dute; hau da, ofizioko abokatua eta, beharrezkoa bada, interpretea izateko eskubidea.
‎Haien artean esanguratsuena 16/ 2012ko Errege Dekretuarena izan da (16/ 2003 Legea, maiatzaren 28koa, aldatzen duena). Aldaketa horren ondorioz, Espainiako Estatuan legez kanpo dauden atzerritarrek gaixotasun edo istripu larriengatikbaino ezin izango dute jaso osasun arreta, alta jasotzen duten arteko epean.
2019
‎Zergatik galdeketa forma eman filmari? Sallaresek azaldu du Serbian ohikoa omen dela elkarte batean laguntzen dauden atzerritarrak tarteka galdeketa batera deitzea. Bertan, deklarazioa egin eta badoaz.
2021
‎Badira %5 inguruko portzentajea dutenak (Lasarte Oria edo Astigarraga kasu) eta badira %10eko portzentajea dutenak, Hernani kasu. Argitu behar da, datu horien arabera, atzerritartzat, Espainiako Estatutik kanpo jaiotakoa hartzen dela.Buruntzaldean dauden atzerritarren jatorriari dagokionez, EAEkoen eta Gipuzkoakoen antzera, latinoamerikarrak dira gehienak; magrebiarrak ere ugari dira eta errumaniarrek ere badute presentzia esanguratsua, portugaldarrekin batera.
‎urtebetera, 2004ko urriaren 26an, Frontex Muga eta Kostaldeetako Guardiaren Europako Agentzia sortu zuen. Bere helburuen artean ezarri zituen, besteak beste, «kanpo mugetan esku hartze azkarrak» eta «EBn legez kanpo dauden atzerritarren itzulera operazioak» koordinatzea. Orain, haren hedapenak ez du etenik, eta armada propio bat osatzear dago.
2022
‎Ipar Euskal Herriko Cimade elkarteak, ohidura duen bezala, aitzineko urteko etorkinen egoeraren berri eman du. Hendaiako arrastatze administratiboko zentroan (CRA) irregularrean dauden atzerritarren egoera azaldu du. Julie Aufaure elkarteko kideak adierazi du erretentzio zentroan egonaldien iraupena luzatua izan dela, 27 egunetara pasatuz, 31 pertsona 60 egun arte egon dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia