Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2000
‎Honela," erdi tabu edo (izan) diren gaiak lotsa zuririk gabe jorratzeko gogoa" (Jakin 106) erakutsi du. Baina, gai hauek guztiak gai bakar baten inguruan harilkaturik daudela esan genezake: desioaren inguruan.
2009
‎Eta alde horretan, justu, errekatxo batek salatzen dituela, daude sorgin lezak, urak egindako koba handiak. Bertan tunelak daudela diote ezagutzen dituztenek, baina tunelok ez direla gerra sasoian eginekoak. Eta sorgin leizeetan Sirpea bizi ei da, sugetzar handi eta itzela.
2015
‎Ekitaldiaren amaitzearekin, gabardinadun bat inguratu zaie oholtzara igo direnei trenpu txarrez. Atxiloturik daudela esan die, eta handik pare bat kaletara dagoen komisaldegira eraman dituzte agudo. " Oraindik ere horrela", pentsatuko dute komisaldegira bidean.
2021
‎Beste zenbaitek, berriz, GE1 en diskurtsoari jarraiki liburuaren balio artistikoa eta estetikoa goratzen badute ere (MIR1, HIR1), gaur egun inoiz baino medio gehiago daudela esaten dute formatu eta adierazpide guztien etorkizuna eta elkarbizitza bermatzeko. Hala eta guztiz ere, literaturarekiko eta horren didaktikarekiko ezarritako irudi eta inertzia jakin bat dagoela diote LIR1 ek eta LIR3 k, eta horri aurre egiteko ikuskera hori deseraiki behar dela lehenik, gehitu dute.
‎Testuinguru horretan, unibertsitateak egin dezakeen giltzarri lanari azpimarra jartzea inportantea dela uste du IE3 k, alde batetik, elkarrengandik ikasteko, eta bestetik, praktika onak eta egiteko modu jakin batzuk zabaldu eta estandarizatzen laguntzeko. Norabide berean, irakasle sortzaile asko daudela dio IEE1 ek," zoritxarrez testuliburuetara besarkatuta bizi direnak", eta bere hitzetan, dituzten gaitasunen jabe egin daitezen eta sormen hori haien irakas jardunaren ardatz egiten lagundu litzaieke, bai unibertsitatetik, bai ikastetxetik bertatik. Izan ere, material hori ezagutzea bezain inportantea hura modu sortzailean eta kritikoan erabiltzea dela eransten du IE4 k.
‎Eremu jakin batzuk eta salbuespenak egon daitezkeen arren, joera nagusia hori dela zehazten du, eta bere kezka adierazten du. Arrazoi ugari daudela dio, baina elementu traktore garrantzitsuenetako bat ikasleen erreferenteak direla uste du ere. Izan ere, borondate propioz aukeratutako euskal literatur kontsumoa kontuan hartuta, eta musikagintza alde batera utzita, YouTube, Instagram edo Twitch en nerabeek kontsumitzen dituztenak gaztelaniazkoak edo, zenbait kasutan, ingelesezkoak dira, eta eduki horiek mintzagai bihurtzen direnean, horien inguruko elkarrizketak, txantxak edota esamoldeak ere kasu askotan gaztelaniaz gertatzen dira.
‎" Oro har, ekonomia batek langileei eskatzen dizkien ezaugarri espezifikoak, jokabide ezaugarriak, gaitasunak eta xedapenak daudela esan nahi dute korrespondentzia teoriek. Behar ekonomiko horiek hain dira indartsuak, non gizarteak, batez ere eskolan, beste sektore batzuetan zer gertatzen den" erabakitzen" duten".
‎Diagnosiarekin bat dator IE2 ere, eta baieztatzen duenez, gero eta eskaintza handiagoa eta zabalagoa dago euskarazko literaturan; Espainiako produkzioarekin alderatu ezin bada ere," oso egile onak" daudela dio, bai eta literatur mugimendu handia ere. Hori kontuan hartu eta ezagutu behar dela uste du elkarrizketatu honek ondoren autoreak zein obrak geletara hurbiltzeko baina, haren iritzian, salto handia dago euskaraz ekoizten den literatur bolumenaren eta gerora ikastetxeetan gelaratzen denaren artean.
‎Alde batetik, ikasle profil orokorrari erantzuteko planteamendu eta irizpide metodologikoak proposatu daitezkeela, modu orokor batean, eta izaera batekoak zein bestekoak, eta horien artean sartuko genituzke, adibide baterako, metodologia aktibo desberdinak. Baina bestetik eta horrekin lotuta, diseinatzen eta inplementatzen diren proposamenen oinarriak eta abiapuntuak daudela dio. Hau da, metodologiak arrakasta izan dezan zer beste printzipio hartzen den kontuan, eta horien artean, ikaslearen errealitatetik zein hezkuntza testuingurutik hurbil egon daitezkeen elementuak aurkitzen ditugu:
‎Ikasleen kasuan ere, profil oso desberdinak daudela esan da lehen, baita horrekiko dauden pertzepzio65 ezberdinak ere. Galdetutako nerabeen artean irakurzaletasuna nagusi ez den arren, asko irakurtzen duten eta zaleak direnak ere egon badaude, baina, beharbada, bi kontzeptuen arteko desberdintasuna argi uztea komeni da, zuzenean ez bada ere, elkarrizketatuen hitzetan irakur daitekeelako.
‎Galdetutako nerabeen artean irakurzaletasuna nagusi ez den arren, asko irakurtzen duten eta zaleak direnak ere egon badaude, baina, beharbada, bi kontzeptuen arteko desberdintasuna argi uztea komeni da, zuzenean ez bada ere, elkarrizketatuen hitzetan irakur daitekeelako. Hau da, irakurtzeko ohiturei edo praktikei dagokienez, ikuspegiak urrunago daudela esan genezake, eta galdetutako heldu batzuen aburuz, ikasleek irakurtzeko ohitura handirik ez duten bitartean, beste hainbatek gazteek" inork baino gehiago" (MIR1, IEE1) irakurtzen dutela baieztatu izan dute aurreko ataletan; alde batetik, ikastetxean eskatzen zaizkienak kontuan hartuta, oso kontuan hartzeko irakurgai kopura delako (MIR1), eta, bestetik, gustuko duten hori irakurri irak... Zaletasunaren kasuan, aldiz, pertzepzioa homogeneoagoa da eta, oro har, nerabezaroan literaturarekiko zaletasun handirik ez dagoela antzematen da.
‎Gizarte errealitatearen dimentsio sinboliko horren baitan biltzen eta antolatzen diren kultur erreferentziak desegituratuta daudela dio Petit-ek (2015) batez ere, heredatutako kulturaz ari zaigu eta hori kulturarentzat oso arriskutsua dela eransten du. Horren ondorioz, hizkuntzak adierazpide kulturalak gogora ekartzeko ahozko literatura jartzen du adibide gisa eta adierazteko gaitasuna galtzen joan dela irizten dio, eta hizkuntzak gauzen berehalako izendapenerako ia besterik ez duela balio ondorioztatzen du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia