2001
|
|
Era honetan, aberatsenen eta pobreenen arteko zuloa handituz joan zen, bigarren gizarte taldea ikaragarri ugarituz. Platonek ere hiri bakoitzaren baitan bi hiri
|
daudela
esango du, aberatsena eta pobreena, etengabe borrokan, eta borroka hori dela hiri estatuaren zoritxar guztien iturri. Hirietako artisau eta bestelako soldatapekoek ere sufritu zuten ondorio ikaragarriak izan zituen krisi ekonomiko hau.
|
|
Sok. Orduan, nik erakutsi dudan moduan, gauza batzuei buruzko zientzia bat eta beste gauza batzuei buruzko beste zientzia bat
|
daudela
diodanean, batari arte izen
|
2005
|
|
Hizkuntza bera (gizakiaren naturaz gaindiko ahaidetasuna ez aipatzearren) aztarnarik argitsuena eta frogarik ziurrena da hainbat gauza esateko: ...z duela bere baitan isolatutako indibidualitate bat esateko; Ni eta Zu ez direla bakarrik txandaka galdegiten duten kontzeptuak, baizik eta —banantze punturaino itzuli ahal izanez gero— egiaz kontzeptu identikoak direla esateko; eta, zentzu honetan, indibidualitatearen zirkuluak —banako ahul, behartsu eta galkorretik hasi eta garai bateko gizadiaren leinuraino doazen zirkuluak—
|
daudela
esateko, ze bestela ulertze oro ezinezkoa izango litzateke betiko. Hau ez da era honetako esaldiak garatzeko lekua, baina ezinbestekoa iruditzen zitzaidan hauek aipatzea bi arrazoirengatik:
|
2006
|
|
Hala, Humek, gizakiari dagozkion ahalmenak aztertu orduko, bere buruari galdetzen dio ea gainerako animaliek ere ahalmen horiek dituzten. Ildo horretatik, Humek piztiak pentsamenduz eta arrazoimenez horniturik
|
daudela
dio (T 1.3.16.1). Edo, maitasunaz ari denean, Humek horrelako grina ere animaliengan egon badagoela dio.
|
2009
|
|
Feuerbachen ustez, horixe tautologiarik inozoena besterik ez da. Fenomenoak izpirituak determinaturik
|
daudela
esatea eta fenomenoak bere buruaren osotasunagatik determinatuak daudela esatea berdina denez, Hegelena adierazpen hutsa da, edukirik gabea. Feuerbachen hurrengo kritika izpirituaren kontrakoa izango da.
|
|
Feuerbachen ustez, horixe tautologiarik inozoena besterik ez da. Fenomenoak izpirituak determinaturik daudela esatea eta fenomenoak bere buruaren osotasunagatik determinatuak
|
daudela
esatea berdina denez, Hegelena adierazpen hutsa da, edukirik gabea. Feuerbachen hurrengo kritika izpirituaren kontrakoa izango da.
|
2010
|
|
Hizkuntzaz arduratzen diren beste zientzien artean, hirugarrenik, hizkuntzaren psikologia eta psikopedagogia aipatuko ditugu: gizakia eta hizkuntza, antropologia eta linguistika, sakonki lotuta
|
daudela
esaten dugun unetik, bada, posible bakarrik ez baizik eta behar beharrezkoa da ere hizkuntzaren inguruko hausnarketa psikologiko eta psikopedagogiko sakona burutzea. Azken batean, giza portaera eta giza hizkuntza loturik daude, eta, horrexegatik, nahitaez aitortu behar zaio dimentsio psikologikoa hizkuntzari berari eta berorren irakaskuntzari.
|
2012
|
|
Egungo garai nahasgarri eta gorrotagarriak politikan, artean, zientzietan eta amodioan betiereko egiak
|
daudela
esatera behartzen gaitu. Bizitza bizirautea baino boteretsuagoa den zerbait bilakatzen duena gorputz subjektibagarrien eratze prozesuan urratsez urrats parte hartzea dela ulertzen badugu, Rimbaudek Une saison en enferen amaieran beste ezer baino gehiago desiratzen zuen horren jabe izango gara," Egia, arima eta gorputz batean".
|
|
Egiak daudela da haren axioma garrantzitsuena. " Materialismo demokratikoak" munduan hiztunak eta gorputzak besterik ez
|
daudela
esaten du. " Dialektika materialistak", aldiz, horiez gain egiak ere badaudela onartzen du:
|
2021
|
|
Originalaren kopia baino, kopiaren kopia akastunak, alegia: generoaren parodiak erakusten du generoaren atzean omen dagoen identitate originala bera originalik gabeko imitazio bat dela[...] gehiegitasun parodikoak ezinezkoa egiten die kultura hegemonikoari eta haien aldekoei genero identitate naturalizatu edo esentzialistak
|
daudela
esatea. (Ibid.:
|