Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2006
‎batetik, Espainian hondamendi ekologikoek edo aparteko baldintzek eragindako herrialdeetako haurrak hartzea, haien errehabilitazio psikologikoa, sanitarioa eta soziala bultzatzeko. Gaur egun, Errusian eta Ukrainan erradiazioen eraginpean dauden guneetatik datozen haurrentzat dira ildo horretan egin ditugun ahaleginak. Zein baldintza bete behar ditu familia batek edo haurrak aldi baterako hartu nahi dituen pertsona batek?
‎Zein dira hondamendi ekologikoek edo ezohiko baldintzek eragindako herrialdeetako haurren ondorioak? 1994az geroztik, batez ere Errusiatik datozen haurrak ekartzen ditugu. Batez ere tiroideko minbizia eta giltzurrunetako arazoak dituzten haurrak, baina sintoma asko dituzten edo dagoeneko garatuta dauden gaixotasunak dituzten haurrak ere iristen dira.
‎Begirale hau haurren legezko tutorea da, notario aktaren pean. Guztiak umezurztegietatik datozen haurrak direnez eta herrialdea hain handia denez, adin txikiko horien eskumena erakunde batekoa edo bestekoa izango da, zonaren arabera; kasu batzuetan Hezkuntza Ministerioarena izango da, eta beste batean Gizarte Zerbitzuen Ministerioarena. Eta adingabeen legezko monitore tutore horren ardura da Espainiako familiei informazioa ematea haurrak dituen osasun arazoen, jarraitu beharreko elikaduraren eta abarren inguruan.
‎Zenbait ikastetxek kolektibo horrentzako berariazko laguntza zerbitzuak eskaintzen dituzte, hala nola Madrilgo Hopital Niño Jesús, Pediatria Sozialaren atalak gutxiengo etnikoei arreta emateko programak ditu. Programa horien barruan sartzen dira, halaber, etorkinei gizarte testuinguru berrian arreta goiztiarra ematea, adopziotik edo nazioarteko immigraziotik datozen haurren ebaluazio medikoa, zeinak batzuetan espezializazioa eta diagnostikatzeko baliabide nahikoak eskatzen dituzten patologia jakin batzuk izaten baitituzte. Espainiara iritsi berriak direnek ere osasun arretako zerbitzuaren funtzionamendura egokitu behar dute.
2008
‎Paperean geratzen dira ordea, erabiltzen ez badira. Eskolara datozen haur eta gazteekin egiten dute ahalegina euskaraz egin dezaten, eta horrela, surfeko hizkera garatu dadin.
‎Hango etorkin kopurua eta hemengoa ez dira alderagarriak. Alabaina, horrek ez du esan nahi atzerritik datozen haurrak eskolara doazenean, integrazioari dagokionez ezer egitekorik ez dagoenik, euskararen adibidea argia da. Ez alferrik, Irungo (Gipuzkoa) Txingudi ikastolako eta Bizkaiko Mungia Institutuko arduradunek beraien eskoletako kohesio planak azaldu zituzten.
2009
‎Eurydicek dioenez, pobreziaren atarian bizi diren Europako sei familiatik batek sei urtetik beherako haur bat sartzen du kideen artean, batez ere Estonian, Italian, Lituanian, Luxenburgon, Polonian, Portugalen eta Erresuma Batuan. Gutxiengo etnikoetan txertatutako familietatik datozen haurrak eta guraso bakarreko familietatik datozenak dira derrigorrezkoak ez diren hezkuntza prozesu horietan gutxien parte hartzen dutenak, nahiz eta horiek izan gizartean integratzeko eta etorkizunean aukerak lortzeko gehien behar dutenak.
‎Gipuzkoako eta Bizkaiko hamar La Salle zentrok parte hartuko dute bihar La Salle Sareko Bilboko Barrutiak antolatutako ‘Praktika Onak’ jardunaldian, urte honetan egingo den bigarrena, Andoaingo ikastetxean.Aurkeztuko diren proiektuen artean aipagarria da etorkinentzat harrera gela, aurten ehungarren urteurrena betetzen duen Beasaingo La Sallek garatu duena. Ekimena gero eta garrantzitsuagoa eta beharrezkoagoa den prozesua da, erantzun duina eman nahi baitio beste kultura, hizkuntza eta sinesmenetatik datozen haur eta gazteen integrazio beharrei. Ikasleen batezbesteko gaitasuna maila gainditzen duten neska mutilek ere badute lekua La Sallen.
2012
‎Amets egin. Erakunde horrek Bartzelonan sustatzen du «ingurune marjinaletatik eta familia desegituratuetatik datozen haur eta gazteak gizarteratzea». Horretarako, boluntarioek harrera zentroetan eta egoitzetan bizi diren adingabeei laguntzen diete, eta eguneroko zereginetan laguntzen zaie.
2015
‎Zertan jarri behar ditugu indarrak orain? Zer eskainiko diogu egingo dugunari?" Etxetik erdaldun datozen haurrak eskolan euskalduntzearen pareko prozesua munduan hizkuntza komunitate ahuldu gutxik lortu dute. Mundu osoan gurasoak dudarik gabe haurren eleaniztasunaren alde daude, baina normalean hizkuntza handietako eleaniztasunaren alde.
2017
‎erditu dena jotzen du amatzat. Kanpotik agiri egokiekin datozen haurrak, ordea, intentziozko gurasoen seme alaba gisa erregistratzen dira. Ibonen eta Gorkaren umeei ez diete trabarik jarri.
‎Koldobikeren hitzetan, okerragoa da familietatik­ datozen haurren egoera­: «baliteke afektiboki ga­be­­­ziarik ez izatea, baina egu­neroko lehen beha­rrak ase gabe dituzte:
‎eli­kadu­ra arazoak, etxe­ko berogailuarekin arazoak, arro­pa falta...». Familieta­tik datozen hau­rrak «ha­gitz p­obreak» dira. Elkar­te­ko kide batzuk egoera hori bertatik bertara ikusi­ dutelako daki «familietatik Nafa­rroara datozen haur ba­tzuk hagitz pobreak dire­la». Are gehiago, «ba­tzuk egu­rrezko etxeetan bizi dira, eta ez dute komunik­ ere».
2021
‎Etxetik euskaraz datozen haurrak ez sakabanatzeko eskatzen duzue, oroz gain.
‎Euskarak hezkuntza arautuan duen ibilbidean etengabeko kezka izan da eta da zer modutan jorratu behar den hizkuntza aniztasuna. Testuinguru linguistiko ezberdinetatik datozen haurrak euskara zer modutan barneratuko duten (murgiltze ereduan edo modu bereizian), zer adinetan den egokiena beste hizkuntza batzuekin harremanetan hastea, nola lortu hizkuntza jakin baten erabilera testuinguru jakin batzuetan horiek denak eztabaidagaiak dira gaur egun.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia